Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 17/20 z dnia 30 grudnia 2020 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Ireneusz Waldemar Cieślik – Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości, który po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Uczestnicy posiedzenia, minutą ciszy uczcili pamięć śp. Witolda Chludzińskiego – Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości. Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do proponowanego porządku posiedzenia (w załączeniu). Komisja uwag nie zgłosiła i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 16/20 z dnia 7 grudnia 2020 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2021 – 2026 – druk nr 533, 533 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wydatków które nie wygasają z upływem 2020 roku. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Łomża – druk nr 538, 538 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża, położonej w Łomży, na obszarze scalenia gruntów, przy ul. Żabiej – druk nr 539, 539 A. 6. Sprawy różne.

Ad. 1

            Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

     Komisja przyjęła protokół nr 16/20 z dnia 7 grudnia 2020 r. bez uwag.

 

 

Ad. 2

 

            Mariusz Konopka – Prezes MPWiK Sp. z o.o. przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2021 – 2026 (w załączeniu).

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Podsiadło stwierdził, że „w planie przewidziana jest budowa wodociągu przy P. Kościuszki, ul. Słonecznikowej, Tkackiej, Bursztynowej, Jaworowej i Grabowej. Poprosił o odpowiedź na pytanie czy na tych ulicach jest sieć kanalizacyjna. Jeżeli nie ma, to dlaczego się nie robi jednego i drugiego".

            Mariusz Konopka – Prezes MPWiK Sp. z o.o. wyjaśnił, że „Jaworowa i Grabowa to są inwestycje związane z przyszłorocznymi inwestycjami, gdzie będzie budowana nawierzchnia drogowa i tam będzie i wodociąg i kanalizacja. Ul. Słonecznikowa, Jesienna są to wszystkie ulice wzdłuż nowej nitki Zawadzkiej i od ul. Wiosennej. Tam w dużej mierze co roku wykonywane są prace i tam gdzie nie ma zaznaczone przy kanalizacji, że nie ma kanalizacji, nie będzie budowy kanalizacji znaczy, że ona na tych łącznikach jest wybudowana”.

            Radny Andrzej Podsiadło stwierdził, że rozumie, że na tych wszystkich ulicach kanalizacji już jest.

            Mariusz Konopka – Prezes MPWiK Sp. z o.o. potwierdził, że tak. „Dodał, że ul. Słonecznikowa jest po drugiej stronie, gdzie był chyba też plan zagospodarowania miejskiego i gdzie nie za bardzo możemy wejść z budową kanalizacji, bo nie są zaznaczone, w którym miejscu będą ulice”

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta sprostował, „że w planie miejscowym są wyrysowane drogi, ale chodzi o to, że nie ma własności jeszcze. Tam są prywatne tereny i o to pewnie chodziło, bo pamięta pierwszy projekt, który Państwo przedstawiliście, zakładał pociągnięcie tych wszystkich sieci w pasach, które są miejskimi tych dróg, a to tak docelowo nie może być. Docelowo oś jezdni będzie przesunięta i o to chodziło, że trzeba będzie przeprojektować. Na ten moment było to w terenach prywatnych i trzeba było uzyskać zgodę prywatnych właścicieli”.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za, przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 533 A.

 

Ad. 3

 

            Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wydatków które nie wygasają z upływem 2020 roku (w załączeniu).

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że pomimo trudnego roku i tak wielu inwestycji ma poczucie, co potwierdzają dokumenty, że udało nam się „powyrabiać” w terminach i zostały naprawdę tylko takie rzeczy, które musiały być wydłużone. Z tych poważnych inwestycji jest tylko ul. Dworna, która jest już w połowie odcinka, pomiędzy ul. Giełczyńską i al. Legionów, wykonana. Druga część do ul. Sikorskiego jest już skończona i oddana, a więc tylko ta ulica została jako „niewygas”. Na ul. Wojska Polskiego zostało przeniesione, ale też już to zostało wykonane, oznakowanie poziome, które musi być grubo warstwowe i może być wykonane w sprzyjających warunkach pogodowych, a więc na wiosnę. Pozostałe rzeczy są to albo projektowe albo takie drobne, które są zlecone i będą realizowane.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 542 A.

 

Ad. 4

 

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Łomża oraz autopoprawkę Prezydenta Miasta z dnia 29.12.2020 r. (w załączeniu).

            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie, „czy są jeszcze jakieś korzyści dla naszego miasta, oprócz środków zewnętrznych, ze względu na utworzenie takiej aglomeracji. Czy środki finansowe, które będziemy pozyskiwać będzie dzielone po równiej części, czy to będzie w jakiś sposób wyodrębnione”.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że jest to ustawowy obowiązek. Formalnie ten dokument proceduje miasto Łomża i jest liderem, ale tak naprawdę na co dzień nie robimy takich przedsięwzięć. Wszystko realizuje MPWiK i te wszystkie środki zewnętrzne, które uzyskuje, to tez dzięki temu, że taka aglomeracja funkcjonowała wcześniej, a też będzie podjęta nowa uchwała w tej sprawie. Nie korzystamy z przywilejów aglomeracji, bo miasto nie zajmuje się ściekami czy innymi rzeczami. Sprawy te, w imieniu miasta, realizuje MPWiK.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwała określony drukiem nr 538 B.

 

Ad. 5

 

            Paulina Gałązka – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża, położonej w Łomży, na obszarze scalenia gruntów, przy ul. Żabiej (w załączeniu).

 

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 6 głosach wstrzymujących, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 542 A.

 

Ad. 6

 

            Przewodniczący obrad przedstawił odpowiedź na pismo Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości,   dotyczące zapytania Przewodniczącej RO nr 9 (odpowiedź w załączeniu).

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

                                                                                       Z-ca Przewodniczącego

                                                                                  Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                  Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                  Ireneusz Waldemar Cieślik

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 6 kwi 2021 11:10
  • Data opublikowania: wtorek, 6 kwi 2021 11:12
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej