Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 45 posiedzeniu w dniu 17 maja 2005 roku

komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Plan remontów na 2005 r. budynków stanowiących komunalny zasób mieszkaniowy, administrowany przez MPGKiM. 2. Zaopiniowanie wniosku o wydanie opinii do propozycji zamiany działki stanowiącej własność miasta Łomży o nr 22429/62, położonej przy ul. Fabrycznej, na działki o nr 23617 o pow. 41 m i części działki o nr 22137 o pow. ok. 100 m, położonych w obrębie ul. Wojska Polskiego i ul. Fabrycznej, stanowiących własność pp Barbary i Kazimierza Lubak. 3. Ocena przygotowania inwestycji miejskich zaplanowanych w budżecie miasta na 2005 rok w tym inwestycji z udziałem środków zewnętrznych oraz realizacji wniosków wynikających z przeglądu obiektów oświatowych. 4. Plan wykorzystania środków na utrzymanie dróg w 2005 roku. Informacja o stanie dróg po okresie zimowym 2004/2005 w tym informacja z wykonania zadań w ramach środków utrzymania w 2004 roku. 5. Ocena przygotowania plaży miejskiej do okresu letniego. 6. Informacja o stanie środowiska naturalnego. 7. Sprawy różne.
Ad. 1

Pan Arkadiusz Kułaga – Dyrektor MPGKiM przedstawił informację dot. remontów w zasobach komunalnych (w załączeniu do protokołu).
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

Ad. 2

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek o wydanie opinii do propozycji zamiany działki stanowiącej własność miasta Łomży zgodnie z drukiem nr 439 (w załączeniu do protokołu). Otworzył dyskusję.
Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie powyższy wniosek.

Ad. 3

Przewodniczący komisji przedstawił informację o przygotowaniu inwestycji na 2005 rok (druk nr 446 w załączeniu do protokołu).
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta uzupełniając informację stwierdził, że pkt 20 jest bez żadnego opisu. Sądził, że uda się jeszcze to uzupełnić, ale zarząd nie podjął jeszcze decyzji. Na razie więc nie mamy żadnych informacji w tej kwestii. Odpowiadając na pytanie radnego Rybakiewicza odnośnie zakupu wiat przystankowych wyjaśnił, że zakupu wiat jeszcze nie dokonano.
Pan Janusz Nowakowski dodał, że rozważana jest lokalizacja nowych wiat i jest taka propozycja, aby nowe wiaty ustawić wzdłuż al.Legionów, a stare w miejscach, gdzie istnieje taka potrzeba.
Pan Zbigniew Szponarski powołując się na odpowiedź Z-cy Prezydenta w sprawie ul. Sybiraków wyjaśnił, że wynika z niej, iż UM posiada dokumentację na ul. Sybiraków i jest ona aktualna, a więc co stoi na przeszkodzie, aby ulica ta została zrealizowana.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że na ul. Sybiraków nie ma w budżecie przeznaczonych środków to po pierwsze, a po drugie nie ma wolnych środków, które można byłoby przeznaczyć na realizacje jakichkolwiek zadań. Dodał, że zgodnie z wnioskiem Komisji Gospodarki Komunalnej została przygotowana pełna dokumentacja na wykonanie ronda na ul. Wojska Polskiego na wysokości ul. Browarnej i ul. Poznańskiej i pierwsze wolne środki, które się pojawią Prezydent będzie wnioskował, aby przeznaczyć na ten cel.
Pan Paweł Borkowski zwrócił uwagę na str. 146 budżetu miasta na 2005 rok gdzie na modernizacje ul. Sienkiewicza wpisana jest kwota 500 tys. zł, mówi się o 1 mln. zł na ten cel. Uważa, że jest to wbrew decyzji Rady Miejskiej.
Pan Marcin B. Sroczyński stwierdził, że wszystko odbywa się zgodnie z budżetem. Wyjaśnił, że 700 tys. zł planowane jest na budowę ul. Sienkiewicza wraz z chodnikami oraz zagospodarowanie pasa zieleni. Ponadto w ulicy tej należy wykonać kanalizację deszczową (koszt ok. 90 tys. zł). W chwili obecnej na ul. Sienkiewicza MPEC wykonuje przyłącza. Ponadto planowana jest realizacja Placu Jana Pawła II i te pieniądze są w ramach jednego zadania. Wszystkie prace będą wykonywane przez MPGKiM.
Przewodniczący komisji kończąc dyskusję poddał pod głosowanie przedstawiona informację. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie informacje o przygotowaniu inwestycji na 2005 rok.

Ad. 4

Przewodniczący komisji przedstawił informację (w załączeniu do protokołu). Przypomniał, że temat ten był przedmiotem obrad poprzedniej komisji, której przewodniczył Pan Jan Rybakiewicz. Poprosił o przypomnienie, co komisja ustaliła w wyniku dyskusji.
Pan Jan Rybakiewicz poinformował, że komisja po zapoznaniu się z przedłożonym materiałem jednogłośnie stwierdziła, że sprawozdanie jest zbyt ogólne i poprosiła o jego uzupełnienie i przedłożenie wykazu robót wykonywanych przez MPGKiM oraz kosztów tych robót.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że wszystkie roboty, które były wykonane w ramach bieżącego utrzymania zostały wykazane w przedstawionym komisji piśmie zgodnie ze wszystkimi, posiadanymi danymi.
Pan Zbigniew Szponarski poprosił o wyjaśnienie, czy w roku bieżącym zostanie wykonana ul. Ks. Anny.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że na wniosek radnego Szponarskiego, zostały zdjęte środki z bieżącego utrzymania w kwocie 150 tys. zł i nie ma w roku bieżącym środków na zakończenie ul. Księżnej Anny. Są inne zadania , które są bardziej ważne niż ul. Księżnej Anny.
Pan Zbigniew Szponarski odnosząc się do wypowiedzi Z-cy Prezydenta wyjaśnił, że środki zostały zdjęte przez Radę na wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej.


Ad. 5

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta miasta poinformował, że plaża, zgodnie z zamierzeniami, ma być otwarta 15 czerwca i funkcjonować do pierwszego tygodnia września. Został zgłoszony wniosek odnośnie dopuszczenia plaży miejskiej do użytku czyli wszystko powinno odbyć się w terminie. Został zakupiony kontener dla ratowników, są też sanitariaty, parking, czyli plaża jest przygotowana i przeciwwskazań do otwarcia plaży nie ma.
Przewodniczący komisji zaproponował, aby komisja przyjęła informacje przedstawioną przez Z-ce Prezydenta. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła informację o przygotowaniu plaży miejskiej do okresu letniego.



Ad. 6

Przewodniczący komisji otworzył poprosił o uwagi i wnioski do informacji o stanie środowiska.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie informacje o stanie środowiska.


Ad. 7

Przewodniczący komisji przedstawił pismo mieszkańców ul. Wesołowskiego skierowane do Prezydenta Miasta oraz do wiadomości do Komisji Gospodarki Komunalnej (pismo w załączeniu).
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 13 paź 2005 08:59
  • Data opublikowania: czwartek, 13 paź 2005 09:02
  • Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 24 paź 2005 08:18
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej