Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 2 posiedzeniu w dniu 10 stycznia 2007 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny: 1. Przyjęcie protokołu nr 1/06 z poprzedniego posiedzenia Komisji 2. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji 3. Przyjęcie Planu Pracy Komisji na 2007 rok oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2007 rok 4. Przyjęcie wniosku oraz projektu uchwały w sprawie ustalenia nagrody opiekuńczej 5. Sprawy różne
Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 1/06 z poprzedniego posiedzenia Komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 1/06 z dnia 18 grudnia 2006 roku i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji

Projekt budżetu miasta Łomży na 2007 rok w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 1.
Radny Jan Kleczyński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem na str. 200 w zadaniu „utrzymanie MOPS” zakradł się błąd i należy go poprawić. Dodał, że z jego wyliczeń wynika, że podany % nakładów na ośrodek został źle wyliczony.


Pani Skarbnik zgodziła się z wypowiedzią przedmówcy i stwierdziła, że błąd ten zostanie poprawiony.
Następnie radny Jan Kleczyński stwierdził, że w projekcie budżetu nie znalazł zadania „dożywianie dzieci”.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w rozdziale 85295 „pozostała działalność” jest zadanie „środki dla potrzebujących” i tam wszystkie tego typu zadania się mieszczą, m.in. właśnie dofinansowanie dzieci w szkołach.
Następnie radny Jarosław Kozłowski stwierdził, że na str. 201 zapisane jest zadanie „dotacje dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych” w kwocie 95.000zł. Prosi o wyjaśnienie czy jest to kwota na tzw. „pomoc rzeczowa dla ubogich”?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że dotacja ta będzie przydzielana przez miasto na podstawie otwartego konkursu ofert odnośnie żywienia osób. Dodała, że w roku 2006 tę pomoc organizował „Caritas”. Środki te przeznaczone były na zakup jedzenia oraz na wynagrodzenie jednego pracownika.
Następnie radny Jarosław Kozłowski zwrócił się z zapytaniem czy na prowadzenie noclegowni pozostaje ta sama kwota, jaka była w roku ubiegłym?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że tak, gdyż umowa podpisana z „Caritas” na prowadzenie noclegowni obowiązuje do 30 sierpnia 2007r. Potem zostanie ogłoszony konkurs i na jego podstawie zostanie wyłoniony realizator zadania i kwota.
Następnie radny Jan Kleczyński zwrócił się z zapytaniem czy w rozdziale 85395 „pozostała działalność” – dofinansowanie zadań zleconych na udzielanie pomocy osobom ciężko chorym – czy chodzi tu o „Hospicjum”?
Pani Naczelnik Domańska wyjaśniła, że w związku ze zmianą ustawy o finansowaniu warsztatów terapii zajęciowej zostało ustalone, że w 5% warsztaty te są finansowane ze środków własnych budżetu miasta i rozdział o który pyta radny Kleczyński tego zadania właśnie dotyczy. Nazwa zadania jest zgodna z klasyfikacją budżetu państwa.
W związku z w/w informacją radny Jan Kleczyński poprosił o wyjaśnienie, gdzie w takim razie w budżecie miasta znajduje się dofinansowanie „Hospicjum”.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że dotacja do „Hospicjum” zapisana jest w dziale 851 – 81.750zł. Dodała, że nie można jednoznacznie stwierdzić, że jest to dotacja dla „Hospicjum”, gdyż w ramach konkursu ofert wyłaniani są realizatorzy tego zadania. W roku 2006 zadanie to realizowało Hospicjum, a kto w roku 2007 – konkurs pokaże.
Radny Jan Kleczyński stwierdził, że procedura konkursu dotyczy również środowiskowego ogniska wychowawczego, a w budżecie przy tym zadaniu zapisano konkretną kwotę 45tys.zł – pyta dlaczego, skoro wiadomo, że ognisko na terenie miasta prowadzi tylko jedna instytucja. Uważa, że w budżecie zadanie to należy nazwać „świetlice”.
Pani Naczelnik Domańska stwierdziła, że w wyniku tegorocznego konkursu może być wyłoniony nowy realizator zadania albo kilku. W budżecie nie mówi się które to konkretnie ognisko środowiskowe, nie podaje się jego siedziby, jest to nazwa ogólna, a kwota jest zabezpieczona, a całe zadanie bez względu na realizatorów.
Następnie Przewodnicząca obrad poprosiła Panią Skarbnik o wyjaśnienie, jaka część środków zapisanych w budżecie DPS to środki na faktyczną pomoc, a jakie na utrzymanie DPS, tj. administrację, energię, płace, itp.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że nie da się wyodrębnić tych kwot. Cała ta kwota na utrzymanie i funkcjonowanie DPS się składa.


Kolejno Przewodnicząca obrad poprosiła o informację, jakie koszty ponosi miasto na jedno dziecko w rodzinie zastępczej?
Pani Skarbnik stwierdziła, że koszt utrzymania dziecka w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych to kwota rzędu 1.900zł, a utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej kosztuje miasto ok. 45-50% tej kwoty, tj. ok. 900-1000zł.
Radny Jan Kleczyński ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdził, że na zadanie „Ośrodek Interwencji Kryzysowej” została zapisana kwota 191tys.zł. Pyta ile osób tam będzie zatrudnionych i od kiedy ośrodek rozpocznie swoją działalność?
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że Ośrodek Interwencji Kryzysowej rozpoczyna pracę z dniem 1 lutego 2007r., na początek zostaną tam zatrudnione 2 osoby.
Więcej pytań w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania projekt budżetu miasta na 2007 rok zaopiniowała pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym – w działach merytorycznie podległych Komisji /opinia Komisji do Komisji Finansów i Skarbu Miasta w sprawie budżetu na 2007 rok w załączeniu do protokołu/.


Ad. 3

Przyjęcie Planu Pracy Komisji na 2007 rok oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2007 rok


Przewodnicząca obrad przystępując do realizacji tego punktu obrad wniosła o uzupełnienie Planu Pracy Komisji w I kwartale 2007 roku o punkt 8 „Przygotowanie wniosku do uchwały w sprawie nagrody opiekuńczej”. Ponadto zgłosiła wniosek w sprawie wykonania placu zabaw dla małych dzieci oraz miejsca rekreacji dla ludzi starszych i rodzin – skwerek na Osiedlu „Maria”.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że jeśli chodzi o wykonanie placu zabaw dla dzieci to jest to kwestia na przyszłość, gdyż tereny należy porządkować i zagospodarowywać kompleksowo. Zaproponował, by Komisja przekazała wniosek Prezydentowi Miasta z prośbą o rozważenie możliwości jego realizacji.
W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za i przekazała go do realizacji Prezydentowi Miasta.
Więcej uwag do Planu Pracy Komisja nie wniosła i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie /6 głosami za/ wraz z w/w poprawką, wniesioną przez Przewodniczącą Komisji.
Następnie Komisja przedłożyła i przyjęła propozycje tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej Łomży na 2007 rok – w załączeniu.


Ad. 4

Przyjęcie wniosku oraz projektu uchwały w sprawie ustalenia nagrody opiekuńczej

Wniosek w powyższej sprawie wraz z projektem uchwały przedstawiła Komisji Przewodnicząca obrad – w załączeniu do protokołu. Ponadto poinformowała Komisję, że temat ten będzie przedmiotem obrad najbliższej sesji Rady.
Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego wniosku i w wyniku głosowania jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem projektu uchwały w sprawie nagrody opiekuńczej.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.


  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 sty 2007 13:10
  • Data opublikowania: wtorek, 23 sty 2007 13:18
  • Data przejścia do archiwum: środa, 22 gru 2010 12:26
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej