Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 92/14

z dnia: z dnia 10.04.2014r.
w sprawie: trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i jednostkach organizacyjnych Miasta Łomża

Treść zarządzenia wraz z załącznikami w plikach do pobrania


Na podstawie art. 31 i 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2013r., poz. 594), w celu realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zarządzam co następuje:

§ 1

1. Wprowadzam:

- wzór wniosku o uruchomienie procedury o udzielenie zamówienia publicznego dla

postępowań o wartości powyżej 30.000 euro w brzmieniu określonym w załączniku Nr 1,

- regulamin ramowy pracy komisji przetargowej w brzmieniu określonym w załączniku Nr 2,

- wzór listy kontrolnej umów określony w załączniku Nr 3,

- wzór wniosku o uruchomienie procedury o udzielenie zamówienia publicznego dla

postępowań o wartości poniżej 30.000 euro w brzmieniu określonym w załączniku Nr 4,

- regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 euro w brzmieniu

określonym w załączniku Nr 5,

- plan zamówień publicznych dla postępowań o wartościach do i powyżej 30.000 euro

w brzmieniu określonym w załączniku Nr 6,

- jednolity Rejestr zamówień publicznych podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych

w brzmieniu określonym w załączniku Nr 7,

- jednolity Rejestr zamówień publicznych nie podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych w brzmieniu określonym w załączniku Nr 8 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

1. Pracownicy Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych współpracują z pracownikami

poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu celem weryfikacji przygotowanej

dokumentacji oraz zamieszczenia ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub

przekazywania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej oraz publikowania na stronie BIP Urzędu

Miejskiego.

2. W odniesieniu do zamówień Biura Obsługi Urzędu - pracownicy Referatu Zamówień i Zakupów

Publicznych przygotowują całość dokumentacji, poza wnioskiem o wszczęcie procedury, opisem

i szacowaniem przedmiotu zamówienia, który sporządzany jest przez pracowników Biura

Obsługi Urzędu.

3. Pracownicy Wydziału Inwestycji we własnym zakresie realizują zadania związane

z zamieszczaniem ogłoszeń o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub

przekazywania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej oraz publikowania na stronie BIP Urzędu

Miejskiego.

§ 3

1. Procedurę dotyczącą udzielania zamówień do 30.000 EUR określoną w regulaminie

stanowiącym załącznik Nr 5 do niniejszego Zarządzenia stosuje się następująco:

a) wydatki w kwotach brutto przekraczających 60.000,00 zł realizowane są przy udziale

pracowników Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych, po przedłożeniu przez

zainteresowaną komórkę organizacyjną kompletu wymaganych dokumentów, zgodnie

z Regulaminem udzielania zamówień publicznych w kwotach nie podlegających stosowania

ustawy Prawo zamówień publicznych

b) wydatki w kwotach przekraczających 15.000,00 zł do 60.000,00 zł wymagają

udokumentowania w formie notatki uzasadniającej wybór danego Wykonawcy.

c) wydatki w kwotach do 15.000,00 wymagają opisu celowości wydatku na dowodzie

zakupu.

2. Warunkiem uruchomienia procedury dotyczącej zamówienia , o którym mowa w ust. 1:

- w kwotach od 0 -1. 000,00 zł - jest akceptacja naczelnika wydziału

- w kwotach od 1.001,00 zł do 60.000,00zł - jest sporządzenie listy kontrolnej według wzoru

określonego w załączniku Nr 3,

- w kwotach od 60.001,00 zł do 30.000 euro jest sporządzenie wniosku wg wzoru określonego

w załączniku Nr 4 i listy kontrolnej według wzoru określonego w załączniku Nr 3,

3. W przypadkach losowych np. awaria instalacji co, wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, dźwigu

osobowego/towarowego, usuwania śniegu z dachu lub posesji lub innych nie przewidzianych

sytuacjach w których zastosowanie procedury, ze względu na czas konieczny na jej

przeprowadzenie, narazić mogłoby Urząd na powiększenie strat bądź, mogłoby stanowić

zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia dopuszcza się uproszczenie powyższych zasad.

W sytuacji tej dopuszcza się spisanie notatki uzasadniającej wybór Wykonawcy poza procedurą

i uzyskanie akceptacji bezpośredniego przełożonego (naczelnika i nadzorującego pracę

wydziału Zastępcę Prezydenta).

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, poza wymienionymi wyżej, dopuszcza się

możliwość odstąpienia od procedury określonej w Regulaminie udzielania zamówień

publicznych o wartości poniżej 30.000 euro wg załącznika Nr 5. W takich wyjątkach

postępowanie odbywać się będzie na ogólnych zasadach stosowania ustawy Prawo zamówień

publicznych.

§ 4

1. Wysokość średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania

wartości zamówień publicznych określa właściwe Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów.

2. Na dzień wprowadzenia niniejszego Zarządzenia, wysokość tego kursu wynosi 4,2249 zł

i reguluje to Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013r. (Dz. U

z 31.12.2013r., poz. 1692).

3. Zmiana kursu euro na potrzeby przeliczania zamówień publicznych następować będzie

automatycznie wraz ze stosowną zmianą Rozporządzenia, o którym mowa w ust. 2 i sytuacja ta

nie wymaga aneksu do niniejszego Zarządzenia.

§ 5

Komórka organizacyjna Urzędu odpowiedzialna za realizację zamówienia w kwocie od 60.001,00 zł do 30.000 euro, przekaże pracownikom Referatu RZP, wraz z wymaganą dokumentacją, bazę potencjalnych wykonawców (nazwa, adres firmy, adres e-mail`owy lub nr faxu).

§ 6

Wydatki związane z działalnością socjalną określone w regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, podlegają procedurze określonej w niniejszym Zarządzeniu w sytuacji gdy ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych finansowane są dostawy, usługi lub roboty budowlane na podstawie odpłatnej umowy cywilnoprawnej.

§ 7

1. Najpóźniej w ciągu dwóch tygodni od przyjęcia budżetu na dany rok kalendarzowy należy

sporządzić plan zamówień publicznych

2. Za sporządzenie planu zamówień publicznych odpowiedzialni są naczelnicy poszczególnych

komórek organizacyjnych Urzędu.

3. Za zbiorcze opracowanie planu zamówień komórek organizacyjnych urzędu czynię

odpowiedzialnym Referat Zamówień i Zakupów Publicznych.

§ 8

1. Mając na względzie:

1) zapewnienie bieżącego monitoringu realizowanych przez Miasto zamówień publicznych oraz

2) ułatwienie wykonania obowiązku sporządzania rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych ustala się:

- jednolity Rejestr zamówień publicznych podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia,

- jednolity Rejestr zamówień publicznych nie podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych stanowiący załącznik nr 8 do niniejszego zarządzenia.

2. Każde zamówienie publiczne, po podjęciu decyzji o uruchomieniu procedury postępowania

musi być wpisane do właściwego Rejestru zamówień publicznych.

3. Pracownicy komórek organizacyjnych Urzędu realizujących zamówienie publiczne zobowiązani

są do bieżącego prowadzenia Rejestrów zamówień publicznych.

4. Sprawowanie kontroli w tym zakresie powierzam naczelnikom komórek organizacyjnych Urzędu.

5. Pracownicy komórek organizacyjnych Urzędu zobowiązani są do przekazywania do Referatu

Zamówień i Zakupów Publicznych, rejestrów zamówień narastająco, w okresach kwartalnych tj.

do 10 każdego miesiąca po zakończonym kwartale.

6. Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem Rejestrów zamówień publicznych i wprowadzaniem

ewentualnych korekt zakresu wymaganych informacji powierzam pracownikom Referatu

Zamówień i Zakupów Publicznych.

§ 9

1. Biorąc za podstawę postanowienia niniejszego zarządzenia zobowiązuje się jednostki

organizacyjne Miasta do :

- uzupełnienia w terminie 1 miesiąca procedur w zakresie zamówień publicznych

uwzględniających specyfikę działalności danej jednostki oraz przekazanie kompletu regulacji

w zakresie zamówień publicznych do Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych,

- sporządzania planu zamówień publicznych na dany rok kalendarzowy,

- prowadzenia rejestrów zamówień publicznych,

- uzyskania opinii Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych w zakresie zgodności

z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych dokumentacji przetargowej dotyczącej

zamówień publicznych w kwotach powyżej 30.000 euro.

2. Jednostki organizacyjne Miasta mogą ustalić wysokość progów kwotowych stosowanych

w regulacjach własnej jednostki, z tym, że nie mogą one być wyższe niż określone w § 3.

§ 10

1. Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta

i naczelnikom poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu.

2. Koordynacje wykonawcze zarządzenia zapewni kierownik Referatu Zamówień i Zakupów

Publicznych.

3. Przez pojęcie komórek organizacyjnych Urzędu należy rozumieć wydziały, centra obsługi, biura,

USC, PZON oraz samodzielne referaty, straż miejską.

§ 11

Tracą moc Zarządzenia:

- Nr 54/13 z dnia 04marca 2013r. w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu zamówień

publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i jednostkach organizacyjnych Miasta Łomża

- Nr 5/14 z dnia 08 stycznia 2014r. w sprawie zmiany trybu postępowania przy udzielaniu

zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i jednostkach organizacyjnych Miasta

Łomża

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 16 kwietnia 2014r.

Na podstawie art. 31 i 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym             (Dz. U z 2013r., poz. 594), w celu realizacji ustawy z dnia  29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zarządzam co następuje:

 

 

§ 1

 

1. Wprowadzam:

-   wzór wniosku o uruchomienie procedury  o udzielenie zamówienia publicznego dla

postępowań  o wartości powyżej 30.000 euro w brzmieniu określonym w załączniku Nr 1,

-   regulamin ramowy pracy komisji przetargowej w brzmieniu określonym w załączniku Nr 2,

-   wzór listy kontrolnej umów  określony w załączniku Nr 3,

-   wzór wniosku o uruchomienie procedury o udzielenie zamówienia publicznego dla

postępowań o wartości poniżej 30.000 euro w brzmieniu określonym w załączniku Nr 4,

-   regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 euro  w brzmieniu

określonym w załączniku Nr 5,

-   plan zamówień publicznych dla postępowań o wartościach do i powyżej 30.000 euro

w brzmieniu określonym w załączniku Nr 6,

-   jednolity Rejestr zamówień publicznych podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych

w brzmieniu określonym w załączniku Nr 7,

-  jednolity Rejestr zamówień publicznych nie podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych  w brzmieniu określonym w załączniku Nr 8 do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 2

 

1. Pracownicy Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych współpracują z pracownikami

poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu celem weryfikacji przygotowanej

dokumentacji oraz zamieszczenia ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub

przekazywania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej oraz publikowania na stronie BIP Urzędu

Miejskiego.

2. W odniesieniu do zamówień Biura Obsługi Urzędu - pracownicy Referatu Zamówień i Zakupów

Publicznych przygotowują całość dokumentacji, poza wnioskiem o wszczęcie procedury, opisem

i szacowaniem przedmiotu zamówienia, który sporządzany jest przez pracowników Biura

Obsługi Urzędu.

3. Pracownicy Wydziału Inwestycji we własnym zakresie realizują zadania związane

z zamieszczaniem ogłoszeń o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub

przekazywania  Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej  oraz publikowania na stronie BIP Urzędu

Miejskiego.

 

§ 3

 

 

1. Procedurę dotyczącą udzielania zamówień do 30.000 EUR określoną w regulaminie

stanowiącym załącznik Nr 5 do niniejszego Zarządzenia stosuje się następująco:

a)  wydatki w kwotach brutto przekraczających 60.000,00 zł realizowane są przy udziale

pracowników Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych, po przedłożeniu przez

zainteresowaną komórkę organizacyjną kompletu wymaganych dokumentów, zgodnie

z Regulaminem udzielania zamówień publicznych w kwotach nie podlegających stosowania

ustawy Prawo zamówień publicznych

b) wydatki w kwotach przekraczających 15.000,00 zł do 60.000,00 zł wymagają

udokumentowania w formie notatki uzasadniającej wybór danego Wykonawcy.

c) wydatki w kwotach do 15.000,00 wymagają  opisu celowości wydatku na dowodzie

zakupu.

2. Warunkiem uruchomienia procedury dotyczącej zamówienia , o którym mowa w ust. 1:

- w kwotach od 0 -1. 000,00 zł - jest akceptacja naczelnika wydziału

-  w kwotach od 1.001,00 zł do 60.000,00zł - jest sporządzenie listy kontrolnej według wzoru

określonego w załączniku Nr 3,

-  w kwotach od 60.001,00 zł do 30.000 euro jest sporządzenie wniosku wg wzoru określonego

w załączniku Nr 4 i listy kontrolnej według wzoru określonego w załączniku Nr 3,

3. W przypadkach losowych np. awaria instalacji co, wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, dźwigu

osobowego/towarowego, usuwania śniegu z dachu lub posesji lub innych nie przewidzianych

sytuacjach w których zastosowanie procedury, ze względu na czas konieczny na jej

przeprowadzenie, narazić mogłoby Urząd  na powiększenie strat bądź,  mogłoby stanowić

zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia dopuszcza się uproszczenie powyższych zasad.

W sytuacji tej dopuszcza się spisanie notatki uzasadniającej wybór Wykonawcy poza procedurą

i uzyskanie akceptacji bezpośredniego przełożonego (naczelnika i nadzorującego pracę

wydziału  Zastępcę Prezydenta).

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, poza wymienionymi wyżej, dopuszcza się

możliwość odstąpienia od procedury określonej w Regulaminie udzielania zamówień

publicznych o wartości poniżej 30.000 euro  wg załącznika Nr 5. W takich wyjątkach

postępowanie odbywać się będzie na ogólnych zasadach stosowania ustawy Prawo zamówień

publicznych.

 

§ 4

 

 

1. Wysokość średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania

wartości zamówień publicznych określa  właściwe Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów.

2. Na dzień wprowadzenia niniejszego Zarządzenia, wysokość tego kursu wynosi 4,2249 zł

i reguluje to Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013r. (Dz. U

z 31.12.2013r., poz. 1692).

3. Zmiana kursu euro na potrzeby przeliczania zamówień publicznych następować będzie

automatycznie wraz  ze stosowną zmianą Rozporządzenia, o którym mowa w ust. 2 i sytuacja ta

nie wymaga aneksu do niniejszego Zarządzenia.

 

 

§ 5

 

Komórka organizacyjna Urzędu odpowiedzialna za realizację  zamówienia w kwocie od 60.001,00 zł do 30.000 euro, przekaże pracownikom Referatu RZP, wraz z wymaganą dokumentacją, bazę potencjalnych  wykonawców (nazwa, adres firmy, adres e-mail`owy lub nr faxu).

 

 

§ 6

 

Wydatki związane z działalnością socjalną określone w regulaminie Zakładowego Funduszu  Świadczeń Socjalnych, podlegają procedurze określonej w niniejszym Zarządzeniu w sytuacji gdy ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych finansowane są dostawy, usługi lub roboty budowlane  na podstawie odpłatnej umowy cywilnoprawnej.

 

 

§ 7

 

1. Najpóźniej w ciągu dwóch tygodni od przyjęcia budżetu na dany rok kalendarzowy należy

sporządzić plan zamówień publicznych

2. Za sporządzenie planu zamówień publicznych odpowiedzialni są naczelnicy poszczególnych

komórek organizacyjnych  Urzędu.

3. Za zbiorcze opracowanie planu zamówień komórek organizacyjnych urzędu czynię

odpowiedzialnym Referat Zamówień i Zakupów Publicznych.

 

§ 8

 

 

1. Mając na względzie:

1)    zapewnienie bieżącego monitoringu realizowanych przez Miasto zamówień publicznych oraz

2)    ułatwienie wykonania obowiązku sporządzania rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych ustala się:

- jednolity Rejestr zamówień publicznych podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia,

- jednolity Rejestr zamówień publicznych nie podlegających ustawie Prawo zamówień

publicznych  stanowiący załącznik nr 8 do niniejszego zarządzenia.

2. Każde zamówienie publiczne, po podjęciu  decyzji o uruchomieniu procedury postępowania

musi być wpisane do właściwego Rejestru zamówień  publicznych.

3.  Pracownicy komórek organizacyjnych Urzędu  realizujących zamówienie publiczne zobowiązani

są do bieżącego prowadzenia Rejestrów zamówień publicznych.

4. Sprawowanie kontroli w tym zakresie powierzam naczelnikom komórek organizacyjnych Urzędu.

5.  Pracownicy komórek organizacyjnych Urzędu  zobowiązani są do przekazywania do Referatu

Zamówień i Zakupów Publicznych, rejestrów zamówień narastająco, w okresach kwartalnych tj.

do 10 każdego miesiąca  po zakończonym  kwartale.

6.  Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem Rejestrów zamówień publicznych i wprowadzaniem

ewentualnych korekt  zakresu wymaganych informacji powierzam pracownikom Referatu

Zamówień i Zakupów Publicznych.

 

§ 9

 

1. Biorąc za podstawę postanowienia niniejszego zarządzenia zobowiązuje się jednostki

organizacyjne  Miasta  do :

- uzupełnienia  w terminie 1 miesiąca procedur w zakresie zamówień publicznych

uwzględniających specyfikę działalności danej jednostki oraz przekazanie kompletu regulacji

w zakresie zamówień publicznych do Referatu Zamówień i Zakupów  Publicznych,

- sporządzania planu zamówień publicznych na dany rok kalendarzowy,

- prowadzenia rejestrów zamówień publicznych,

- uzyskania opinii  Referatu Zamówień i Zakupów Publicznych w zakresie zgodności

z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych dokumentacji przetargowej  dotyczącej

zamówień publicznych  w kwotach powyżej 30.000 euro.

2. Jednostki organizacyjne Miasta mogą ustalić wysokość progów kwotowych stosowanych

w  regulacjach własnej jednostki, z tym, że nie mogą one być wyższe niż określone w § 3.

 

 

§ 10

 

1. Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta

i naczelnikom  poszczególnych   komórek organizacyjnych  Urzędu.

2. Koordynacje wykonawcze zarządzenia zapewni kierownik Referatu Zamówień i Zakupów

Publicznych.

3. Przez pojęcie komórek organizacyjnych Urzędu należy rozumieć wydziały, centra obsługi, biura,

USC, PZON oraz  samodzielne referaty, straż miejską.

 

 

§ 11

 

Tracą moc Zarządzenia:

- Nr 54/13 z dnia 04marca 2013r. w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu zamówień

publicznych w Urzędzie Miejskim  w Łomży i jednostkach organizacyjnych Miasta Łomża

- Nr 5/14 z dnia 08 stycznia 2014r. w sprawie zmiany trybu postępowania przy udzielaniu

zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim  w Łomży i jednostkach organizacyjnych Miasta

Łomża

 

 

§ 12

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 16 kwietnia 2014r.
16 kwietnia 2014r.
  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 11 kwi 2014 14:45
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Łomża Mieczysław Leon Czerniawski
  • Opublikował(a): Szenk Marek
  • Zaakceptował(a): Szenk Marek
  • Artykuł był czytany: 3627 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej