Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad XVIII nadzwyczajnej sesji w dniu 12 września 2007 roku

Rada realizowała następujący porządek:

Na ogólną liczbę 23 radnych Rady Miejskiej Łomży w obradach sesji uczestniczyło 23 radnych, co stanowi 100% ogółu radnych.

  

Ponadto w obradach sesji uczestniczyły osoby zgodnie z załączoną listą obecności.

  

Obrady sesji rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz. 1030.

  

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

              Otworzył obrady XVIII sesji Rady Miejskiej Łomży i po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad. Następnie poprosił o uwagi do porządku obrad. Zwrócił  uwagę, że jest to sesja nadzwyczajna, która została zwołana na wniosek Prezydenta Miasta.   

Pan Jerzy Brzeziński -  Prezydent Miasta 

           

 Prosi o uzupełnienie porządku obrad o dwa bardzo ważne punkty:

 

1.   

   Podjęcie uchwały w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej  Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.

2.     

 Udzielenie pełnomocnictwa  do sporządzenia i złożenia skargi kasacyjnej od Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 lipca 2007 roku  Sygn. Akt  IISA /BK 61/07.

 

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

  

            Poddał pod głosowanie porządek z poprawkami

   Rada 23 głosami za przyjęli następujący porządek dzienny:  

1.    

  Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia  obwodów głosowania w szpitalach i Domu Pomocy Społecznej w Łomży w wyborach do  Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej wyznaczonych na niedzielę  dnia  21 października 2007 roku

 

2.    

  Podjęcie uchwały w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej  Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.

 

3.     

 Udzielenie pełnomocnictwa  do sporządzenia i złożenia skargi kasacyjnej od Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 lipca 2007 roku  Sygn. Akt  IISA /BK 61/07.      

 

Ad. 1

  

Pan Kazimierz Prószyński – Kierownik Biura Obsługi Urzędu

            

  Zabierając głos przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie  utworzenia  obwodów głosowania w szpitalach i Domu Pomocy Społecznej w Łomży w wyborach do  Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej wyznaczonych na niedzielę  dnia  21 października 2007 roku /w załączeniu do protokołu/  Głosów w dyskusji nie zgłoszono.  

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

 

  

          Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

Na 23 radnych Rady Miejskiej Łomży na sesji obecnych jest 23 radnych, za opowiedziało się  23 radnych.

 

Uchwała nr 90/XVIII/07

Rady Miejskiej Łomży

z dnia 12 września 2007 roku  

w sprawie  utworzenia  obwodów głosowania w szpitalach i Domu Pomocy Społecznej w Łomży w wyborach do  Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej wyznaczonych na niedzielę  dnia  21 października 2007 roku (w załączeniu).  

Ad. 2

 

  

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

  

            Poprosił Prezydenta o przedstawienie wniosku.

  

Pan Jerzy Brzeziński -  Prezydent Miasta

    

          Zabierając głos przedstawił wniosek o podjęcie uchwały w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej  Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. /w załączeniu do protokołu/. Uzupełniając wniosek dodał, że tworzenie Strefy Ekonomicznej dają  dla przedsiębiorców ulgę podatku dochodowym od osób prawnych. Samorząd występuje natomiast do Ministra Finansów o subwencje rekompensująca. Obowiązkiem Miasta jest wyposażyć ten teren w infrastrukturę. Dodał, że  UE wyraziła zgodę, by  Strefy Ekonomiczne w roku 2007 wzrosły tylko o 4 tys. ha, w chwili obecnej na terenie RP został już tylko 1 tysiąc. Podkreślił, że cały czas rozmawiają z podmiotami, by wykupić od nich grunty, o podjętych działaniach będzie Radę informował na bieżąco.      

Pan Janusz Nowakowski - Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

  

Zabierając głos przedstawił opinie Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu do protokołu)

  

Rada udzieliła następnie głosu Przewodniczącemu Zarządu Osiedla nr 4

   

Pan Zenon Zawadzki - Przewodniczącemu Zarządu Osiedla nr 4

  

            Zabierając głos w dyskusji stwierdził, że cieszy go ten wniosek i to, że dzieje się to w takim tempie. Prosi, by Rada dbała o ziemie. Następnie potwierdził, że dobrze, że jest szybko, uważa jednak, że czasami zbyt szybko nie jest dobrym rozwiązanie. Następnie zwrócił się do Prezydenta z zapytaniem str. 2 dokumentu jest podany teren, nie ma podane, czyją jest własnością. Prosi również Prezydenta o poinformowanie, jaka jest oferowana cena za ha, wówczas jest wiadomym ile miasto za darmo wnosi do tych firm. Chce również usłyszeć ile mieszkańcy chcą za ha. Ziemi. Czemu nie było ogłoszenia, że miasto jest zainteresowane zakupem gruntów, sam zna kilka osób, które sprzedadzą ziemię. Może być drogo, ale wówczas będzie wiadomym ile jest warta w mieście ziemia rolnicza. Przypomniał, że niedawno ktoś wspominał o terenie przy Fabecie, pyta więc czemu ten teren nie jest włączany, prosi również o inne tereny, które należą do miasta i o nazwiskach oferentów. 

  

Pan Jerzy Brzeziński -  Prezydent Miasta

  

            Odpowiadając Panu Zawadzkiemu wyjaśnił, że Prezydent kierując wnioski do Rady wie, że rozmawia z ludźmi, którzy mają niezbędne minimum wiedzy. W ustawie, o której mówił we wniosku jest klauzula, na jakich gruntach może być tworzona Strefa. Te elementy, które wskazują w uchwale jest to Skarb Miasta, Skarb Państwa w wieczystym użytkowaniu PPS i Gaspol. Wyjaśnił, że owszem miasto posiada grunty, ale są to grunty, które są odległe od tego zwartego kompleksu, które wskazują obecnie o 500 – 600 m i są to małe areały, jak 0.5 ha, 70 ary, 80 ary. Dodał, że negocjowali z ludźmi wykupy gruntów. Jako przykład podał, że w dniu wczorajszym podpisali protokół rokowań, w dniu dzisiejszym zadzwonił Pan i stwierdził, że chce 100 tys. zł za 1000 m. Wyjaśnił, że tam, gdzie są plany zagospodarowania przestrzennego, nie można mówić, że są to grunty rolne, są to grunty przeznaczone pod realizacje zadań ujętych w planie. Szacują, że koszt pozyskania 1 ha gruntu dla Strefy  będzie się wahał w granicach od 1mln zł do 2 mln. zł. Nie zgadza się z tym, że są chętni, którzy oddadzą grunt za darmo. Jeszcze raz podkreślił, że cały czas dyskutują, ponieważ powstająca Strefa cały czas ma się rozwijać. Uważa, że źle się dzieje, że muszą działać publicznie, ponieważ ta publiczność powoduje, że cena cały czas wzrasta. Dodał, że cena, jaką chcą ludzie jest 20-krotnie wyższa od wyceny  gruntu przez rzeczoznawcę.  Nigdy nie ośmieliłby się takich kwot zaproponować radzie. Wyjaśnił, że miasto będzie musiało tereny uzbroić, ale zyska poprzez podatek PIT,CIT.

  

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

    

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

  

            Zakończył dyskusje i poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych Rady Miejskiej Łomży na sesji obecnych jest 23 radnych, za opowiedziało się  23 radnych.

 

Uchwała nr 91/XVIII/07

 

Rady Miejskiej Łomży

 z dnia 12 września 2007 roku 

 w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej  Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. (w załączeniu).   

Rada udzieliła następnie głosu Prezesowi Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej  

Pan Maciej Zajkowski - Prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej             

Zabierając głos podziękował Radzie za podjęcie tej uchwały. Dodał, że ostatnie pół roku to bardzo duża praca Urzędu Miejskiego, spotkań z przedsiębiorcami. Wszystkie listy intencyjne, które zostały złożone na ręce Prezydenta i przekazane do Suwałk stanowią bardzo duży potencjał i przyszłość Miasta.  Ma świadomość, że dzisiejsza decyzja to dobry sygnał na zewnątrz, że miasto jest otwarte. Oczekują teraz na pozytywne działania strony rządowej, dla nich natomiast jest to kolejny wysiłek, by te 16 ha podzielić rozsądnie, Są to zarówno przedsiębiorstwa łomżyńskie, jak i zewnętrzne krajowe i zagraniczne. Jeszcze raz podziękował za podjęte działania.  

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

 

  

          Przypomniał, że o powstaniu Strefy mówiło się bardzo dawno. Zasługi ma w tym i Poseł Lech Kołakowski i Minister Zieliński i Pan Prezydent i Izba Przemysłowo – Handlowa. 

 

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący  Rady  

            Zwrócił uwagę, że we wniosku jest większy areał niż w projekcie uchwały. Zapis w projekcie uchwały jest właściwy.  

Ad. 3  

 

Pan Jerzy Brzeziński -  Prezydent Miasta

 

  

          Zabierając głos przedstawił wniosek o udzielenie pełnomocnictwa  do sporządzenia i złożenia skargi kasacyjnej od Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 lipca 2007 roku  Sygn. Akt  IISA /BK 61/07  

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

  

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

  

Poddał pod głosowanie pełnomocnictwa

- Radcy Prawnemu -   Mieczysławowi Jagielakowi do sporządzenia i złożenia skargi kasacyjnej od Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 lipca 2007 roku  Sygn. Akt  IISA /BK 61/07.

- Inspektorowi w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Lokalowych Urzędu Miejskiego -   Sławomirowi Jabłonowskiemu do wniesienia skargi kasacyjnej od Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 lipca 2007 roku  Sygn. Akt  IISA /BK 61/07.  Rada pełnomocnictw udzieliła jednogłośnie 23 głosami za.   

Pan Wiesław Tadeusz Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej Łomży

  

            W związku z wyczerpaniem porządku dziennego zamknął obrady XVIII nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Łomży.

     

                                                                       Przewodniczący

 

                                                                       Rady Miejskiej Łomży

  

                                                                    Wiesław Tadeusz Grzymała

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 28 wrz 2007 10:27
  • Data opublikowania: piątek, 28 wrz 2007 10:32
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej