Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 6 posiedzeniu w dniu 29 marca 2007 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny: 1. Przyjęcie protokołu nr 5/07 z dnia 15 marca 2007 roku 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomży za 2006 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 79 3. Realizacja placów zabaw dla dzieci na terenach mieszkaniowych podległych Prezydentowi Miasta Łomży /czystość, bezpieczeństwo i sprzątanie/ 4. Informacja na temat realizacji uchwały Rady w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża 5. Sprawy różne
Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 5/07 z dnia 15 marca 2007 roku

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 5/07 z dnia 15 marca br. i w wyniku głosowania przyjęła go 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Ad. 2

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomży za 2006 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 79

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Łomży za 2006 rok w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu – zgodnie z drukiem nr 79.
Radny Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie następujących spraw:
1. co spowodowało, że na pomoc społeczną miasto otrzymało mniejszą dotację od planowanej o 13,37%? – Pani Teresa Morawska wyjaśniła, że to zależy, na które zadania. Dodała, że np. na zasiłki rodzinne miasto otrzymało bardzo dużą dotację i nie w pełni została ona wykorzystana, była za wysoka. Wszystkie rodziny, które były do tej dotacji uprawnione otrzymały ją.
2. dlaczego w dziale przeciwdziałanie alkoholizmowi wykonanie budżetu jest na poziomie tylko 79%? Dodał, że Miejska Komisja Przeciwdziałania Alkoholizmowi w 2006 roku przeprowadziła tylko 13 kontroli i tam też jest niewykonanie budżetu na sporą kwotę – Pani Teresa Morawska wyjaśniła, że żadna złotówka z przeciwdziałania alkoholizmowi nie przepada. Na wczorajszej sesji Rada pozostałe z 2006 roku środki z tego rozdziału zapisała do wykonania na rok 2007. Jeśli chodzi o środki Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi, to rzeczywiście nie wykonano z tego zakresu zadań na kwotę 178.312zł.
Pan Prezydent Choiński uzupełniając wypowiedź Pani Morawskiej wyjaśnił, że rzeczywiście praca MKRPA w 2006 roku została zachwiana w pewien sposób. Został jednak zmieniony jej przewodniczący, skład jej uzupełniono i w 2007 roku ma nadzieję Komisja w 100% wykona swoje zadania.
3. jakiego zadania dotyczy dział 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej – Pani Teresa Morawska wyjaśniła, że dotyczy to funkcjonowania zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. Dodała, że dotacja na to zadanie została wykorzystana w 100%, a ponadto budżet miasta również dofinansowuje to zadanie.
Radny Maciej Borysewicz stwierdził, że w zadaniu – zespoły ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności w części opisowej sprawozdania podano całkiem inne kwoty niż w części tabelarycznej. Poprosił o wyjaśnienie tej sprawy.
Pani Teresa Morawska stwierdziła, że w część tabelaryczna, o której mówi radny dotyczy wydatków budżetowych finansowanych z dotacji, a w część opisowa dotyczy wydatków dokonywanych z dochodów własnych, stąd różne kwoty.
Przewodnicząca obrad podsumowując dyskusję stwierdziła, że najmniejsze wykonanie budżetu w 2006 roku nastąpiło w dziale przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Łomży za 2006 rok.

Ad. 3

Realizacja placów zabaw dla dzieci na terenach mieszkaniowych podległych Prezydentowi Miasta Łomży /czystość, bezpieczeństwo i sprzątanie/

Przewodnicząca obrad przystępując do realizacji tego punktu obrad stwierdziła, że:
- przy ul. Długiej między blokami jesienią 2006r. wstawione zostały bardzo ładne huśtawki, drabinki i zjeżdżalnie na teren nie przygotowany, gdzie podczas zabaw dzieci, bardzo się kurzy. Jest to szkodliwe dla zdrowia dzieci,
- place zabaw przy ul. Wojska Polskiego w okolicy byłej Bawełny są w złym stanie, zabawki i sprzęt tam się znajdujący pochodzi z odzyskanych innych placów zabaw, które należałoby odnowić i wymalować, brak jest piachu w piaskownicach, nie ma ławeczek do siedzenia,
- jak przedstawia się realizacja skwerku rekreacyjno-wypoczynkowego na Osiedlu Maria.

Pan Prezydent Choiński odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącej obrad stwierdził, że rzeczywiście wiele placów zabaw dla dzieci na terenach mieszkaniowych podległych Prezydentowi Miasta pozostawia sporo do życzenia, jednak w miarę możliwości finansowych są one odnawiane i doposażane. Planowana jest kompleksowa realizacja placów zabaw na całym terenie podległym miastu, ale to duże środki, dlatego będą pisane programy celem ubiegania się o środki z zewnątrz. Następnie stwierdził, że budowa skwerku przy pasażu przy ul. Browarnej, o który wnioskowała Przewodnicząca obrad jest niezasadne z racji niebezpieczeństwa osób tam spędzających czas. Miasto sytuując tam skwer musiałoby w pełni ponosić odpowiedzialność za bezpieczeństwo na tym terenie. To nie jest miejsce na skwer. Dodał, że w tej części miasta powstanie kompleks rekreacyjno-sportowy, gdzie dzieci, młodzież i dorośli będą mogli dobrze spędzać wolny czas. Takie obiekty powstaną przy SP nr 5 i Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych. Obiekty te będą nadzorowane, dopilnowane, by jak najdłużej służyły mieszkańcom Łomżycy. Powstanie tam boisko do piłki nożnej, do gry w kosza, siatkówkę, będzie bieżnia, plac zabaw dla dzieci, jak też niewielka trybuna oraz kącik ekologiczny. Ponadto poinformował, że w dniu dzisiejszym Prezydent Miasta jest w Ministerstwie Sportu i złoży tam projekty na dofinansowanie boiska przy SP 5 i Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, jak też na boisko przy I LO, boisko do piłki nożnej przy stadionie oraz boisko na strzelnicy ŁSM przy ul. Konstytucji 3 Maja.
Przewodnicząca obrad odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta stwierdziła, że planowany kompleks rekreacyjno-sportowy przy ul. Polnej z pewnością ucieszy mieszkańców tego rejonu miasta, bo jest on tam bardzo potrzebny, ale będzie on oddalony od Osiedla Maria o ponad półtora kilometra, a poza tym mieszkańcom Osiedla Maria chodzi o miejsce do wypoczynku i niewielki plac zabaw, gdzie można spokojnie wyjść z małymi dziećmi na spacer i do piaskownicy, a nie boiska sportowe.
Prezydent Choiński stwierdził, że miasto nie jest w stanie zrealizować wszystkich postulatów mieszkańców, bo to jest kosztowne. Czynione są prace na miarę możliwości finansowych.
Przewodnicząca obrad stwierdziła, że zaszło jakieś nieporozumienie, gdyż Komisja złożyła wniosek o przyznanie 10tys.zł na projekt tego skweru, to zostało przyjęte przez Radę i Pan Prezydent na sesji dwukrotnie o tym mówił. Nie rozumie więc dlaczego nie będzie to realizowane. Uważa, że za kwotę 10tys.zł można 2-3 ławki, piaskownicę i huśtawkę zakupić.
Pan Prezydent Choiński stwierdził, że wykonanie tego skweru wiązałoby się z ogrodzeniem go celem zapewnienia bezpieczeństwa. Rozumie potrzebę zorganizowania tego typu miejsca w tym rejonie miasta, ale nie w tym konkretnym miejscu. Dodał, że pracownicy urzędu nad tym pracują, ale z tego, co już w tym temacie się rozeznał, wskazane przez Przewodniczącą obrad miejsce nie jest odpowiednie.
Przewodnicząca obrad stwierdziła, że jako radna ma czyste sumienie – zgłosiła wniosek do Prezydenta, wskazała kwotę 10tys.zł, Pan Prezydent tę kwotę zatwierdził i dwukrotnie na sesji potwierdził, że taki skwerek na Osiedlu Maria zostanie wykonany.
Pan Prezydent Choiński odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącej Komisji stwierdził, że Prezydent Miasta zrobi wszystko, co jest zgodne z prawem i zapewnia mieszkańcom bezpieczeństwo. Jeśli więc okaże się, że teren ten spełnia wszelkie wymogi, być może taki skwer na Osiedlu Maria powstanie.
Następnie głos w dyskusji zabrała radna Agata Gołaszewska, która zawnioskowała, aby na następne posiedzenie członkom Komisji przedstawiona została mapka topograficzna terenu Osiedla Łomżyca, na którym znajdować ma się teren rekreacyjno-sportowy oraz miejsce skweru, o który wnioskuje Komisji na Osiedlu Maria.
W wyniku głosowania Komisja 5 głosami za – jednogłośnie powyższy wniosek przyjęła.


Ad. 4

Informacja na temat realizacji uchwały Rady w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża

Przewodnicząca obrad przystępując do realizacji tego punktu obrad poprosiła Pana Zbigniewa Gadzińskiego – Zastępcę Komendanta Straży Miejskiej Łomży o informację ile skutecznych kontroli w 2006 i 2007r. przeprowadzili pracownicy Straży Miejskiej w zakresie prawidłowej realizacji rozdziału IX uchwały Rady Miejskiej w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomży.
Pan Zbigniew Gadziński wyjaśnił, że za nie przestrzeganie w/w uchwały w 2006 roku ukarano mandatem 6 właścicieli psów oraz były 42 upomnienia. Dodał, że wielu właścicieli psów wypuszcza swoje czworonogi na dłuższy czas i ciężko jest ustalić go, a tym bardziej ukarać. Wyjaśnił, że kontrole te odbywają się zarówno w czesnym ranem, w godzinach pracy urzędu, jak i późnymi popołudniami. Niestety zbyt mała jest obsada kadrowa, by dyżury straży odbywały się codziennie.
Przewodnicząca obrad odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdziła, że Pan Prezydent Miasta winien rozważyć potrzebę zwiększenia kontroli miasta przez pracowników Straży Miejskiej. Jest to niezbędne, gdyż wiele bezpańskich psów szwenda się po mieście, wielu właścicieli czworonogów nie przestrzega przepisów odnośnie sprzątania po swoich podopiecznych, jak też dla ogólnego poczucia porządku i bezpieczeństwa na terenie miasta jest to konieczne.
Pan Prezydent Choiński zabierając głos w tej kwestii stwierdził, że przede wszystkim należy edukować społeczeństwo, tym najwięcej się osiągnie i jest to podstawa.
Przewodnicząca obrad zgodziła się z wypowiedzią Prezydenta i uważa, że w związku z tym należy szeroko w lokalnych mediach zaapelować do społeczeństwa łomżyńskiego o sprzątanie po swoich pupilach, nie pozwalanie im na załatwianie się w piaskownicach, bo tam się bawią małe dzieci i jest to przyczyną wielu chorób zakaźnych.
Radny Jan Kleczyński wniósł, by z rezerwy ogólnej budżetu miasta wyasygnowane zostały niewielkie pieniądze na wykupienie czasu antenowego celem rozpropagowania uchwały nr 413/LXIV/06 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 kwietnia 2006r., rozdział IX „Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku”.
W wyniku głosowania Komisja powyższy wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za.
Radna Agata Gołaszewska odnosząc się do w/w wniosku stwierdziła, że tę sprawę należy załatwić kompleksowo, tzn. oprócz edukacji społeczeństwa samorząd winien umieścić na terenie miasta tabliczki informujące o zakazie wyprowadzania psa, wyznaczyć miejsca do tego wyznaczone, jak też zapewnić pojemniki na odchody, zapewnić możliwość zakupienia torebek i łopatek, itd. Takie działanie uświadomi społeczeństwo, że samorząd coś w tym zakresie robi, że zapewnia pewne rzeczy i takie kompleksowe działanie przyniesie efekty. Samo mówienie o tym nic nie da, bo każdy mieszkaniec, jeśli nie zna nawet uchwały Rady, to zna ogólne zasady utrzymania porządku, a mimo to nie są one przestrzegane.
Pan Prezydent Choiński stwierdził, że aby Prezydent mógł zrealizować w/w wniosek potrzebne mu będą spore pieniądze, a poza tym tych mediów w Łomży jest kilka i każde działa na innym obszarze. Uważa, że to Komisja powinna wystąpić do mediów z prośbą o wstępowanie do mieszkańców z takim apelem, o uczulanie go na konieczność utrzymania ładu i porządku w mieście.
Radna Agata Gołaszewska nie zgodziła się z wypowiedzią Prezydenta. Uważa, że miasto na ten cel musi znaleźć pieniądze. Dodała, że aby ta akcja miała sens i przyniosła efekty, musi zostać przygotowany ciekawy spot reklamowy – inny do TV, inny do radia, a jeszcze inna reklama do gazet powinna być przygotowana.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.





  • Data powstania: Data powstania: piątek, 20 kwi 2007 08:48
  • Data opublikowania: piątek, 20 kwi 2007 08:52
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:27
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej