Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 6/20 z dnia 24 lutego 2020 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, który po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Poprosił o uwagi do proponowanego porządku posiedzenia (w załączeniu). Przewodniczący Komisji odnosząc się do pkt-u 8 porządku obrad poinformował, że materiały dotyczące tego punktu wpłynęły dopiero w dniu dzisiejszym. W związku z tym zwrócił się z prośbą do członków Komisji o zajęcie stanowiska, czy temat ma być realizowany zgodnie z porządkiem obrad, czy też zostanie przełożony na następne posiedzenie Komisji. Zaproponował, aby temat został zrealizowany w dniu dzisiejszym tym bardziej, że w posiedzeniu uczestniczy Naczelnik WIN, który udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania członków Komisji. Komisja przyjęła propozycję Przewodniczącego Komisji. Komisja nie wniosła innych uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie protokołu nr 5/20 z dnia 18 lutego 2020 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2020 rok – druk nr 353, 353 A - w działach merytorycznie podległych Komisji. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. kpt. Franciszka Skowronka – druk nr 338, 338 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. Projektowanej – druk nr 339, 339 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. Świerkowej – druk nr 347, 347 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża dla terenów południowo – wschodniej części miasta – druk nr 341, 341 A. 7. Zaopiniowanie projektu w sprawie wystąpienia Miasta Łomża ze Stowarzyszenia „Łomżyńskie Forum Samorządowe” – druk nr 348, 348 A. 8. Informacja Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych. 9. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja jednogłośnie przyjęła protokół nr 5/20 z dnia 18 lutego 2020 roku bez uwag.

 

Ad. 2

            Elżbieta Parzych - Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2020 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Stwierdził, że analizując przedstawione dokumenty zwrócił uwagę na dwie istotne sprawy, a mianowicie na Bursę szkolną nr 2 i 3, gdzie bursa nr 3 dostała dofinansowanie w wysokości 155 tys. zł, a bursa nr 2 80 tys. zł z tym, „że zapotrzebowanie     na bursę nr 2 wynosi dużo więcej.” Poprosił o wyjaśnienie tej kwestii dodając, że o zabezpieczenie środków na dostosowanie budynków do przepisów ppoż. wnioskowali dyrektorzy burs.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zapotrzebowani, szczególnie w wymiarze decyzji straży pożarnej, jest dużo więcej. Sama bursa nr 2 to jest rząd wielkości 980 tys. zł, natomiast środków mamy tyle, ile mamy i nie jesteśmy w stanie nic zrobić więcej. Robimy tzw. minima. Rozmawiał ze strażą pożarną, aby ich decyzje etapować i dochodzić do realizacji tych krytycznych, których straż wymaga tylko z powodu braku środków. Ze wszystkich innych powodów bylibyśmy skłonni to zrobić, ponieważ wiemy, że jest taka potrzeba. Moce przerobowe też byśmy znaleźli, a brakuje nam tylko albo aż, środków na realizację tych zadań w pełnym wymiarze. Tak, czy inaczej staramy się temu sprostać i np. w bursie nr 3 większość prac jest wykonana, a pozostają do wykonania drobne sprawy, na które zwróciła uwagę straż pożarna, że są nie do końca idące w kierunku pełnego zabezpieczenia. W chwili obecnej jest to na etapie wyjaśnień i realizacji.

            Radna Marianna Jóskowiak odnosząc się do działu 700 – gospodarka gruntami i nieruchomościami i planowanych wydatków w kwocie 280 tys. zł z przeznaczeniem na dopłatę wynikającą z zamiany działek przy ul. Zjazd i ul. Sybiraków poprosiła o wyjaśnienie jakiej cenie miasto sprzedawało działkę przy ul. Zjazd, a w jakiej kupowało działki przy ul. Sybiraków.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że sprawa ta jest dobrze znana wszystkim radnym, ponieważ trzy razy zainteresowany podchodził do tego. Sprawa jest dość oczywista, prosta i jak najbardziej transparentna. Chodziło o zamianę działek dwóch działek przy ul. Sybiraków, które miasto i tak musi kupić pod drogi, na działki przy ul. Zjazd. Zostały wykonane operaty, których warunki do wyceny były mocno negocjowane. Czy sprzedaż, czy zamiana, to i tak jest sprzedaż polegająca na tym, że wycenia się i jedne i drugie, a różnica jest pokrywana przez jedną bądź drugą stronę. Tak to się ma również w tym przypadku.

            Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że jak pamięta, to na posiedzeniu Komisji była mowa o zamianie, może nie metr za metr, ale nikt nie mówił, że miasto będzie musiało dopłacić prawie 300 tys. zł. Na dzień dzisiejszy nie wgląda to ani po gospodarsku, ani logicznie, bo jeżeli mamy dopłacać na zasadzie operatu, to wolałby żeby ta działka była sprzedana w przetargu tak, jak ostatnio miało to miejsce i być może uzyskalibyśmy lepszą cenę. Uważa, że tak to powinno być przeprowadzone.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że realizuje decyzję Rady Miejskiej, bo to Rada Miejska podjęła decyzje podejmując uchwałę, w której wyrażono zgodę na zamianę. Zamiana również jest sprzedażą, grunt wyceniany w identyczny sposób jak przy sprzedaży. Zapewnił, że dbałość o kasę miejską jest bardzo duża, a ponadto obowiązkiem miasta jest wykup działek przy ul. Sybiraków pod drogi. Jakie są działki przy ul. Zjazd wszyscy wiedzą, są to działki nie do zabudowy, oddzielnie są nie do zagospodarowania, a fakt, że zainteresowany posiadał rogową, największą działkę, razem tworzą całość, natomiast oddzielnie nie mają żadnej wartości. Uważa, że nie jest to czas na dyskusję na ten temat, ponieważ wykonuje uchwałę, którą radni podjęli.

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że takie zmiany w budżecie, są to wydatki majątkowe i zabezpieczenie środków na to konkretne zadanie.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta dodał, że Rada wyraziła wolę, co ma się z tym wydarzyć i jest to realizowane, a że nie ma środków w budżecie na to zadanie, stąd w zmianach budżetowych jest ta pozycja uwzględniona. Nie wymaga to nowej zgody i procedury, czy ma to się odbyć tak, czy inaczej. Decyzja została już podjęta i nie ma żadnego przerzucania na kogokolwiek odpowiedzialności, ponieważ jest to realizacja uchwały, która została już podjęta. Nie rozumie za bardzo nad czym dyskutujemy, ponieważ teraz trzeba zabezpieczyć środki, żeby temat zakończyć.

            Radna Marianna Jóskowiak zwróciła następnie uwagę na dział 600 rozdz. 60016 – drogi publiczne gminne i zmniejszenie o kwotę 290 tys. zł planowanych środków na budowę ul. Kalinowej. Poprosiła o odpowiedź czy to znaczy, że ul. Kalinowa w roku bieżącym nie będzie realizowana.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że ul. Kalinową chcą złożyć w pakiecie do FDS. Koszt realizacji tej drogi to kwota ok. 1 mln. zł i uważa, że realizacja tylko z budżetu miasta tej inwestycji, byłoby niegospodarnością z ich strony, dlatego planują w tym roku aplikować do Funduszu Dróg Samorządowych o środki na ten cel.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 4 głosami za, przy 5 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym, negatywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 353 A.

 

Ad. 3

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. kpt. Franciszka Skowronka (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 338 A.

 

Ad. 4

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. Projektowanej (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 339 A.

 

Ad. 5

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. Świerkowej (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 347 A.

 

Ad. 6

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wprowadzając do tematu wyjaśnił, że jest to długo oczekiwany plan miejscowy, który ma uwarunkować rozbudowę tej części miasta. Zabudowa mało przemyślana tych osiedli spowodowała wiele głosów mieszkańców, że są tam duże utrudnienia komunikacyjne i nie są zabezpieczone obszary pod funkcje miasta. Stąd podjęty został wysiłek opracowania planu miejscowego, który od Sybiraków do Szosy do Mężenina reguluje obsługę tego terenu komunikacyjnie, ale również pod kątem tego, co i w jaki sposób może się wydarzyć w wymiarze zabudowy. Plan konsultowany był prawie 2 lata i ma nadzieję, że radni spojrzą na opracowanie życzliwie i plan na najbliższej sesji zostanie przyjęty.

Tomasz Walczuk – Architekt Miejski przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża dla terenów południowo – wschodniej części miasta (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 341 A.

 

Ad. 7

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję nt wystąpienia Miasta Łomża ze Stowarzyszenia „Łomżyńskie Forum Samorządowe” (wniosek i projekt uchwały w załączeniu).

            Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że na temat Łomżyńskiego Forum Samorządowego mówiło się dużo i dobrze. Chwalono się uczestnictwem i udziałem w realizowanych w projektach. Poinformował, że złożył interpelację, w której poprosił o informację w ilu stowarzyszeniach uczestniczy miasto Łomża, jakie płaci składki i co wynika z tego uczestnictwa, ale do sesji nie otrzyma odpowiedzi na tę interpelację. Wracając do ŁFM stwierdził, że wszem i wobec było ogłaszane jako sukces i tym bardziej dziwi go próba wystąpienia z forum. Z informacji, które otrzymał być może powodem wystąpienia jest przeniesienie siedziby z miasta Łomża do starostwa. Stwierdził, że boli go, że ktoś używa takich sformułowań jakby to było prywatne forum.       Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że nie Pan Prezydent Stypułkowski decydował o przystąpieniu do forum, tylko Rada Miejska i Pan Prezydent Stypułkowski nie będzie też decydował, czy wystąpimy z forum, czy nie. Dodał, że nie wie jaka jest przyczyna, tylko wie, ościenne gminy i miejscowości mają             składać wnioski o wystąpienie z forum.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jeśli chodzi o forum, to należy zapytać o powody wystąpienia Prezydenta i szkoda, że Pan Prezydent nie bierze udziału w posiedzeniu, czy też nie napisał wyczerpującego uzasadnienia we wniosku o podjęcie uchwały. Myśli, że Pan Prezydent spotka się z radnymi przed sesją i takie wyjaśnienie jest możliwe, a co do samej oceny forum, to opinie są różne.

            Radny Dariusz Domasiewicz postawił wniosek o zdjęcie z porządku obrad tego punktu i przesunięcie tematu na sesję w miesiącu marcu.

            Przewodniczący Komisji poddał wniosek radnego Domasiewicza pod głosowania.

            Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących wniosek przyjęła.

 

Ad. 8

            Lech Dobrowolski – Naczelnik WIR przedstawił informację Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja przyjęła przedstawioną informację.

 

 

 

Ad. 9

            Przewodniczący Komisji przedstawił pismo właścicieli działek budowlanych przy ul. Słonecznej w Łomży z dnia 3.02.2020 r. z prośbą o dokonanie scalenia tej ulicy (pismo w załączeniu). Zaproponował przekazanie powyższego pisma do Prezydenta Miasta.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, przekazała pismo do Prezydenta Miasta.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                  Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                     Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                           Witold Chludziński

                                                                                             

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 11 maj 2020 10:41
  • Data opublikowania: poniedziałek, 11 maj 2020 10:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej