Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 15/20 z dnia 23 listopada 2020 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, który po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Wniósł o zdjęcie pkt-u 4 porządku obrad dotyczącego zawarcia porozumienia międzygminnego dotyczącego współdziałania gmin przy realizacji zadania polegającego na zmianie obszaru i granic aglomeracji. Uzasadniając wyjaśnił, że wójt gminy Łomża przesłał uwagi i spostrzeżenia, które wymagają analizy. Poprosił o uwagi do proponowanego porządku posiedzenia (w załączeniu). Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, poprawkę przyjęła. Komisja przyjęła następujący porządek obrad wraz z przyjętą poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 14/20 z dnia 26 października 2020 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża w rejonie ulic: Wojska Polskiego i Meblowej do granic miasta – druk nr 518, 518 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie rozszerzenia cmentarza komunalnego przy ul. Przykoszarowej w Łomży – druk nr 516, 516 A. 4. Informacja na temat przygotowania firm komunalnych do sezonu zimowego 2020/2021 – druk nr 521. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

     Komisja przyjęła protokół nr 14/20 z dnia 26 października 2020 r. bez uwag.

 

Ad. 2

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża w rejonie ulic: Wojska Polskiego i Meblowej do granic miasta (wniosek i projekt uchwały w załączeniu).

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 518 B.

 

Ad. 3

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie rozszerzenia cmentarza komunalnego przy ul. Przykoszarowej w Łomży (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 516 A.

 

Ad. 4

            Przemysław Chełstowski – Z-ca Naczelnika WGK przedstawił informację na temat przygotowania firm komunalnych do sezonu zimowego 2020/2021 (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację określoną drukiem nr 521.

 

Ad. 5

            Radny Wojciech Michalak przypomniał, że 24 września br. został złożony przez Komisję Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości wniosek. Mamy 23 listopada i na dzisiaj nie ma żadnej odpowiedzi. Na poprzedniej komisji, miesiąc temu, Pan Prezydent Garlicki zobowiązywał się, że do 15 listopada zostanie udzielona odpowiedź na wszystkie zadane we wniosku pytania. Pan Prezydent zobowiązany był również do tego, żeby w ciągu 7 dni odpowiedzieć na te pytania, na które można było odpowiedzieć. Jeszcze raz zwrócił uwagę, że mamy 23 listopada i Komisja nie ma żadnej odpowiedzi. Czy to jest wynik lekceważenia, czy są tego jakieś inne powody.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta poprosił, aby nie rozpędzać się jakichś domniemaniach. Wyjaśnił, że sprawa jest wynikająca z rzeczywistości, w której żyjemy. W zasadzie ma wszystkie informacje i trzeba je tylko „ubrać” i przekazać Komisji. Najpierw jego choroba, a w tej chwili choruje dużo osób m.in. Naczelnik Wydziału, który te informacje przetwarza, również Prezes ZGO z całą administracją. Dodał, że są to szczególne sytuacje i warunki, ale nie ma tu ani żadnych złośliwości, ani celowego działania. Są to okoliczności, które uniemożliwiają w pewnych aspektach sprawne działanie.

            Przewodniczący Komisji poinformował, że Naczelnik Boryszewski przed poprzednią sesją Rady Miejskiej, zobowiązał się do przygotowania odpowiedzi na wniosek Komisji w ciągu 3 dni. Uważa, że radny Michalak ma w pełni rację. Rozumiemy sytuację, w której funkcjonujemy, ale Komisja czeka na odpowiedź 2 miesiące.

            Radny Wojciech Michalak zwrócił się z pytaniem do Prezydenta Garlickiego, czy usłyszymy deklarację co do terminu udzielenia odpowiedzi na wniosek Komisji, i że deklarowany termin zostanie dotrzymany.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta poprosił o czas do końca tygodnia. W poniedziałek Biuro Rady, Pan Przewodniczący i wszyscy członkowie Komisji otrzymają odpowiedź.

            Radna Marianna Jóskowiak przypomniała, że miesiąc temu prosiła o sfrezowanie ul. Wojska Polskiego przy wjeździe na ul. Wesołą. Czy jest możliwość wykonania tego.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że wie o tym, przygotowuje to, ale prosi o chwilę cierpliwości, ponieważ wykonanie frezowania wymaga ciężkiego sprzętu oraz zmiany organizacji ruchu.

            Przewodniczący Komisji poinformował, że do Przewodniczącej Rady Miejskiej wpłynęło pismo od grupy, jakby to były zarzuty, skarga na Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, że nie dotrzymuje środków bezpieczeństwa w obecnym czasie. Nie wie, czy autorzy pisma będą chcieli podnieść to na sesji, bo tutaj nie ma mediów. Chciałby wyjaśnić, że nie zapraszał na Komisję Gospodarki Komunalnej, tylko zapraszał Pana Prezydenta Andrzeja Garlickiego, a to jest różnica. Uważa, że autorzy pisma 2 lata po wyborach nie mogą pogodzić się z wynikami wyborów i chcieliby zając stanowisko Prezydenta Garlickiego, czy innej osoby. Podkreślił, że nie tędy droga. Poinformował, że wnioskodawcami byli radni: Dariusz Domasiewicz, Marianna Jóskowiak i Tadeusz Kowalewski.

Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił pismo z dnia 31.10.2020 w sprawie umożliwienia wykupu na własność działki położonej w Łomży przy ul. Marii Skłodowskiej – Curie (pismo w załączeniu). Zaproponował, aby pismo Komisja skierowała do Pana Prezydenta Garlickiego z prośbą o rozważenie możliwości realizacji oraz udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy z jednoczesnym przesłaniem tej odpowiedzi do wiadomości Komisji.

Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta stwierdził, że przykro jeżeli niektóre osoby tylko na tym spędzają swoją aktywność, żeby dokuczyć i przyczepić się. Jak nie był na Komisji 2 miesiące temu, to był wielki problem, że na tej Komisji nie był. Teraz starał się być, no to źle, że był. Kto z państwa zaręczy, że nie jest chory w tej chwili, chyba nikt. Jego zdaniem niektórzy funkcjonują w oparach absurdu. Jeżeli chodzi o laptopy to sprawa jest od dawna pilotowana i próbowaliśmy ją rozstrzygnąć zgodnie z dyspozycja Rady Miejskiej, ale czasy są szczególne. Przetargi były 3, a nawet 4, po otwarciu ofert oferenci wycofywali się ze złożonej oferty, ponieważ tydzień czasu różnicy, ceny szły w górę i nie byli w stanie wywiązać się ze złożonej oferty. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie rozwiązanie, zaproponowane przez Przewodniczącą Rady, organizacji sesji na dużej sali, w odpowiednich odległościach, z zabezpieczeniem normalnego systemu głosowania i udzielania głosu. Uważa, że jest to najbardziej rozsądna propozycja na te zwariowane czasy. Odnosząc się do pisma o wykup działki , przedstawionego przez Przewodniczącego Komisji stwierdził, że zajął już stanowisko w tej sprawie, spotykał się z autorem tego pisma i jego zdanie w tej sprawie jest negatywne. Nie wyda zgody na sprzedaż tego gruntu chyba, że Rada podejmie taką uchwałę albo Prezydent podejmie taką decyzję. Powodem jego negatywnej decyzji jest fakt, ponieważ nie wyobraża sobie sytuacji, żeby poprzez sprzedaż 29 m ² zablokować sobie możliwość robienia czegokolwiek z tym skrzyżowaniem, czy z czymkolwiek. Cały parking oraz teren zielony przed kwiaciarnią jest miejskim terenem. Sprzedanie tej działki blokuje możliwość manewru i przebudowy tego miejsca i uważa taką decyzję za niezasadną, która byłaby działaniem na szkodę miasta. Jeżeli pismo zostanie przekierowane do niego , udzieli odpowiedzi zainteresowanemu i poinformuje Komisję.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, skierowała pismo   z 31.10.2020 roku w sprawie wykupu działki przy ul. M. Skłodowskiej – Curie do Za-cy Prezydenta Miasta Pana Andrzeja Garlickiego.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                  Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                    Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                           Witold Chludziński

                                                                                             

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 18 gru 2020 12:07
  • Data opublikowania: piątek, 18 gru 2020 12:09
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej