Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 23 posiedzeniu w dniu 22 stycznia 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek:

1.Przyjęcie protokołów nr 20/07, 21/07 i 22/07 z poprzednich posiedzeń Komisji.

2.Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Miasta i Organizacji Pozarządowych na 2008 rok /druk nr 263/

3.Informacja Prezydenta o planowanych formach wypoczynku dzieci i młodzieży podczas ferii zimowych 2008.  / druk nr 259/

4.Przygotowanie i dyskusja nad  planem pracy Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia na 2008 rok.
a) tematy zgłaszane przez członków Komisji
b) dyskusja nad sposobami ich realizacji

5.Sprawy różne.

Ad. 1

 

  1. Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 20/07 z dnia 22.11.br i w wyniku głosowania przyjęła go 4 głosami za – jednogłośnie

  2. Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 21/07 z dnia 5.12.br i w wyniku głosowania przyjęła go 4 głosami za – jednogłośnie

  3. Komisja nie wniosła także uwag do protokołu nr 22/07 z dnia 28.12.br. i w wyniku głosowania przyjęła go 4 głosami za – jednogłośnie

 

Ad. 2

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Krzysztofa Choińskiego - Zastępcę Prezydenta Miasta o opinię w sprawie nieuwzględnienia wniosków Komisji na 2007 rok przez Zespół Konsultacyjno – Opiniujący. Wnioski nie burzyły systemu środków pieniężnych przyjętych przez Zespół, a jedynie dawały możliwość organizowania wypoczynku letniego dzieci i młodzieży większej liczbie organizatorów. Komisja nie miała żadnego wpływu na podział środków pieniężnych. Zwróciła się z pytaniem czy Zespół Konsultacyjno – Opiniujący może nie uwzględnić w swojej pracy uwag i wniosków Komisji i jakie konsekwencje wynikają z sytuacji jeżeli Komisja negatywnie zaopiniuje wyniki rozstrzygniętych konkursów na realizację zadań publicznych.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta zaproponował aby najpierw Pan Józef Babiel przedstawił zasady, bo on się tymi sprawami zajmuje i później będą dyskutować merytorycznie.

Pan Józef Babiel – Biuro Kultury, Sportu i Turystyki stwierdził, że wszystko to co robi Zespół na bazie Karty Współpracy Miasta i Organizacji Pozarządowych nie jest zobowiązujące ani dla komisji właściwiej przy rozpatrywaniu wniosków finansowych, ani dla Prezydenta i Rady Miejskiej. Rada Miejska powołując Zespół Konsultacyjno – Opiniujący zdecydowała, że pracuje on w składzie 6 wybranych przedstawicieli organizacji pozarządowych i jednej osoby przewodniczącej wskazanej przez Prezydenta, w naszym przypadku jest to Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta. Zespół działa na takich zasadach, że przede wszystkim konsultuje ten Program, który trafia pod obrady Komisji, a później Rady, rozpatruje wnioski składane przez organizacje pozarządowe, wyraża swoją opinię i w zależności od tego czy kwoty wnioskowane nie przekraczają kwoty 3 tys. zł są kwalifikowane do Zarządzenia Prezydenta Miasta Łomża. Po opinii właściwej Komisji trafia do Prezydenta. Dodał, że jeżeli wniosek przekracza 3 tys. zł trafia pod obrady Rady Miejskiej. Podkreślił, że w każdym wypadku i na każdym etapie radni czy to na posiedzeniu komisji, czy poprzez głosowania na sesji Rady Miejskiej mają głos decydujący. Dodał, że tak jak opinia Komisji nie jest wiążąca w głosowaniu dla Rady Miejskiej, bo Rada większością głosów może przegłosować pozytywnie pomimo negatywnej opinii, tak Prezydent Miasta opinię Komisji do wniosku w kwocie do 3 tys. zł może wziąć po uwagę ale nie musi. Z praktyki może powiedzieć, że jeżeli chodzi o dotacje to jeszcze nie zdarzyło się żeby Prezydent nie wziął pod uwagę opinii właściwej komisji.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta przypomniał, iż rok temu spór był o to, że Zespół wypracował przydział pieniędzy dla poszczególnych organizacji, a Komisja wnioskowała o to by przesunąć lub zwiększyć pieniądze. Dodał, iż przesunięcie polega na tym, że żeby komuś dać to trzeba komuś zabrać. Jeżeli Komisja wskazuje komu zabrać, a komu dać to ma takie prawo. Stwierdził, że wtedy tak się nie stało, tylko do Prezydenta poszła opinia więc zostało to rozdzielone tak jak zostało.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że wnioski były nie uwzględnione. Dodała, że jej prośba jako Przewodniczącej jest taka czy można by było zanim Zespół zakończy prace i Pan Prezydent jako przewodniczący rozdysponuje wszystkie pieniądze spotkać się, zostawić więcej pieniędzy i uwzględnić wnioski Komisji.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, iż rok temu trzeba było pomóc ŁKS i taka myśl mu się przewijała, że jeżeli ŁKS złoży wniosek np. na 50 tys. zł to jego propozycja jako przewodniczącego będzie żeby go zaopiniować. Natomiast Zespół Opiniujący, na który nie powinien mieć wpływu przegłosował to inaczej. Wobec tego się pod tym podpisał, bo to była większość. Okazało się, że ŁKS wtedy pieniędzy nie dostał, a potem nie dostał , bo były podane pewne argumenty żeby ich nie dostał. Dziś nie weźmie na siebie tego, że radni będą mu sugerować dla kogo pieniądze mają pójść. Radni mogą zmieniać po przedstawieniu na sesji jeżeli kwota dotacji przekracza 3 tys. zł. Z tego co pamięta to członkowie Komisji nie chcieli wskazać komu zabrać, a komu dać.

 

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że po dokładnej analizie tego druku, który de facto został powielony z poprzedniego roku proponuje wprowadzić jeszcze jeden § „Na realizację zadań w ramach Łomżyńskiego Programu Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi przeznacza się środki w całości z działu „ochrona zdrowia” i w określonym % z działu „oświata, kultura i sport”.

Pan Józef Babiel – Biuro Kultury, Sportu i Turystyki stwierdził, że radni już taką decyzję podjęli w momencie przyjmowania uchwały budżetowej. Rozdział i paragraf świadczy o tym jak radni rozdysponowali środki na jednostki publiczne i niepubliczne.

Pan Jan Kleczyński - radny zwrócił się z pytaniem dlaczego nie mogą tego zawrzeć w tej uchwale, która de facto jest Programem zawierającym zadania do wykonania?

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził,iż byłby powściągliwy chociażby dlatego, że musiałby wyjaśnić z działem finansowym czy rzeczywiście coś takiego można zrobić.

Następnie Pan Jan Kleczyński - radny zgłosił wniosek o wprowadzenie do Łomżyńskiego Programu Współpracy Miasta i Organizacji Pozarządowych § 4 „Na realizację zadań w ramach Łomżyńskiego Programu Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi przeznacza się środki w całości z działu „ochrona zdrowia” i w określonym % z działu „oświata, kultura i sport”.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zapytała radnego Jana Kleczyńskiego czy chodzi mu o to by pieniądze zapisane w uchwale budżetowej na ochronę zdrowia w całości przepisać na organizacje pozarządowe, bo tak to zrozumiała.

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że z ochrony zdrowia całość środków idzie na zadania, które są wyszczególnione w uchwale.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek złożony przez radnego Jana Kleczyńskiego.

W wyniku głosowania – 1 głos za, 2 przeciw , 1 wstrzymujący - Komisja wniosek odrzuciła.

 Następnie Pani Agata Gołaszewska – radna zgłosiła wniosek aby w § 2 „Za priorytetowe w roku 2008 uznaje się”

 punkcie 2 „W zakresie ochrony zdrowia” zapis „opiekę hospicyjno – paliatywną nad chorymi w terminalnym stadium

 choroby nowotworowej” rozszerzyć o opiekę lecznictwa zamkniętego.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek złożony przez radną Agatę

 Gołaszewską.

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Następnie Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z ww

 wnioskiem.

Komisja w wyniku głosowania jednogłośnie – 4 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia

 Programu Współpracy Miasta i Organizacji Pozarządowych na 2008 rok wraz z ww wnioskiem.

 

Ad. 3

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że Pan Prezydent przedstawił bardzo bogaty program form wypoczynku dzieci i młodzieży podczas ferii zimowych 2008 roku. Dodała, że z niektórych form wypoczynku może skorzystać tylko niewielka grupa dzieci, ale są też organizatorzy jak np. Szkoła Podstawowa Nr 10, Zespół Szkół Mechanicznych, Zespół Szkół Ekonomicznych i Parafia pw. Krzyża Świętego, którzy zapewniają uczestnictwo dużej grupie dzieci i młodzieży i to bardzo dobrze, bo o to właśnie chodzi.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że podjął współpracę z Państwową Wyższą Szkołą Informatyki i Przedsiębiorczości. Na zasadzie wolontariatu 7 grup studentów po 3 osoby chodzi do szkół i prowadzi różnego typu zajęcia. Wszystkim szkołom polecono aby były otwarte w ferie. Można korzystać z sal gimnastycznych. Komendant Policji i Komendant Straży Miejskiej zostali uczuleni aby ich służby dokonywały patroli podczas zajęć, ze szczególnym zwróceniem uwagi na grupy nieformalne, które ukazują się na ulicach.

Dodał, że odbył się konkurs odnośnie stołówek. W trzech miejscach stołówki są uruchomione. Szkoły mogą zgłaszać swoje potrzeby i dofinansuje to MOPS.

Pan Jan Kleczyński - radny stwierdził, że w poprzednich latach gdy jeszcze funkcjonowało PG Nr 4 to był tam punkt aprowizacji. Zwrócił się z pytaniem, gdzie teraz z posiłków mogą skorzystać dzieci i młodzież z rodzin niewydolnych wychowawczo czy też finansowo.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta odpowiedział, że dzieci mogą korzystać z posiłków w lokalu Korona, Klubie Seniora i jeszcze jednym punkcie.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że większość organizatorów jest rozlokowanych na osiedlu Południe oraz w centrum miasta. Zapytała dlaczego została pominięta Szkoła Podstawowa Nr 5.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że na pewno są tam prowadzone zajęcia, być może jest to jakaś pomyłka, iż nie umieszczono ich w tym wykazie.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji podziękowała Panu Prezydentowi za program oraz otwarcie sal gimnastycznych i boisk. Mieszkańcy i rodzice tych dzieci, które nie wyjeżdżają są bardzo radzi z tego. Zapytała czy w Szkole Podstawowej Nr 5 była podawana przez nauczycieli jakaś informacja.

Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu wyjaśnił, że w szkołach byłby podawane informacje na temat zajęć w ferie.

Ad. 4

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poprosiła członków Komisji o zgłaszanie tematów do planu pracy Komisji.

Pan Jan Kleczyński - radny wniósł o ujęcie w planie pracy w II kwartale punktów:

  • Kontrola świadczeń rodzinnych

  • Ocena przygotowań do letniego wypoczynku organizacji pozarządowych korzystających z dotacji Urzędu Miasta.

 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji wniosła o ujęcie w planie pracy Komisji na 2008 rok:

  • w I kwartale punktu „Polityka społeczna miasta Łomży ze szczególnym uwzględnieniem osób długotrwale korzystających z pomocy społecznej.

  • w I, II i III kwartale punktu „Informacja z realizacji zespołu otwartych, ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej na terenie miasta. Realizacja placu zabaw na Osiedlu Maria i przy ul. Wojska Polskiego 161 A, B, C, D”.

Kolejno wniosła o rozszerzenie punktu „Informacja na temat stanu bezrobocia w mieście oraz działaniach podejmowanych przez miasto i Urząd Pracy w zakresie przeciwdziałania bezrobociu” o „Bezrobocie wśród młodych osób niepełnosprawnych na terenie miasta”

  • zebranie Komisji w Klubie Seniora

Więcej uwag do Planu Pracy Komisji nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca obrad przedstawiła proponowany Plan Pracy Komisji na 2008 rok wraz z wniesionymi poprawkami – w załączeniu.

Komisja jednogłośnie – 4 głosami za przyjęła Plan Pracy Komisji na 2008 rok.

 

Ad. 5

 

Pani Agata Gołaszewska – radna w imieniu Rektora Wyższej Szkoły Agrobiznesu i Pani Bożeny Święczkowskiej zaprosiła radnych na bal rektorski.

 

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 25 lut 2008 08:46
  • Data opublikowania: poniedziałek, 25 lut 2008 08:53
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:46
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej