Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 28 posiedzeniu w dniu 2 kwietnia 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
 

1.Przyjęcie protokołów nr 26/08 i 27/08 z poprzednich posiedzeń Komisji.

2.Informacja z realizacji zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na terenie miasta – realizacja placu zabaw na osiedlu  Maria i przy ul. Wojska Polskiego 161 ABCD.

3.Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu za 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.

4.Informacja z realizacji zadań z zakresu polityki społecznej za 2007 rok, informacja o sytuacji osób długotrwale korzystających z pomocy społecznej.

5.Sprawy różne.

Ad. 1

 

Komisja nie wniosła uwag do protokołów nr 26/08 i 27/08 i w wyniku głosowania przyjęła je jednogłośnie 6 głosami za.

 

Ad. 2

 

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta przypomniał, że w budżecie są zabezpieczone środki na wykonanie placu zabaw. Taki plac zostanie wykonany. Dodał, że rozmawiał w dniu dzisiejszym z Prezydentem Brzezińskim i są zdania, iż ten plac powstanie przy Przedszkolu Nr 8. Jest tam bardzo duży teren. Uważają, że tego typu obiekty powinny powstawać w miejscach, gdzie będą miały gospodarza żeby można było każdego dnia obejmować to nadzorem. Teren przy Przedszkolu Nr 8 jest ogrodzony, będzie udostępniony i w każdej chwili będzie można z niego korzystać.

Pani Iwona Perkowska -rodzic zapytała czy jest szansa, że już w te wakacje dzieci będą mogły korzystać z palcu zabaw.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że jeżeli jest wpisane w budżecie to prosi cierpliwie poczekać żeby można było odpowiednio to wykonać. Pewne elementy placu zabaw są przy przedszkolu. Podejmie rozmowę z Panią Dyrektor i ocenią w jaki sposób już można by było z tego korzystać. Dodał, iż dla Pani Dyrektor wielką radością będzie, że na tym placu pojawią się nowe elementy, co doda atrakcyjności przedszkolu i całemu środowisku.

Pani Iwona Perkowska – rodzic zapytała na jakim etapie są prace.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że środki i decyzyjność są przekazane Dyrektorowi MPGKiM, i jego zadaniem będzie to wykonać. Postarają się wykonać to w odpowiednim czasie.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zwróciła się z pytaniem czy byłaby możliwość już teraz otworzyć furtkę od przedszkola, żeby dzieci i rodzice nie musieli czekać aż do wakacji i już mogli korzystać z placu.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że dziś otrzymał od Prezydenta odpowiedź, że plac powstanie przy Przedszkolu Nr 8 więc automatycznie w następnych dniach podejmie rozmowę z Panią Dyrektor żeby już wchodzić w tą wspólną integrację czyli otworzyć bramkę i pokazać jak to jest.

 

Ad. 3

 

Przewodnicząca otworzyła dyskusję.

 

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że na stronie 113 sprawozdania jest zapis, iż 81.509,04 zł wydatkowano na pokrycie kosztów związanych z realizacją pozostałych zadań ŁPPiRPAoPS na 2007 rok. Zwrócił się z pytaniem czy w tych szkoleniach brali udział członkowie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pani Mirosława Matejkowska – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej wyjaśniła, że ta kwota obejmuje wszystkie inne zadania, które były realizowane w ramach ŁPPiRPAoPS. Były to szkolenia dla nauczycieli, dla sprzedawców. Komisja przeszkoliła około 140 sprzedawców ze sklepów i lokali gastronomicznych z terenu miasta. Dodała, że były to również wydatki związane z kampanią „Zachowaj trzeźwy umysł”. Uroczyste podsumowanie odbyło się w Teatrze Lalki i Aktora. Jeżeli chodzi o wynagrodzenia członków MKRPA to w kwocie 72.827,42 zł zawarty jest również koszt opinii biegłych. Wynagrodzenia i wydatki członków MKRPA na pewno nie przekroczyły kwoty 60 tys. zł, pozostała kwota dotyczyła wydania opinii przez biegłych.

Pan Jan Kleczyński – radny zawrócił się z pytaniem czy członkowie MKRPA bezpłatnie prowadzili szkolenia, czy otrzymywali wynagrodzenie.

Pani Mirosława Matejkowska – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej odpowiedziała, że nie otrzymywali wynagrodzenia.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że w dziale 852 planowane wydatki na dzień 31 grudnia 2007 roku wyniosły 37 387 960 złotych zaś wykonanie 32 438 792 zł. Zwrócił się z pytaniem dlaczego było tak niskie wykonanie.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że okres zasiłkowy w świadczeniach rodzinnych zacznie się w sierpniu 2008 i potrwa do sierpnia 2009 r. Poprzedni okres zasiłkowy skończył się we wrześniu. W związku z tym, że spada liczba osób korzystających ze świadczeń rodzinnych, a zwłaszcza z zasiłków pielęgnacyjnych środki niewykorzystane, które były planowane i przyznane przez budżet Wojewody należy zwrócić.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poprosiła o przybliżenie tematu „Opracowanie koncepcji i dokumentacji technicznej zespołu otwartych ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na Osiedlu „Maria”, Osiedlu Staszica i pozostałych”. Stwierdziła, że jest to umieszczone w dziale wykonanie planu inwestycji za 2007 r., a jak jest to Pan Prezydent wie.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik wyjaśniła, że jest zapis, iż w/w inwestycja będzie rozważana do wykonania w roku 2008, czyli środki zostały przeniesione do roku 2008.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że procedury nie nastąpiły, ale mamy rok budżetowy przed sobą i jest szansa, iż to będzie zrobione.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że nie powinno to być wpisane w tym miejscu sprawozdania, bo nie było wykonane.

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie /5 głosami za/ zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.

 

Ad. 4

 

Jan Kleczyński – radny stwierdził, że na ostatniej stronie informacji jest zdanie „Dobrym rozwiązaniem tego problemu byłoby kierowanie osób do prac społecznie użytecznych lub robót publicznych, jednak ograniczone środki finansowe nie pozwalają na to.” Dodał, że przeanalizował na stronie 124 sprawozdanie z wykonania budżetu i dowiedział się, iż plan wydatków był na poziomie 42 936 zł natomiast wykonanie na poziomie 36 471 zł czyli 84,8 % planu.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że jest to odpowiedź Powiatowego Urzędu Pracy na zgłoszenia MOPS. Podkreśliła, że nie brakuje pieniędzy po stronie miasta tylko po stronie Powiatowego Urzędu Pracy. Zgodnie z ustawą o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych obowiązkiem jest aktywizacja tych ludzi, a także osób długotrwale korzystających z pomocy. W związku z tym co kwartał pisane są pisma i prośby o zabezpieczenie środków między innymi na prace użyteczne społecznie lub roboty publiczne. Powiatowy Urząd Pracy udzielił odpowiedzi na te pisma, dlatego pozwoliła sobie zacytować ich odpowiedź.

Jan Kleczyński – radny poprosił o wyjaśnienie dlaczego jest tak małe wykonanie środków na prace społecznie użyteczne.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że prace społecznie użyteczne w części finansuje miasto, a resztę dokłada Powiatowy Urząd Pracy. To nie jest finansowane w 100 % przez Urząd Miejski. Powiatowy Urząd Pracy nie ma środków.

Jan Kleczyński – radny stwierdził, że miasto ma swojego przedstawiciela w Powiatowej Radzie Zatrudnienia. Dodał, że dobrze by było zadbać o interesy miasta, bo takich problemów z zatrudnieniem na pewno nie ma Starostwo Powiatowe. Mając swojego przedstawiciela dobrze by było wskazać, że po stronie miasta były w budżecie zapisane środki i zapytać dlaczego miasto nie otrzymało partycypacji.

 

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 26 maj 2008 08:52
  • Data opublikowania: poniedziałek, 26 maj 2008 08:58
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:48
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej