Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 15 posiedzeniu w dniu 13 września 2007 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
  1.  Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2007 roku – druk nr 1662.    
  2. Informacja z realizacji zadań pomocy społecznej za I półrocze 2007 roku – druk nr 1813.    
  3.   Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 30/VI/07 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 marca 2007r. w sprawie finansowania zadań ze środków PERON w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 178, 178A4.     
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 416/LXIV/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 kwietnia 2006r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników Domu Pomocy Społecznej w Łomży – druk nr 180, 180A5.   
  5.   Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 431/LXVII/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 czerwca 2006r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników, nie będących nauczycielami, zatrudnionych w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Łomży – druk nr 179, 179A6.    
  6.  Przyjęcie założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomży na 2008 rok7.     
  7. Sprawy różne

 Ad. 1 Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2007 roku – druk nr 166            

Informację w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Anna Bigiej zajmująca w UM samodzielne stanowisko ds. zdrowia i rozwiązywania problemów patologii społecznej – zgodnie z drukiem nr 166 – w załączeniu do protokołu.            

Radny Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że z przedłożonej informacji wynika, że wzrosła liczba skierowań na leczenie odwykowe i widać tu tendencję wzrostową, bo w pierwszym półroczu br. wpłynęły 22  takie wnioski. Następnie stwierdził, że jego zdaniem zbyt słabo przekazana jest informacja społeczeństwu łomżyńskiemu o tym, że jest taka komisja, że jest taki zespół – że miasto ma możliwość udzielenia pomocy rodzinom z problemem alkoholowym. Uważa, że należałoby to nagłośnić w lokalnych mediach, uczulić redaktorów, by o tym jak najczęściej na łamach gazet czy w swych rozgłośniach radiowych o tym mówili i pisali.           

Pani Anna Bigiej wyjaśniła, że w ubiegłym roku miasto wykonało i rozpropagowało bardzo szeroko wśród łomżan kalendarz w ilości 3 tysięcy sztuk, który zawierał wiele istotnych informacji – adres siedziby Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, nr telefonu kontaktowego, adresy grup samopomocowych, WOPiTU. Dodała, że kalendarze te zostały rozprowadzone do szkół, instytucji publicznych, jak też do mieszkańców indywidualnych. Poza tym stwierdziła, że odbyła się pierwsza audycja radiowa na antenie Radia „Nadzieja”, w czasie której przekazano mieszkańcom informację nt. działalności MKRPA. Seria audycji o tej tematyce będzie kontynuowana.   

Radny Jan Kleczyński ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że należy dążyć do współpracy z Prokuraturą, widzi taką potrzebę, by udzielić pomocy jak największej ilości rodzin. Wie, że wiąże się to ze sporymi kosztami ale bez tego problemu się nie rozwiąże.            

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zwróciła się do Pana Wiesława Jagielaka – Przewodniczącego MKRPA z zapytaniem czy były podjęte skuteczne czynności, zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.           

Pan Wiesław Jagielak – Przewodniczący MKRPA wyjaśnił, że Komisja nie orzekania, a opiniuje wnioski, od orzekania jest sąd. Dodał, że były orzeczenia sądu w I półroczu br., w roku ubiegłym również, ale ile – takiej informacji w chwili obecnej nie może Komisji przekazać, musi sprawdzić to w dokumentacji. Poza tym kilka tego typu spraw jest w toku. Dodał, że część osób, które poddały się leczeniu odwykowemu zrobiła to dobrowolnie, a część na podstawie orzeczenia sądu. Dodał, że w I półroczu br. Miejska Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych skontrolowała 75 punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomży, a protokoły z kontroli zgodnie z Łomżyńskim Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przekazała Wydziałowi Spraw Obywatelskich celem realizacji zaleceń z kontroli. Ponadto MKRPA wydała w omawianym okresie 91 postanowień w sprawie lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu, z czego 89 to opinie pozytywne, a dwie negatywne ze względu na odległość od obiektów chronionych           

Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie obrad. 

Ad. 2 Informacja z realizacji zadań pomocy społecznej za I półrocze 2007 roku – druk nr 181            

 Radny Jan Kleczyński zwrócił się do Pana  Wiesława Jagielaka – Dyrektora MOPS z zapytaniem, czy Środowiskowy Dom Samopomocy jest w stanie pomieścić większą liczbę osób niż przebywa w nim obecnie i czy jest zapotrzebowanie na tę formę pomocy.           

Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że w tym roku rozbudowano ośrodek, dzięki czemu udało się pozyskać miejsce dla jeszcze dwóch osób. Dodał, że obecnie w ośrodku jest miejsce dla 29 osób i na pewno zapotrzebowanie jest większe, jednak warunki lokalowe nie pozwalają na to. Chcąc zwiększyć ilość miejsc należałoby zmienić siedzibę domu, jednak budżet województwa na potrzeby inwestycyjne niechętnie daje środki.           

Następnie radny Jan Kleczyński zwrócił się z zapytaniem czy Środowiskowy Dom Samopomocy pisze jakieś programy do ministerstwa?           

Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że ŚDS będzie obecnie realizował program ministerialny – kurs wikliniarstwa. Głównym celem kursu jest nauka wikliniarstwa, jak też możliwość pozyskania przez kursantów dodatkowych środków ze sprzedaży wykonanych prac. Ponadto dom otrzymał  dofinansowanie z PFRON na zakup sprzętu do muzykoterapii. Dnia 17 września stanowisko muzykoterapeuty zostanie odebrane, zostanie zatrudniona osoba. Kolejno stwierdził, że ŚDS otrzymał z ministerstwa środki na program korekcyjno-edukacyjny dla sprawców przemocy w rodzinie. Program ten został uruchomiony w czerwcu br., realizować go będą odpowiednio przeszkoleni pracownicy ośrodka na terenie zakładu karnego w Grondach-Woniecko.            

Kolejno głos w dyskusji zabrała radna Wanda Mężyńska, która stwierdziła, że wśród osób objętych pomocą finansową znajduje się aż 29 osób z wykształceniem wyższym. Pyta co jest przyczyną, bo z pracą już nie jest tak trudno, jak było kilka lat temu, tym bardziej, że te osoby są dobrze wykształcone. Kolejno poprosiła o wyjaśnienie czy jest prowadzona jakaś kontrola rodzin, w których jeden ze współmałżonków jest za granicą, drugi jest bezrobotny i otrzymują pomoc z MOPS. 

Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że takiej pomocy osobom otrzymującym pomoc z zagranicy się nie uniknie, bo prawo jest takie, jakie jest. Tylko oświadczenie podpisane przez trzech świadków o tym, że dana rodzina otrzymuje pomoc z zagranicy umożliwia odstąpienie od udzielenia pomocy danej rodzinie. Dodał, że osoba ubiegająca się o wsparcie finansowe podpisuje oświadczenie, że mąż/żona wyjechała za granicę i nie utrzymuje kontaktu z rodziną i nie ma możliwości nie udzielenia pomocy. Ponadto stwierdził, że wywiady środowiskowe są przeprowadzane ale jeśli rodzina żyje skromnie, nie pojawiają się w jej domu żadne nowe, wartościowe sprzęty czy samochód, pomoc jest udzielana nadal. Jeśli zaś chodzi o osoby z wykształceniem wyższym objęte pomocą MOPS stwierdził, że są to przede wszystkim osoby, które mają małe dzieci lub osoby, które mają taki kierunek studiów ukończony, że ciężko im tę pracę znaleźć.           

Radna Wanda Mężyńska ponownie zabierając głos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie zapisu dotyczącego szkoleń pracowników socjalnych, czy ma rozumieć, że nie wszyscy ono korzystają z tych szkoleń, bo wykazano w informacji tylko 11 osób.

Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS poinformował, że każdy pracownik socjalny jest zobowiązany do doszkalania się. Każdy z nich musi zrobić I i II stopień specjalizacji, a koszt tego to 4.000zł rocznie na jedną osobę, więc dlatego szkolenia odbywają się stopniowo, w każdym roku po kilka osób. Ponadto dodał, że MOPS nie może wszystkich pracowników jednocześnie wysłać na szkolenie, bo to jest kosztowne, a po drugie część pracowników musi zostać i pracować, bo podopiecznych jest bardzo dużo.

Radny Jan Kleczyński poprosił o wyjaśnienie, czy kontrakty podpisywane przez pracowników MOPS są przez kogoś monitorowane oraz dlaczego tyko jedna osoba zatrudniona jako opiekunka środowiskowa skorzystała ze szkolenia z zakresu pracy z rodziną problemową, skoro ten problem jest w naszym mieście znaczący.           

Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS poinformował, że kontrakty socjalne są podpisywane na konkretne zadania, z konkretnymi podopiecznymi i wykonanie kontraktu monitoruje pracownik MOPS podpisujący ten kontrakt z zainteresowanym. Jeśli chodzi o szkolenie, o które radny pytał, to wyjaśnił, że określona ilość środków, jakie MOPS na szkolenia posiada wskazuje ilu pracowników może zostać przeszkolonych. Jeśli chodzi o tematy szkoleń, to pracownika na siłę nie wyśle na szkolenie z tego zakresu, jeśli on „tematu nie czuje” i tym zajmować się nie chce. Dodał, że pracownicy ogólnie często korzystają ze szkoleń i to z różnych zakresów, w każdym niemal roku.           

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do tematu szkoleń wyjaśnił, że w bieżącym roku odbędzie się trzydniowe szkolenie z zakresu patologii społecznej, profilaktyki uzależnień, narkomanii, itp., którym objętych zostanie ok. 350 osób /pedagodzy, nauczyciele religii, pracownicy MOPS/. Pierwszy dzień będzie to szkolenie, a dwa kolejne dni to warsztaty. To wszystko zakończy się zdobyciem przez uczestników szkolenia certyfikatu. 

Radny Jan Kleczyński zwrócił się do Pana Dyrektora Jagielaka z prośbą, by MOPS w roku następnym poinformował Komisję z odpowiednim wyprzedzeniem o obchodach Podlaskich Dni Rodziny, by Komisja mogła się włączyć w obchody tego święta.           

 Pan  Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS zapewnił, że w przyszłym roku na pewno to uczyni.           

Radny Jarosław Kozłowski zaproponował, by Komisja wybrała się z wizytą do Klubu Seniora celem wsparcia duchowego tych starszych osób rozmową.            Komisja propozycję przyjęła i postanowiła, że zauczestniczy w spotkaniu opłatkowym w Klubie Seniora.

 Ad. 3 

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 30/VI/07 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 marca 2007r. w sprawie finansowania zadań ze środków PERON w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 178, 178A

 

             Przechodząc do dyskusji w tym punkcie obrad Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zwróciła się do Pana Prezydenta Choińskiego z zapytaniem, czy miasto posiada bazę danych osób niepełnosprawnych.           

 Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że taka baza danych jest, jest uzupełniana w chwili obecnej. Po weryfikacji z oświatą Komisji zostanie przekazana informacja w tej sprawie.

Kolejno Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji poprosiła Pana Prezydenta o informację, do jakich zakładów pracy chronionej kierowane są środki PFRON? Czy otrzymuje je też firma ochroniarska „Purzeczko”?

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że dofinansowanie z PFRON przekazywane jest na warsztaty terapii zajęciowej przy zakładach BONA i . Wyjaśnił, że firmie „Purzeczko” nigdy stąd środków nie przekazywano.            Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie /5 głosami za/ zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie. 

Ad. 4 Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 416/LXIV/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 kwietnia 2006r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników Domu Pomocy Społecznej w Łomży – druk nr 180, 180A  

           Komisja nie wniosła uwag w tym temcie i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie /5 głosami za/ zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie. 

Ad. 5 Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: 

1.      zmiany uchwały nr 431/LXVII/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 czerwca 2006r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników, nie będących nauczycielami, zatrudnionych w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Łomży – druk nr 179, 179A – Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 5 głosami za.

2.      zmiany uchwały nr 432/LXVII/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 czerwca 2006r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników, nie będących nauczycielami, zatrudnionych w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym w Łom – druk nr 179B Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 5 głosami za. 

Ad. 6 Analiza „Założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomży na 2008 rok” – druk nr 188, 188A            

Radny Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że w treści „Założeń…” nie znalazł zapisu mówiącego, że były podjęte jakieś działania zmieniające negatywne trendy demograficzne w naszym mieście. Uważa, że taki zapis w tym dokumencie winien się znaleźć w dziale „Sfera społeczna” w formie konkretnego działania, np. zwiększenie środków na tzw. „becikowe”, jak uczyniło to wiele polskich gmin, wspierając tym samym program rządowy. Następnie stwierdził, że dobrze by było, by w każdej kadencji Rady powstawał jeden blok komunalny, jednak nie ma odniesienia do tego w projekcie tego dokumentu.            

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że trwają przygotowania do opracowania dokumentacji już drugiego bloku komunalnego. Są problemy, gdyż na tym terenie – przy ul. Spokojnej znajdują się studnie, co znacznie podraża koszt inwestycji. Ponadto stwierdził, że planuje się też bloki znajdujące się przy ul. Spokojnej zamienić na mieszkania socjalne.           

Radny Jan Kleczyński ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że konkretne wnioski do „Założeń …” przygotuje na kolejne posiedzenie, na którym Komisja będzie ten dokument opiniować. Jednak chciałby zwrócić uwagę, by znalazły się w nich zapisy dotyczące rozwiązania problemu dowozu dzieci niepełnosprawnych do DPS, którym to tematem Komisja niejednokrotnie już się zajmowała i opowiada się za wsparciem rodzin tych dzieci, a zapis istniejący w dokumencie niejako zamyka drogę w możliwości udzielenia wsparcia finansowego.            

 Radny Maciej Borysewicz poprosił o wyjaśnienie, co będzie z dalszą modernizacją i rozbudową zabytkowego budynku Muzeum Północno-Mazowieckiego, na które miasto nie otrzymało środków unijnych, czy z własnych środków będzie w stanie kontynuować tam prace?           

 Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że wnioski będą ponownie składane, takie programy są co roku, więc ma nadzieję, że w kolejnych latach uda się je miastu na muzeum otrzymać. Ponadto wyjaśnił, że przygotowuje wniosek do Marszałka Województwa, by placówkę tę przejął. Ponadto stwierdził, że w dziale kultura i sztuka zostanie dopisany kolejny punkt – nr 9 „Utworzenie orkiestry dętej przy Zespole Szkół Mechanicznych”. Ta sprawa jest już bardzo zaawansowana, są ludzie, którzy to poprowadzą i ma nadzieję, że na sesji opłatkowej orkiestra przez Radą wystąpi. Dodał, że w orkiestrze grać będą mogli chętni uczniowie ze wszystkich szkół, nie tylko z ZSzM, będzie ona otwarta na całą łomżyńską oświatę, a działać będzie w oparciu o nauczycieli i uczniów Szkoły Muzycznej i muzyków Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej.           

 Radny Jan Kleczyński stwierdził, że w projekcie „Założeń … „ jest mowa o budowie Łomżyńskiego Centrum Kultury. Pyta czy znane jest już miejsce jego budowy.           

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że prawdopodobnie jeśli inwestycja ta zostanie wpisana do budżetu roku 2008, to będzie realizowana na terenie byłego ŁPRI, tj. przy skrzyżowaniu ul. Zawadzkiej z Sikorskiego. Jest już wykonany graficzny projekt tego obiektu ale czy akurat ten teren będzie miejscem budowy tego kompleksu, to jeszcze decyzja ostateczna nie zapadła. 

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zabierając głos w dyskusji zaproponowała, aby w „Celach polityki społeczno-gospodarczej”, rozdział „Tworzenie warunków do nauki oraz ogólnego rozwoju dzieci i młodzieży” dopisać pkt. 10 „Budowa pływalni miejskiej przy ul. Kard. Wyszyńskiego” /str. 7/.            

Radny Jan Kleczyński zaproponował, by w rozdziale „Ochrona zdrowia” /str. 9/ w ppkcie. 1 „zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu” dopisać „i narkotyków”.            

 Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji zabierając ponownie głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że do Komisji wpłynął wniosek mieszkańców bloków przy ul. Wojska Polskiego A, B, C i D, w których łącznie zamieszkuje ponad 1000 osób o wykonanie placu zabaw dla dzieci – pismo w załączeniu do protokołu. Dodała, że chciałaby aby w „Założeniach …” to zadanie się znalazło. Przypomniała, że od początku kadencji wnioskowała o tworzenie miejsc spotkań dla mieszkańców Łomży i placów zabaw dla dzieci na os. Bawełna czy Maria, jak też w innych miejscach, gdzie takich placów brak. Uważa, że takie zadanie w tym dokumencie winno się znaleźć w dziale „Tworzenie warunków do nauki oraz ogólnego rozwoju dzieci i młodzieży” jako pkt. 11. Ponadto stwierdziła, że nie ma na terenie miasta miejsc spotkań dla gimnazjalistów, nie ma bezpiecznych dyskotek i ta młodzież nie ma gdzie się spotkać, by spędzić czas wolny.           

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że szkoły organizują czas wolny uczniom, w tym i dyskoteki. Odbywa się to w dni nauki ale imprezy szkolne są robione. Jako przykład podał fakt, że przy okazji uroczystego ślubowania klas pierwszych każda szkoła organizuje dla uczniów dyskotekę, z okazji zakończenia roku szkolnego, „mikołajek”, „andrzejek” też imprezy się odbywają.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji w imieniu Komisji zwróciła się do Prezydenta z prośbą o przedłożenie Komisji takiego wykazu – w jakim dniu jaka szkoła organizuje jakąś imprezę czy dyskotekę, bo osobiście o tym nie słyszała. Chodzi jej o dni wolne od nauki, o przerwy świąteczne, wakacje, ferie i weckendy.           

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że w dni wolne od nauki w szkołach nie są organizowane dyskoteki z uwagi na bezpieczeństwo uczniów, jak i na finanse, bo trzeba byłoby nauczycielom płacić za godziny nadliczbowe, a na to aż tylu środków budżet miasta nie posiada. Dodał, że nie można zrzucać na szkoły czy na Prezydenta obowiązku organizowania czasu wolnego dzieciom i młodzieży w dni wolne od nauki, to głównie rodzice winni to swym pociechom zabezpieczyć. Poza tym poinformował, że często w soboty w szkołach odbywają się zajęcia pozalekcyjne, najczęściej są to zajęcia profilaktyczne – sportowe, czy koła przedmiotowe. Na to szkoły otrzymują dodatkowe środki, bo piszą programy. Poza tym stwierdził, że dyrektorzy szkół zwracają się do niego z prośbą o możliwość uczestniczenia w obradach komisji, podczas których są omawiane problemy oświatowe, wychowawcze. Uważa, że należy się do tej prośby przychylić i być może uda się wspólnie wypracować plan i wdrożyć go nawet do realizacji – związany z organizacją czasu wolnego dzieci i młodzieży.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji w imieniu Komisji stwierdziła, że patologia społeczna się szerzy i należy na zapobieganie jej przeznaczać dużo środków, bo to w przyszłości da efekty. Dodała, że nie zrzuca na nikogo obowiązku ale samorząd o swoją młodzież też zadbać powinien poprzez zorganizowanie np. bezpiecznej dyskoteki.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że na wniosek Komisji na naradzie przekazał dyrektorom szkół informację, że w ferie zimowe i w wakacje będą na bazie szkół organizowane zajęcia dla dzieci pozostających w mieście. Włączy do tego PWSzIiP – kierunek w-f i studenci prowadzić będą zajęcia z uczestnikami wypoczynku. Dodał, że wszystkie sugestie Komisji rozważa i to co jest realne wprowadza w życie.

Pani Alicja Bandzul – Przewodnicząca Komisji w imieniu Komisji podziękowała Panu Prezydentowi za to działanie. Następnie zwróciła uwagę na zapis na str. 14 projektu „Założeń …” dot. marnotrawstwa pieniędzy podatników. Chodzi o remont łącznika świetlnego, który był wykonany zaledwie kilka lat temu, a już 76tys. znów na to zadanie proponuje się wydać. Dodał, że konstrukcja ta w czasie zimy przemarza. Zastanawia się nad tym, bo przecież są osoby odpowiedzialne za projekt, za materiał, z którego to zostało wykonane, za odbiór tej konstrukcji. Następnie stwierdziła, że w „Założeniach …” winny znaleźć się zapisy, a w budżecie 2008 roku środki na realizację wniosku Komisji z dnia 6 września br. dotyczącego zmiany uchwały Rady Miejskiej w sprawie ulg za przejazdy środkami komunikacji miejskiej dla osób niepełnosprawnych z głębokim stopniem upośledzenia.            

Radny Jan Kleczyński stwierdził, że do kwestii poruszonej przez Przewodnicząca należy podejść dwuetapowo, tj. najpierw wpisać zapis tego dotyczący do „Założeń …”, a potem dążyć do zmiany uchwały Rady.           

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że temat kosztów dowozu dzieci jest obecnie analizowany. Ma nadzieję, że zostanie on całkowicie rozwiązany w momencie tworzenia budżetu miasta na 2008 rok.            

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.                 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 26 paź 2007 12:02
  • Data opublikowania: piątek, 26 paź 2007 12:19
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:40
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej