Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 23/17 z dnia 25 stycznia 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 22/16 z dnia 28 grudnia 2016 r. 2. Informacja nt funkcjonowania i możliwości rozwoju monitoringu w mieście. 3. Informacja Prezydenta Miasta nt realizacji ustawowego wymogu uruchomienia Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego. 4. Informacja Prezydenta Miasta nt przygotowania do okresu ferii zimowych pod kątem bezpieczeństwa. 5. Przyjęcie sprawozdania Przewodniczącego z działalności Komisji za 2016 rok. 6. Sprawy różne.

Ad. 1 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 22/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił informację nt funkcjonowania i możliwości rozwoju monitoringu w mieście (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Ireneusz Cieślik zwrócił się z zapytaniem, czy zaplanowana kwota w budżecie miasta będzie wystarczająca na planowany zakres prac.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że zakres, o którym mówi wg wstępnych szacunków jest właśnie pod zaplanowane w budżecie miasta środki finansowe.

            Radny Maciej Borysewicz stwierdził, że jest to koncepcja, jakiś plan i rzeczywiście może są ku temu racjonalne przesłanki, ale dziwi go, że jest to uwarunkowane decyzja w sprawie likwidacji Straży Miejskiej. W związku z powyższym poprosił o wyjaśnienie, jaki jest plan awaryjny w przypadku niepomyślnego wg ratusza rozwoju sytuacji tzn. pozostawienia Straży Miejskiej w takiej formie organizacyjnej w jakiej jest obecnie i centrum w Komendzie Miejskiej Policji. Na co zostaną przeznaczone środki finansowe w wysokości 140 tys. zł.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że i tak muszą być zorganizowane dyżury zarządzania kryzysowego. Straż Miejska jest jednym z elementów tej układanki. Jeżeli nie Straż Miejska, to pozostają 3 elementy, które też się ładnie składają i dadzą duże oszczędności. Jeżeli Straż Miejska nie będzie likwidowana, to sprawy kadrowe zostaną inaczej rozwiązane.

            Innych uwag nie zgłoszono. Komisja przejęła informację.

 

Ad. 3

 

            Krzysztof Wróblewski – Kierownik BZO wyjaśnił, że sprawy toczą się od sierpnia i co miesiąc są przekładane, co jest warunkowane tym, że chodzi o Straż Miejską. Jego zdaniem Straż Miejska jest potrzebna, ponieważ dyżurny jak nie będzie Straży Miejskiej żadnych interwencji nie podejmie, do nikogo nie zadzwoni, a ktoś to musi wykonywać. Przedstawił po krótce informację nt przygotowań do uruchomienia Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Prezydent cały czas sugeruje, że Straż Miejska będzie rozwiązana i nie chce wyprzedzać faktów, ani wypowiadać się kto będzie dyżurnym. Odbyło się jedno spotkanie, a w piątek ma odbyć się kolejne na temat rozwiązania Straży Miejskiej. Zasugerowaliśmy finansowe rozwiązanie trochę korzystniejsze dla urzędu, a jak będzie, nie wie. Dodał, że jest przygotowane pomieszczenie w piwnicy, które spełnia wymogi bhp.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK dodał, że jeżeli uwzględnimy koszty dozorowania ratusza w wysokości 60 tys. zł i fakt, że miasto utrzymuje Centrum Nadzoru Monitoringu i pracowników i te dwie sumy dodać, to całe zarządzanie kryzysowe plus monitoring mieści się w przyszłości w zaplanowanych kosztach i tak naprawdę temat zarządzania kryzysowego mamy załatwiony. 140 tys. zł to nie jest tylko podłączenie ratusza do centrum nadzoru, a jest to jeden z elementów.

            Radny Maciej Borysewicz odnosząc się do wypowiedzi Naczelnika WGK, który stwierdził, że bez względu na to, jak rozstrzygnie się temat Straży Miejskiej będzie to realizowane i to jest najważniejsze, ponieważ z pisma wynika, że jedno uzależnione jest od drugiego.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że ostateczne decyzje będą podjęte, ale dotyczy to szczegółowych rozwiązań, głównie kadrowych.

            Krzysztof Wróblewski – Kierownik BZO uzupełniając informację dodał, że przy tej okazji będziemy również mieli sztywne łącze z policją tak, jak ma straż i w przypadku awarii prądu będziemy mieli łączność z policja i ze strażą, bo w chwili obecnej nie ma tej łączności.

            Przewodniczący zamknął realizację pkt-u 3.

 

Ad. 4

 

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej przedstawiając informację nt przygotowania do okresu ferii zimowych pod kątem bezpieczeństwa poinformował, że zadania, które realizuje Straż Miejska wynikają z realizowanego programu policji „Bezpieczne ferie”. Program w części nadzorowanej przez Kuratorium Oświaty został zrealizowany. Organizowane były spotkania z dziećmi i młodzieżą nt bezpiecznych zachowań w czasie ferii. W ramach programu odbywają się również kontrole, prowadzone przez ITD i policję, pojazdów dowożących dzieci na ferie. Na terenie miasta natomiast w okresie ferii sprawdzane jest bezpieczeństwo przy lodowisku, jeżeli ono funkcjonuje i generalnie odciągnięcie młodzieży z korzystania z zamarzniętych akwenów.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący Komisji zamknął realizację pkt-u 4.

 

 

Ad. 5

 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do sprawozdania z działalności Komisji za 2016 rok (w załączeniu).

            Komisja nie wniosła uwag i przyjęła sprawozdanie jednogłośnie.

 

Ad. 6

 

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że do tematu Straży Miejskiej Komisja wróci na jednym z kolejnych posiedzeń przy omawianiu działalności straży za 2016 rok i zostaną wówczas postawione wnioski. Ponadto dodał, że Komisja powinna również przyjrzeć się kwestii dot. patroli ponadnormatywnych dlatego, że cała kwota, którą miasto przeznaczyło w ubiegłym roku na ten cel nie została wykorzystana. Uważa, że musimy baczniej przyglądać się temu w jaki sposób środki te są konsumowane. 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 13 kwi 2017 10:21
  • Data opublikowania: czwartek, 13 kwi 2017 10:23
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej