Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 37/17 z dnia 29 maja 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Marianna Jóskowiak - Przewodnicząca Komisji. Następnie poprosiła o uwagi do proponowane porządku posiedzenia. Komisja uwag nie zgłosiła i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia. 2. Informacja Prezydenta o dokonanych przez niego Zarządzeniami zmianach w budżecie (Zarządzenie Nr 160/17 z 27.04.2017 oraz 183/17 z 16.05.2017). 3. Zaopiniowanie projektów uchwał: a) w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Łomża na lata 2017 -2030 /druk nr 623, 623A/ b) w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2017 /druk nr 622, 622A/ 4. Sprawy różne.

Ad. 1

Marianna Jóskowiak – Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu nr 36/17 z posiedzenia Komisji Finansów.

Radni uwag nie zgłosili i protokół z posiedzenia komisji przyjęli.

 

Ad. 2

 

Marianna Jóskowiak – Przewodnicząca Komisji Finansów wprowadzając do tematu poprosiła o uwagi do zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w budżecie.

Radny Witold Chludziński odnosząc się do Zarządzenia nr 160/17 w Dz. 758, gdzie zmniejsza się rezerwę ogólną o kwotę 25 tys. zł z przeznaczeniem na zwiększenie wydatków na pokrycie kosztów umowy dotyczącej skargi kasacyjnej od wyroku Sądu Apelacyjnego w Białymstoku z powództwa Przedsiębiorstwa Eko Wapno. Prosi o wyjaśnienie o jakie kary chodzi.

Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu odpowiadając wyjaśniła, że sprawa sądowa toczy się od kilku lat, nadzorowało to MPGKiM i zausterkowało roboty, wstrzymując część faktur. Firma Eko Wapno podała to do Sądu i ostatecznie w roku bieżącym miasto sprawę przegrało i zapłaciło 375 tys. zł plus odsetki i koszty sądowe. W chwili obecnej proponują przeniesienie tych 25 tys. zł i miasto będzie składało wniosek o kasację, ponieważ uważa, że nienależnie te odszkodowanie zapłaciło, ponieważ te usterki faktycznie były. Dodała, że kwestia środków na kary była omawiana w budżecie kilka miesięcy temu.

Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem nie jest takie pewne, że miasto ma szansę składając o kasację.

Radna Ewa Chludzińska odnosząc się do Zarządzenia 183/17 poprosiła o wyjaśnienie wydatków na ul. Żabią.

Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu odpowiadając wyjaśniła, że sprawa scalenia na ul. Żabiej ciągnie się wiele lat i są to wypłaty odszkodowań za grunty. Dodała, że proponowane zmiany dotyczą w ramach jednego paragrafu przesunięcia z jednej pozycji na drugą. Odpowiadając radnemu Cieślikowi wyjaśniła, że wypłat dokonują systematycznie, jak wpływają wnioski Wydziału.

Więcej uwag nie zgłoszono Komisja informację przyjęła.

 

Ad. 3 a, b

 

Marianna Jóskowiak – Przewodnicząca Komisji wprowadzając do tematu zwróciła uwagę, że radni materiały zawarte w drukach nr 623, 623A, 622, 622A otrzymali, prosi więc o uwagi i zapytania.

Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie w Dz. 900, Rozdz. 04 – utrzymanie zieleni w miastach jest wniosek o 84 tys. zł na rekonstrukcje terenów zielonych na muszli, czy dotyczy to samej zieleni, czy i schodów.

Kierownik Oddziału Budżetu odpowiadając potwierdziła, dodając, że nawet nie całości zieleni. Dodała, że WGK złożył wniosek do zmian w budżecie, aby w dz. 900, gdzie już jest 100 tys. zł na zagospodarowanie terenów muszli koncertowej, tj. wykonanie obrazu kwietnego, nasadzenia roślin, zatwierdzenie projektu graficznego itd. Po konsultacjach z Prezydentami uznali, że kwota 84 tys. zł wystarczy i będzie to zadanie 2 – letnie, ponieważ w większości będą to prace ręczne, gdyż będzie to praca pod dużym spadkiem. W ramach tego zadania ma być rozbiórka obecnej darni, wykonanie chodnika, wykonanie schodów i położenie siatki, wymiana ziemi i w roku przyszłym ma być na tym miejscu nasadzenie. Zauważyła, że schody robione są w ramach środków w dz. 904, gdzie są środki.

Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę na niewłaściwe użycie słowa „antropologia” w uzasadnieniu wniosku.

Radna Hanka Gałązka zabierając głos w dyskusji w kwestii schodów na muszli prosi o wyjaśnienie, czy planowana jest barierka przy remontowanych schodach. Zwróciła uwagę, że są to bardzo strome schody i osobom starszym ciężko po nich się poruszać, dodała, że doświadczyła tego sama.

Radny Tadeusz Zaremba zwrócił uwagę, że jest planowane 10 m barierki.

Radny Ireneusz Cieślik zabierając glos w dyskusji zwrócił uwagę, że z wyjaśnień Kierownik wynika, iż w roku bieżącym środków starczy, aby skarpę zorać i nic więcej. Pyta więc, czy faktycznie to oranie jest zasadne, zwłaszcza w sytuacji9, gdy już w sobotę ma odbywać się tam impreza. Zauważył, że rozkopanie skarpy spowoduje, że będzie błoto, zastanawia się więc, czy jest zasadne „fundowanie” mieszkańcom takiej sytuacji.   Dodał, że jego zdaniem 10 m barierki, nie starczy na całą długoś schodów. Uważa ponadto, że przynajmniej jedne schody powinny taka barierkę na całej długości posiadać. Jego zdaniem najbardziej uczęszczanymi schodami są schody od strony klasztoru O.O. Kapucynów i tam należałoby takie schody wykonać.

Kierownik Oddziału Budżetu odpowiadając radnemu poinformowała, że prace ziemne będą wykonywane dopiero w październiku, a nie w chwili obecnej. W momencie złożenia wniosku postanowili zrobić to wszystko w jednym wniosku, aby do tematu nie wracać.

Radny Adam Zwierzyński odpowiadając radnemu Cieślikowi wyjaśnił, że planowana barierka ma być umiejscowiona na końcówce schodów przy ul. Zjazd, aby zejście nie było bezpośrednio na ulicę.

Radny Witold Chludziński zabierając głos poprosił o poinformowanie, czy remont tych schodów i zagospodarowanie terenu zostało uzgodnione z Konserwatorem Zabytków, bo jest to teren pod nadzorem Konserwatora.

Kierownik Oddziału Budżetu odpowiadając radnemu poinformowała, że nic na ten temat nie wie. Następnie poinformowała, że wykonanie 1 m barierki kosztuje 400 zł, aby wykonać te barierki na całości tj. ok. 100 m, potrzeba ponad 40 tys. zł.

Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w dyskusji proponuje, aby dyskusje przenieść na sesję, ponieważ w chwili obecnej dyrektora MPGKiM nie ma i nie ma komu wyjaśnić tych wątpliwości.

Radny Tadeusz Zaremba zwrócił uwagę, że tego typu kwestie powinny być omawiane na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono i Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku przeciwnych i 3 wstrzymujących pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmian w WPF na lata 2017 – 2030.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono i Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i 3 wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2017.

 

Ad. 4

 

W sprawach różnych problemów nie zgłoszono.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

                                                                                                        Przewodnicząca

                                                                                         Komisji Finansów i Skarbu Miasta

 

                                                                                                      Marianna Jóskowiak

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 15 wrz 2017 11:56
  • Data opublikowania: piątek, 15 wrz 2017 12:00
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej