Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 6/19 z dnia 22 maja 2019 r.

Posiedzenie Komisji otworzył Pan Witold Wł. Chludziński – Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zaproponował uzupełnienie porządku obrad o punkty: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża na lata 2017-2023 – druk nr 164, 164 A, 2. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 92/XIX/03 Rady Miejskiej Łomży z dnia 24 września 2003 r. w sprawie ustanowienia opłat targowych oraz poboru opłaty targowej w formie inkasa, określenia inkasentów i wysokości prowizji za inkaso opłaty targowej (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2003 r. nr 109 poz. 2032) – druk nr 158, 158 A. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag. W związku z powyższym poddał pod głosowanie uzupełnienie porządku obrad o: 1. Druk nr 164, 164 A – Komisja 4 głosami za – jednogłośnie poprawkę przyjęła. 2. Druk nr 158, 158 A – Komisja 4 głosami za – jednogłośnie poprawkę przyjęła. Komisja przyjęła następujący porządek obrad wraz z poprawkami: 1. Przyjęcie protokołu nr 5/19 z dnia 15 kwietnia 2019 r. 2. Informacja Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych. 3. Informacja na temat realizacji Programu Rozwoju Miasta do roku 2020 plus „Przedsiębiorcza Łomża – otwarta na biznes”. 4. Informacja na temat realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Łomżyńskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2014 – 2020. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża na lata 2017-2023 – druk nr 164, 164 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 92/XIX/03 Rady Miejskiej Łomży z dnia 24 września 2003 r. w sprawie ustanowienia opłat targowych oraz poboru opłaty targowej w formie inkasa, określenia inkasentów i wysokości prowizji za inkaso opłaty targowej (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2003 r. nr 109 poz. 2032) – druk nr 158, 158 A. 7. Sprawy różne.

Ad. 1

 

            Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 5/19 z dnia 15 kwietnia 2019 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIR przedstawił analizę możliwości pozyskiwania środków unijnych na inwestycje w Łomży i informację na temat przygotowania inwestycji w celu złożenia wniosków o uzyskanie środków z funduszy zewnętrznych (w załączeniu).

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta dodał, że do końca maja spodziewamy się odpowiedzi ze strony Wojewody o zakwalifikowaniu bądź nie naszych wniosków. Złożone zostały wnioski na 12 ulic, jednak obcięte to zostało do 8, ale to i tak będzie bardzo duża kwota i jeżeli dostaniemy na to pieniądze, to wiele ulic w mieście zostanie przebudowanych.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami – jednogłośnie, przyjęła informację określoną drukiem nr 154.

 

Ad. 3

 

            Małgorzata Puchała – Kierownik COP przedstawiła informację na temat realizacji Programu Rozwoju Przedsiębiorczości za 2018 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Zwrócił uwagę na pkt 2 informacji –tworzenie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Stwierdził, że takie tereny są przygotowywane pod inwestycje.

            Małgorzata Puchała – Kierownik COP wyjaśniła, że trzeba mieć na uwadze, że są takie tereny w Łomży. Jeżeli chodzi o te 150 ha to jest to przygotowywane w tym aspekcie, że jest tworzony tam miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który pozwoli na inwestycję, produkcję czy usługi, natomiast właścicielami tych terenów są osoby prywatne i to jest największy problem. Miasto na te tereny nie ma żadnego wpływu i może przygotować tylko w ten sposób, że będzie plan i jeżeli ktoś podejmie ten trud i w ramach prywatnego scalenia, scali ten grunt, żeby później go sprzedać konkretnemu inwestorowi, bądź sam inwestor to wykona, to wówczas będą te grunty. Miasta nie stać, żeby wykupić te grunty od osób prywatnych.

            Przewodniczący Komisji zwrócił następnie uwagę, że wreszcie ruszyła współpraca między przedsiębiorcami i że są promowani. Jego zdaniem takie coś było za Prezydenta Jana Turkowskiego, a teraz za Prezydenta Garlickiego i COP. Są organizowane m.in. spotkania biznesowe i jest to robione porządnie i profesjonalnie. Dodał, że również jest przedsiębiorcą i może stwierdzić, że współpraca z Izbą Gospodarczą i Cechem Rzemiosł Różnych nie układa się mimo usilnych starań Pana Prezydenta i wydziału.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Stwierdził, że nie chciałby, aby wybrzmiało, że jest źle. Jest dużo do zrobienia jeszcze, ale bardzo nas cieszy, że została powołana Rada Gospodarcza, która reprezentuje wszystkie profesje, wzmocniona dodatkowo przez grupę ekspertów z instytucji około biznesowych i uczelni. Rada Gospodarcza zajęła się 4 priorytetami, ważnymi problemami dla biznesu i szkolnictwa zawodowego, które z tym biznesem jest bezpośrednio związane i od niego zależne.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację zawartą w druku nr 165.

 

Ad. 4

 

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta poinformował, że Strategia Zrównoważonego Rozwoju Łomżyńskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2014 – 2020 nie została wdrożona.

            W związku z powyższym Przewodniczący Komisji zakończył realizację pkt-u 4.

 

Ad. 5

 

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wprowadzając do tematu wyjaśnił, że aktualizacja programu spowodowana jest głównie faktem, że miasto składa wniosek do RPO na przebudowę Starego Rynku.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża na lata 2017-2023 (wniosek i projekt uchwały w załączeniu).

            Radny Andrzej Podsiadło zwrócił uwagę, że w charakterystyce pozostałych przedsięwzięć jest przebudowa ul. Kapucyńskiej, która w tej chwili jest.

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIR poinformował, że „cała ta rewitalizacja niestety musi być robiona pod potrzeby”. Nie da się wszystkiego tak przewidzieć i zaplanować, żeby był taki dokument, po który sięgamy i tam wszystko się znajduje. Okazuje się, że „co program, to zmiana”.

            Ewa Sznejder – Naczelnik WKS, odpowiadając radnemu Podsiadło wyjaśniła, że część zadań jest zrealizowanych, ale nie są usuwane z programu, ponieważ jego realizacja trwa od 2017 roku. Dodała, że program będzie uzupełniony przez Urząd Marszałkowski i być może będą drobne korekty. Zależy im na czasie i równocześnie z przesłaniem materiałów radnym, wysłano roboczy materiał do specjalistów. Jest pozytywna ocena, ale drobne, kosmetyczne zmiany będą. Pewnych kwestii nie możemy zawrzeć w Lokalnym Programie Rewitalizacji, ponieważ nie odpowiadają one na diagnozę, która została dokonana przed przyjęciem tego programu. Pewne inwestycje znajdą się, a pewne nie znajdą się. Program musi odpowiadać diagnozie, a jeżeli problem jest zdiagnozowany, rozwiązujemy go poprzez realizację, a jeżeli nie jest zdiagnozowany, to nie może być rozwiązania.

            Przewodniczący Komisji odnosząc się do programu stwierdził, że nie zauważył zapisu dotyczącego wieży ciśnień. Poinformował, że Pisz i Szczytno otrzymały na to pieniądze.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 164 A.

 

Ad. 6

 

            Bogdan Majewski - WGK UM, przedstawił wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr 92/XIX/03 Rady Miejskiej Łomży z dnia 24 września 2003 r. w sprawie ustanowienia opłat targowych oraz poboru opłaty targowej w formie inkasa, określenia inkasentów i wysokości prowizji za inkaso opłaty targowej (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2003 r. nr 109 poz. 2032) (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 158 A.

 

Ad. 7

 

            Przewodniczący Komisji przedstawił odpowiedź Prezydenta Miasta nawniosek w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości o nr ew. 40622/1 położonej w Łomży przy ul. Wiosennej, który wpłynął do Komisji i na poprzednim posiedzeniu został skierowany do Prezydenta Miasta z prośbą o rozważenie możliwości jego realizacji i udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy z jednoczesnym przesłaniem tej odpowiedzi do wiadomości Komisji (odpowiedź w załączeniu).          

            Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek grupy mieszkańców z dnia 6 maja 2019 r. w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów osiedla „:Wschód” oznaczonych jako 1MN-1 i MU-2, który wpłynął do Komisji w dniu 13 maja br. Zaproponował, aby Komisja przekazała pismo do Prezydenta Miasta z prośbą o rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi wnioskodawcom z jednoczesnym przesłaniem tej odpowiedzi do wiadomości Komisji.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, skierowała pismo do Prezydenta Miasta.

            Następnie Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja zbyt późno otrzymała sprawozdanie z realizacji „Strategii Promocji Miasta Łomża” za 2018 rok i w związku z tym zaproponował, aby temat ten został zrealizowany na następnym posiedzeniu Komisji przed sesją lub w chwili obecnej w sprawach różnych.

            Komisja wyraziła zgodę na zajęcie się tematem w dniu dzisiejszym.

            Ewa Sznejder – Naczelnik WKS przedstawiła sprawozdanie z realizacji „Strategii Promocji Miasta Łomża” za 2018 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za - jednogłośnie, przyjęła sprawozdanie określone drukiem nr 155.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

            Przewodniczący poprosił o zgłaszanie uwag, pytań, wniosków w sprawach różnych.

            Radny Mariusz Tarka odnosząc się tematu miejsc parkingowych stwierdził, że w Białymstoku swego czasu były drukowane kartki, które się zakreślało i może to zdałoby egzamin w Łomży. Zauważył, że ul. Dworna zastawiona jest po obu stronach samochodami, które stoją po 2-3 dni, przedsiębiorcy się denerwują i może wprowadzenie takich karteczek spowoduje, że zwolnią się miejsca parkingowe w centrum miasta.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że od początku był za strefą płatnego parkowania poza Starym Rynkiem. Temat jest do przedyskutowania w klubach i jeżeli będzie wola wprowadzenia strefy płatnego parkowania, to przygotujemy dwa warianty wprowadzenia opłat za parkowanie.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

           

 

 

                                                                                                 Przewodniczący

                                                                                  Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości

                                                                                  i Zagospodarowania Przestrzennego

           

                                                                                           Witold Wł. Chludziński

                                                                                             

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 9 wrz 2019 09:15
  • Data opublikowania: poniedziałek, 9 wrz 2019 09:16
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej