Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 23 posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1.Przyjęcie protokołu nr 22/08 z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2.Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany nazwy Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z siedzibą w Łomży – druk nr 320, 320 A. 3.Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 413/LXIV/06 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża – druk nr 337, 337 A. 4.Informacja Prezydenta Miasta o realizacji Planu Gospodarki Odpadami – druk nr 323. 5.Informacja o realizacji WPI 2007 – 2013 – druk nr 327. 6.Analiza realizacji przyjętego, 4-letniego programu inwestycyjnego na lata 2007 – 2010 w odniesieniu do roku 2007 – druk nr 328. 7.Sprawy różne.
 
Ad. 1

 
Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 22/08 z dnia 1 kwietnia 2008 roku.

 

 
Ad. 2

 
Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z siedziba w Łomży ( w załączeniu do protokołu ). Otworzył dyskusję.
Pan Zbigniew Szewczyk postawił wniosek, aby wykreślić w projekcie uchwały po zapisie MPGKiM ZB wyraz „w Łomży”.
Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja przegłosowała projekt uchwały w kształcie przedłożonym przez Prezydenta, natomiast do sprawy, o której mówi radny Szewczyk radni wrócą na sesji, po złożeniu autopoprawki przez wnioskodawcę. Komisja przyjęła propozycję Przewodniczącego.

 

 
Poddał następnie projekt uchwały pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 320 A.

 

 
Ad. 3

 
Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (w załączeniu). Dodał, że zmiana regulaminu jest działaniem doraźnym, na wniosek mieszkańców miasta i można by było wstrzymać się z tym do czasu kompleksowych rozwiązań.
Pan Zbigniew Lipski postawił wniosek, aby Komisja Gospodarki Komunalnej wnioskowała do Rady Miejskiej o zdjęcie z porządku obrad sesji punktu dotyczącego wprowadzenia zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta do czasu uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami (wniosek w załączeniu).
Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały wniosła o wykreślenie w § 14, pkt C zapisu „w miesiącach od października do kwietnia włącznie” (wniosek w załączeniu). Uważa, że regulamin musi uwzględniać pewne odstępstwa, dla tych, których nie zapełniają koszy
Pan Paweł Borkowski zabierając głos stwierdził, że mieszkańcy od grudnia ubiegłego roku czekają na rozwiązanie problemu. Jego zdaniem należy wydać firmom wywożącym nieczystości zalecenie stałego stosowania pojemników 60 – litrowych dla osób samotnych i rodzin dwuosobowych przy aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami. Stwierdził, że jest to jego wniosek (w załączeniu).
Pan Tadeusz Zaremba stwierdził, że zmiana regulaminu nie jest rozwiązaniem problemu. Tak naprawdę problem da się rozwiązać wtedy, kiedy miasto podejmie racjonalną i kompleksową politykę gospodarki odpadami. Uważa też, że zmiana regulaminu będzie motywująca, aby szybciej rozwiązać kompleksowo problem śmieci. Jego zdaniem należy wprowadzić zasady solidarnego ponoszenia kosztów w całym mieście poprzez wprowadzenie ryczałtowej opłaty od osoby zamieszkującej posesję. Dodał, że gospodarka odpadami nie da się inaczej uporządkować jeśli będą obowiązywać bardzo skomplikowane, trudne do egzekwowania przepisy (w załączeniu).
W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski. Jako pierwszy poddał pod głosowanie wniosek najdalej idący zgłoszony przez radnego Lipskiego. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy 6 głosach przeciw i 2 głosach wstrzymujących wniosek odrzuciła. Następnie poddał pod głosowanie wniosek:
  • radnej Krystyny Michalczyk – Kondratowicz – Komisja 5 głosami za, przy 4 głosach przeciw i 4 głosach wstrzymujących wniosek przyjęła,
  • radnego Pawła Borkowskiego – Komisja 7 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 4 głosach wstrzymujących wniosek przyjęła,
  • radnego Tadeusza Zaremby – Komisja 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 głosach wstrzymujących również wniosek przyjęła.
W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętym wnioskiem. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za, przy 3 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła projekt uchwały zawarty w druku nr 337 A wraz z przyjęta poprawką.

 

 

 
Pani Alicja Konopka poprosiła o zapisanie w protokole, ze nie brała udziału w głosowaniu.

 

 
Ad. 4

 
Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił informację w sprawie realizacji Planu Gospodarki Odpadami (w załączeniu).
Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do przedstawionej informacji.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 323.

 

 

 
Ad. 5

 
Pani Anna Armista – Kierownik Oddziału Inwestycji UM przedstawiła informację z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycji 2007 – 2013 w odniesieniu do 2007 roku (informacja w załączeniu). Omówiła poszczególne inwestycje realizowane w roku bieżącym.
Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.
Pan Tadeusz Zaremba odnosząc się do inwestycji drogowych stwierdził, że należy przyspieszyć rozwiązania koncepcyjne ścieżek rowerowych w mieście.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Zaremby. W wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących wniosek został przyjęty. W związku z tym, że innych uwag nie zgłoszono poddał pod głosowanie przedstawiono informację. Komisja 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zgodnie z drukiem 327.

 

 
Ad. 6

 
Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja wystąpiła z wnioskiem na sesji Rady Miejskiej o połączenie pkt - u dot. realizacji WPI 2007 – 2013 z pkt - em dot. realizacji przyjętego 4-letniego programu inwestycyjnego na lata 2007 – 2010 w odniesieniu do 2007 i rozpatrzenie obu tych tematów jako jeden w związku z tym, że dotyczą one tej samej tematyki.
Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższą propozycję.

 

 

 
Ad. 7

 
Wiceprzewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji w sprawie:
  • drogi dojazdowej do „Hospicjum” p.w. Świętego Ducha w Łomży – odpowiedź Z-cy Prezydenta Miasta na wniosek Komisji,
  • estetyki i usprawnienia ruchu drogowego w mieście – odpowiedź na pismo Pana Franciszka Kondraciuka,
  • nowelizacji regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście – uwagi do projektu regulaminu Pana Marka Makieła.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 
  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 09:48
  • Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 09:52
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:02
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej