Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 2/19 z dnia 16 grudnia 2019 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Rozwoju i Przedsiębiorczości który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie strefy płatnego parkowania, opłat za parkowanie oraz zasad ich poboru – druk nr 307, 307 A. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża dla terenu położonego przy ul. Rybaki - druk nr 309, 309A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 26/IV/18 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie warunków udzielania bonifikat od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Łomża w prawo własności gruntów i wysokości stawek procentowych bonifikat - druk nr 316, 316A. 4. Informacja na temat realizacji budżetu obywatelskiego za 2019 rok - druk 311. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie strefy płatnego parkowania, opłat za parkowanie oraz zasad ich poboru (w załączeniu). Dodał, że tak naprawdę chodzi o przedłużenie obecnego stanu do czasu zakończenia remontów całego Starego Miasta. Uważa, że strefa płatnego parkowania powinna obowiązywać, ponieważ reguluje ona porządek nie tylko na Starym Mieście, ale też w najbardziej obłożonych częściach miasta.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 307 A.

 

Ad. 2

            Anna Skiepko – inspektor WA przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża dla terenu położonego przy ul. Rybaki (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 309 A.

 

Ad. 3

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę nr 26/IV/18 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie warunków udzielania bonifikat od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Łomża w prawo własności gruntów i wysokości stawek procentowych bonifikat (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 316 A.

 

Ad. 4

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił informację na temat realizacji budżetu obywatelskiego za 2019 rok (w załączeniu). Dodał, że większość inwestycji jest wykonanych, a kilka z nich jeszcze trwa. Omówił następnie poszczególne inwestycje. Stwierdził, że ze wszystkich zadań najbardziej problematyczna jest budowa boiska do piłki ręcznej plażowej przy ul. Katyńskiej. Długi czas był problem z dokumentacją, z projektantem, a kiedy już projekt finalizujemy, to pojawiło się wiele głosów, że to boisko, skoro już powstaje, to powinno być w szerszej opcji tj. i do piłki siatkowej, i być może do piłki nożnej. Budżet tego zadania to 100 tys. zł po uzyskaniu projektu boiska do piłki ręcznej plażowej, kosztorys inwestorski wyniósł 260 tys. zł i generalnie w tej postaci jest to niemożliwe do realizacji za te pieniądze. Cały czas dyskutujemy jak z tego wybrnąć, aby wykonać to zadanie, a z drugiej strony nie mamy pieniędzy w budżecie obywatelskim, a poza tym uważamy, że wykonanie zadania w tak okrojonym zakresie mija się z celem.

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Andrzej Podsiadło stwierdził, że dobrym zwyczajem było, że po zakończeniu zadania z budżetu obywatelskiego zbierała się komisja na miejscu inwestycji i zgłaszała swoje uwagi. Teraz tego nie było. Dodał, że mówi o zadaniach na terenie osiedla nr 5, czyli schody ul. Zamiejska – ul. Zjazd i ul. Kapucyńska. Powstała sytuacja, że musiał udowadniać, że przy schodach ul. Zamiejska – ul. Zjazd było przewidziane oświetlenie. Oświetlenie zostało przyjęte przez komisję, jest opis tego zadania, a oświetlenie do dnia dzisiejszego jest niezrobione i tam jest ciemno. Uważa, że jest to wynik tego, że po wykonaniu tych schodów nie było komisji i nikt z Rady Osiedla nie został zaproszony.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że informowaliśmy o tym, że będzie robiony monitoring i jednocześnie będzie wykonane oświetlenie, a Pan radny Podsiadło otrzymywał te informacje co najmniej kilka razy. Dodał, że nigdy nie było komisyjnych odbiorów w tym sensie, że zbieraliśmy pomysłodawców i wszystkich innych, tylko zawsze był odbiór techniczny i z tym problemu nie ma.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła informację określoną drukiem 311.

 

Ad. 5

            Radny Wojciech Michalak poruszył kwestię WOPR-u. Przypomniał, że hangar miał stać 15 listopada br. Jest 16 grudnia, a hangaru nie ma.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że nikt też nie rozbiera budynku i większego niebezpieczeństwa nie ma. Dodał, że sam hangar zaskoczył chyba wszystkich, a najbardziej samego producenta, który to montuje, ponieważ okazało się, że jest dużo technicznych problemów przy montażu hangaru. Z tego, co wie, zostały wyprodukowane 2 egzemplarze tych hangarów. Jeden stoi przy budynku producenta, a drugi u nas w Łomży.

            Lech Dobrowolski – Naczelnik WIR dodał, że od dzisiaj jest ekipa bardziej doświadczona w montażach i ma nadzieję, że do końca tego tygodnia będzie widać duże zaawansowanie robót i będzie w stanie odpowiedzieć, kiedy hangar stanie.

            Radny Tadeusz Kowalewski poprosił o informację na temat ul. Kolejowej. Zwrócił się również z pytaniem, czy są jakieś projekty, plany dotyczące skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Szosa Zambrowska.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że w tej chwili wszystko jest tam wykonane, ulica jest zrealizowana i zepnie ul. Sikorskiego z ul. Piłsudskiego i jeszcze ul. Spokojną. Ma nadzieję, że radni zaszczycą swoją obecnością otwarcie tej ulicy. Odnosząc się do skrzyżowania stwierdził, że było ono koncepcyjnie rozważane pod kątem realizacji ronda. Zrobiona została nawrotka na ul. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem, co poprawiło bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu, aczkolwiek samo skrzyżowanie nie jest łatwe, bo rzeczywiście jest tam słaba widoczność od strony Zambrowa.

            Radny Ireneusz Cieślik zwrócił się z prośbą do Prezydenta, aby zmobilizował służby do uporządkowania ronda Brunona, ponieważ jest tam dziura i porozrzucana kostka brukowa.

            Przewodniczący Komisji poprosił o informację, kiedy planowany jest termin oddania kotła na biomasę w MPEC-u. Zwrócił też uwagę na wygląd rond w mieście, głównie na rondo przy ZUS-e i rondo Solidarności, które nie są wizytówką dla miasta.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że dzisiaj miała być próba rozruchu technicznego kotła na biomasę. W chwili obecnej jest już po terminach i firma litewska na pewno będzie musiała zapłacić karę za zwłokę. Wszystko jednak jest na finalnym etapie. Jeżeli chodzi o wygląd miasta stwierdził, że jest to estetyka nowego dyrektora MPGKiM, którą ustala z Panem Prezydentem. W niektórych miejscach jest bardzo ciekawie, a niektóre są kontrowersyjne.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

                                                                                              Przewodniczący

                                                                                   Komisji Gospodarki Komunalnej,

                                                                                       Rozwoju i Przedsiębiorczości

           

                                                                                           Witold Wł. Chludziński

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 3 sty 2020 10:23
  • Data opublikowania: piątek, 3 sty 2020 10:24
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej