Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 44 posiedzeniu w dniu 27 kwietnia 2005 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 rok.
Posiedzenie komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum otworzył dyskusje na temat propozycji zmian w budżecie miasta na 2005 rok (wniosek i projekt uchwały opatrzony drukiem nr 428 i 428 A w załączeniu do protokołu), a głównie zmian dot. budynku komunalnego.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że pieniądze przewidziane na inwestycję – realizacja budynku komunalnego zaplanowane zostały na wykonanie dokumentacji. Przesunięcie środków z tego zadania spowodowane jest tym, że aby przeprowadzić przetarg musimy mieć kwotę przewidzianą w kosztorysie i jest to tylko i wyłącznie przesunięcie na 2-3 tygodnie, na czas rozstrzygnięcia przetargu. Po tym czasie pieniądze wrócą na realizacje tego zadania. W chwili obecnej nie ma dokumentacji na budynek i pieniądze na koncie nie są potrzebne.
Pan Zbigniew Lipski poprosił o wyjaśnienie, czy Pan Z-ca Prezydenta skonsultował to, co mówi ze Skarbnikiem Miasta i z Prezydentem Miasta.
Pan Marcin B. Sroczyński stwierdził, że już kiedyś odpowiedział radnemu Lipskiemu na to pytanie i w tej chwili to jest taka sama odpowiedź jak była poprzednio.
Pan Paweł Borkowski postawił wniosek o odrzucenie wniosku Prezydenta Miasta. Uzasadniając stwierdził, że jest to niezgodne z uchwałą budżetową. W trakcie dyskusji nad uchwałą budżetową radni zostali ośmieszeni i „opluci” tylko dlatego, ze padła propozycja zdjęcia środków z budynku komunalnego, a tymczasem pod dwóch miesiącach wpływa wniosek do radnych w tej samej sprawie. Zwracając się do Przewodniczącego Komisji stwierdził, że e sprawach dot. zmian w budżecie miasta nie można polegać tylko na Komisji Finansów i Skarbu Miasta. Projekty uchwał, gdzie dokonuje się zmian jeśli chodzi o zadania inwestycyjne winien być rozpatrzony i zaopiniowany przez Komisję Gospodarki Komunalnej. Poza tym Pan Prezydent Sroczyński mówi, że pieniądze wrócą, a Pani Skarbnik stwierdziła „ewentualnie”. Zaproponował, aby Pan Prezydent poszukał innych źródeł, z których mógłby pozyskać potrzebne środki lub przerzucić z innej pozycji, ale nie z budynku komunalnego.
Pan Zbigniew Szponarski zwrócił uwagę, że w materiale przedłożonym radnym jest napisane, że przetarg na modernizację układu komunikacyjnego miasta w ciągu drogi wojewódzkiej 677 został rozstrzygnięty , natomiast Pan Prezydent Sroczyński stwierdził, że środki potrzebne są na 2-3 tygodnie, na czas rozstrzygnięcia przetargu.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że z wypowiedzi radnych wnioskuje, że radni zakładają, że to jest jakaś próba odstąpienia od tej inwestycji. Uważa, że jest to bezzasadne ponieważ nie pot to tyle wysiłku było w tą inwestycję włożone, aby teraz w najmniejszy sposób wstrzymywać tę inwestycję, opóźnić czy tez odstąpić od jej realizacji.
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że w autopoprawce są zapisy faktyczne, a więc przetarg został rozstrzygnięty. W budżecie jest zaproponowana mniejsza kwota. Wykonawca proponuje skrócenie o 3 m-ce wykonania inwestycji i w związku z tym jest możliwość zapłacenia w okresie 60 dni. Jest więc propozycja, aby przenieść środki z budynku komunalnego. Na tą inwestycję również zostały złożone wnioski do ministra infrastruktury o kwotę 500 tys. zł.

Pan Janusz Nowakowski uważa, że jest bardzo proste rozwiązanie tej sytuacji. Można skorzystać z zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego i wówczas ani inwestycja unijna nie będzie zagrożona, ani realizacja budynku komunalnego.
Przewodniczący komisji zakończył dyskusje i poddał pod głosowanie wniosek radnego Borkowskiego. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 głosach wstrzymujących odrzuciła wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok wnioskując o rozważenie innego rozwiązania pozyskania środków.
Na tym protokół zakończono i podpisano.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 13 sty 2006 11:56
  • Data opublikowania: piątek, 13 sty 2006 12:08
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:19
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej