Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 66 posiedzeniu w dniu 28 sierpnia 2006 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 65/06 z poprzedniego posiedzenia Komisji z dnia 25.07.2006r. 2. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2006 roku - druk nr 714 3. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2006 - druk nr 716, 716A 4. Ocena funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Łomży za 2005r. - druk nr 706 5. Sprawy różne
Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 65/06 z poprzedniego posiedzenia Komisji z dnia 25.07.2006r

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 65/06 z poprzedniego posiedzenia Komisji i w wyniku głosowania przyjęła go 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Ad. 2

Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2006 roku

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2006 roku w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 714 – w załączeniu do protokołu.
Radny Jan Kleczyński poprosił o wyjaśnienie przyczyny mniejszych niż zaplanowano wpływów i wydatków MOPS.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że MOPS otrzymuje środki w wielkości wynikającej z potrzeb określonych przez MOPS na podstawie ich wykonania za miesiąc poprzedni, a nie w kwocie 1/12 subwencji jak poprzednio. Nie ma zagrożenia niezrealizowania wydatków ani dochodów MOPS, po prostu środki są efektywnie wykorzystywane, a zaplanować wydatków i dochodów w tej dziedzinie w 100% się nie da.
Przewodnicząca obrad poprosiła o wyjaśnienie z czego wynika fakt, że w 2006r. mniej rodzin skorzystało z dodatków mieszkaniowych niż w latach ubiegłych? Czy zaostrzono przepisy, czy inna jest tego przyczyna.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że realizacja dodatków mieszkaniowych przebiega na podst. zmienionej już w 2005 roku ustawie o dodatkach mieszkaniowych. Ustawa ta zmniejszyła kwotę dodatku mieszkaniowego, jak też upoważniła Biuro Spraw Lokalowych do korzystania z opinii MOPS przy przyznawaniu dodatku mieszkaniowego.
Następnie Przewodnicząca obrad stwierdziła, że w I półroczu br. wykorzystano ok. 70% środków na funkcjonowanie rodzin zastępczych. W związku z tym pyta czy pozostałe 30% zabezpieczy potrzeby do końca br.?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że na pewno będzie to kwota zbyt mała na funkcjonowanie rodzin zastępczych w br. i trzeba będzie w budżecie miasta znaleźć środki na ten cel.
Radny Ryszard Rutkowski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że ze sprawozdania wynika, że w I półroczu br. wykorzystano w 100% środki na pomoc materialną dla studentów. Pyta czy to oznacza, że w II półroczu br. studenci na taką pomoc od miasta nie mogą już liczyć?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że na pomoc studentom o którą pyta radny Rutkowski miasto otrzymuje środki z funduszy UE. Od października w tej kwestii zostanie podpisana nowa umowa i ma nadzieje, że środki na ten cen na konto miasta wpłyną.
Radny Jan Kleczyński ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że bardzo niski jest procent wykonania zadania pn. „Ośrodek Interwencji Kryzysowej” – tylko 6,44% po stronie wydatkowej tego zadania. Prosi o wyjaśnienie przyczyny tego stanu rzeczy.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że Ośrodek Interwencji Kryzysowej został umiejscowiony w budynku przy ul. Wojska Polskiego i znajduje się on obecnie w fazie remontu. W związku z tym jego działalność w chwili obecnej ogranicza się tylko do zabezpieczenia obsługi prawnej. Pełną działalność ośrodek rozpocznie po zakończeniu remontu.
Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2006 roku w działach merytorycznie podległych Komisji - 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym (opinia Komisji w załączeniu do protokołu).

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2006 - druk nr 716, 716A

Wniosek Prezydenta Miasta wraz z autopoprawką w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 716, 716/1 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie /5 głosami za/ zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie miasta na 2006 rok wraz z autopoprawką Prezydenta z dnia 14.08.br.



Ad. 4

Ocena funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Łomży za 2005r.

Sprawozdanie z działalności DPS w Łomży za 2005 rok przedstawił Komisji pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS – zgodnie z drukiem nr 706 – w załączeniu do protokołu.
Komisja po zapoznaniu się z oceną funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej w Łomży za 2005 rok, jak też po wysłuchaniu wyjaśnień udzielonych przez Pana Franciszka Chrzanowskiego – Dyrektora DPS nie wniosła uwag do przedłożonego sprawozdania z działalności placówki i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie /5 głosami za/ oceniła działalność placówki za ubiegły rok.

Ad. 5

Sprawy różne:

Radny Jan Kleczyński zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej obrad, by na najbliższe posiedzenie Komisji zaprosiła Panią Janinę Picewicz-Znosko – Dyrektora MOPS celem przedłożenia Komisji informacji w n.w. sprawach:

1.
relacja z przebiegu Dni Rodziny
2.
realizacja „Strategii Pomocy Społecznej Miasta Łomży”
3.
funkcjonowanie i budżet /bardzo niskie wykonanie budżetu za I półrocze br./ Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
Radna Maria Śmiarowska zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że pojawił się na terenie naszego miasta problem bezdomności kobiet. W związku z tym wystąpi na najbliższej sesji z zapytaniem do Prezydenta, w jaki sposób w takiej sytuacji można pomóc bezdomnej kobiecie, tj. pod jaki nr. telefonu należy zadzwonić, by odpowiednie służby zajęły się taką osobą.
Więcej uwag w tym temacie nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.


  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 5 paź 2006 10:53
  • Data opublikowania: czwartek, 5 paź 2006 10:56
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:54
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej