Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 3 grudnia 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek posiedzenia: 1. Analiza projektu budżetu miasta na 2005 rok w działach dotyczących Komisji Gospodarki Komunalnej. 2. Propozycje tematów dla Komisji Gospodarki Komunalnej na rok 2005 zgłoszone przez członków Komisji. 3. Sprawy różne.
Ad. 1

Przewodniczący komisji otworzył dyskusję na temat projektu budżetu miasta na 2005 rok (w załączeniu do protokołu). Stwierdził, że większych zastrzeżeń nie ma do projektu, ale jest inwestycja, na którą nie ma uzasadnienia. Jest to budowa bloku komunalnego.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącego Komisji stwierdził, że w tej chwili mamy projekt , który jest przestarzały i za te pieniądze uda się nam przygotować dokumentacje oraz mamy działkę miejska przy ul. Przykoszarowej. Następnie odpowiadając na zapytanie radnego Borkowskiego złożone na sesji odnośnie miejsc pracy i przedsiębiorstw stwierdził, że współczynniki dotyczące miejsc pracy są to cele, które miasto chce osiągnąć, a nie założenie, że mamy osiągnąć 500 miejsc pracy. To, co mamy bezwzględnie osiągnąć to jest to, co mamy w projekcie technicznym. Przedstawił wykaz planowanych miejsc pracy, które będą efektem realizacji projektów inwestycyjnych zgłoszonych do dofinansowania ze środków unijnych (wykaz w załączeniu do protokołu).
Pan Paweł Borkowski poprosił, aby ten wykaz trafił do wszystkich członków Komisji. Odnosząc się do realizacji inwestycji stwierdził, że nie może być takich dysproporcji pomiędzy dzielnicami miasta i takie samo prawo do nowoczesności ma mieszkaniec, który mieszka na Łomżycy jak mieszkaniec, który mieszka w zasobach spółdzielni mieszkaniowej. Na terenach osiedli mieszkaniowych walczy się o poprawę istniejących warunków, a Łomżyca zatrzymała się na poziomie XIX wieku.
Pan Lech Kołakowski mając na uwadze rewitalizację Starówki postawił wniosek o budowę ul. Sienkiewicza z kostki granitowej i począwszy od 2005 roku, ulice w kwartałach A, B, C, D ujętych w Uproszczonym Programu Rewitalizacji winny być wykonane z kostki granitowej, aby zachować unikalny charakter starówki i wszystkich jej walorów historycznych. Wniósł również o opracowanie programu zagospodarowania w/w kwartałów pod względem turystycznym (gospodarczym) przy wykorzystaniu środków strukturalnych.
Pan Jan Bajno postawił wniosek o uzupełnienie budżetu na 2005 rok o ul. Piaskową w kwocie 60 tys. zł i ul. Cichą z kwotą 40 tys. zł. Wnosi również o ujęcie ul. Polnej z kwotą 80 tys. zł.
Pan Zbigniew Szponarski postawił wniosek o przeznaczenie kwoty 420 tys. zł na budowę ul. Sybiraków. Środki na ten cel proponuje zdjąć z ujętego w projekcie budżetu budynku komunalnego.
Pan Paweł Borkowski postawił wniosek o dokończenie ul. Marynarskiej oraz wykonanie ul. Kierzkowej na odcinku ok. 60 m od ul. Górnej do ul. Łagody. Proponuje, aby środki na ten cel zdjąć z ratusza.
Pan Jan Chojnowski zabierając głos w dyskusji wniósł o umieszczenie w budżecie miasta na 2005 rok ul. Cegielnianej ( 150 tys. zł ) oraz ul. Ptasiej ( 80 tys. zł ). Jego zdaniem opracowanie dokumentacji budynku komunalnego będzie kosztowało ok. 200 tys. zł w związku z tym pozostałe środki proponuje zdjąć na realizację wnioskowanych zadań.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jeżeli uda się nam uchwalić budżet miasta na 2005 rok jeszcze w tym roku i jeżeli będą oszczędności to będzie można rozmawiać o innych inwestycjach. Jest np. inwestycja, którą należy wykonać, a nie jest ujęta w projekcie tj. rondo na wyjeździe z ul. Browarnej i rozumie, że Piaskowa jest ważna, ale należy dokonać wyboru co jest ważniejsze. Zwrócił uwagę, że jest bardzo duża kwota zaplanowana na utrzymanie bieżące.
Pan Jan Rybakiwicz zwrócił uwagę, że radny Kołakowski mówił o tym, abyśmy kończyli inwestycje rozpoczęte. Jest taka inwestycja i jest to park im. Jana Pawła II. W związku z tym wniósł o przeznaczenie w budżecie 2005 roku kwotę 100 tys. zł na kontynuację i może to być sfinansowane z utrzymania zieleni.
Pan Marcin B. Sroczyński wyjaśnił, że co roku dosadzane są drzewa w parku. Są tam dwie działki, których właścicieli corocznie podnoszą kwotę ich wykupu i w tej sytuacji wykup tych działek jest niezasadny.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że zdjęcie środków z ratusza nie jest dobrym pomysłem. Uważa, że należy podjąć decyzję o zdjęciu środków z zadania realizacja budynku komunalnego. Poddał następnie pod głosowanie wniosek radnego Kołakowskiego w sprawie realizacji ul. Sienkiewicza z kostki granitowej. W wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie Komisja przyjęła powyższy wniosek. Również jednogłośnie, 9 głosami za, Komisja przyjęła drugi wniosek radnego Kołakowskiego dotyczący o rewitalizacje Starówka w kwartałach A, B, C, D i opracowanie programu zagospodarowania w/w kwartałów pod względem turystycznym (gospodarczym) przy wykorzystaniu środków strukturalnych. Następnie zaproponował i poddał pod głosowanie wniosek o zdjęcie z ujętego w projekcie budżetu zadania – budowa budynku komunalnego kwoty 800 tys. zł i przeznaczenie jej na:

- ul. Cichą – 40 tys. zł
- ul. Piaskową – 60 tys. zł
- ul. Polną (wykupy) – 80 tys. zł
- ul. Sybiraków – 150 tys. zł
- ul. Marynarska – 100 tys. zł
- ul. Kierzkową - 60 tys. zl
- ul. Cegielnianą – 150 tys. zł
- ul. Ptasią – 80 tys. zł
- ul. Śniadeckiego (parkingi) – 100 tys. zł
oraz ujęcie w projekcie budżetu realizacji chodnika przy ul. Wojska Polskiego i przeznaczenie na ten cel kwoty 100 tys. zł z utrzymania bieżącego. W wyniku głosowania 7 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących wniosek powyższy został przyjęty. Komisja 7 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu miasta na 2005 rok wraz z przyjętymi wnioskami.


Ad. 2

Przewodniczący komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji na 2005 rok (w załączeniu do protokołu). Stwierdził, że Komisja wróci do tematu na następnym posiedzeniu po uzupełnieniu projektu planu o propozycję tematów zgłoszone przez członków komisji.
Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił uchwałę nr 7 Rady Osiedla nr 14 z dnia 25 listopada 2004 roku. Zaproponował, aby uchwałę przekazać do Prezydenta Miasta.
Komisja przyjęła zawarte w uchwale nr 7 wnioski Rady Osiedla nr 14 przez aklamację oraz przyjęła propozycję Przewodniczącego Komisji odnośnie przekazania pisma do Prezydenta Miasta.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.








  • Data powstania: Data powstania: piątek, 4 lut 2005 08:35
  • Data opublikowania: piątek, 4 lut 2005 08:40
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:20
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej