Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 25 posiedzeniu w dniu 20 maja 2008 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 24/08 z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Informacja o stanie gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i budynkami użyteczności publicznej wraz z analizą finansową MPGKiM ZB – druk nr 345 3. Informacja Prezydenta Miasta o stanie sanitarnym miasta – druk nr 326. 4. Informacja Prezydenta Miasta o stanie środowiska naturalnego – 351. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie upoważnienia do złożenia wniosku aplikacyjnego na realizację projektu pn. „Budowa Systemu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Miasta Łomża i i Okolicznych Gmin – druk nr 350, 350 A. 6. Ocena realizacji polityki zwiększenia zasobu gruntów miejskich, w tym pod inwestycje – druk nr 349. 7. Informacja o realizacji zadań wynikających ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta do roku 2020 – druk nr 354. 8. Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 24/08 z dnia 13 maja 2008 roku.

 

Ad. 2

 

Pan Arkadiusz Kułaga – Dyrektor MPGKiM przedstawiając informację o stanie gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i budynkami użyteczności publicznej (informacja w załączeniu) poprosił o uwagi i pytania.

Pan Zbigniew Lipski zabierając głos stwierdził, że informacja jest czytelna, pokazuje tez analizę finansową oraz problemy, z którymi boryka się przedsiębiorstwo.

Pani Bogumiła Olbryś stwierdziła, że jej zdaniem fundusz remontowy jest dramatycznie niski, a ponadto uważa, że środki na utrzymanie zieleni powinny być zwiększone. Miasto wygląda ładnie, ale dzięki temu będzie jeszcze piękniej.

Przewodniczący Komisji odnosząc się do przedstawionej informacji postawił wniosek, aby przystąpić do regulacji stanu prawnego budynków będących w zarządzie MPGKiM oraz kontynuować likwidację nieefektywnych obiektów substandardowych.

Pani Agata Gołaszewska poparła wypowiedź radnej Olbryś stwierdzając, ze miasto wygląda pięknie, MPGKiM sobie świetnie radni z utrzymaniem zieleni, ale jej zdanie finansów musi jednak brakować. W związku z powyższym postawiła wniosek o zwiększenie o 20 % dofinansowania na zieleń miejską.

Radny Zaremba i radny Lipski poprosili radną Gołaszewską o wskazanie źródła skąd maja pochodzić wnioskowane, dodatkowe środki finansowe na utrzymanie zieleni. Pan Zbigniew Lipski zwrócił uwagę, że wnioskowane 20 % to kwota 500 tysięcy złotych

Pani Alicja Bandzul stwierdziła, że radna Gołaszewska nie ma w chwili obecnej budżetu, ale wniosek trafi do Pani Skarbnik, która wskaże źródło.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że wniosek radnej Gołaszewskiej nie wiąże się w sposób bezpośredni z przyjęciem omawianej informacji. Wniosek ten powinien być zgłoszony bezpośrednio do Prezydenta Miasta z prośba, aby znalazł takie środki.

Pani Agata Gołaszewska stwierdziła, że na jutrzejszej sesji wystąpi do Prezydenta z takim wnioskiem.

W związku z brakiem innych uwag i wniosków Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie informację o stanie gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem 345 wraz z zawartymi w niej wnioskami.

 

 

Ad. 3

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i zapytania do informacji Prezydenta Miasta o stanie sanitarnym miasta (w załączeniu).

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 326.

Ad. 4

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i zapytania dot. informacja Prezydenta Miasta o stanie środowiska naturalnego ( w załączeniu).

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 351.

 

Ad. 5

 

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o środki UE dla projektu Budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla miasta Łomża i okolicznych gmin (w załączeniu).

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 350 A.

 

Ad. 6

 

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Komisji przedstawił informację o realizacji zwiększenia zasobów gruntów miejskich (w załączeniu). Zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie na jakim etapie jest przejmowanie gruntów w związku z przeniesieniem zespołu Szkół Drzewnych. Zwrócił się również z zapytaniem czy miasto ma jakieś plany związane z gruntami w Podgórzu.

W związku z tym, że nie ma kompetentnej osoby, która odpowiedziałaby na zadane pytania zaproponował, aby Komisja wnioskowała o zdjęcie tego punktu z porządku obrad sesji i przełożenie go na następną.

Komisja 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

 

Ad. 7

 

Komisja nie wniosła również uwag do informacji o z realizacji zadań strategicznych ujętych w strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomży do 2020 roku za 2007 rok (w załączeniu) i w wyniku glosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższą informacje zgodnie z drukiem nr 354.

 

Ad. 8

 

Nie zgłoszono.

 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 19 wrz 2008 08:43
  • Data opublikowania: piątek, 19 wrz 2008 08:51
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:03
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej