Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 55 posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2005 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Analiza projektu budżetu miasta na 2006 rok – zaopiniowanie ostatecznej wersji przychodów i wydatków miasta na 2006 rok. 2. Przyjęcie propozycji tematów do planu pracy Komisji Gospodarki Komunalnej na 2006 rok. 3. Sprawy różne.
Ad. 1

Przewodniczący komisji otworzył dyskusje na temat projektu budżetu miasta na 2006 rok (w załączeniu do protokołu).
Pan Janusz Nowakowski zwrócił uwagę na § 4 projektu uchwały pkt 2 ppkt b. Czy nie powinno być zapisu, że umieszcza się zadania w programie inwestycyjnym.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że aby nie powtarzać jeszcze raz programu, to taki zapis jest umieszczony w uchwale.
Pan Zbigniew Szponarski stwierdził, że w autopoprawce do WPI znalazło się wnioskowana przez komisje zadanie – modernizacja ul. Księżnej Anny z terminem realizacji na 2006 rok. W związku z powyższym chciałaby, aby to zadanie znalazło się w budżecie miasta na 2006 rok z zabezpieczeniem środków w wysokości 70 tys. zł. Dodał, że jest to jego wniosek formalny i prosi o przegłosowanie.
Pan Zbigniew Lipski zwracając się do Pani Skarbnik poprosił o podanie przynajmniej trzech argumentów, dla których budżet powinien być uchwalony do końca bieżącego roku.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta odpowiadając stwierdziła, że po pierwsze realizujemy zadania inwestycyjne wspomagane środkami unijnymi i m.in. musza być dotrzymane terminy w przypadku niektórych zadań, a ponadto wiąże się z tym zaciągnięcie kredytów inwestycyjnych. Przed następną sesją zostanie przedłożony Radzie projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia takiego kredytu. Najważniejszą sprawą jest opłata za autobusy.
Przedstawiła następnie wysokość rezerwy budżetowej zawartej w projekcie budżetu na str. 64 oraz sprawę subwencji oświatowej.
Pan Janusz Nowakowski zwrócił uwagę, że bardzo mało środków własnych wydajemy na inwestycje, a środki na ten cel pozyskujemy z zewnątrz. Siła każdego budżetu jest ilość generowanych dochodów własnych w tym ilość środków własnych przeznaczanych na inwestycje. To decyduje o sile samorządu niezależnie od tego czy uda nam się pozyskać środki z zewnątrz czy nie. Przy takim poziomie jak teraz jest może się okazać, że za 2-3 lata zabraknie nam środków na inwestycje, nie będzie w ogóle żadnych inwestycji, a przy braku środków z zewnątrz i małym wzroście dochodów własnych, będziemy środki wykorzystywali na działania związane z bieżącym utrzymaniem miasta.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radnego Szponarskiego. W wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.
Pan Jan Bajno stwierdził, że z uwagi na to, iż kończy się pozwolenie na budowę ul. Dobrej postawił wniosek o umieszczenie tego zadania w budżecie miasta na 2006 rok z kwotą 90 tys. zł.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że ul. Dobra była w początkowej wersji budżetu. Wiemy, ze ulica ta jest potrzebna, a w ciągu roku zawsze jakieś środki, które się uwalniają.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Bajno. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.
Pan Paweł Borkowski przypomniał, że zgłaszał ul. Kierzkową. Zadanie to było wstawiane od wielu lat i w WPI i w budżecie miasta, ale nie zostało zrealizowane. Postawił więc wniosek, aby w budżecie 2006 roku znalazło się zadania – budowa nawierzchni asfaltowej na ul. Kierzkowej na odcinku od ul. Górnej do ul. Stromej i zabezpieczyć środki na ten cel w wysokości 80 tys. zł.
Przewodniczący komisji poddał wniosek radnego Borkowskiego pod głosowanie. Komisja 9 głosami za – jednogłośnie wniosek powyższy przyjęła.
Następnie komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu miasta na 2006 rok (druk nr 559) wraz z przyjętymi wnioskami.


Ad. 2

Przewodniczący komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji Gospodarki Komunalnej na 2006 rok (w załączeniu do protokołu). Poprosił o zapoznanie się z projektem oraz o zgłoszenie uwag, propozycji innych tematów na następnym posiedzeniu komisji.
Pan Zbigniew Lipski zaproponował, aby w miesiącu marcu komisja zajęła się funkcjonowaniem MPGKiM oraz realizacją uchwały podjętą przez Radę Miejską w sprawie restrukturyzacji tego przedsiębiorstwa. Wysypisko natomiast zaproponował, aby było oddzielnym tematem.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.


  • Data powstania: Data powstania: piątek, 13 sty 2006 15:16
  • Data opublikowania: piątek, 13 sty 2006 15:19
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:16
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej