Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 14/16 z dnia 19 kwietnia 2016 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Zbigniew Prosiński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, który po powitaniu zaproszonych gości, zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Na prośbę Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży Pani Agnieszki Grzeszczuk zaproponował zmianę kolejności realizacji punktów porządku polegająca na przesunięcie pkt-u 5 w miejsce pkt-u 2. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag do zaproponowanego porządku obrad i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek wraz z zaproponowaną poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 13/16 z dnia 19 lutego 2016 r. 2. Informacja Prezydenta Miasta o stanie sanitarnym miasta – druk nr 346. 3. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za 2015 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 338. 4. Informacja na temat bezpieczeństwa w obiektach MOSiR w Łomży. 5. Targowisko miejskie pod kątem bezpieczeństwa i porządku. 6. Informacja Prezydenta nt bezpieczeństwa w ruchu drogowym – druk nr 349. 7. Informacja na temat programów realizowanych przez miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku. 8. Informacja nt stanu dróg i chodników w mieście w tym, poruszanie się po nich osób niepełnosprawnych – druk nr 345. 9. Sprawy różne.

Ad. 1 

 

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Komisja przyjęła protokół nr 13/16 z dnia 19 lutego 2016 roku bez uwag.

 

Ad. 2

 

            Agnieszka Grzeszczuk – Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży – przedstawiła informację o stanie sanitarnym miasta Łomży za 2015 rok (w załączeniu). Dodała, że w zasadzie większych problemów nie ma poza problemami, które są na dzień dzisiejszy nierozwiązywalne jak np. skanalizowane toalety na plaży miejskiej. Jest to problem od lat „wałkowany”, problem, który od lat nie znajduje rozwiązania, ponieważ wymaga to konkretnych inwestycji. Uważa jednak, że w kontekście II etapu realizacji bulwarów oraz rozwoju turystycznego miasta tego typu inwestycje są naprawdę potrzebne, bo plaża miejska funkcjonująca w obecnym stanie, bez przebieralni, skanalizowanych toalet, nie przystaje do XXI wieku. Ponadto poinformowała, że wpływa dużo skarg mieszkańców osiedli na hałas i zapachy związane z funkcjonowaniem pubów, instytucji rozrywki, restauracji, głównie tych miejsc, które zlokalizowane są w blokach mieszkalnych na parterze. Dodała, że jeśli lokal były zatwierdzone, było wydane pozwolenie na budowę, była stwierdzona zgodność wykonania z projektem, to skargi na to, że jest taki, a nie inny zapach, że jest hałas, poza hałasem w porze nocnej, są nierozpatrywane, ponieważ nie ma punktu zaczepienia.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie pozytywnie oceniła stan sanitarny miasta Łomża za 2015 rok i przyjęła przedstawioną informację zgodnie z drukiem nr 346.

 

Ad. 3

 

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta – przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2015 rok (w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta Łomża za 2015 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.

 

Ad. 4

 

            Krystyna Łukasiuk – MOSiR – przedstawiła informację na temat bezpieczeństwa w obiektach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w załączeniu). Dodała, że 3 największe obiekty tj. park wodny, pływalnia przy ul. Niemcewicza oraz tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią, mają opracowane audyty bezpieczeństwa, na podstawie których zostały opracowane regulaminy. Przeglądy obiektów są dokonywane zgodnie z ustawą - prawo budowlane i są to przeglądy roczne i 5-letnie. Dokonywane są również badania wody raz w miesiącu, a kwartalnie przeprowadzana jest kontrola przez Sanepid. W 2015 roku obiekty MOSiR przeszły 60 kontroli z czego najwięcej było kontroli pływalni i żaden z organów zewnętrznych nie kwestionował jeżeli chodzi o przepisy i nie wydał żadnych zaleceń. Poinformowała, że wszystkie obiekty są monitorowane, jak również MOSiR posiada podpisana umowę z firmą ochroniarską.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Zwrócił uwagę, że w materiale nie ma informacji nt doszkalania ratowników. Poprosił o wyjaśnienie, czy ratownicy mają taką możliwość, żeby się doszkolić, czy też trenować w godzinach pracy lub poza godzinami pracy.

            Krystyna Łukasiuk – MOSiR – wyjaśniła, że taka informacja znajduje się w pkt-e 2 przy opisie parku wodnego przy ul. Wyszyńskiego. Dodała, że nie ma mowy, żeby któryś z ratowników nie miał uprawnień, nic takiego nie wchodzi w rachubę. Przed zatrudnieniem przyszły ratownik musi spełniać wszystkie wymogi i posiadać zaświadczenia również o stanie zdrowia. Szkolenia są organizowane, ostatnio takie szkolenie odbyło się miesiąc temu, ale niezależnie od tego przepisy zobowiązują, aby ratownicy posiadali takie uprawnienia i to dotyczy zarówno kąpieliska, jak też pływalni, czy basenu odkrytego. Kolejne szkolenie doszkalające, a jednocześnie sprawdzające planowane jest na koniec maja.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższą informację.

 

Ad. 5

 

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej – przedstawił informację nt targowiska miejskiego pod kątem bezpieczeństwa i porządku (w załączeniu). Dodał, że był zwolennikiem tego, aby na targowisku zamontować kamery, ponieważ to rozwiązałoby bardzo dużo problemów.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Przypomniał, że Komisja w ubiegłym roku składała wniosek do Prezydenta Miasta o zainstalowanie kamer pod wiatą na targowisku miejskim. Uważa, że wniosek ten należy ponowić.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – potwierdził, że wniosek był kierowany, ale, po wyliczeniu kosztów zadania na poziomie 50 tys. zł, zabrakło pieniędzy na jego realizację.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że trudno wnioskować o jakiś poważny system biorąc pod uwagę chociażby fakt, że w budżecie miasta nie ma środków finansowych na monitoring, ale być może udałoby się porozmawiać z kupcami i przy ich partycypacji to zadanie zrealizować.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – wyjaśnił, że takie rozmowy były prowadzone, ale zakończyły się niepowodzeniem.

            Radny Maciej Borysewicz stwierdził, że przysłuchuje się wypowiedziom i musi to powiedzieć, bo są pieniądze na takie rzeczy, to Rada decyduje o tym i żal słuchać, że nie było na to pieniędzy. Chociażby na jutrzejszą sesję jest tyle rzeczy, które są niepotrzebne, 50 tys. zł na projekt smart citi, o którym nikt nic nie wie i czemu on ma służyć. Jest to kolejne wyprowadzanie pieniędzy na nie wiadomo na czyje usługi bez przetargu, na zwykłe zlecenie poniżej progu. Spokojnie te 50 tys. zł można było przeznaczyć na monitoring i nie mówmy, że nie ma pieniędzy, tylko jak radni chcą, to mogą bez problemu te 50 tys. zł znaleźć na monitoring i trzeba to jasno mówić.

            Przewodniczący Komisji przytoczył wniosek Komisji w sprawie zamontowania monitoringu pod wiatą na targowisku miejskim skierowany do Prezydenta Miasta w 2015 roku. Zaproponował, aby Komisja ponowiła wniosek, nawet tej samej treści, dotyczący monitoringu. Poddał wniosek pod głosowanie.

            Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, wniosek przyjęła. Komisja przyjęła również, 6 głosami za – jednogłośnie, informację nt targowiska miejskiego pod kątem bezpieczeństwa i porządku.

 

Ad. 6

 

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – przedstawił informację nt bezpieczeństwa w ruchu drogowym (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Stwierdził, że chciałby, aby Komisja skoncentrowała się na wnioskach zawartych w podsumowaniu informacji. Pan Naczelnik wskazuje działania, które można podjąć, aby bezpieczeństwo można było poprawić i to jest istotą tego punktu porządku obrad. Część wniosków, jak najbardziej, nadaje się do skierowania przez Komisje do Prezydenta Miasta.

            Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie, czy faktycznie stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w mieście można uznać za dobry.

            Piotr Pietrzak – WRD KMP Łomża – stwierdził, że generalnie nie jest źle, chociaż początek roku pokazuje nam, że pogorszyło się na naszych drogach. Mamy ok. 14 zdarzeń w samym mieście Łomża. Mamy wypadki potrąceń pieszych, gdzie osoby poniosły śmierć na przejściach dla pieszych. Dlatego też rok ten jest bardzo niefortunny pod tym względem i to co mówił Naczelnik WGK, czyli poprawienie skrzyżowania al. Legionów z al. Piłsudskiego jest dobrym rozwiązaniem. Mówimy o skrzyżowaniu ul. Księżnej Anny z ul. Szosa Zambrowska i sama ul. Szosa Zambrowska mamy wzrost zdarzeń. Zmiana pasa ruchu i nieszczęsne skrzyżowanie z ul. Piłsudskiego, gdzie wymuszane jest pierwszeństwo. Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego z Broniewskiego i Chopina, gdzie występują wymuszenia pierwszeństwa i nieszczęsny szpital. Uważa, że trzeba stosować środki techniczne usprawniające ruch, przede wszystkim spowalaniające ruch w mieście, ponieważ odkąd zniknęły fotoradary np. na ul. Piłsudskiego kierowcy jeżdżą bardzo szybko.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – stwierdził, że jeśli chodzi o szpital, to jest nadzieja, że szpital w końcu tym się zajmie. Rozmawiał z dyrektorem szpitala na ten temat, pojawił się nawet pomysł sygnalizacji świetlnej, ale podstawą rozwiązania problemu jest zmiana organizacji ruchu w tym miejscu i rozdzielenie tego na dwa wloty. Odnosząc się do wniosków zawartych w informacji stwierdził, że nie kieruje ich do Komisji, Pan Prezydent je zna. Są to wnioski dotyczące bezpieczeństwa ruchu.

            Innych uwag nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację nt bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

 

Ad. 7

 

                Przewodniczący Komisji przechodząc do realizacji pkt-u 7 na temat programów realizowanych przez miasto w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku stwierdził, że Komisja nie otrzymała informacji w tej sprawie. Dodał, że podobna sytuacja miała miejsce w ubiegłym roku. W związku z tym, że Komisja nie ma nad czym obradować tym bardziej, że po raz kolejny Pan Prezydent jest nieobecny na posiedzeniu Komisji zaproponował, aby skierować do Prezydenta Miasta wniosek z prośbą o wyjaśnienie dlaczego powyższa informacja nie została przygotowana pomimo tego, że plan pracy Komisji został przekazany w dniu 9 grudnia 2015 r. pismem nr BRM.0012.6.11.2015 z prośbą o terminowe przedkładanie stosownych materiałów, a ponadto jest dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, wniosek powyższy przyjęła.

 

Ad. 8

 

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – przedstawił informację nt stanu dróg i chodników w mieście w tym, poruszanie się po nich osób niepełnosprawnych(w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że interesuje go spięcie ul. Przykoszarowej z ul. Szosa do Mężenina poprzez ul. Handlową i ul. Kamienną. Zwrócił uwagę, że od ul. Przykoszarowej do ul. Kamiennej nie ma w ogóle chodnika i jak będzie wyglądała sytuacja, kiedy zostanie wybudowany budynek socjalny, a nie ma ani chodnika, ani ścieżki rowerowej.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – wyjaśnił, że nie buduje się ścieżek rowerowych przy tych klasach ulic, gdzie jest mały ruch, natomiast również uważa, że chodnik tam jest potrzebny. Przy małym ruchu samochodów rower może pojechać jezdnią.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację nt stanu dróg i chodników w mieście w tym, poruszanie się po nich osób niepełnosprawnych.

 

Ad. 9

 

            Radny Maciej Borysewicz poinformował, że Pan Prezydent ogłosił na konferencji prasowej, że na Starym Rynku ma powstać strefa kibica przewidziana na 200 osób, aczkolwiek będzie mogło być więcej uczestników. Korzystając z okazji, że w posiedzeniu uczestniczy Komendant Straży Miejskiej oraz Pan Naczelnik poprosił o wyjaśnienie, czy ktokolwiek rozmawiał już z Panami na temat zabezpieczenia strefy kibica pod kątem bezpieczeństwa. Przypomniał, że kilka lat temu strefa kibica była zorganizowana na stadionie i o tyle łatwo było o zabezpieczenia, ponieważ był to obiekt zamknięty, monitorowany, pod kontrolą i ochroną, natomiast jak ma funkcjonować strefa kibica w połączeniu z przedsiębiorcą, który ma prowadzić małą gastronomię, na pewno ze sprzedażą piwa, na Starym Rynku.

 

            Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej stwierdził, że nic na ten temat nie wie. Nikt nie konsultował, nikt nie pytał i tak naprawdę nie wie jak to ma wyglądać.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – wyjaśnił, że na Starym Rynku funkcjonuje monitoring, są dwie kamery po przekątnej, które mogą to obserwować.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                                          Przewodniczący

                                                                                         Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                         Zbigniew Prosiński

  • Data powstania: Data powstania: środa, 25 maj 2016 12:32
  • Data opublikowania: środa, 25 maj 2016 12:33
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej