Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 26 posiedzeniu w dniu 13 marca 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
 
  1. Przyjęcie protokołu 24/08, 25/08 z poprzedniego posiedzenia Komisji.

  2. Rozpatrzenie Sprawozdania z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów za 2007 rok – druk nr 291

  3. Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie pomocy społecznej za 2007 r. Ocena funkcjonowania MOPS za 2007r., polityka społeczna miasta i funkcjonowanie zastępczej opieki społecznej na terenie miasta w 2007 roku – druk nr 292

  4. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2007 r. – druk nr 290

  5. Informacja z realizacji zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na terenie miasta – realizacja placu zabaw na osiedlu Maria i przy ul. Wojska Polskiego 161 ABCD

  6. Sprawy różne.

 

Ad. 1

Komisja nie wniosła uwag do Protokołów nr 24/08 i 25/08 i w wyniku głosowania przyjęła je 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

 

Ad. 2

 

Sprawozdanie z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów za 2007 rok przedstawił Komisji Pan Michał Małachowski – Rzecznik Konsumentów – zgodnie z drukiem nr 291 (w załączeniu do protokołu).

Pan Jarosław Kozłowski - radny zwrócił się z pytaniem czy zwracały się do Pana Rzecznika osoby, które poniosły znaczną stratę związaną z dokonywaniem wpłat w tzw. okienkach płacowych typu „Grosik”.

Pan Michał Małachowski – Rzecznik Konsumentów stwierdził, że były dwie takie sprawy. Dzwonił Pan, który prosił o pomoc w odzyskaniu kwoty około 200 zł i Pani która chciała odzyskać 78 zł. Procedowanie w tych sprawach jest następujące: osoby poszkodowane z chwilą zamknięcia takich okienek miały czas około 1 miesiąca, aby zgłosić sprawę na Policję. Policja dalej pilotowała sprawę w kierunku skierowania do Prokuratury i zaspokojenia roszczeń windykacyjnych w przypadku spraw sądowych.

Pan Jan Kleczyński - radny zwrócił się do Pana Rzecznika z pytaniem jakie prerogatywy ma w ramach swojej funkcji.

Pan Michał Małachowski – Rzecznik Konsumentów wyjaśnił, że zasadniczą funkcją Rzecznika jest informacja i doradztwo. Może podejmować pisemne interwencje z tym, że jest to w pewnym sensie dobra wola strony do której zwraca się o udzielenie odpowiedzi.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił się z pytaniem czy w roku 2007 były podejmowane interwencje.

Pan Michał Małachowski – Rzecznik Konsumentów odpowiedział, że były podejmowane telefoniczne interwencje, natomiast pisemnych nie było.

Pani Agata Gołaszewska – radna zapytała czy 200 osób, które skorzystało z porady to jest mało czy dużo w porównaniu do miast o podobnej wielkości.

Pan Michał Małachowski – Rzecznik Konsumentów stwierdził, że ubiegłym roku było dużo więcej. W tym roku mniejsza liczba osób korzystających z porady wynika z tego, że był na zwolnieniu lekarskim. Dodał, że była taka niepisana umowa, iż ewentualnych konsumentów maja obsługiwać Radcy Prawni UM.

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania sprawozdanie z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów za 2007 rok przyjęła jednogłośnie /6 głosami za/ .

 

Ad. 3

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że żeby można było właściwie dokonać oceny funkcjonowania MOPS to przydałaby się jeszcze jedna tabelka, która by pokazała rodziny i osoby długotrwale korzystające z pomocy społecznej w odniesieniu do tej samej kategorii sprzed 5 lat. Wówczas radni mogliby się zorientować jak jest prowadzona praca w MOPS i czy rzeczywiście tych rodzin ubywa, czy też nie.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że co roku analizuje się liczbę osób objętych pomocą i ta liczba utrzymuje się na na tym samym poziomie od 300-500 osób.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że dobrze by było gdyby taka informacja się znalazła, bo bez tych danych Komisja porusza się po omacku i nie jest w stanie ocenić istoty problemu. Chodzi o to czy liczba osób i rodzin długotrwale korzystających z pomocy MOPS się zmniejsza czy nie, i czy działania dotychczas podejmowane były skuteczne czy też nie.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że jeżeli chodzi o osoby długotrwale bezrobotne korzystające z usług MOPS to jest to grupa około 300 osób, z którymi nic nie można zrobić. W tej grupie są osoby starsze, osoby długotrwale bezrobotne, które nie spełniają oczekiwań pracodawców dlatego, że mają wykształcenie podstawowe lub niepełne podstawowe, pracowały np. 5 czy 6 lat temu i osoby w wieku 50+.

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że gdyby Pani Dyrektor MOPS zrobiła zestawienie w tych kategoriach sprzed 5 lat i obecnie to radni mogliby to porównać. Rozumie, że jeśli ktoś jest schorowany to trzeba takim osobom pomagać, ale są sytuacje, iż te osoby z wygodnictwa korzystają z pomocy społecznej i zużywają czasem pieniądze podatników na niecne cele.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że od każdej osoby bezrobotnej Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej żąda zaświadczenia. Nie zdarzyło się jeszcze by otrzymała od bezrobotnego zaświadczenie stwierdzające, że tej osobie Urząd Pracy oferował przeszkolenie lub proponował jakąkolwiek pracę.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że 426 osobom pomoc jest udzielana ze względu na bezradność w sprawach opiekuńczo – wychowawczych. Zapytał czy tą bezradność można by było w zasadzie określić jako niezaradność życiową. W jaki sposób MOPS prowadzi pracę z tymi osobami ?

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS odpowiedziała, że można to określić jako niezaradność życiową.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS stwierdziła, że prowadzone są spotkania z psychologiem, który obserwuje jak rodzina wypełnia swoje obowiązki.

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że są czasami proste, elementarne rzeczy, których ci ludzie tzw. życiowo niezaradni nie potrafią wykonać. Idą do MOPS po zasiłek celowy czy inny i zamiast kupić np. pół kilograma mięsa i ugotować obiad to kupują kilka puszek konserw, przychodzi mąż zjada te konserwy i dzieci są głodne.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS wyjaśniła, że jeżeli pracownik socjalny wie, że rodzina nie wyda pieniędzy na jedzenie to idzie z daną osobą i robi zakupy. Dodała, że pracownicy socjalni uczą również matki jak zrobić prostą surówkę do obiadu i jak ugotować zupę. Pani psycholog od podstaw uczy te rodziny pewnych rzeczy.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że na str. 1 jest informacja o tym, że 55 osób jest zatrudnionych jako opiekunki domowe. Odwiedzając część środowisk, w których pracuje MOPS kilka razy spotkał się z sytuacją, że przychodzi opiekunka i zamiast zająć się ciężko chorą kobietą siada, włącza telewizor i ogląda.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS zapytała czy zgłosił ten fakt do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Pan Jan Kleczyński – radny odpowiedział, że zgłosił to Zastępcy Dyrektora MOPS i to tego samego dnia.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że w przypadku takiej sytuacji jest natychmiastowa interwencja Pani, która sprawuje nadzór nad opiekunkami. Tam, gdzie opiekunka zrobi coś nie tak za chwilę jest interwencja.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że wtedy wykonał telefon i był zdumiony, że pracownik socjalny stawał w obronie tej opiekunki. Dodał, że przy tej ocenie jest to ważny sygnał żeby coś tam się zmieniło.

Następnie zwrócił się z pytaniem czy są podejmowane jakieś działania by przynajmniej dla części dzieci z Domu Dziecka znaleźć rodziny zastępcze.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że jeżeli są to dzieci to już wyrokiem Sądu są kierowane do Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych. Dodała, że są to dzieci w wieku 15,16,17,18 lat, dla których trudno znaleźć rodzinę zastępczą. Małe dzieci są w pierwszej kolejności kierowane do pogotowia rodzinnego, a później się szuka adopcji albo rodziny zastępczej.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił się z pytaniem czy Pani Dyrektor MOPS próbowała podejmować z Panem Prezydentem rozmowy odnośnie zatrudnienia w Domu Dziecka specjalistów psychologów, którzy by poprowadzili profesjonalną pracę z tymi dziećmi.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że jest tam zatrudniony psycholog.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił uwagę, że jest tam duża rotacja. Dodał, że chodzi o pieniądze. Zapytał czy jakaś szansa by zwiększyć tam stawkę.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił się z pytaniem kto realizował zadania w ramach z umowy zlecenia na kwotę 19 tys. zł.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że do hostelu zgłosiły się ofiary przemocy, w związku z tym trzeba było im zapewnić dyżur pracownika od godziny 2200 do 600.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił się z pytaniem czy program korekcyjno – edukacyjny jest przyporządkowany Ośrodkowi Interwencji Kryzysowej.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że na początku, gdy w hostelu nie było ofiar przemocy, było to realizowane w godzinach popołudniowych w Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Natomiast gdy już są ofiary przemocy w hostelu to jest to realizowane w MOPS.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że z przedstawionych informacji wynika, że w zajęciach uczestniczyły 32 osoby natomiast sytuacji kryzysowych, których głównym powodem było nadużywanie napojów alkoholowych było 193. Zwrócił się z pytaniem czy z tymi 193 osobami, które były sprawcami kryzysu w rodzinie była prowadzona przez Ośrodek Interwencji Kryzysowej jakaś praca i ile z tych osób trafiło na terapię do Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS stwierdziła, że zgłaszały się kobiety – ofiary przemocy, gdzie głównym powodem przemocy w rodzinie był alkohol.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że to jest jasne, ale chciałby wiedzieć jakie działania były dalej podejmowane.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że jeżeli chodzi o sprawców przemocy to „delikwent”, jeśli była interwencja, musi się zgodzić na terapię.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS stwierdziła, iż w tej chwili do Prokuratury i Sądu zostały wystosowane pisma by w przypadku wyroku był zapis o obowiązku uczestnictwa w takim programie korekcyjno – edukacyjnym.

Pan Jan Kleczyński – radny zwrócił się z pytaniem czy Ośrodek z urzędu nie mógłby kierować wniosku o podjęcie leczenia odwykowego.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS stwierdziła, że psycholog, terapeuta czy pracownik socjalny w Ośrodku Interwencji Kryzysowej pracuje tak z ofiarą przemocy by ona sama podjęła działanie, bo nikt jej nie wyręczy.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że rozumie sytuację tych kobiet i wie, że bardzo często są one zastraszone i by załatwić problem, który jest w domu potrzebują pomocy od takiej instytucji jak Ośrodek Interwencji Kryzysowej. Dodał, że kobieta odbędzie terapię w Ośrodku a później wraca do domu, gdzie jest mąż alkoholik i znów dalej musi przychodzić. Rozwiązanie jest bardzo proste. Sam wielokrotnie kierował wnioski do Komisji aby rozpoczęła ona procedurę skierowania „delikwenta” do biegłego w celu stwierdzenia czy jest problem, czy nie i przekazania sprawy do sądu.

Podkreślił, że Komisja Rodziny nie ma danych ile było podjętych takich działań, jest tylko napisane, iż w 193 przypadkach alkohol był głównym powodem sytuacji kryzysowej w rodzinie. Nie wiadomo jak te kwestie rozwiązano.

Następnie wniósł o uzupełnienie tej informacji o wszystkie zgłoszone pytania i wątpliwości co do poszczególnych rozdziałów sprawozdania.

Pani Wanda Mężyńska – radna stwierdziła, że poruszone przez radnego Jana Kleczyńskiego kwestie są ważne, zwłaszcza jeżeli porówna się przyjęte zgłoszenia dotyczące przemocy domowej, których w 2006 roku było 105 natomiast w 2007 r. - 262.

Pani Jadwiga Jadacka – pracownik MOPS wyjaśniła, że różnica wynika z tego, iż Ośrodek Interwencji Kryzysowej dopiero zaczynał swoją działalność i część osób nie wiedziała, gdzie on jest.

Pan Jarosław Kozłowski – radny zwrócił się z pytaniem do Pani Dyrektor MOPS, czy wzorem lat ubiegłych z okazji dnia dziecka będzie zorganizowany, w gospodarstwie agroturystycznym w Olszynach, pobyt dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS stwierdziła, że jeżeli przyjdą środki to na pewno coś będzie zorganizowane.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że na stronie 17 jest zapis, iż na Krajowy Program Zwalczania i Zapobiegania Handlowi Ludźmi była przeznaczona kwota 63 633 zł. Poprosiła o przybliżenie tematu.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS wyjaśniła, że jest to zadanie zlecone. Został uchwalony Krajowy Program Zwalczania i Zapobiegania Handlowi Ludźmi na lata 2007 i 2008. Dotyczy to osób, które wróciły z zagranicy i pracowały tam pod przymusem tzn. były im zabierane paszporty, pracowały bardzo ciężko i nie dostawały wynagrodzenia. To już jest zaliczane do tzw. handlu ludźmi.

Pani Bogumiła Olbryś – radna stwierdziła, że ten program przy zaangażowaniu OIK i wsparciu organów prewencji i Policji jest organizowany w szkołach średnich.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji przypomniała, że w planie pracy Komisji na I kwartał jest punkt „ Polityka społeczna miasta Łomży ze szczególnym uwzględnieniem osób długotrwale korzystających z pomocy społecznej”.

Pani Janina Picewicz – Znosko – Dyrektor MOPS zapytała czy ma uzupełnić Sprawozdanie o te informacje, o które prosił radny Kleczyński czy przygotować kolejne pismo.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że w poniedziałek jest kolejne posiedzenie Komisji i wtedy Pani Dyrektor MOPS się do tego odniesie.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że w takim razie wycofuje swój wniosek.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie pomocy społecznej za 2007 r.

Komisja w wyniku głosowania sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie pomocy społecznej za 2007 rok przyjęła 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

 

Ad. 4

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, iż ogromnie się cieszy, że miasto przystąpiło do Ogólnopolskiej Sieci Gmin Wiodących i nawiązało mocną współpracę z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zwracając się do Pani Anny Bigiej zapytał czy jest możliwe by wystąpiła z pismem do PARPA aby agencja wypowiedziała się, czy zwiększenie ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych ma wpływ na zwiększenie ilości spożywanego alkoholu, i czy łatwiejszy dostęp spowoduje trudno odwracalne, niekorzystne zmiany spożycia alkoholu.

Pani Wanda Mężyńska – radna zwróciła się z pytaniem czy Kontrole przeprowadzane przez MKRPA są wyrywkowe.

Pani Mirosława Matejkowska – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej wyjaśniła, że w MKRPA są dwa zespoły. Dodała, że dla bezpieczeństwa osób, które idą na kontrolę w każdym zespole jest policjant. Jest on obecny również dlatego, że żaden z członków Komisji nie ma prawa nikogo wylegitymować ani w sklepie, ani w lokalu. Zespół się spotyka i planuje jakie punkty będą sprawdzać.

Pani Wanda Mężyńska – radna stwierdziła, że jeżeli w jednym punkcie przeprowadzana jest kontrola to drugi punkt już o tym wie.

Pani Mirosława Matejkowska – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej wyjaśniła, iż na to nikt nie ma wpływu, nie ma możliwości żeby oni się dowiedzieli, bo nie ma planów i założeń, że dzisiaj będą kontrolowane te sklepy. Nikt na nikogo nie donosi i nie informuje. Zespół spotyka się w umówionym punkcie miasta i w tym momencie decyduje, które punkty będzie sprawdzał. Natomiast idzie fama, że są przeprowadzane kontrole. Uważa, że jest to bardzo dobra rzecz, bo nawet jeśli kontroli jest mniej to sprzedawcy się bardziej pilnują.

Pani Bogumiła Olbryś – radna zwróciła się z pytaniem dla jakiego audytorium była organizowana 30 listopada 2007 roku konferencja pt. „ Ciąża bez alkoholu”.

Pani Anna Bigiej – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej odpowiedziała, że dla lekarzy ginekologów, pielęgniarek, położnych i mieszkańców miasta Łomża. Ogłoszenie było zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miejskiego i każdy kto chciał mógł w konferencji uczestniczyć.

Pani Agata Gołaszewska - radna zwróciła się z pytaniem czy stowarzyszania dokładnie, w odpowiednich terminach wykonywały zadania, czy kwoty które otrzymały na ten cel z Urzędu Miasta zostały wykorzystane, i kiedy będzie ogłoszony konkurs na ten rok.

Pani Anna Bigiej – Stanowisko ds. Zdrowia i Rozwiązywania Problemów Patologii Społecznej wyjaśniła, że wszyscy rozliczali się w terminie natomiast organizacje pozarządowe, szczególnie kluby sportowe dokonywały zwrotów. Dodała, że były to środki, które nie zostały przez nich wykorzystane. Wszystkie działania zostały zrealizowane. Zwroty środków były spowodowane różnymi przyczynami niezależnymi od organizacji np. coś nie wyszło czy też wynikały z operatywności organizacji pozarządowych, bo uzyskały jakieś upusty od sponsora i nie ponosiły kosztów finansowych, a niestety muszą się tymi fakturami wykazać.

Poinformowała, że konkurs na realizację zadań w ramach ŁPPiRPA ukaże się 17 marca.

Pan Jan Kleczyński – radny stwierdził, że na stronie 9 Informacji jest opisana Profilaktyka III stopnia i wyszczególniony Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień. Z tej Informacji dowiadujemy się, że 30-40 % „absolwentów” WOPiTU po ukończeniu terapii utrzymuje abstynencję przez ponad rok. Podkreślił, że warto jednak inwestować w profilaktykę I stopnia aby nie zasilała tych, którzy sięgną po alkohol i „wpadną jak śliwka w kompot”.

Kolejno stwierdził, że na stronie 6 opisane są kontrole punktów sprzedaży. Podziela pogląd Pani Mirosławy Matejkowskiej, że bardzo istotne są kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych. Zauważył, że w ramach uchwały Rady Miasta mamy 3 podmioty, które są upoważnione do kontroli: pracownicy Urzędu Miejskiego, Straż Miejska i Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Podkreślił, że tak naprawdę tylko jeden podmiot realizuje uchwałę, a dwa nic nie robią w tym zakresie. Warto by było zapytać Pana Prezydenta dlaczego Straż Miejska i pracownicy Urzędu Miejskiego nie wykonali w roku 2007 ani jednej kontroli.

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania sprawozdanie z realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2007 r. przyjęła jednogłośnie / 6 głosami za/ .

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poinformowała, że z powodu nieobecności Pana Prezydenta, punkt 5 „Informacja z realizacji zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na terenie miasta – realizacja placu zabaw na osiedlu Maria i przy ul. Wojska Polskiego 161 ABCD” zostanie zrealizowany na posiedzeniu Komisji w poniedziałek.

Ad. 5 Sprawy różne

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji udzieliła głosu Pani Liliannie Lechowicz.

Pani Lilianna Lechowicz – rodzic podziękowała Przewodniczącej i członkom Komisji za uregulowanie sprawy transportu dzieci niepełnosprawnych. Poinformowała, że rodzice złożyli pismo do Pana Prezydenta z prośbą by wyznaczył termin podpisania umowy. Podkreśliła, że od ponad miesiąca nie mają pisemnej odpowiedzi. Czują się w obowiązku powiadomić, że to nie wynika z ich opieszałości. Dodała, że 3 marca próbowała telefonicznie skontaktować się z Prezydentem Brzezińskim. Sekretarka powiedziała, że Prezydent Brzeziński jest nieobecny i można się zgłosić do Prezydenta Choińskiego.

Poinformowała, że Stowarzyszenie złożyło pismo, do wiadomości Komisji Rodziny, Komisji Edukacji i Pana Prezydenta, w którym zwraca się do Społeczno – Oświatowego Stowarzyszenia Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym „Edukator” z prośbą o podjęcie działań zmierzających do zorganizowania i poprowadzenia w Łomży Ośrodka Rewalidacyjno – Wychowawczego ( w załączenie do protokołu).

Następnie podziękowała Komisji za negatywne zaopiniowanie sposobu naliczania kosztów w Ośrodku. Dodała, że rodzice uniknęli dodatkowych kosztów związanych z odpłatnością w tym roku, ale problem nie został rozwiązany do końca, bo nadal płacą niestosownie do przepisów. Stwierdziła, że uchwała Rady Miejskiej Białegostoku z maja 2004 roku odnośnie organizacji zasad ponoszenia płatności za pobyt w ośrodkach wsparcia jest diametralnie różna od uchwały rady Miejskiej Łomży w tej sprawie, aczkolwiek oba pisma opierają się na tych samych zasadach prawnych. W Białymstoku wysokość odpłatności jest wyrażona % w stosunku do kosztu wytworzenia jednego posiłku, natomiast w Łomży jest % odpłatność ustalona dla średniomiesięcznego kosztu utrzymania i jest to diametralnie różna sprawa. Poprosiła o przeanalizowanie tej sprawy, bo to nie jest właściwe skoro są to takie same ośrodki wsparcia.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 8 kwi 2008 13:35
  • Data opublikowania: wtorek, 8 kwi 2008 13:40
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:48
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej