Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 9 posiedzeniu w dniu komisja realizowała następujący porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu nr 8/07 z dnia 24 kwietnia 2007 roku. 2. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji wydzierżawienia na okres 10 lat części działki o nr 30409/2 o pow. 1 ha, położonej przy ul. Wojska Polskiego (na terenie MPEC) – druk nr 107. 3. Informacja Prezydenta Miasta o stanie środowiska naturalnego – druk nr 112. 4. Informacja nt przygotowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych – druk nr 125, 125/1. 5. Gospodarka nieruchomościami – zasób gruntów miejskich w tym pod inwestycje i polityka gospodarowania tymi gruntami – druk nr 120. 6. Sprawy różne.

Ad. 1

             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Radni nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 8/07 z dnia 24 kwietnia 2007 roku.

  

Ad. 2

             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do wniosku o wydanie opinii do propozycji wydzierżawienia na okres 10 lat części działki położonej przy ul. Wojska Polskiego (na terenie MPEC) (w załączeniu).            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie wniosek zgodnie z drukiem nr 107.   

Ad. 3

             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat  stanu środowiska naturalnego na terenie Łomży (informacja w załączeniu). Zwrócił uwagę na zanieczyszczenie Łomżyczki. Dodał, że w mieście istnieje problem dotyczący hałasu.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zanieczyszczenie Łomżyczki jest to sprawa WIOŚ i inspektorat się tym zajmuje. Odnośnie nadmiernego hałasu stwierdził, że przygotowywana jest zmiana organizacji ruchu i wprowadzenie zakazu ruchu ciężkich pojazdów . Jest naruszony i to znacznie poziom dopuszczalnego hałasu na przebiegu tras tranzytowych w mieście głównie na ul. Wojska Polskiego, ul. Sikorskiego, Szosy Zambrowskiej.             Innych uwag nie zgłoszono.           Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 112.  

Ad. 4

             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do informacji na temat przygotowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych (w załączeniu). Przypomniał, że na posiedzeniu Komisji Rozwoju Pan Prezydent Sroczyński zobowiązał się do uzupełnienia przedłożonej informacji o wykaz wniosków, które i kiedy zostały złożone.             W wyniku dyskusji Komisja wniosła o  przedłożenie informacji dot. inwestycji kiedy i które projekty zostały złożone i do którego programu operacyjnego, a następnie w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zgodnie z drukami 125 i 125/1.  

Ad. 5

             Przewodniczący  Komisji poprosił o uwagi i wnioski do  informacji na temat  gospodarki nieruchomościami (w załączeniu). Stwierdził, że informacja przygotowania jest krótko i treściwie, ale poprosił o wyjaśnienie  czy są jakieś działania i na jakim etapie jest sprawa przejęcia terenów pod kolej.            Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nie ma takiej możliwości, ponieważ PKP nie jest zainteresowane zbywaniem terenów. Wie, że tworzona jest jakaś ustawa, która ma uregulować sprawę terenów.             Pan Paweł Borkowski poprosił o wyjaśnienie, co się kryje pod zapisem  „inne tereny zabudowane”.            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania  10 głosami za – jednogłośnie  przyjęła informację zgodnie z drukiem 120.  

Ad. 6

 

            Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji w sprawie:

-         działań Straży Miejskiej w kierunku kontroli nieruchomości pod katem właściwego ich utrzymania przez właścicieli – odpowiedź Prezydenta Miasta na wniosek Komisji (w załączeniu),-         postawienia wiaty przystankowej przy Kościele Bożego Ciała przy ul. Przykoszarowej – pismo RO nr 12 ( w załączeniu),-         dokonania oceny stopnia zaawansowania prac na stadionie miejskim – pismo Komisji Edukacji, Kultury i Sportu ( w załączeniu). Zaproponował, aby Pan Prezydent przedstawił Komisji na piśmie informację na temat stopnia zaawansowania prac na stadionie miejskim. Pan Jerzy Brodziuk natomiast zaproponował, aby pismo odesłać do Komisji Edukacji z uwagą, że Komisja jest takim samy ekspertem jak Komisja Gospodarki Komunalnej. Uważa, że należy zlecić ekspertyzę komuś, kto się na tym zna. Pan Paweł Borkowski stwierdził, że jest przeciwny wnioskowi radnego Brodziuka, ponieważ nikt nie ma prawa zabronić Komisji zajęciem się tą sprawą, a radni są od tego, żeby dbać o majątek miasta. Zwrócił się do Prezydenta o dołożenie wszelkich starań, aby ten stadion został zrobiony.            Przewodniczący Komisji postawił pod głosowanie wniosek o przedstawienie informacji na temat aktualnego stanu zaawansowania prac na stadionie na dzień 31 maja br. Komisji Edukacji i do wiadomości Komisji Gospodarki Komunalnej. Komisja powyższy wniosek przyjęła 10 głosami za – jednogłośnie. Przewodniczący Komisji dodał, że jeśli Komisja uzna, że przedstawiona informacja budzi wątpliwości wówczas zajmie się oceną zaawansowania prac na stadionie.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                         
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 21 wrz 2007 08:58
  • Data opublikowania: piątek, 21 wrz 2007 09:02
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 10:58
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej