Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 46/17 z dnia 27 grudnia 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Marianna Jóskowiak - Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawiła porządek posiedzenia (w załączeniu). Wniosła o uzupełnienie porządku obrad o trzy autopoprawki. Jedną dotyczącą zmian w budżecie miasta – druk nr 766/1, 766 B, drugą dotyczącą zmian w WPF – druk 765/1, 765 B oraz trzecią dotyczącą wydatków, które nie wygasają z upływem 2017 roku – druk nr 767/1. Wniosła o uzupełnienie porządku obrad o wymienione dokumenty w pkt-ach 2 a, b i 3. Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, uzupełniła porządek obrad zgodnie z wnioskiem Przewodniczącej Komisji. Komisja przyjęła następujący porządek obrad z poprawkami: 1. Przyjęcie protokołów nr: 44/17 z dnia 11 grudnia 2017 roku oraz 45/17 z dnia 13 grudnia 2017 r. 2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) zmian w WPF na lata 2017 – 2030 – druk nr 765, 765 A , 765/1, 765 B. b) zmian w budżecie miasta na 2017 rok – druk nr 766, 766 A, 766/1, 766 B. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2017 roku - druk nr 767, 767 A, 767/1. 4. Sprawy różne.

Ad. 1

Marianna Jóskowiak – Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

Komisja przyjęła protokół nr 44/17 z dnia 11 grudnia 2017 roku oraz protokół nr 45/17 z dnia 13 grudnia bez uwag.

 

Ad. 2 a, b

 

Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie zmian w WPF na lata 2017 – 2030 wraz z autopoprawką (w załączeniu) oraz wniosek i projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2017 rok wraz z autopoprawką (w załączeniu).

            Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.

            Radny Witold Chludziński poprosił o odpowiedź na pytanie na co zostaną przeznaczone środki finansowe w wysokości 120 tys. zł zdjęte z zadania – modernizacja Urzędu Miejskiego w Łomży. Zauważył, że w następnym roku mamy obchody 600-lecia miasta, a wieża ratusza nie prezentuje się najlepiej.

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że nie ma sensu robić samej wieży, jak już robić to całość. Zdjętą kwotę wrzuciliśmy na edukację.

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIN dodał, że jest opracowana dokumentacja techniczna na obiekt Urzędu Miejskiego. Realizacja samej wieży nie do końca załatwi sprawę chyba, że wizualną. Wieża jest popękana,   pęknięcia są znaczące i trzeba by było robić od góry do dołu, aby wyeliminować przyczynę tych pęknięć, a 120 tys. zł nie są to jakieś pieniądze, za które można by było cokolwiek zrobić.

            Radny Witold Chludziński stwierdził, że nie przekonują go takie argumenty, bo wcześniej modernizacja była robiona etapami m.in. wejście do ratusza. Zauważył, że w roku bieżącym zdejmuje się środki i wprowadza się zapis, że „prace na powyższych zadaniach będą realizowane 2018 roku”.

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że zapis ten nie dotyczy tylko tego zadania, ale i pozostałych.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w WPF na lata 2017 – 2030 określony drukiem nr 765 B, a następnie 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2017 rok określony drukiem nr 766 B.

 

Ad. 3

 

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2017 roku wraz z autopoprawką (w załączeniu).

            Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.

            Radny Witold Chludziński odnosząc się do zabezpieczenia środków na ciągi pieszo – jezdne w wysokości 609 081 zł poprosił o wyjaśnienie czy to chodzi o parkingi przy ul. Śniadeckiego 14 i 16.

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIN odpowiadając wyjaśnił, że chodzi właśnie o te parkingi, na które mamy dokumentację techniczną, pozwolenie na budowę i został rozstrzygnięty przetarg.

            Odnosząc się do poz. 6 autopoprawki radny Witold Chludziński stwierdził, że środki na budowę punktów oświetleniowych w wysokości 120 768 zł mogłyby by być przeznaczone na remont wieży ratusza. Stwierdził, że chciałby wiedzieć gdzie te słupy będą wymieniane i czy jest sens ich wymiany. Można by było połączyć kwotę przeznaczona na modernizację Urzędu Miejskiego w wysokości 120 tys. zł i kwotę na wymianę słupów i mielibyśmy 240 tys. zł, za którą można by było odnowić wieżę ratusza.

            Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o wyjaśnienie zadania 12 KDD – sięgacz od ul. Poznańskiej na kwotę 36.900 zł.

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIN wyjaśnił, że chodzi o uliczkę biegnącą w kierunku ciepłowni miejskiej.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2017 roku określone drukiem nr 767 A wraz z autopoprawką.

           

Ad. 4

 

       Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                                 Przewodnicząca

                                                                                         Komisji Finansów i Skarbu Miasta

 

                                                                                                                Marianna Jóskowiak

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 sty 2018 11:42
  • Data opublikowania: wtorek, 23 sty 2018 11:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej