Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 17 posiedzeniu w dniu 15 marca 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołu nr 16/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

2.    Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2011 rok - druk nr 269

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w okresie od 01 kwietnia do 30 września 2012 roku – druk nr 288, 288A

4.    Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za 2011 rok. Ocena funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2011 rok - druk nr 267

5.    Informacja na temat funkcjonowania Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2011 rok - druk nr 268

6.    Informacja na temat funkcjonowania Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Łomży za 2011 rok - druk nr 271

7.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży – druk nr 282, 282A

8.    Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża – druk nr 229/1, 229A

9.    Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 16/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 16/2012 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za.

 

Ad. 2

Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2011 rok - druk nr 269

 

            Informację w powyższej sprawie przedstawiła Pani Anna Bigiej - inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych zgodnie z drukiem nr 269 – w załączeniu do protokołu.

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym temacie zwróciła uwagę na nieskuteczność kontroli punktów sprzedaży alkoholu, na umarzanie spraw dotyczących odbierania koncesji punktom sprzedającym alkohol nieletnim. Ponadto stwierdziła, że zbyt mało szkoleń jest szkoleń dla sprzedawców napojów alkoholowych.

            Pani Anna Bigiej - inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych wyjaśniła, że procedury związane z odebraniem punktowi koncesji są bardzo skomplikowane, stąd brak w 2011 roku odebrania koncesji punktowi pomimo wszczętych postępowań. Odnosząc się do kwestii szkoleń wyjaśniła, że to sprzedawcy zgłaszają do urzędu zapotrzebowanie na tego typu szkolenia. W 2012 roku odbędzie się szkolenie dla sprzedawców napojów alkoholowych.

            Radna Bogumiła Olbryś poprosiła o wyjaśnienie tak drastycznego wzrostu kosztów postępowania sądowego i prokuratorskiego z 18tys., jakie zaplanowano na 2011 rok do 40tys. – tyle wyniosło wykonanie tego zadania na koniec 2012r.

            Pani Mirosława Matejkowska - inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych wyjaśniła, że trudno jest przewidzieć ile spraw będzie w tym zakresie prowadzonych i w związku z tym trudno oszacować koszty. Poza tym stwierdziła, że w poprzednich latach samorządy były zwolnione z opłat wnoszonych do sądu o skierowanie na leczenie odwykowe. Przepisy się zmieniły i obecnie samorządy muszą te koszty pokrywać.

Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że część środków nie została przez niektóre podmioty wykorzystana, bo zadania podmiot nie podjął lub wykonał je częściowo. Kończąc dyskusję wniosła o wystąpienie do Przewodniczącego Rady z wnioskiem następującej treści: „Komisja Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia wnosi o uzupełnienie porządku obrad XXII sesji Rady Miejskiej Łomży o punkt „Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2011 rok” - druk nr 269. Punkt ten został przyjęty w Planie Pracy Rady Miejskiej na 2012 rok na miesiąc marzec, Prezydent Miasta przedłożył materiały w odpowiednim czasie, dlatego „Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2011 rok” znalazła się w porządku posiedzenia Komisji w miesiącu marcu, została przez komisję przeanalizowana i przyjęta jednogłośnie. Komisja nie widzi potrzeby przekładania przyjęcia powyższej informacji na kolejną sesję”.

W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się.

Przewodnicząca obrad zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że jak zauważyła wcześniej radna Krynicka, przeprowadzanych jest zbyt mało szkoleń dla sprzedawców alkoholu. Ponadto zwróciła uwagę na to, jakie wydatki są pokrywane przy realizacji programów realizowanych w ramach konkursów. Są to np. zakup dywanu, zakup radiomagnetofonu czy pokrycie kosztów wynagrodzeń. Zdaniem Przewodniczącej obrad te wydatki nie powinny być pokrywane ze środków przeznaczonych na programy. W wielu szkołach pedagodzy czy pedagodzy  społecznie programy realizują, korzystając ze sprzętu znajdującego się w placówce. Inni natomiast potrafią tak napisać program, aby i na w/w cele środki otrzymać. Kończąc stwierdziła, że należy promować te szkoły i instytucje, które w ramach swoich zasobów, bezpłatnie programy realizować.

Pani Anna Bigiej - inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych wyjaśniła, że każdy projekt jest rozpatrywany indywidualnie. Czasami jest tak, że placówka do realizacji programu potrzebuje doposażenia typu dywan, czy radiomagnetofon i jest to w ramach programu finansowane. Jeżeli zaś chodzi o wynagrodzenie dla realizatorów programu, to jest ono bardzo często ujmowane i w ramach programu wypłacane, bo realizacja, samo przygotowanie programu jest bardzo czasochłonne, nikt społecznie pracować nie zechce. Bardzo często jest tak, że większość kwoty przyznanej na realizację programu jest przeznaczana na wynagrodzenia, a tylko znikomy % na samą jego realizację.

Radna Bernadeta zabierając głos stwierdziła, że nie zgadza się ze zdaniem Przewodniczącej obrad. Zdaniem radnej sprzęt i wynagrodzenie jak najbardziej słusznie opłacane są w ramach środków na realizację programu. Nie można wymagać żeby nauczyciele społecznie realizowali programy. Każdy kto chce i na ile może, może pracować społecznie i to czyni, ale nie na taką skalę, jak wymaga tego realizacja konkretnego programu.

Radna Bogumiła Olbryś i Agata Gołaszewska poparły wypowiedź radnej Bernadety Krynickiej. Dodały, że w Łomży realizowanych jest bardzo dużo programów przez bardzo wielu ludzi, którym za wykonaną pracę należy zapłacić.

Kończąc dyskusję w tym temacie komisja zwróciła się do Pani Anny Bigiej z prośbą o przygotowanie na sesję:

1.     wyników badań stwierdzających, że dostępność do alkoholu ma wpływ na wielkość jego spożycia,

2.    danych -  ile w Polsce wydaje się pieniędzy na profilaktykę, walkę z alkoholizmem a ile jest „korzyści” z akcyzy za sprzedaż alkoholu.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła informację o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2011 rok - druk nr 269.

 

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w okresie od 01 kwietnia do 30 września 2012 roku – druk nr 288, 288A

 

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zgodnie z drukiem nr 288 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do projektu w/w uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za.

 

Ad. 4

Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za 2011 rok. Ocena funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2011 rok - druk nr 267

 

            Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za 2011 rok przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS zgodnie z drukiem nr 267 – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do w/w sprawozdania i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie - 6 głosami za oceniła funkcjonowanie MOPS za 2011 rok.

 

Ad. 5

Informacja na temat funkcjonowania Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2011 rok - druk nr 268

 

            Informację w powyższej sprawie przedstawił Pan Krzysztof Jankowski – p.o. Dyrektora WPOW zgodnie z drukiem nr 268 – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do informacji w powyższej sprawie i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 6 głosami za.

 

Ad. 6

Informacja na temat funkcjonowania Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Łomży za 2011 rok - druk nr 271

 

            Informację w powyższej sprawie przedstawiła Pani Bożena Jabłońska – Dyrektor ośrodka – zgodnie z drukiem nr 271 – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do informacji w w/w sprawie i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 6 głosami za.

 

Ad. 7

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży – druk nr 282, 282A

 

            Komisja jednogłośnie negatywnie – 6 głosami przeciw zaopiniowała projekt uchwały w w/w sprawie.

 

Ad. 8

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża – druk nr 229/1, 229A

 

            Komisja negatywnie – 0 głosami za, przy 4 głosach przeciw i 2 wstrzymujących się zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 9

Sprawy różne:

 

            Komisja nie zgłosiła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

 

            W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 17 kwi 2012 07:40
  • Data opublikowania: wtorek, 17 kwi 2012 07:41
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej