Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 51 posiedzeniu w dniu 25 października 2005 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie wniosku w sprawie prowadzenia rozmów ugodowych z Gminą Wyznaniową Żydowską, których przedmiotem ma być stosowna nieruchomość zamienna. 2. Zaopiniowanie wniosku o zajęcie stanowiska wobec żądania SBM „Jedność” przejęcia gruntów pod ul. Rycerską za zapłatą. 3. Ocena realizacji inwestycji w 2005 roku oraz przyjęcie założeń polityki inwestycyjnej na 2006 rok w mieście Łomży. 4. Ocena i wypracowanie wniosków inwestycyjnych do projektu budżetu miasta na 2005 rok. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków. 6. Sprawy różne.
Ad. 1

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie prowadzenia rozmów ugodowych z Gminą Wyznaniową Żydowską, których przedmiotem ma być stosowna nieruchomość zmienna (w załączeniu do protokołu). Poprosił o uwagi i propozycje.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie wniosek zgodnie z drukiem nr 528.


Ad. 2

Następnie Przewodniczący komisji przedstawił wniosek o zajęcie stanowiska wobec żądania SBM „Jedność” przejęcia gruntów pod ul. Rycerską za zapłatą (w załączeniu do protokołu). Poprosił o uwagi.
Pan Paweł Borkowski przypomniał, że na początku kadencji SBM „Jedność” otrzymała za grunty 130 tys. zł i miasto jest przychylne spółdzielni. Uważa jednak, że w tym przypadku żądania spółdzielni są zbyt wygórowane i sprawa winna trafić do sądu.
Innych uwag komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosami wstrzymującymi zaopiniowała pozytywnie wniosek zgodnie z drukiem nr 522.


Ad. 3, 4

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił realizację poszczególnych inwestycji w 2005 roku (w załączeniu do protokołu).
Pan Jan Rybakiewicz odnosząc się do str. 6 informacji – budowa chodnika przy ul. Przykoszarowej zwrócił się z zapytaniem czy ta inwestycja zostanie przerwana. Jego zdaniem za zaplanowane środki można było wykonać całą inwestycję, tymczasem zrealizowano połowę inwestycji.
Przewodniczący komisji natomiast zwrócił uwagę na realizację ulic: Cichej, Piaskowej, Sybiraków, Marynarska, Kierzkowa, Cegielniana, Ptasia i Śniadeckiego. Stwierdził, że w informacji jest wyjaśnienie, ale nie w rozbiciu na te poszczególne ulice i co się dzieje z tymi uliczkami.

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że na wszystko była zarezerwowana kwota 150 tys. zł, na salę widowiskową. Odnośnie sali widowiskowej wyjaśnił, że wojewoda zaproponował, że jeżeli Prezydent Miasta przedstawi koncepcję wykorzystania sali widowiskowej na ul Nowej, to rozpoczną się rozmowy na temat przekazania sali miastu. Koncepcja została wykonana jednak wojewoda postępowania w sprawie przekazania sali nie zakończył. Wyjaśnił następnie odnośnie ul. Cegielnianej, że chcemy ograniczyć koszty i zrealizować całe przedsięwzięcie w przyszłym roku budując całą ulicę łącznie z sięgaczem między ul. Fabryczną, a ul. Sikorskiego. W tym roku nie będzie realizowana ul. Ptasia i ul. Śniadeckiego.
Pan Zbigniew Szponarski postawił wniosek o szczegółowe rozliczenie 106 tys. zł na realizację ulic: Sybiraków, Marynarska, Kierzkowa.
Pan Marcin. B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta zobowiązał się do przedstawienia powyższej informacji.
Pan Maciej Głaz zwrócił uwagę na realizację ul. Księcia Janusza i ul. Ogrodnika. Poprosił o wyjaśnienie spraw związanych z tymi inwestycjami.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że na etapie rozstrzygania ul. Ks. Janusza okazało się, że potrzebna jest kwota większa niż ujęta w budżecie stąd inwestycja ta nie jest realizowana. Odnośnie ul. Ogrodnika wyjaśnił, że w momencie przyjmowania budżetu miasta zaplanowano kwotę 150 tys. zł, ale nie było projektu na tę ulicę. Projekt był w trakcie wykonywania i była rozważana kwestia przebicia ul. Ogrodnika do ul. Krętej. Nadal są prowadzone rozmowy odnośnie wykupu oficyny, która stoi na przebiegu tej drogi i m.in. dlatego wstrzymano prace projektowe. Nie wie dlaczego jest takie pytanie, ponieważ radni zaakceptowali zmiany w budżecie dotyczące tej ulicy. Niektóre inwestycje są szacowane, a niektóre określane zgodnie z kosztorysami załączonymi do wykonanych projektów.
Pan Maciej Głaz wyjaśnił, że pytania są takie, a nie inne, ponieważ do budżetu plany i szacunki przedstawiał Pan, a nie Rada.
W związku z tym, że innych uwag nie zgłoszono Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie informację z wykonania inwestycji w 2005 roku. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie przedłożony materiał zgodnie z drukiem nr 541.

Przewodniczący komisji otworzył dyskusję na temat założeń polityki inwestycyjnej na 2006 rok.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że założenia inwestycyjne zawarte w informacji są założeniami podstawowymi i będziemy się tego trzymali. Część inwestycji musi być ujęta w związku z kontynuacją w roku przyszłym plus podstawowe sprawy zawarte w WPI na ile nam starczy funduszy. Najważniejsze zadania do realizacji to jest ul. Polna. Przygotowywana jest koncepcja, która ma zmieścić całą infrastrukturę w posiadanym przez miasto pasie gruntu. Zgodnie z tą koncepcją będzie potrzebny minimalny wykup gruntu i ma nadzieje, że to rozwiązanie zaakceptują mieszkańcy i będzie można rozpocząć. Na dzień dzisiejszy w naszym zainteresowaniu nie jest ul. Sybiraków, ponieważ są inne ważniejsze rzeczy. W przypadku ul. Marynarskiej w dalszym ciągu nie ma zgody mieszkańców.
Odnośnie ul. Kierzkowej wyjaśnił, że kwota potrzebna na wykonanie tego zadania znacznie przewyższa zakładany plan.
Pan Janusz Nowakowski rozważając kwestie porównania kosztorysu inwestorskiego z tym, czym dysponujemy w budżecie nasuwa się pytanie czy to jest rozbieżność ceny ofertowej w stosunku do kosztorysu inwestorskiego, czy w stosunku do tego, co jest w planie, bo są to dwie różne sprawy.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że plan z kosztorysem np. na ul. Księcia Janusza pokrywa się. Dodał, że będzie taka propozycja do radnych, aby w inwestycjach na rok przyszły nie wyznaczać kwot planowanych na poszczególne inwestycje, tylko ustalić zadania. Nie znając wartości tych zadań żaden oferent nie będzie mógł sprawdzić w budżecie miasta jakie mamy środki na to przedsięwzięcie czy nie będzie mógł dopasować się do tego. Ujawnimy kwotę na dane przedsięwzięcie w momencie otwierania ofert w dniu przed otwarciem przetargu.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że idealnym rozwiązaniem byłoby wstawienie iluś zadań do danej pozycji i na to ilość musi być określona kwota. Byłoby to dobre pod warunkiem, że byłaby ustalana w ramach tego wielkiego zadania hierarchia ważności poszczególnych inwestycji, a nie na tej zasadzie, że czyjeś „widzimisie” decyduje co jest realizowane.
Przewodniczący komisji przedstawił pismo Pana Marka Makieła – Przewodniczący RO nr 3 w sprawie renowacji parku miejskiego, a także odpowiedź na to pismo Z-cy Prezydenta Miasta oraz pismo w sprawie budowy ul. Dobrej (w załączeniu do protokołu).
Pan Jan Bajno postawił wniosek, aby komisja otrzymała zestawienie wszystkich wniosków rad osiedli i innych podmiotów złożonych do budżetu 2006 roku.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta przedstawił wykaz zgłoszonych wniosków do budżetu na 2006 rok (w załączeniu do protokołu). Zobowiązał się do przedłożenia radnym takiego wykazu na piśmie. Dodał, że wystąpiliśmy do wszystkich rad osiedlowych i różnych ciał o przekazanie wniosków do potrzeb inwestycyjnych na terenie miasta.
Przewodniczący zakończył dyskusję.


Ad. 5

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków (w załączeniu do protokołu). Stwierdził, że z przedłożonych materiałów wynika, że proponowane ceny na 2006 r. są niższe w stosunku do cen obowiązujących w roku 2005. Poprosił o pytania i uwagi.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 3 głosami za przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 529 A.


Ad. 6

Przewodniczący komisji przedstawił pisma skierowane do komisji w sprawie:

- realizacji ulicy na osiedlu Bawełna w ramach inicjatyw lokalnych (w załączeniu),
- zgody na użyczenie nieruchomości gruntowej stanowiącej własność miasta Łomża – pismo ŁTPCh „Hospicjum” p.w. Św. Ducha w Łomży (w załączeniu),
- wskazania nieruchomości zamiennych – pismo Gminy Wyznaniowej Żydowskiej (w załączeniu).
W związku z wyczerpaniem porzadku przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 13 sty 2006 14:58
  • Data opublikowania: piątek, 13 sty 2006 15:03
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:17
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej