Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 15 posiedzeniu w dniu 25 września 2007 r. Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołów nr 12/07, 13/07 i 14/07 z poprzednich posiedzeń Komisji. 2. Informacja o stanie gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i budynkami użyteczności publicznej wraz z analizą finansową MPGKiM w Łomży – druk nr 197 3. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości miejskiej w drodze przetargu nieograniczonego – druk nr 177. 4. Informacja o przyjęciu propozycji zamiany nieruchomości. 5. Ocena realizacji budżetu miasta za I półrocze 2007 roku – druk nr 163 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Założeń Polityki Społeczno - Gospodarczej na 2008 rok – druk 188, 188 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 45/LXX/06 z dnia 30 sierpnia 2006 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Łomża na lata 2007 – 2013 – druk nr 185, 185 A. 8. Informacja o stanie gospodarowania komunalnymi zasobami mieszkaniowymi i budynkami użyteczności publicznej wraz z analizą finansową MPGKiM w Łomży – druk nr 197 9. Sprawy różne.
 

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

Komisja nie w wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 12/07 z dnia 21 sierpnia 2007 roku.

 

Następnie w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie Komisja przyjęła protokół nr 13/07 z dnia 12 września 2007 roku.

 

 

Ad. 2

 

 

Pan Arkadiusz Kułaga – Dyrektor MPGKiM przedstawił informację o stanie gospodarowania zasobami mieszkaniowymi miasta wraz z analizą finansową MPGKiM za 2006 rok (w załączeniu). Poprosił o pytania.

Pan Paweł Borkowski stwierdził, że dobrze się stało, że przedsiębiorstwo „zeszło” z długu. Zwrócił się z zapytaniem czy firma stopniowo „schodzi” również z zatrudnienia, czy utrzymuje istniejący stan zatrudnienia.

Pan Arkadiusz Kułaga wyjaśnił, że stan zatrudnienia zależny jest w głównej mierze od zakresu działań jakie realizowane są w przedsiębiorstwie. Zmniejszyło się zatrudnienie w Zakładzie Oczyszczania Miasta ze względu na zakupy zdecydowanie lepszego sprzętu. Natomiast zatrudnienie w pozostałych zakładach pracujących na potrzeby miasta stan zatrudnienia jest zmienny i waha się pomiędzy 160, a 180 osób w zależności od ilości zatrudnionych pracowników sezonowych. W przedsiębiorstwie jest stałe zatrudnienie i wynikające z przyjmowaniem pracowników sezonowych.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedstawioną informację. W wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, Komisja przyjęła informację zgodnie z drukiem 197.

 

 

Ad. 3

 

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości miejskiej w drodze przetargu nieograniczonego (druk nr 177 w załączeniu).

Pan Jerzy Brodziuk zwrócił uwagę, że następuje zagęszczanie tego terenu przy braku już dzisiaj miejsc parkingowych.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że zgodnie z opinią urbanistów jak najbardziej zasadne jest zabudowanie tej pierzei. Parkingi muszą być zabezpieczone z tyłu. Dodał, że wydana decyzja o warunkach zabudowy nie przesądza o niczym. Wydając jednak decyzję o warunkach zabudowy narzuciliśmy równocześnie konieczność zabezpieczenia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych. Wszystkie wydawane decyzje zawierają polską normę dotyczącą miejsc parkingowych. Inwestor nie może uzyskać pozwolenia na budowę jeśli nie przewidzi miejsc parkingowych.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że podziela wątpliwości radnego Brodziuka. Jego zdaniem Komisja winna zapoznać się z decyzją o warunkach zabudowy przedmiotowego terenu i w jaki sposób zabezpieczone zostaną miejsca do parkowania w tym rejonie. Poddał pod głosowanie wniosek, aby Komisja zapoznała się z materiałem dotyczącym sposobu zagospodarowania tego terenu i jak zabezpieczone są miejsca parkingowe. W wyniku głosowania 6 głosami za , przy braku głosów przeciw 2 głosach wstrzymujących wniosek został przyjęty.

 

Ad. 4

 

Przewodniczący Komisji przedstawił informację o przyjęciu propozycji zamiany nieruchomości (w załączeniu). Poprosił o uwagi i wnioski do przedstawionej informacji.

Pan Paweł Borkowski zwrócił się z zapytanie czy skończą się „te zamiany Pana Wierzbowskiego”. Jest to czwarta czy piąta zmiana.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że ta zamiana była kiedyś omawiana w trakcie posiedzenia Komisji. Powiedział wtedy, że poinformuje Komisje o dokonanej zamianie i teraz wywiązuje się z tego, co powiedział. Wg jego wiedzy jest to ostatnia zamiana.

Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 11 za – jednogłośnie przyjęła powyższą informację.

 

 

Ad. 5

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2007 roku.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił informację dotyczącą stanu zaawansowania inwestycji na dzień 25 września 2007 roku (w załączeniu).

Przewodniczący komisji poprosił o uwagi do przedstawionego materiału.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2007 roku.

 

 

 

 

Ad. 6

 

Przewodniczący Komisji poprosił o składanie wniosków do projektu uchwały w sprawie Założeń Polityki Społeczno – Gospodarczej na 2008 rok druk nr 188, 188 A w załączeniu).

Pani Alicja Bandzul zaproponowała, aby na stronie 19 – ochrona środowiska – dodać zapis w brzmieniu: realizacja placów zabaw dla dzieci na osiedlach i przy budynkach stanowiących własność miasta. Poinformowała, że taki wniosek złożyła i został przyjęty przez Komisję Rodziny.

Komisja uznała, że wniosek jest słuszny i wskazany, ale w sytuacji kiedy na sesji wystąpi z nim Komisja Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia powielanie wniosku przez Komisję Gospodarki Komunalnej nie jest zasadne.

Pani Alicja Bandzul zgodziła się ze stanowiskiem Komisji.

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Komisji przed poddaniem pod głosowanie projektu uchwały stwierdził, że jego sugestia jest taka, aby wszelkie zbędne zapisy szczegółowe zostały wykreślone z projektu Założeń . Dodał, że Komisje nie miały uwag merytorycznych tylko redakcyjne.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że jutro przed sesją radni otrzymają poprawiony projekt Założeń, który będzie uwzględniał wszystkie wnioski składane przez poszczególne Komisje. To o czym mówi Przewodniczący Komisji również zostało uwzględnione.

W związku z wyczerpaniem tematu Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia Założeń Społeczno – Gospodarczych na 2008 rok. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 188 A.

 

 

Ad. 7

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat projektu Wieloletniego Planu Inwestycyjnego (w załączeniu). Stwierdził, że w jego ocenie jest to wykaz marzeń, a nie plan realizacyjny. Uważa, że na tym etapie jest to może właściwe podejście, ponieważ łatwiej będzie można wybrać zadania do ujecia we wnioskach o unijne dofinansowanie.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta zgłosił w formie autopoprawki ujęcie w poz. 67 ul. Fabrycznej z planowanymi nakładami w wysokości 300 tys. zł i z realizacją w roku 2008. Ponadto w dziale – oświata i wychowanie – poz. 5 ujęcie przedsięwzięcia – rozbudowa Centrum Kształcenia ustawicznego i Praktycznego przy ul. Przykoszarowej z realizacją w 2011 oraz w dziale – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, poz. 4 – przebudowa hali widowiskowej przy Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim na potrzeby Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej z terminem realizacji 2008 - 2010.

Pani Bogumiła Olbryś zgłosiła potrzebę realizacji ul. Żabiej i przesunięcie tego zadania na 2008 rok. Uzasadniając stwierdziła, że mieszkańcy czekają 50 lat na realizację ulicy.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta zwrócił uwagę na str. 10 poz. 9 WPI budowa kanalizacji sanitarnej przy ul. Żabiej, zadanie przewidziane na rok 2009. Zwrócił też uwagę na str. 14, poz. 39 – budowa wodociągu rozdzielczego w ul. Żabiej z terminem realizacji w 2008 roku. Stwierdził, że postara się, żeby te zadania zostały wykonane jednocześnie, aby nie kopać dwa razy. Dodał, że musi odbyć się scalenie i ten teren objęty jest scaleniem. Większość mieszkańców chce scalenie i ma nadzieje, że proces odbędzie się szybko.

Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia WPI. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 185 A.


 

Ad. 8

 

Wiceprzewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji Gospodarki Komunalnej w sprawie:

 

  • przyjęcia w budżecie miasta na 2008 rok zadania inwestycyjnego - utwardzenie nawierzchni ul. Marynarskiej od strony ul. Kierzkowej,

  • Informacji o stanie gospodarowania zasobami mieszkaniowymi miasta – pismo Przewodniczącego Zarządu Osiedla nr 3 (w załączeniu),

  • Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomży – pismo Przewodniczącego Zarządu Osiedla nr 3 (w załączeniu),

  • utwardzenia ul. Bartniczej i wykonanie nawierzchni,

  • zorganizowania placu zabaw dla dzieci na osiedlu – pismo mieszkańców bloków przy ul. Wojska Polskiego A, B, C, D - Przewodniczący Komisji zaproponował, aby wszystkie wnioski dot. ewentualnego ujęcia w projekcie budżetu na 2008 rok przekazać do Prezydenta Miasta. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła propozycje Przewodniczącego Komisji.

 

Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek o zajęcie stanowiska do propozycji zbycia gruntów, zbycia w drodze zamiany (wniosek w załączeniu). Jako pierwszy, propozycję zbycia gruntu na rzecz Jerzego Brzostowskiego.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta uzupełniając wniosek stwierdził, że dokonano podziału działek i dobrze by było, jeśli chodzi o pierwszą propozycję zawartą we wniosku, aby wyrównać działki do jednej linii. Dodał, że pomimo przekazania wnioskowanej działki nadal pozostanie bardzo szeroki pas gruntu.

Pan Paweł Borkowski stwierdził, że w ten sposób „tnie się trawniki” .

Pan Jerzy Brodziuk uważa, że działkę należy sprzedać na własność.

Przewodniczący Komisji zgodził się z sugestią radnego Brodziuka, aby sprzedać wnioskowaną działkę na własność, a nie przekazywać grunt w wieczyste użytkowanie. Dodał ponadto, że to nie jest kwestia sprzedaży pojedynczej działki, a całej polityki miasta w tym zakresie w kontekście aktualnych i projektowanych przepisów prawa.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta zaproponował, że wniosek ten zostanie jeszcze raz przeanalizowany i ponownie przedstawiony Komisji z wyborem jakiejś opcji.

Wobec powyższego Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek o przedstawienie przez Prezydenta zasad jakimi miasto będzie się kierowało przy tego typu transakcjach. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących wniosek przyjęła.

Następnie Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek dot. terenu przy ul. Szkolnej.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że po zbyciu gruntu zgodnie z wnioskiem pozostaje miejska działka bez dostępu. Uważa więc, że należy rozstrzygnąć kwestię kawałki działki 10829, której nie dotyczy wniosek. Poddał pod głosowanie – kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem wniosku z sugestią, aby rozstrzygnąć kwestię działki, która pozostaje bez dojazdu i możliwości zagospodarowania. Komisja 8 głosami za - jednogłośnie zaopiniowała wniosek pozytywnie.

Następnie Komisja po przeanalizowaniu wniosku w sprawie nabycia terenu przy ul. Kierzkowej przez Pana Polkowskiego Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała wniosek pozytywnie.

Komisja nie wniosła również uwag w sprawie wniosku dot. terenu wokół trafostacji przy ul. Makowej i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała wniosek pozytywnie.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 3 sty 2008 14:13
  • Data opublikowania: czwartek, 3 sty 2008 14:17
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:00
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej