Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 22/21 z dnia 24 i 26 maja 2021 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Artur Nadolny – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, który po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Poprosił o uwagi do proponowanego porządku posiedzenia (w załączeniu). Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i przyjęli następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 21/21 z dnia 26 kwietnia 2021 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty. 3. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

     Komisja przyjęła protokół nr 21/21 z dnia 26 kwietnia 2021 r. bez uwag.

 

Ad. 2

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że w związku z tym, iż radni nie otrzymali żadnych materiałów dotyczących pkt-u 2, na prośbę Pana Prezydenta, po zrealizowaniu pkt-u 3, ogłosi przerwę w posiedzeniu Komisji do dnia 26 maja br. do godz. 9.00. Zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty Komisja zajmie się po przerwie. W przygotowywanych materiałach można by było zawrzeć zapis, o którym mówił Pan Maciej Borysewicz, zabezpieczający interes miasta, że sprzedaż działki tylko pod warunkiem wybudowania na niej bloku mieszkalnego na potrzeby jednostki wojskowej, aby nie było takiej sytuacji, że miasto sprzeda działkę, a za 5-10 lat agencja nie wybuduje bloku, sprzeda działkę komuś innemu i jeszcze na tym zarobi. Jeżeli jest taka możliwość prawna, to chcemy zabezpieczyć interes miasta.

            Paulina Gałązka – Naczelnik WGN – wyjaśniła, że propozycja jest dobra i można ją zrealizować poprzez zabezpieczenie w akcie notarialnym prawa odkupu. W takiej sytuacji, jeśli agencja nie wybuduje budynku mieszkalnego, to po tej samej cenie miasto będzie mogło odkupić działkę. Dodała, że takiego zapisu nie można zawrzeć w projekcie uchwały tylko w akcie notarialnym, ale Pan Prezydent może zobowiązać się do takiego zabezpieczenia we wniosku do projektu uchwały.

 

Ad. 3

            Marianna Jóskowiak – radna – przypomniała, że prosiła Pana Prezydenta o naprawienie nawierzchni przy przedszkolu i przy garażach. Dzisiaj prosi już 3 raz i czy w tej sprawie ma napisać pismo.

            Dariusz Boryszewski – Naczelnik WGK – poinformował, że sprawa została zgłoszona do MPGKiM i w najbliższych dniach zostanie to wykonane.     

            Mariusz Tarka – radny – odnosząc się do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta zwrócił uwagę, że jest propozycja przesunięcia środków z funduszu dróg samorządowych. Jego pytanie dotyczy ul. Wspólnej, która zostaje przesunięta z 32 miejsca do rezerwy i czy nie ma innych dróg np. ul. Pułkowej, o które rozmawialiśmy, że miała być robiona.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta – wyjaśnił, że ul. Wspólna jest jedną z dróg, która uzyskała dofinansowanie, na razie na liście rezerwowej, w ramach wcześniej nazywanego Programu funduszu dróg samorządowych. Ul. Wspólna biegnie od ul. Nowogrodzkiej w kierunku ulicy równoległej do ul. Partyzantów i jest to droga, która jest na liście rezerwowej. Na liście rezerwowej jest 9 dróg   i będą przeskakiwały w kolejce i wpadały na listę podstawową tak, jak było to w latach ubiegłych. Wskazaliśmy tyle dróg, ile mieliśmy gotowych projektów i na miarę naszych możliwości, bo przy realizacji każdej ulicy musimy mieć wkład własny i możliwości, aby zrealizować inwestycje.

            Mariusz Tarka – radny – zwrócił się z zapytaniem jaki cel ma realizacja ul. Wspólnej.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta – wyjaśnił, że jest tam kilka instytucji, które o to wnioskowały. Jest to tez zgodnie z planem miejscowym. Oczekiwania były zgodne z planem miejscowym i jak każdy plan miejscowy musimy to realizować.

            Andrzej Podsiadło zwrócił uwagę, że radni otrzymali odpowiedź wójta na pismo Pana Prezydenta odnośnie uregulowania kwestii kursu linii MPK m.in. ul. Zdrojową do Starej Łomży i co dalej?.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że poprosił Dyrektora MPK, aby przedstawił bardzo precyzyjną kalkulację, że w piśmie zwrotnym również do radnych, rad osiedla, dotarła konkretna informacja. Punkt widzenia Pana wójta jest zupełnie odmienny od punktu widzenia Prezydenta. Prezydent jako właściciel spółki MPK ma obowiązek dbać o kondycję finansową swojej spółki. Wójt myśli zupełnie inaczej proponując, żeby PKS zastąpił, nie tylko na tej linii, ale generalnie w mieście, nasze MPK. Jest to kuriozalna propozycja, żebyśmy otworzyli przystanki i pozwolili im wjechać gdzie tylko chcą. Wójt ma prawo pisać, czy też mówić to, co uważa i nie będzie mu tego prawa odbierać, jednak stanowisko wójta jest nie do pogodzenia w takim rozumieniu oczywistym to jest jedna sprawa. Kalkulacja to jest druga sprawa i trzecia sprawa, która wspólnie z radnymi dyskutowano – sprawa posadowienia tego przystanku, który miałby być pętlą. Jeżeli mamy wjechać do Starej Łomży i skorzystać z pętli, która do tej pory funkcjonowała, to jest otwarty i proponował Panu wójtowi od początku, ale na zasadach i warunkach, które wypracowaliśmy z gminą Piątnica. Jest to interes miasta, interes naszej spółki, o który musimy zadbać i musimy pilnować. Wolą radnych i Prezydenta jest, aby zabezpieczyć i połączyć te miejscowości. Nie chcemy dzielić kogokolwiek, tylko jeżeli mamy dbać o miasto i jego spółki, to musimy rozgraniczyć konkretnie nasze finansowanie od finansowania innych gmin.

                Przewodniczący Komisji poinformował, że w związku z opracowaniem Strategii Rozwoju Miasta Łomża do roku 2030 Komisja została poproszona o wytypowanie przedstawiciela do prac w zespołach problemowych (pismo w załączeniu).

            Mariusz Tarka – radny – zaproponował kandydaturę Przewodniczącego Komisji Artura Nadolnego, który wyraził zgodę.

            Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaakceptowała kandydaturę Przewodniczącego Komisji, Pana Artura Nadolnego, do prac w trzech zespołach problemowych: Infrastruktura, zagospodarowanie przestrzenne i środowisko, Gospodarka oraz Polityka społeczna.

            Przewodniczący Komisji ogłosił przerwę do dnia 26 maja 2021 roku do godz. 9.00.

Po przerwie.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji wznowił obrady po przerwie. Wyjaśnił, że wracamy do tematu - zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty. Dodał, że w dniu wczorajszym radni otrzymali wniosek i projekt uchwały, o przedstawienie których poprosił Naczelnik WGN.

Paulina Gałązka – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 649 A.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                           Przewodniczący

                                                                                  Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                    Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                           Artur Nadolny

  • Data powstania: Data powstania: środa, 1 wrz 2021 10:55
  • Data opublikowania: środa, 1 wrz 2021 10:57
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej