Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 64 posiedzeniu w dniu 27 czerwca 2006 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przeniesienia własności nieruchomości gruntowej miasta Łomży położonej przy Pl. Pocztowym 3 w Łomży – druk nr 683, 683 A. 2. Zaopiniowanie wniosku o zajęcie stanowiska do propozycji sprzedaży i zamiany gruntów miasta Łomża na terenie miasta – druk nr 691. 3. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego – druk nr 692. 4. Rozpatrzenie wniosku dot. realizacji zadań inwestycyjnych: „Modernizacja ul. Rycerskiej” i „Modernizacja ulic Księżnej Anny, Dobrej i Kierzkowej”. 5. Informacja z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycji 2005 – 2009 w odniesieniu do 2005 roku – druk nr 680. 6. Ocena przygotowania i realizacji inwestycji miejskich zaplanowanych w budżecie miasta na 2006 rok w tym z udziałem środków zewnętrznych oraz realizacji wniosków wynikających z przeglądów obiektów oświatowych. 7. Sprawy różne
Ad. 1


Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie przeniesienia własności nieruchomości gruntowej miasta Łomży położonej przy Pl. Pocztowym 3 w Łomży (druk nr 683, 683 A w załączeniu). Uważa, że nie ma przeciwwskazań, aby właściciele pawilonu handlowego przejęli nieruchomość gruntową na własność. Otworzył dyskusję.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że jest przeciwny temu wnioskowi. Jest to centrum miasta, Starówka i miasto nie powinno pozbywać się terenów. Zwrócił uwagę na adnotacje radcy prawnego dot. projektu uchwały.
Pan Zbigniew Lipski odnosząc się do wypowiedzi radnego Borkowskiego stwierdził, że radny Borkowski należy do grupy osób, która jest za tym, aby nie wyzbywać się majątku miasta. Są jednak pewne sytuacje, stoi obiekt i nikt go nie rozbierze. Przyszły takie czasy, że wszystko, co jest zabudowane ma właściciela i w tym przypadku prawnik nie miał prawa tak napisać. Radca prawny powinien ograniczyć się do opinii prawnej. Radni podejmują decyzje biorą za te decyzje odpowiedzialność.
Ponownie zabierając głos Pan Paweł Borkowski stwierdził, że komisja pozwoliła i w ciągu dwóch tygodni powstaje w tym miejscu drugi budynek i za chwilę właściciel przyjdzie z podobnym problemem.
Przewodniczący komisji zakończył dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za, przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 683 A.


Ad. 2

Pani Anna Rzędarska – Kierownik BGN przedstawiła wniosek o zajęcie stanowiska do propozycji sprzedaży i zamiany gruntów miasta Łomża na terenie miasta (druk nr 691 w załączeniu).
Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi odnośnie przedstawionego wniosku Prezydenta Miasta.
Pan Paweł Borkowski zaproponował, aby Komisja rozpatrzyła indywidualnie poszczególne propozycje zawarte we wniosku.
Przewodniczący komisji zwracając się do radnego Borkowskiego stwierdził, że jeśli radny „ma jakieś komentarze, to bardzo prosi gdzie indziej” i poprosił „żeby radny nie był złośliwy”.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że komentarze zostawi na sesję Rady Miejskiej. Dodał, że nie jest złośliwy tylko uczciwy.
Przewodniczący komisji stwierdził, że „jest to jeszcze gorszy nawyk”.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, „że powie to na sesji” i poprosił o zapisanie w protokole wypowiedzi Przewodniczącego Komisji.
W dalszej części posiedzenia, po szczegółowym przeanalizowaniu wniosku Komisja, w wyniku głosowania, zaopiniowała poszczególne wnioski mieszkańców j/n:

- wniosek GP.72241-8/05/06 Czesławy Długozima – za – 9 – jednogłośnie pozytywnie,
- wniosek GP.72241 – 1/06 Marii i Zdzisława Ksepka, Danuty i Stanisława Wysockich, Lecha Kołakowskiego - Pan Paweł Borkowski stwierdził, że jest przeciwny sprzedaży gruntu zarówno na Placu Pocztowym jak i na Placu Niepodległości. Pan Janusz Nowakowski natomiast stwierdził, że jest to dość ruchliwa cześć miasta i chodniki będą zbyt wąskie. Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie – kto z członków Komisji jest za negatywnym zaopiniowaniem wniosku w/w właścicieli. W wyniku głosowania, 8 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, Komisja zaopiniowała wniosek negatywnie.
- wniosek GP.72241-2/6 Elżbiety i Stanisława Bogdan – za 8, przeciw – 0, wstrz. – 1 – pozytywnie,
- wniosek GP.72241-3/06 Jadwigi i Janusza Karwowskich – za – 9 – jednogłośnie pozytywnie,
- wniosek GP.72241-4/06 Grażyny i Krzysztofa Mieczkowskich – Pan Janusz Nowakowski zwrócił uwagę, że zapis dotyczący prawa dostępu do kanalizacji sanitarnej na okres remontu i konserwacji w praktyce jest trudny. Dodał, że kanał sanitarny jest przypisany tylko i wyłącznie do jednej działki. Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta zaproponował, aby odłożyć w czasie rozpatrzenie tego wniosku do czasu dokładnego zbadania. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie odłożyła wniosek do wyjaśnienia,
- wniosek GP.72241-6/06 Janiny i Jerzego Kowalewskich, Henryka Rogowickiego, Teresy i Andzreja Wądołowskich, Eugenii i Wiesława Konopko – za – 9 – jednogłośnie pozytywnie,
- wniosek GP.72241-7/06 Elżbiety Grodzkiej - za - 9 – jednogłośnie pozytywnie,
- wniosek GP.72241 – 8/06 Krystyny i Jana Supińskich – za - 9 – jednogłośnie pozytywnie.

Ad. 3


Pani Anna Rzędarska – Kierownik BGN przedstawiła wniosek o wydanie opinii do propozycji sprzedaży nieruchomości miejskich w drodze przetargu nieograniczonego (druk nr 692 w załączeniu).
Komisja w wyniku głosowania zaopiniowała propozycję sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu nieograniczonego j/n:

1. Działki o nr 40110/1 – za – 9 – jednogłośnie pozytywnie,
2. Działki o nr 21242/8 przy ul. Piwnej 16 – za – 9 jednogłośnie pozytywnie,
3. Działek o nr 30306/72, 30306/73, 30306/74 przy u;. Wojska Polskiego – za – 9 – jednogłośnie pozytywnie.

Następnie Pani Anna Rzędarska – Kierownik BGN poinformowała, że wpłynęła oferta Pana Cwalińskiego w sprawie sprzedaży działek na rzecz miasta (w załączeniu do protokołu). Miasto proponuje kwotę 10 tys. zł.
Zdaniem Pana Pawła Borkowskiego cena proponowana przez miasto w tej sytuacji jest zbyt niska. Jego zdaniem miasto mogłoby zapłacić połowę proponowanej przez wnioskodawcę kwoty.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta zaproponował, aby dokonać wyceny gruntu przez rzeczoznawcę.
W trakcie dyskusji padła propozycja radnego Jana Chojnowskiego, co do kupna oferowanych we wniosku działek.

Ad. 4


Przewodniczący Komisji Przedstawił wniosek Prezydenta Miasta w sprawie . realizacji zadań inwestycyjnych: „Modernizacja ul. Rycerskiej” i „Modernizacja ulic Księżnej Anny, Dobrej i Kierzkowej” (w załączeniu).
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że chciałby uniknąć realizacji jak to było m.in. na ul. Broniewskiego , ponieważ to podraża inwestycję. Propozycja jest taka, aby nie wykonać ul. Rycerskiej, a w to miejsce wykonać całą ul. Księżnej Anny. Jeśli zostaną środki, to wtedy będzie możliwa realizacja kolejnej ulicy.
Pan Janusz Nowakowski zwrócił uwagę, że są cztery ulice i środki, które starczą tylko na jedną ulicę. Zwrócił się więc z zapytaniem dlaczego nie przeznaczyć tych środków na ul. Kierzkową. Postawił wniosek, aby w sytuacji kiedy środki zostaną przeznaczyć je na realizację ul. Kierzkowej.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że Komisja Gospodarki Komunalnej zajmuje się wnioskami dotyczącymi zbycia, nabycia gruntów i to jest główna działalność tej komisji. Cały czas powtarza, że jest to najsłabsza komisja w ciągu czterech kadencji. Nie śledzi się wprowadzanych zmian w budżecie miasta w zakresie inwestycji i mimo jego wielokrotnych monitów Komisja się tym nie zajmuje. Stwierdził, że udowodni ile pieniędzy zostało zaniżonych z budżetu inwestycyjnego i komisja nie zajęła żadnego stanowiska w tej sprawie.
Pan Jan Bajno natomiast postawił wniosek, aby pozostające środki przeznaczyć na realizacje ul. Dobrej.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek Prezydenta Miasta. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie powyższy wniosek z propozycją przeniesienia środków na wykonanie i modernizacje ul. Księżnej Anny.


Ad. 5

Przewodniczący Komisji poprosił o wnioski i uwagi do informacji z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycji 2005 – 2009 w odniesieniu do 2005 roku (w załączeniu).
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie przedłożoną informację zgodnie z drukiem 680.


Ad. 6

Następnie Przewodniczący Komisji otworzył dyskusje na temat informacji dot. przygotowania i realizacji inwestycji miejskich zaplanowanych w budżecie miasta na 2006 rok w tym z udziałem środków zewnętrznych oraz realizacji wniosków wynikających z przeglądów obiektów oświatowych (druk 702 w załączeniu do protokołu). Odnosząc się do informacji zwrócił uwagę, że przy ul. Wesołowskiego brakuje mu zapisów odnośnie realizacji tak jak to jest w przypadku ul. Cegielnianej.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że po pierwsze nie jest podpisany aneks. Termin przetargu został przesunięty. Jeśli wykonawca nie podpisze z miastem aneksu i nie przystąpi do realizacji zadania, zostaną potrącone pieniądze.
Pan Zbigniew Szponarski poprosił o przybliżenie tematu modernizacji stadionu.
Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że obiekt jest w takim stanie, że warunkowo może być dopuszczony do rozgrywek II-ligowych szczególnie, że zamierzenia miasta są takie, a nie inne. Miasto ma czas na modernizację stadionu, a jest to ewenement w skali kraju, że to miasto modernizuje obiekt a nie klub sportowy. Na dzień dzisiejszy klubowi brakuje 700 tys. zł aby wejść do II ligi i to nie jest sprawa miasta i nie ma takiego miasta, które dokładałoby do II-ligowego klubu. Został ogłoszony drugi przetarg na modernizacje stadionu i w zakres tego wchodzą prace, które są niezbędne tj. 1,5 tysiąca miejsc i nowa płyta boiska.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że nie budujemy chyba stadionu po to żebyśmy weszli do mistrzostw, tylko chodzi o to, aby dzieci miały zdrowe kręgosłupy.
Przewodniczący kończąc dyskusje poddał pod głosowanie realizację inwestycji miejskich zaplanowanych w budżecie miasta na 2006 rok. W wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących Komisja dokonała pozytywnej oceny przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych.

Ad. 7

Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji w sprawie:
- pismo firmy UniGlass dot. wydzierżawienia działki wraz z budynkiem przy ul. Mała Kraska 11 (w załączeniu). Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że firma otrzymała w tej sprawie odpowiedź, w której firma została poinformowana, że nie możemy jako samorząd wynajmować dla wybranych przedsiębiorców terenów poniżej obowiązujących cen i wskazano, że będziemy ten teren sprzedawali jeżeli Rada Miejska wyrazi zgodę. Firma została również poinformowana o uchwale odnośnie zwolnień z podatku od nieruchomości, i że to jest pomoc, której samorząd miasta Łomża oferuje przedsiębiorcom.
- pismo w sprawie realizacji ul. Spokojnej (w załączeniu).
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 20 lis 2006 09:02
  • Data opublikowania: poniedziałek, 20 lis 2006 09:11
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:07
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej