Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 22 posiedzeniu w dniu 1 kwietnia 2008 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1.Przyjęcie protokołu nr 21/08 z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2.Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za 2007 rok w dziale merytorycznie podległym Komisji – druk nr 318 3.Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 21/08 z dnia 11 marca 2008 roku.

 

 

Ad. 2

 

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2007 rok (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o pytanie i uwagi do strony dochodowej budżetu miasta za 2007 rok.

Komisja nie zgłosiła uwag.

Przewodniczący Komisji poprosił o pytania i uwagi do strony wydatkowej.

Komisja nie zgłosiła uwag.

W związku z powyższym poprosił o pytania i uwagi do wykonania planu rzeczowo-finansowego inwestycji realizowanych w ramach budżetu miasta za 2007 rok.

Pan Tadeusz Zaremba stwierdził, że niepokoi go, że problem wydatków niewygasłych staje się problemem systemowym. Zwrócił uwagę na organizację procesu inwestycyjnego i realizację inwestycji. Ważna sprawą są terminy i gdyby ten rok kalendarzowy zaczynał się we wrześniu byłoby idealnie. Dlatego też uważa, że czekamy do grudnia czy stycznia z uchwalaniem budżetu tylko pewne zadania powinny być wpisane jako przygotowanie inwestycji. W chwili obecnej po pierwsze pozbawiamy się ludzi, bo jadą za granicę, a po drugie płacimy później wyższe stawki.

Pani Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę na czas przeprowadzania przetargów. Uważa, ze przetargi powinny być przeprowadzane bardzo wczesna wiosną. Wówczas byłoby więcej czasu na realizacje inwestycji.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że jeżeli pierwszym elementem było opracowanie dokumentacji to właściwym czasem ogłaszania przetargu jest maj czerwiec. Proces inwestycyjny rozpoczyna się opracowaniem dokumentacji i to jest problem. Ponadto przy niedoborze mocy przerobowej proces przetargu przeciąga się albo powtarza, ponieważ nikt się nie zgłasza.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że Komisja nie może przejść obojętnie wobec faktu wydatków niewygasłych. Rada dała przyzwolenie w sytuacji niejako „podbramkowej”, ale powtarza się z roku na rok, co jest niepokojącym zjawiskiem. Dlatego też zaproponował wniosek, który zostanie zawarty, o ile Komisja przyjmie go w głosowaniu, w opinii z realizacji budżetu miasta, skierowanej do Komisji Rewizyjnej. Przedstawił treść wniosku: w zakresie wykonania wydatków inwestycyjnych Komisja zwróciła uwagę na fakt:

  1. wydatki inwestycyjne niewygasłe przeniesione z roku 2006 na 2007 rok na kwotę 5.436.802 zł zostały wykonane w 71,13 %. W tym wydatki środki na wykupy i dokumentacje inwestycji zgłaszanych do funduszy strukturalnych wykorzystano zaledwie w 9, 88 % oraz wydatki na przygotowanie inwestycji w 32,66 %.

  2. Inwestycje zaplanowane na 2007 rok zostały wykonane w 75 % w stosunku do przyjętego planu po zmianach czyli ok. 25 % wydatków inwestycyjnych tj. kwota 7.369.086 zł zostało przesunięte do wykonania na 2008 rok.

Pan Zbigniew Szewczyk stwierdził, że procedura przetargowa jest czasochłonna i w przypadku kiedy pierwszy przetarg nie zostaje rozstrzygnięty, kolejne wydłużają ten czas.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zgłoszony przez siebie wniosek Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek przyjęła.

Innych wniosków nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2007 roku. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za przy braku głosów przeciw i 6 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z realizacji budżetu miasta za 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji wraz z przyjętą uwagą.

 

 

Ad. 3

 

Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji w sprawie:

  • częstotliwości wywozu odpadów komunalnych – pismo Pana Czesława Zagroby – stwierdził, że sprawa jest w toku. Mamy oficjalne stanowisko Prezydenta w tej sprawie, który podjął temat,

  • obowiązku posiadania pojemników i umów na odbiór nieczystości i odpadów – odpowiedź Komendanta Straży Miejskiej w Łomży na wniosek Komisji.

W związku z wyczerpaniem porzadku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 09:46
  • Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 09:48
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:02
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej