Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 43 posiedzeniu w dniu 20 kwietnia 2005 roku

komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Informacja z wykonania robót drogowych w 2004 roku w ramach letniego utrzymania dróg. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2004 rok w dziale merytorycznie podległym komisji. 3. Sprawy różne.
Ad. 1


Pan Jan Rybakiewicz – Wiceprzewodniczący komisji przedstawił informację na temat robót drogowych wykonanych w 2004 roku w ramach letniego utrzymania (druk nr 434 w załączeniu do protokołu). Dodał, że wg niego przedłożona informacja jest niepełna. Zwrócił uwagę, że informacja przekazana Komisji Bezpieczeństwa na ten sam temat różni się długością wyszczególnionych dróg od tej przekazanej Komisji Gospodarki Komunalnej. Otworzył dyskusję.
Pan Paweł Borkowski przedstawił wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej do Prezydenta Miasta w sprawie przedłożenia informacji. Jego zdaniem informacja nie zawiera danych, o które prosiła komisja w swoim wniosku i jest informacją niepełną.
Pan Zbigniew Szponarski zwrócił się z zapytaniem czy można zdjąć barierki.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że został zrobiony przegląd barierek z policją. Został spisany protokół, które barierki mogą być zdemontowane i teraz będzie to sukcesywnie robione. Całkowicie nieekonomiczne jest odnawianie pozostałych barierek. Jedynym rozwiązaniem jest wymiany tych barierek na barierki nierdzewne. Dopóki jednak miasto nie będzie posiadało odpowiednich funduszy na utrzymanie bieżące, to nie dokona wymiany.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że jako radny również czuje się gospodarzem tego miasta i nie zgadza się z wypowiedzią Prezydenta Sroczyńskiego. Nie dopuszcza możliwości likwidacji tego, co jest. Dzisiaj są takie farby, które łączą się z rdzą i nie są to ogromne koszty, o których mówi Prezydent Sroczyński. Stwierdził, że chciał wyjść z interpelacja w tej sprawie.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że bieżące utrzymanie dróg są to zadania leżące wyłącznie w kompetencjach Prezydenta Miasta i można „pisać na Berdyczów”.
Pan Zbigniew Lipski poprosił o zaprotokołowanie, że radni w tej sytuacji nie maja co tu robić.
Pan Jan Bajno stwierdził, że chciałby wiedzieć, gdzie zapisane jest, że utrzymanie dróg leży w gestii Prezydenta Miasta. Jeżeli jest zapis w budżecie, to równie dobrze można wpisać jakie zadania wchodzą w utrzymanie dróg. Rada uchwala budżet.

Pan Paweł Borkowski postawił wniosek o uzupełnienie informacji zgodnie z wnioskiem Komisji Gospodarki Komunalnej z dnia 12.04.br i wykazanie wszystkich zadań wykonanych w ramach letniego utrzymania dróg z wyszczególnieniem jakie odcinki zostały wykonane, na jakich ulicach i jaki był koszt zadania.
Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.


Ad. 2

Wiceprzewodniczący komisji przypomniał, że komisja na poprzednim posiedzeniu, spośród swoich członków, wybrała zespół w składzie: Pan Paweł Borkowski, Pan Zbigniew Szponarski, Pan Jan Walęcki i Pan Jan Rybakiewicz. Zadaniem zespołu było zbadanie realizacji budżetu miasta za 2004 roku w zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego zrealizowanych inwestycji. Poprosił członków zespołu o poinformowanie komisji o wynikach prac.
Pan Paweł Borkowski stwierdził, że największymi inwestycjami były inwestycje realizowane w ramach środków PHARE. Odnośnie inwestycji realizowanych w ramach PHARE 2001 dot. wykonania czterech ulic uważa, że nie było właściwego nadzoru inwestora.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że oczekiwał, że zespół zajmie się 4 – 5 najważniejszymi inwestycjami, oceni realizację inwestycji i pomoże wypracować stanowisko Radzie Miejskiej. Z wypowiedzi Pana Borkowskiego zrozumiał, że inwestycje prowadzone były w sposób należyty. Jego zdaniem również, ta ocena nie nadaje się do prezentacji na forum Rady i w jego odczuciu zespół ten nic nie zrobił. Zwrócił się z zapytaniem do radnego Borkowskiego, jak Pan Borkowski ocenia prowadzenie i wykonanie inwestycji w 2004 roku w skali od 1 do 5.
Wiceprzewodniczący komisji stwierdził, że na to, co radny Borkowski chciał wyegzekwować, nie wystarczyło 3 dni, a potrzebne było ze dwa tygodnie dobrej pracy. Zabrakło współpracy i komisja nie otrzymała potrzebnych materiałów. Inwestycja inwestycji jest nierówna i trudno było ocenić realizację bez przeanalizowania dokumentów. Zespół nie otrzymał materiałów na czas.
Pan Paweł Borkowski odpowiadając na pytanie radnego Lipskiego stwierdził, że ocenia realizację inwestycji na 3 - . Dodał, że w ratuszu zabrakło nadzoru inwestora jeżeli chodzi o PHARE 2001.
W dalszej części posiedzenia Wiceprzewodniczący komisji poddał pod głosowanie – kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2004 rok. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 1 głosie przecie i 3 glosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie zgodnie z drukiem nr 422.


Ad. 3


Pan Paweł Borkowski poprosił o przedstawienie przebiegu konkursu na usytuowanie ogródków piwnych na Starym Rynku.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił oferty dotyczące ogródków piwnych, które mają być zlokalizowane na Starym Rynku. Konkurs był otwarty i nie potrzeba w takim przypadku regulaminu. Wskazane były wymogi konserwatora zabytków, cena i koncepcja i regulamin nie jest wymagany. Każdy zainteresowany, przed złożeniem oferty, winien zapoznać się z wymogami i wiedzieć, że jest to teren objęty ochrona konserwatorską i wymagana jest opinia konserwatora zabytków na koncepcji. Dodał, że nie podpisze umowy na realizację koncepcji, na którą konserwator zabytków nie wyraził zgody.
W związku z wyczerpaniem porządku Wiceprzewodniczący zamknął posiedzenie komisji.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 11 sie 2005 08:10
  • Data opublikowania: czwartek, 11 sie 2005 08:13
  • Data przejścia do archiwum: piątek, 19 sie 2005 08:15
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej