Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 20/16 z dnia 26 października 2016 r.

PROTOKÓŁ NR 20/16 z posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z dnia 26 października 2016 roku Na 7 członków Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, w posiedzeniu udział wzięło 7 radnych. W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 19/16 z dnia 28 września 2016 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2017 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – druk nr 470, 470 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2017 rok – druk nr 465, 465 C. 4. Informacja na temat funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt – druk nr 454. 5. Sprawy różne.

Ad. 1 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 19/16 z dnia 28 września 2016 roku bez uwag.

 

Ad. 2

            Grażyna Roszkowska – COM UM– przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2017 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie , zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 470 A.

 

Ad. 3

            Jadwiga Jakuć – WSiB UM przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2017 rok (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Ireneusz Cieślik poprosił o odpowiedź na pytanie, czy osoby, które wzięły psa ze schroniska lub wykastrowały psa, nie mogłyby mieć w następnych latach zniżki. Czy muszą być tak traktowane jak pozostali posiadacze psów, którzy dla przyjemności mają psy. Ponadto uważa, że należałoby się zastanowić jak wyegzekwować opłaty, ponieważ są osoby, które posiadają psa i nie płacą. W jaki sposób osiągnąć zamierzony cel, polegający na ewidencji psów na terenie miasta.

            Przewodniczący Komisji zobowiązał się do przekazania Prezydentowi Miasta informacji zgłoszonej przez radnego Cieślika.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 465 C.

 

Ad. 4

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił informację na temat funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że kwota przekazywana na schronisko jest kwotą niewystarczającą i należy pomyśleć o zwiększeniu tej kwoty.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że schronisko prowadzone jest przez Łomżyńskie Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami, które dla miasta jest podmiotem jednak obcym i koszty, które miasto ponosi na administrowanie schroniska ustalane są w drodze przetargu publicznego nieograniczonego. W chwili obecnej jest zawarta umowa do 2019 roku i miasto nie może płacić więcej, niż wynika to z umowy.

            W związku z brakiem innych głosów w dyskusji Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję. Stwierdził, że Komisja informacje przyjęła.

 

Ad. 5

            Radny Stanisław Oszkinis stwierdził, że niepokoi go to, co dzieje się w mieście, a ma na myśli m.in. wypadek na ul. Polowej i przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego. Uważa, że jeśli nie będziemy reagować na sytuację na al. Piłsudskiego i Szosie Zambrowskiej, szczególnie w godzinach wieczornych, dojdzie do następnych wypadków. Dodał, że nie ma kontroli policji i jego zdaniem w takich przypadkach przydałby się nieoznakowany samochód policyjny.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że jest to bardzo słuszna uwaga, ale Komisja Bezpieczeństwa i Porządku podjęła już tyle działań szczególnie na al. Piłsudskiego, która jest tak nafaszerowana oznakowaniami, że już nie wie, co tam jeszcze można zrobić. Może każde przejście dla pieszych zrobić sterowane na żądanie, ewentualnie zastanowić się, czy nie udałoby się wyciąć kilku drzew przy przejściach dla pieszych.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że część przejść zostało doświetlonych, część jest w trakcie realizacji. Dodał, że wyścigi samochodowe odbywają się na al. Piłsudskiego na odcinku od Stokrotki do Szosy Zambrowskiej. Miasto przystąpi do projektowana i wprowadzenia zmian na tym odcinku, a chodzi m.in. o obsługę komunikacyjną szpitala. Problemem są również pojazdy wyjeżdżające z ul. Kazańskiej i na tym skrzyżowaniu rozważana jest sygnalizacja świetlna.

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej poinformował, że policja zdaje sobie sprawę, że przez ostatni czas nie było tyle kontroli w mieście, ile być powinno, ale związane to było z blokadami dotyczącymi ASF. Sprawa ta jest zakończona i na pewno będzie już więcej kontroli. Zapewnił, że w imieniu Komisji przekaże informację z dzisiejszego posiedzenia odnośnie sytuacji w mieście. Poinformował również, że od stycznia ITD przejmuje policja, ma też coś się ruszyć, jeśli chodzi o fotoradary straży miejskiej i ma być więcej kontroli.

            Radny Ireneusz Cieślik zwrócił uwagę na oświetlenie miasta, a szczególnie, że za późno wieczorem to oświetlenie zostaje włączone i za wcześnie rano jest wyłączane.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że oświetlenie sterowane jest zegarami, które mają zaprogramowany czas włączenia i wyłączenia, czyli gasną 15 min. przed wschodem słońca, zapalają 15 min. po zachodzie słońca. Zegary mają zaprogramowane także zmianę czasu letniego na zimowy, ale nie mają niestety zaprogramowanej pogody. Przez kilka dni, z racji pogody, nawet w ciągu dnia było ciemno. Problemem jest okres przejściowy. Można wydłużyć czas oświetlenia, ale związane to jest z większymi kosztami.

            Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy miasto przekazało jakiś środki policji na akcję „Odblaski – biorę w ciemno”. Uważa, że na przyszły rok, kiedy będzie już projekt budżetu, Komisja będzie wnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na tego typu akcję i zakupić m.in. kamizelki odblaskowe.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że miasto nie przekazało środków finansowych, ponieważ wniosek policji owszem pojawił się, ale nie został sprecyzowany w jakiej wysokości mają być te środki, na jaki cel, po prostu zabrakło szczegółowych informacji we wniosku.

            Przewodniczący Komisji poinformował, że otrzymał odpowiedź Prezydenta Miasta na swoją interpelację dotyczącą       Centrum Zarządzania Kryzysowego. Wyjaśnił, że zgodnie z ustawą zadania powinno wykonywać 5 osób, a wykonuje tylko i wyłącznie kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i wszystko spoczywa na jego barkach, czyli przez rok ustawowy obowiązek utworzenia centrum nie został spełniony. Dodał, że odpowiedź tę przekaże wszystkim członkom Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 1 gru 2016 14:13
  • Data opublikowania: czwartek, 1 gru 2016 14:14
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej