Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 1 posiedzeniu w dniu 19 grudnia 2006 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 rok. 2. Propozycja do planu pracy Komisji na 2007 rok. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wydatków niewygasających za 2006 rok. 4. Analiza projektu budżetu miasta na 2007 rok. 5. Sprawy różne.
Ad. 1

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2006 (druk nr 12 A w załączeniu).
Przewodniczący Komisji poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 rok.


Ad. 2

Przewodniczący Komisji zwrócił się z prośbą do członków Komisji o przygotowanie propozycji tematów do planu pracy Komisji na 2007 rok. Poinformował, że na stronie internetowej miasta można znaleźć informacje dot. zakresu działania Komisji Gospodarki Komunalnej. Przedstawił pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej dot. przedłożenia propozycji tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2007 rok. Dodał, że następne posiedzenie Komisji odbędzie się na początku stycznia 2007 roku i wówczas zostanie opracowany plan pracy Komisji i propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej.


Ad. 3

Przewodniczący Komisji przechodząc do realizacji kolejnego punktu porządku obrad poinformował, ze zwrócił się z prośbą do Naczelnika WPGiI o przygotowanie informacji uzupełniającej dot. rozliczenia inwestycji realizowanych w 2006 roku i przesunięć środków finansowych jako niewygasłe (informacja w załączeniu) i taką informację wszyscy członkowie Komisji otrzymali. Następnie poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie projektu uchwały zgodnie z drukiem nr 14 A.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła projekt uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2006 roku ( druk nr 14, 14 A w załączeniu).
Przewodniczący Komisji odnosząc się do przedstawionego materiału stwierdził, że pomimo tego, iż budżet miasta, wolą Rady, został przyjęty w grudniu ubiegłego roku, to niektóre pozycje nawet nie zostały rozpoczęte. Na niektóre pozycje dopiero wczoraj były otwierane oferty. Niepokojącym zjawiskiem jest wysoka kwota wykazana jako wydatki niewygasłe i jest to kwota niewiele mniejsza od tego ile jest własnych środków w planie na inwestycje na 2007 rok. Wpływ na to miały obiektywne przyczyny, o których mówiła Pani Skarbnik nie mniej jednak taka sytuacja ma miejsce i niektóre tematy zostały zbyt późno rozpoczęte jeśli chodzi o przygotowanie inwestycji.
Pan Paweł Borkowski poprosił o wyjaśnienie sprawy terminów.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że zgodnie z planem i z prawem wielkości, które zostały przyjęte w wydatkach niewygasających są przekazywane do sprawozdawczości jako wykonane. Jeżeli zostaną określone krótsze terminy, wówczas nie ma możliwości zmiany tego terminu.
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na poz. 7 modernizacja ulic: Ks. Anny, Kierzkowej, Dobrej w załączniku nr 1 do projektu uchwały. Zgłosił formalny wniosek, aby ta inwestycja została zapisana z terminem realizacji do 30 lipca 2007 roku.
Pan Paweł Borkowski ustosunkowując się do wniosku Przewodniczącego Komisji zaproponował, aby rozbić tę inwestycję na trzy odrębne pozycje.
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że w budżecie mamy jedną pozycję z tymi trzema inwestycjami i na tym etapie bezzasadne jest „robienie rewolucji”. Poddał pod głosowanie poprawkę dot. poz. nr 7 modernizacja ulic: Ks. Anny, Kierzkowej, Dobrej ze zmianą terminu realizacji z 30 listopada 2007 r. na termin 30 lipiec 2007 rok.
Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.
Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają w upływem 2006 roku. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 14 A wraz z przyjętą poprawką.

Ad. 4

Przewodniczący Komisji zwrócił się do członków Komisji o wyrażenie zgody na udzielenie głosu Panu Marianowi Niecieckiemu.
Komisja udzieliła głosu Przewodniczącemu Zarządu nr 9 przez aklamację.
Pan Marian Nieciecki – Przewodniczący Zarządu nr 9 zabierając głos przedstawił aktualny stan ul. Żabiej. Stwierdził, że była umowa, że jeśli zostanie wykonany kanał sanitarny do ul. Fabrycznej, to wówczas będzie „coś się robić” na ul. Żabiej. Kanał został zrealizowany 2 lata temu i nadal nic się nie robi. Zwrócił się z prośbą o zajęcie się ul. Żabią. Następnie przedstawił pismo w sprawie realizacji ścieżki dla pieszych wzdłuż ul. Wojska Polskiego (pismo w załączeniu).
Przewodniczący komisji wyjaśnił, że jesteśmy w trakcie procedury uchwalania budżetu. Był czas na zgłaszanie wniosków do projektu budżetu. Pan Prezydent przygotował projekt budżetu, który został przekazany Radzie. W związku z tym, że między czasie pojawiały się inne wnioski, radni również będą mieli nowe propozycje, uważa, że sprawa powinna być otwarta. Podstawą jednak do dyskusji jest projekt budżetu zgłoszony przez Pana Prezydenta. Zaproponował, aby wszystkie wnioski, które do dzisiaj się pojawią były kierowane do Pana Prezydenta. Postawił również wniosek formalny do Prezydenta Miasta o przygotowanie, jako załącznik do projektu budżetu, wykaz wszystkich wniosków, które wpłynęły do Pana Prezydenta. Na tej podstawie będziemy wiedzieli, jakie wnioski wpłynęły i które wnioski zostały uwzględnione. Następnie otworzył dyskusję.
Pan Zbigniew Lipski zwrócił uwagę, że przygotowany projekt budżetu zamyka się i chcąc zgłaszać wnioski do tego projektu należy również wskazać środki finansowe i źródło finansowania wnioskowanego zamierzenia.
Pani Bogusława Olbryś zwróciła się o poparcie w sprawie realizacji niewielkiego odcinka nawierzchni ul. Zielnej, realizacji ul. Żabiej – kanalizacja oraz 660 m nawierzchni.
Pani Alicja Bandzul przedstawiła pismo mieszkańców ul. Piaski i ul. Podleśnej w sprawie budowy tych ulic.
Przewodniczący Komisji przedstawił wnioski, które wpłynęły do Komisji Gospodarki Komunalnej w sprawie realizacji ul. Żabiej, ul. Pawiej, ul. Marynarskiej, ul. Rządowej 7- modernizacja budynków, ul. kpt. F. Skowronka (pisma w załączeniu). Ponowił wniosek o przygotowanie wykazu wszystkich wniosków zgłoszonych do projektu budżetu oraz ustosunkowanie się które wnioski zostały uwzględnione, a które nie, z sugestią żeby pokazać w przypadku inwestycji już realizowanych stopień ich zaawansowania, aby Komisja wiedziała które inwestycje są na jakim etapie. Poddał pod głosowanie powyższy wniosek. W wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie wniosek został przyjęty.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła stronę dochodową i wydatkową projektu budżetu miasta na 2006 rok zgodnie z drukiem nr 1.
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej strony dochodowej i wydatkowej projektu budżetu miasta na 2007 rok.
Przewodniczący komisji zwrócił uwagę, że Pani Skarbnik przedstawiła projekt budżetu po stronie dochodowej i wydatkowej. Dodał, że w dalszej części dyskusji nad budżetem komisja przejdzie do wydatków inwestycyjnych. Odnosząc się do dochodów stwierdził, że z projektu budżetu miasta wnika, że w 2007 roku wielkość środków uzyskanych w porównaniu do 2006 r z UE jest dużo mniejsza i budżet 2007 roku po stronie dochodowej jest znacznie mniejszy niż budżet roku 2006. Zwrócił też uwagę, że w budżecie 2007 roku na pomoc społeczną planujemy wydać mniej więcej tyle samo co na inwestycje. Istotna sprawą jest również fakt, że pomiędzy Wieloletnim Planem Inwestycyjnym, a projektem budżetu, ponieważ w WPI znajdują się zadania zapisane na 2007 rok, a nie znalazły się w projekcie budżetu jak również są pozycje, których nie ma w WPI, a znalazły się w projekcie budżetu. W związku z tym należałoby się, jego zdaniem, zastanowić się nad polityką inwestycyjną, dalekosiężną. Dlatego też złożył formalny wniosek do Prezydenta Miasta o przygotowanie propozycji wydatków inwestycyjnych w ramach 4-letniej kadencji celem ustalenia hierarchii zadań.
Pan Zbigniew Lipski dodał, że przedstawione propozycje winny uwzględniać plany inwestycyjne, które były przyjmowane.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek do Prezydenta Miasta o przygotowanie do 15 stycznia 2007 roku projektu programu inwestycyjnego na 4-letnią kadencję Rady Miejskiej w zakresie inwestycji infrastrukturalnych z uwzględnieniem przyjętych wieloletnich planów inwestycyjnych. Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

Ad. 5

Przewodniczący Komisji przypomniał, że sprawy różne zostały omówione przy realizacji pkt-u 4.
W związku z wyczerpaniem porządku zamknął posiedzenie Komisji.



  • Data powstania: Data powstania: środa, 7 mar 2007 08:18
  • Data opublikowania: środa, 7 mar 2007 09:13
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 10:55
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej