Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 56 posiedzeniu w dniu 17 listopada 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łomży – druk nr 671, 671A

 

2.    Sprawy różne

 

Ad. 1

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łomży – druk nr 671, 671A

 

 

            Radny Jan Kleczyński zabierając głos w tym temacie stwierdził, że statut DPS został przyjęty uchwałą Rady w roku 2006. Zwracając się następnie do Dyrektora DPS zapytał co takiego się stało, że trzeba ten statut znowelizować.

 

            Pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS wyjaśnił, że w związku z przeniesieniem Dziennego Domu Pomocy do nowej siedziby, w DPS zwolniły się 4 pomieszczenia. W związku z tym zwiększono o 7 miejsc wielkość domu całodobowego – ze 102 na 109 i zachodzi potrzeba uregulowania tej kwestii poprzez wprowadzenie zmian w statucie DPS. Dodał, że Wojewoda Podlaski powołał specjalna komisję, która wizytowała DPS, oglądała pomieszczenia, sprawdzała czy wszystko jest zgodne ze standardami, wydała zalecenia, itd. Zalecenia zostały wykonane i DPS decyzją Wojewody otrzymał zgodę na powiększenie miejsc do 109. W związku z tym należy poprawić statut, zaktualizować go, dostosować do obecnej sytuacji, co uczynił przedkładając go Radzie do zaopiniowania. Następnie wyjaśnił, że oprócz ilości miejsc zmienia się także kwestia usług medycznych. W poprzednim statucie był zapis mówiący o tym, że DPS zapewnia usługi medyczne, w obecnym – że tylko umożliwia i organizuje mieszkankom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych. Kontynuując swoją wypowiedź stwierdził, że poza tymi dwoma zmianami, o których powiedział nic innego w DPS nie ulega zmianie, w statucie również. Generalnie 7 nowych dziewcząt zostanie przyjętych do domu i przybędą 4 nowe miejsca pracy w mieście dla kobiet dobrze wykształconych. Na dzień dzisiejszym w DPS przebywa już 105 mieszkanek, 23 listopada br. dojdzie jedna mieszkanka, a 2 kolejne w grudniu, bo procedury przyjęcia są bardzo złożone. Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej gmina, która kieruje osobę do domu pomocy społecznej musi za nią płacić do końca jej życia rzeczywiste koszty ponoszone na nią przez dany ośrodek. 

            Radna Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdził, że chciała zadać Panu Dyrektorowi Chrzanowskiemu takie samo pytanie, jakie zadał radny Jan Kleczyński – w jakim celu wprowadza się zmiany w statucie DPS i na czym te zmiany polegają? Dodała, że wyjaśnił to co prawda przed chwilą Pan Dyrektor Chrzanowski, ale to powinno być zawarte na piśmie, we wniosku kierowanym do Rady. Poza tym stwierdziła, że radca prawny nie w całości zaopiniował dokument. Zaopiniował tylko projekt uchwały, a załącznik nr 1 do projektu uchwały pozostał nie zaopiniowany. Nie wie więc czy radca prawny widział ten załącznik czy nie. Ponadto stwierdziła, że komisja nie ma statutu DPS, tego sprzed zmiany i w związku z tym nie ma możliwości porównania. To powinno być napisane we wniosku – gdzie, w którym paragrafia i co się zmieniło, a nic takiego nie ma. Kończąc stwierdziła, że jest przeciwna przyjęciu tego statutu.

 

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącej obrad wyjaśnił, że radca prawny nie parafuje załączników do uchwały. Radca parafuje tylko uchwały. Dodał, że to dyrektor Chrzanowski jest odpowiedzialny za to, aby wszystkie zapisy zawarte w statucie były zgodne z ustawą.

 

            Radny Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że w momencie, gdy zaczęły się problemy Pana Prezydenta, pojawiły się głosy, by dokumenty były parafowane przez radcę prawnego. Podzielił więc opinię Przewodniczącej, że nawet załącznik do uchwały powinien mieć parafkę radcy. Dodał, że nic chyba nie stało na przeszkodzie, bo statut zawiera w sobie elementy ustawy, by i na załączniku radca prawny złożył swój podpis. Wówczas nie byłoby komentarzy.

 

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że radca prawny na pewno czytał i załącznik do uchwały.

 

            Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że ostatnie ustalenia były takie, by radca prawny oprócz podpisu na każdym projekcie uchwały napisał, że nie wnosi uwag do tej uchwały. Poparła również opinię Przewodniczącej komisji, że we wniosku do rady powinny być jasno sprecyzowane zmiany wnoszone do nowego statutu. Tak było, gdy Rada zmieniała statuty innych instytucji. W tym przypadku te zmiany nie zostały wyszczególnione. W związku z tym stwierdziła, że ma dylemat, jak glosować nad przedmiotową uchwałą.

 

            Radny Jan Kleczyński ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że widzi rozwiązanie tej sytuacji, tj. by Pan Dyrektor uzupełnił wniosek o zapisy dotyczące wprowadzanych zmian oraz, by na załączniku do uchwały znalazł się podpis radcy prawnego. Dodał, że jeśli takie uzupełnienie do sesji będzie, to on dzisiaj zagłosuje za.

 

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS stwierdził, że materiał uzupełni o dane, o jakie prosi komisja.

 

            Następnie Przewodnicząca obrad i radny Jarosław Kozłowski zaproponowali w swoich wypowiedziach, by komisja w tej sprawie spotkała się ponownie i zaopiniowała dokument po uzupełnieniu go.

 

Pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS wyjaśnił, że po to jest obecny na dzisiejszym posiedzeniu komisji, by te zmiany przedstawić szczegółowo i to uczynił. Ponadto stwierdził, że nie widzi potrzeby zwoływania kolejnego spotkania komisji, bo we wniosku napisze to co przedstawił dzisiaj ustnie – jedno zdanie, że ze 102 do 109 zwiększa się liczebność dziennego pobytu w DPS, że daje się tym samym dodatkowe 4 miejsca pracy w Łomży. Raz jeszcze podkreślił, że wszystkie zmiany przedstawił, wyjaśnił i to zostanie zapisane w protokole z posiedzenia komisji.

 

            Radna Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że zmiany powinny być zapisane we wniosku, tj. należy napisać na czym zmiany polegają i czym się różnią od statutu z roku 2006. Następnie, w związku z brakiem dalszych uwag w tej sprawie poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia statutu Domu Pomocy Społecznej w Łomży – zgodnie z drukiem nr 671, 671A.

 

            W wyniku głosowania komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie 2 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 wstrzymującym się.

 

 

Ad. 2

 

           

Sprawy różne:

 

            Komisja nie zgłosiła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

 

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

 Na tym protokół zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 20 sty 2010 13:42
  • Data opublikowania: środa, 20 sty 2010 13:46
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:29
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej