Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 21/21 z dnia 26 kwietnia 2021 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Artur Nadolny – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, który po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Poprosił o uwagi do proponowanego porządku posiedzenia (w załączeniu). Wniósł o wprowadzenie pkt-u: zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża na Prawach Powiatu, położonej w Łomży, przy ul. Rubinowej, jako pkt 3 porządku obrad. Poddał pod głosowanie uzupełnienie porządku o pkt 3. Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie, poprawkę przyjęła. Innych uwag do porządku obrad nie zgłoszono. Komisja przyjęła następujący porządek obrad wraz z poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 20/21 z dnia 29 marca 2021 r. 2. Informacja o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy , działaniach podejmowanych przez miasto i Urząd Pracy w zakresie przeciwdziałania bezrobociu. Bezrobocie wśród osób młodych i osób niepełnosprawnych na terenie miasta – druk nr 622. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża na Prawach Powiatu, położonej w Łomży, przy ul. Rubinowej – druk nr 630, 630 A. 4. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży oraz stan zbiorowego zaopatrzenia miasta w wodę i odprowadzania ścieków – druk nr 621. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przygotowania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków – druk nr 612, 612 A. 6. Analiza i zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2020 rok – druk nr 610. 7. Analiza możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje w Łomży i informacja nt przygotowania inwestycji w celu złożenia wniosków o uzyskanie środków z funduszy zewnętrznych – druk nr 613. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie regulaminu Budżetu Obywatelskiego Miasta Łomża – druk nr 629, 629 A. 9. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

     Komisja przyjęła protokół nr 20/21 z dnia 29 marca 2021 r. bez uwag.

 

Ad. 2

            Elżbieta Olejniczak - Bazydło – PUP w Łomży przedstawiła informację o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy , działaniach podejmowanych przez miasto i Urząd Pracy w zakresie przeciwdziałania bezrobociu. Bezrobocie wśród osób młodych i osób niepełnosprawnych na terenie miasta (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację określoną drukiem nr 622.

 

Ad. 3

            Paulina Gałązka – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża na Prawach Powiatu, położonej w Łomży, przy ul. Rubinowej (w załączeniu). Dodała, „że wojsko nie zdążyło zająć stanowiska odnośnie ceny, ponieważ pierwszy operat, który został im pokazany do wglądu, to był stary, już nieaktualny na 1.600 tys. zł. Operat tak naprawdę my przyjęliśmy w dniu wczorajszym. Co do zasady, to wyszliśmy przed szereg, bo przeważnie jeżeli stawiamy na Radę jakieś wnioski, to nie mamy operatu, bo nie jest to wymagane na ten czas.”

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 630 A.

 

 

 

Ad. 4

            Mariusz Konopka – Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o. przedstawił analizę funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży oraz stan zbiorowego zaopatrzenia miasta w wodę i odprowadzania ścieków (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła informację określoną drukiem nr 621.

 

Ad. 5

            Maciej Borysewicz – MPWiK Sp. z o.o. przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie przygotowania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 612 A.

 

Ad. 6

            Renata Nerkowska – WSB UM przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2020 rok (w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za, przy 2 głosach przeciw i 2 głosach wstrzymujących, pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2020 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.

 

Ad. 7

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta poprosił o pytania do przedłożonej analizy możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje w Łomży i informacji nt przygotowania inwestycji w celu złożenia wniosków o uzyskanie środków z funduszy zewnętrznych (w załączeniu).

            Mariusz Tarka – radny – stwierdził, że w przedłożonym zestawieniu nie ma nigdzie mowy o ul. Pułkowej.           

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że jest w pakiecie ulic, które ogłaszamy przetarg na projektowanie. Kolejny pakiet jest w przygotowaniu. Zbieramy tematy, które są istotne i które chcecie Państwo projektować.

            Innych pytań nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących przyjęła analizę określoną drukiem nr 613.

 

 

Ad. 8

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek, projekt uchwały w sprawie regulaminu Budżetu Obywatelskiego oraz autopoprawkę Prezydenta Miasta z dnia 23.04.2021 r. do projektu uchwały dot. kwoty przeznaczonej na realizację zadań oraz harmonogramu ich realizacji (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Wyjaśnił, że przy projektach była konsultowane z prawnikami pojęcie „ogólnodostępność”. Czy ta kwestia jest wyjaśniona, bo z tym był zawsze problem.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta zgodził się, że był problem choćby z SP nr 4 w ubiegłym roku. W regulaminie jest zawarta definicja ogólnodostępności i  tak sprowadzając ją do krótkiej wypowiedzi, bo pomysłów było wiele od ogródków działkowych począwszy przez np. tereny, które są w użytkowaniu wieczystym spółdzielni (strzelnica i skate park), niestety musimy się ograniczyć do terenów, które są własnością miasta. Natomiast jeśli pomysłodawcy będą chcieli usytuować jakieś przedsięwzięcie na terenie szkoły, czy przedszkola, to musza uzgodnić to z zarządcą tej nieruchomości, czyli z dyrekcją i Prezydentem, żeby zapewnić warunek ogólnodostępności. Wówczas teren musi być wydzielony w sensie jakiegoś ogrodzenia z furtką zapewniająca dostęp z zewnątrz do tego terenu, aby dostęp nie był utrudniony poprzez zamknięcie przysłowiowej bramy przez dyrektora po godzinach pracy danej jednostki.

            Andrzej Wojtkowski – radny – odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta Garlickiego stwierdził, że nie wie, czy definicja ogólnodostępności nie kłóci się z tym, że pomysłodawca ma uzgodnić z dyrektorem placówki tę ogólnodostępność i czy to mimo wszystko trzeba uzgadniać z dyrekcją szkoły czy przedszkola.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że przykład SP nr 4 pokazuje, że jest to możliwe i przy dobrej woli wszystkich stron można to realizować.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 629 B.

 

Ad. 9

            Andrzej Wojtkowski – radny – zwrócił uwagę na teren obok Orlika przy ul. Bernatowicza. Stwierdził, że pozostały tam, od strony parkingu, pozostałości po murowanym ogrodzeniu, co wygląda „makabrycznie”. Poprosił, aby zrobić z tym porządek.

            Andrzej Podsiadło odniósł się do ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Dwornej. Mieszkańcy, którzy budują budynki zniszczyli nowy chodnik tak na ul. Kazimierza Wielkiego, jak i na ul. Dwornej poniżej klasztoru Sióstr Benedyktynek. Podniósł również kwestię niedrożnych kratek deszczówki, które przechodzą między ścianą budynku, a jezdnią. Wyjaśnił, że jest wiele takich nie czyszczonych kratek na ul. Radzieckiej, Kapucyńskiej, Rybaki, a dotyczy to całego miasta.

            Wojciech Michalak – radny – poprosił o wyjaśnienie na jakim etapie jest sprawa WOPR-u dot. przekazania nieruchomości.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że nic nowego nie wydarzyło się w tej kwestii. Wie, że miesiąc temu rozmawialiśmy o tym i wyrażał swoją opinię, ale wniosek w tej sprawie nie wpłynął przynajmniej do niego. Być może wniosek WOPR analizuje Prezydent.

            Przewodniczący Komisji poinformował, że pismo zostało skierowane do Pana Prezydenta, a Pani Naczelnik WGN jest w trakcie przygotowywania umowy na przekazanie tej działki WOPR-owi w użyczenie.

            Ireneusz Cieślik zwrócił uwagę, że na niektórych chodnikach w mieście pozostał po zimie piasek.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta podziękował radnym za zgłaszanie uwag, ale poprosił, aby zarówno sprawę niedrożnych kratek, jak też pisaku na chodnikach zgłaszać do MPGKiM. Pani dyrektor uruchomiła kontakt do tego typu spraw i będzie wdzięczna za zgłaszanie wszelkich uwag.

            Andrzej Grzymała – radny – stwierdził, że ogrodzenie SP nr 4 jest zdewastowane, nachylone w kierunku szkoły, co zagraża bezpieczeństwu.

            W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                           Przewodniczący

                                                                                  Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                    Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                           Artur Nadolny

                                                                                             

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 7 cze 2021 11:09
  • Data opublikowania: poniedziałek, 7 cze 2021 11:10
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej