Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 66 posiedzeniu w dniu 20 września 2006 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii w sprawie przedłużenia umowy najmu na część działki o nr 10392, o pow. 180 m², pod zlokalizowaną „Karczmą Łomża” na placu przy Starym Rynku w Łomży. 2. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego oraz zaopiniowanie sprzedaży działki miasta na uzupełnienie działki podstawowej przy ul. Poznańskiej (obok Fabryki Styropianu). 3. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii w sprawie przedłużenia umowy najmu na część obiektu /pomieszczenia warsztatowe/, zlokalizowane na działce nr 20076/3, położonej w Łomży przy ul. Nowogrodzkiej 160. 4. Plan rzeczowo-finansowy inwestycji miejskich na 2006 rok oraz informacja o planie remontów placówek oświatowych w roku szkolnym 2006/2007. 5. Informacja dotycząca planów inwestycyjnych na 2007 rok w przedsiębiorstwach komunalnych. 6. Wypracowanie wniosków inwestycyjnych zgłoszonych przez radnych oraz rady osiedla na 2007 rok. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie założeń społeczno-gospodarczych miasta na 2007 rok. 8. Sprawy różne.
Ad. 1

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek w sprawie przedłużenia umowy najmu na część działki pod zlokalizowaną „Karczmą Łomża” na placu przy Starym Rynku w Łomży (druk nr 721 w załączeniu).
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta uzupełniając wniosek stwierdził, że firma chciałaby zainwestować, aby doprowadzić tam wodę i wykonać odprowadzenie ścieków stąd wniosek o przedłużenie umowy. Mając umowę na 3 lata nie mając gwarancji zwrotu poniesionych nakładów firma nie może inwestować.
Pan Janusz Nowakowski zwrócił się z zapytaniem czy urząd ma koncepcję jak ma wyglądać Stary Rynek docelowo. Czy inwestycja, która będzie obwarowana umową na okres 10 lat nie zakłóci czy nie popsuje pomysłu, który jest albo może powstać w przyszłości.
Pan Marcin Sroczyński stwierdził, że stare rynki w miastach mają z reguły taką specyfikę, że funkcjonuje tam mała gastronomia i ten rejon miasta musi żyć. Uważa, że docelowo ilość punktów gastronomicznych na starym rynku powinna wzrastać. Dodał, że w tym miejscu nie może być nic pobudowane poza tymczasowymi budowlami. Karczma też jest budowla tymczasową.
Pan Jan Kleczyński stwierdził, że przedłużając umowę komplikujemy sytuację przyszłej radzie. Zgodził się z wypowiedzią radnego Nowakowskiego, że rządzący tym miastem nie przedstawili żadnej koncepcji, co do tego miejsca. Jedna karczma stoi, zaraz powstanie 5 kolejnych i rozpijmy to miasto do bólu.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby w momencie kiedy będzie tworzona koncepcja, była wskazana nowa lokalizacja i jedno drugiego nie wyklucza. Jest to kwestia wskazania tylko innego miejsca na Starym Rynku, a umowa dalej może obowiązywała. Minęło kilka kadencji i dopiero teraz pada zapytanie odnośnie koncepcji zagospodarowania Starego Rynku, kiedyś o tym się nie mówiło.
Pan Stanisław Kaseja zabierając głos stwierdził, że chyba nam zależy na tym, aby lokalne przedsiębiorstwa wychodziły ze swoimi przedsięwzięciami tym bardziej, że Browar Łomża od kilku lat dzierżawi ten teren, a poza tym jest to bardzo aktywna firma, która m.in. wykłada pieniądze na działalność ŁKS. Jego zdaniem na Starym Rynku powinny funkcjonować również sklepiki z pamiątkami.
Obecny na posiedzeniu Pan Zygmunt Sekmistrz – mieszkaniec miasta stwierdził, że w tej chwili wystąpił z wnioskiem tylko Browar, ale chętnych na zagospodarowanie tego placu jest dużo. Jego zdaniem jeśli podane zostanie do wiadomości, że jest możliwość dzierżawy na 10 lat, to znajdzie się dużo chętnych. Dodał, że umowa jest z przetargu więc jak można ja przedłużać.
Przewodniczący zamknął dyskusje i poddał pod głosowanie wniosek zgodnie z drukiem nr 721. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy 4 głosach przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie powyższy wniosek.
Pan Janusz Nowakowski poprosił o imienną adnotację w protokole, że głosował przeciw wnioskowi. Poza radnym Nowakowskim przeciw głosowali radni: Jan Kleczyński, Jan Bajno, Paweł Borkowski.


Ad. 2

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek w sprawie sprzedaży nieruchomości miasta Łomży w drodze przetargu nieograniczonego (druk nr 722 w załączeniu do protokołu).
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że taniej będzie wybudowanie nowego budynku niż remont budynku na ul. Farnej.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że temat jest dobry, ale sposób załatwienia sprawy nie bardzo mu się podoba. Po pierwsze jeśli mamy przeprowadzić urzędników z obecnego budynku do nowego, to może sprzedać ten budynek w momencie, kiedy będzie przygotowane miejsce dla nich. Po drugie, z wypowiedzi Prezydenta wynika, że pieniądze ze sprzedaży tego budynku muszą być przeznaczone na budowę nowego, a takich opcji w budżecie nie ma, wszyscy wiemy jak budżet się kształtuje. I po trzecie wreszcie ani w WPI, ani w założeniach gospodarczych nie ma na przyszły rok środków przewidzianych na realizację tego budynku.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że pomysł rzeczywiście jest świeży i zanim zostanie wprowadzony do WPI uznał, że najpierw radni powinni się z tym tematem zapoznać. Uważa, że wydawanie pieniędzy na remont kapitalny budynku na ul. Farnej jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto i chciał to najpierw przedyskutować.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że propozycja Prezydenta Miasta jest dobra. Uważa, że tak można sporządzić umowę sprzedaży lokalu, że wyprowadzenie i przekazanie lokalu może nastąpić np. w ciągu 2 lat. Uważa, że żadna rada nie podejmie decyzji, przy brakach środków finansowych w mieście na różnego rodzaju ważne inwestycje, o remoncie. Należy przejść na wyższy etap zarządzania miastem. Miasto oczekuje na porządne kino, basen, stadion lekkoatletyczny itd. Każdy kto się przymierza do funkcji prezydenta miasta Łomży powinien widzieć już inny etap rozwoju miasta. Nie mówi, że ten jest zły, tak trzeba było, taka była wola ludzi żeby robić porządek z infrastrukturą. Uważa, że jeśli cena wyjściowa wynosi 2 mln. zł, a usytuowanie budynku daje gwarancje, że to nie jest cena ostateczna rozwiązanie, które proponuje Prezydent we wniosku jest dobre. Dodał, że musimy podjąć działania ze względu na zalecenia inspekcji pracy.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że zgadza się z wypowiedziami Pana Prezydenta i radnego Lipskiego, ale stawia wniosek aby decyzja o sprzedaży budynku przy ul. Farnej 1 była rozważana w momencie kiedy w projekcie budżetu miasta na 2007 rok będzie wpisany budynek biurowy.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że nie jest przeciwny, ale uważa, że nie na 2007 rok. Jego zdaniem należy przełożyć to na 2008 rok. Zwrócił uwagę, że w roku 2007 nie będzie żadnych pieniędzy unijnych, budżet będzie skromniutki i nie wyobraża sobie, że na budowę biurowca zostanie przeznaczone 2-3 mln. zł, a w mieście nie będzie robiona żadna inwestycja.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Nowakowskiego, że o sprzedaży decydować wtedy, kiedy będzie przynajmniej projekt budżetu, z którego będzie wynikało, że planowana jest budowa budynku biurowego i przyspieszenie projektowania. Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek. W związku z powyższym wniosek Prezydenta Miasta w przedstawionej formule stał się bezprzedmiotowy.

Następnie Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta przedstawił propozycję sprzedaży budynku po muzeum przy ul. Krzywe Koło 1.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że nie jest przeciwny i uważa, że tak należy zrobić, ale w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 rok, która będzie przedmiotem obrad najbliższej sesji jest propozycja zdjęcia środków z pozycji modernizacja i adaptacji budynku po muzeum. Zaproponował więc, aby rozstrzygnąć ten temat na sesji Rady Miejskiej w dniu 27 września br., że te środki zdejmujemy. Uważa, że nie ma potrzeby kilka dni przed sesją robić zamieszania.
Komisja przyjęła propozycję radnego Nowakowskiego i rozpatrzenie wniosku odłożyła na następne posiedzenie komisji po sesji Rady Miejskiej w dniu 27.09.br.

Przewodniczący komisji poprosił o uwagi do kolejnego wniosku dot. zbycia gruntu przy ul. Poznańskiej na rzecz właściciela działki podstawowej Ryszarda Rachubka.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała wniosek pozytywnie.


Ad. 3

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie przedłużenia umowy najmu na część obiektu przy ul. Nowogrodzkiej 160 ( w załączeniu do protokołu).
Komisja w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie wniosek zgodnie z drukiem nr 743.


Ad. 4

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusje na temat planu rzeczowo-finansowego inwestycji miejskich na 2006 rok (druk nr 742 A w załączeniu). W związku z nieobecnością Prezydenta i kompetentnego naczelnika poprosił o składanie wniosków, a ewentualne pytania pozostawić na sesję.
Pan Jan Kleczyński stwierdził, że w protokole winien być odnotowany fakt, że Pan Prezydent Sroczyński opuścił posiedzenie komisji i nie ma również pracownika merytorycznego Urzędu Miasta.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że w chwili obecnej postawi pytanie i być może na sesji uzyska odpowiedź, a mianowicie czy ze środków, które są zapisane w budżecie w pozycji – inwestycje zgłaszane do funduszy UE i pozycji – przygotowanie inwestycji w tym współfinansowanie przez UE czy od ostatniej sesji cokolwiek się zadziało jeśli chodzi o przygotowanie dokumentacji, czy zorganizowano jakieś przetargi itd. Wie, że Suwałki i Białystok pozgłaszały takie projekty, że te miasta dostana duże pieniądze, a Łomża nie dostanie nic. Czy w ramach tych dwóch pozycji, które są w budżecie na dzisiaj zostało coś przygotowane.
Pan Paweł Borkowski postawił wniosek, aby na najbliższym posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej merytoryczny wydział przedstawił jakie wnioski zostały zgłoszone do UE o środki z funduszy strukturalnych z podaniem terminów, wysokości środków itp.
Pan Jan Kleczyński postawił wniosek, aby na najbliższą sesję wnieść do porządku pkt aby odbyć debatę publiczną na temat jak miasto jest przygotowane na lata 2007-2013 pod kątem środków unijnych.
Pan Jan Bajno przypomniał, że stale był składany jeden wniosek dlaczego zdejmujemy środki z pozycji przygotowanie dokumentacji do środków unijnych. Zgodził się z wnioskiem radnego Kleczyńskiego o wniósł o wprowadzenie do porządku sesji pkt-u: informacja co do przygotowanych i złożonych wniosków unijnych. Poprosił o przegłosowanie.
Przewodniczący Komisji poddał powyższy wniosek pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Bajno.


Ad. 5


Przewodniczący Komisji przedstawił informację dot. planów inwestycyjnych na 2007 rok w przedsiębiorstwach komunalnych (druk nr 737 w załączeniu). Poprosił o uwagi do przedłożonej informacji.
Pan Jan Bajno zwrócił uwagę, że są to pewne informacje, a temat będzie przedmiotem dyskusji przy projekcie budżetu miasta na 2007 rok.
Pan Zbigniew Lipski odnosząc się do przedłożonej informacji stwierdził, że taka firma jak MPGKiM powinna posiadać sprzęt, który umożliwiałby ewakuację ludzi zagrożonych pożarem w wyższych pięter. Jest to rodzaj platformy na podnośniku z wysięgnikiem do 26 m, dzięki której można ewakuować kilka osób jednocześnie. Uważa, że przedsiębiorstwo winno rozważyć zakup takiego sprzętu.
Innych uwag nie zgłoszono.


Ad. 6, 7

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat założeń gospodarczych miasta na 2007 rok.
Pan Zbigniew Lipski wniósł o uzupełnienie założeń na str. 6 o pkt 11 w brzmieniu: budowa bieżni 6-torowej wokół boiska do piłki nożnej przy Szkole Podstawowej nr 9 wraz ze skocznią w dal celem możliwości przeprowadzania zawodów lekkoatletycznych.
Pan Jan Chojnowski postawił wniosek o modernizację kotłowni w Państwowym Przedszkolu nr 1 na gazową.
Pan Marek Makieła – Przewodniczący Rady Osiedla nr 3 poparł wniosek radnego Chojnowskiego. Uważa, że modernizacja kotłowni jest konieczna z uwagi na fakt, że w ulicy przebiega gaz. Należy wziąć pod uwagę również zanieczyszczenie środowiska, transport opału, likwidację 3 stanowisk .
Innych wniosków nie zgłoszono. Następnie Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła założenia gospodarcze miasta na 2007 rok wraz z wnioskami radnego Lipskiego i radnego Chojnowskiego.


Ad. 8

Pan Paweł Borkowski poruszył temat modernizacji stadionu miejskiego zwracając uwagę na opóźnienie w pracach oraz brak wykonawcy trybun dla kibiców.
Pan Stanisław Kaseja stwierdził, że zgodnie z umową zakończenie I etapu modernizacji stadionu przewidziane jest na 30 października br. W zakres prac objętych umową wchodzi płyta stadionu oraz trybuna na 1000 osób od strony Narwi. Na razie nie ma podstaw żeby mówić, że termin nie zostanie dotrzymany. Następnie przedstawił terminy meczów jakie w najbliższym czasie ŁKS rozegra na stadionach innych miast.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 20 lis 2006 09:16
  • Data opublikowania: poniedziałek, 20 lis 2006 09:22
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:07
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej