Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad IV sesji w dniu 31 stycznia 2007 roku

Rada realizowała następujący porząek:
Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Otworzył obrady sesji i po zapoznaniu się z listą obecności stwierdził prawomocność obrad.
Poinformował, że nastąpi zmiana w porządku obrad. W związku z chorobą Pana Rektora PWSIiP i jego nieobecnością na sesji zaproponował, aby pkt 5 porządku został przeniesiony na następną sesję.
Następnie poprosił o uwagi do porządku dziennego.

Pani Wanda Mężyńska – Z-ca Przewodniczącej Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Wniosła o zmianę zapisu pkt-u 11 na z „dyskusja nad projektem uchwały ...” na „podjęcie uchwały...”.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Odnosząc się do wniosku radnej Mężyńskiej zwrócił uwagę, że zapis „dyskusja” nie oznacza, że po zakończeniu dyskusji Rada nie może podjąć uchwały. Radni mogą podjąć uchwałę na zakończenie dyskusji. Zwrócił się z prośbą o wycofanie tego wniosku.

Pani Wanda Mężyńska – Z-ca Przewodniczącej Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Wycofała wniosek.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie porządek obrad z poprawką polegającą na wykreśleniu pkt-u 5.
Rada 20 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:

1.
Przyjęcie protokołu z obrad III sesji Rady Miejskiej.

2.
Składanie interpelacji i zapytań.

3.
Informacja o pracy Prezydenta Miasta w miesiącu grudniu 2006 r.

4.
Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

5.
Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości gruntowej miasta Łomży przy ul. Poligonowej 28B.

6.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej Łomży.

7.
Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa na rok 2007, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso

8.
Podjęcie uchwał w sprawie:

a) przyjęcie Łomżyńskiego Programu Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi na 2007 rok.

b) powołanie zespołu konsultacyjno-opiekuńczego do spraw współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi.

9.
Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie nagrody opiekuńczej.

10.
Przyjęcie sprawozdania Komisji Rewizyjnej w sprawie:

a) skargi Pani Teresy Ogonowskiej,

b) skargi Pana Józefa Zduńczyka.

11.
Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na 2007 rok.

12.
Przyjęcie planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2007 rok.

13.
Informacja o aktualnym stanie łomżyńskiej oświaty.

14.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania.

15.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.

16.
Sprawy różne.

Ad. 1

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi do protokołu z obrad III sesji Rady Miejskiej.
Radni nie zgłosili uwag i w wyniku głosowania 20 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr III/07 Rady Miejskiej Łomży.

Ad. 2

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o składanie interpelacji i zapytań.

Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Złożył na piśmie interpelacje dotyczące:

1/ podwyżki dla nauczycieli w odniesieniu do subwencji czy przyznane podwyżki są
niezależne od przyznanej miastu subwencji. Zwrócił uwagę, że liczba uczniów
zmniejsza się, mniejsza więc będzie subwencja, natomiast wykształcenie
nauczycieli jest wciąż podwyższane. Zwrócił się z zapytaniem do Prezydenta jaką
posiada wizję, w jaki sposób ta podwyżka będzie rzutowała skutkami dla budżetu
miasta.
2/ realizacji ul. Sybiraków. Czy ulica ta będzie faktycznie, zgodnie z WPI, będzie
realizowana w 2008 roku.
3/ rozwiązań komunikacyjnych w obrębie ulic por. Łagody , Ks. Janusza i
Zawadzkiej. Co z tzw. offsetem firm realizujących obiekty handlowe w
rozwiązaniach komunikacyjnych.
4/ wjazdu do marketu powstającego od ul. por. Łagody. Czy to jedyne, możliwe
miejsce gdzie mógłby być wjazd. Kiedy była wydana decyzja i co z przejściem dla
pieszych.

Pani Alicja Bandzul - Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Złożyła na piśmie, w imieniu mieszkańców, interpelację dotyczącą wykonania utwardzenia nawierzchni ul. Podleśnej i Piaski.

Pan Maciej Borysewicz – radny

Złożył interpelacje na piśmie dotyczące :

1/ korzyści miasta z przynależności do Stowarzyszenia Zdrowych Miasta Polskich i
Stowarzyszenia Samorządów Polskich „Euroregionu Niemen”. Czy miasto brało
czynny udział w inicjatywach i projektach realizowanych przez w/w
stowarzyszenia.
2/ czy jest przygotowana spójna koncepcja zagospodarowania i zabezpieczenia
terenu wokół stadionu, a w szczególności zorganizowania parkingu dla kibiców.

Dodał, że popiera interpelacje radnego Grabani.

Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Poparła interpelacje radnego Grabani. Poprosiła o wyjaśnienie sprawy wjazdu do nowo budowanego marketu Kaufland naprzeciw Centrum Katolickiego. Budowany wjazd powoduje protesty mieszkańców. Jest to związane z bezpieczeństwem dzieci i dorosłych, które w dużych ilościach codziennie korzystają z przejścia przy Centrum Katolickim, do kościoła oraz do SP nr 10. Czy Prezydent zamierza podjąć działania w celu wyeliminowania tych zagrożeń..
Zwróciła następnie uwagę, że w mieście co roku rodzi się mniej dzieci. Jest to związane z niżem demograficznym. Mniejsza liczba dzieci w szkołach to niższe subwencje. Poprosiła więc Prezydenta o wyjaśnienia jakie zamierza podjąć działania w zakresie zabezpieczenia finansowania szkół i placówek oświatowych.

Pani Alicja Konopka – radna

Zwróciła się do Prezydenta z interpelacją dot. budżetu i wyjaśnienie kiedy będzie podjęta uchwała w sprawie budżetu miasta na 2007 rok. Czy Pan Prezydent

nie jest zaniepokojony i czy służy to miastu jeżeli do tej pory, prawie 3 miesiące po wyborach, nie ma uchwały budżetowej. Pamięta z lat poprzednich, że zawsze zwracała się do Rady o jak najszybsze uchwalenie budżetu. Większość samorządów województwa już takie uchwały podjęło. Pozwala to na realizację zadań i pewną stabilizację. Podkreśliła, że nie spotkała się, aby na 3 kolejnych posiedzeniach omawiać budżet w działach merytorycznie podległych komisji. Niektórzy radni, jej zdaniem, celowo opóźniają podjęcie uchwały nie zgłaszając konkretnych wniosków w merytorycznych działach, a ograniczają się do uwag w innych działach.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zgłosił na piśmie interpelacje dotyczące:

1/ I etapu remontu stadionu. Czy firma otrzymywała jakieś płatności w trakcie trwania
prac i z jakich protokołów to wynika. Czy odbiór przeprowadzony 29 stycznia 2007
roku zakończył się protokołem. Czy Prezydent zamierza zapłacić za prace na
stadionie,
2/ skierowania ruchu w ul. Wojska Polskiego. Jak Prezydent zamierza zadbać
o bezpieczeństwo dzieci idących do SP nr 5 i mieszkańców idących na cmentarz
oraz do Wydziału Polityki Społecznej UM,
3/ Czy Prezydent wystąpił do Marszałka, a jeśli tak, to prosi o to wystąpienie.

Pan Jan Kleczyński – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Złożył na piśmie interpelacje dotyczące:

1/ rezerwy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z przeznaczeniem na parki
technologiczne, przemysłowe, specjalny obszar do inwestowania. Czy miasto jest
gotowe ubiegać się o te środki.
2/ dlaczego wydano pozwolenie na drogę dojazdową do budującego się sklepu
w ciągu przejścia obok Centrum Katolickim.
3/ czy starsi mieszkańcy ul. Rybaki i innych ulic z tego regionu mogą liczyć na
poprawę bezpieczeństwa w ciągu pieszym przez „kamienne schodki”,
4/ jakie będą podjęte działania w związku ze znacznym zmniejszeniem liczby
uczniów.

Pan Mariusz Chrzanowski – radny

Złożył na piśmie interpelacje w sprawie:

1/ publikacji interpelacji radnych oraz odpowiedzi na interpelację w internecie na
oficjalnej stronie www.lomza.pl,
2/ w sprawie kontroli stanu odśnieżania dużych powierzchni dachów w mieście.

Więcej interpelacji i zapytań nie zgłoszono.


Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Odpowiadając radnej Konopka poinformował, że sesja budżetowa odbędzie się w dniu 21 lutego br.

Następnie Rada udzieliła głosu posłowi Panu L. Kołakowskiemu.

Pan Lech Kołakowski – Poseł na Sejm RP

Zabierając głos stwierdził, że zawsze chętnie wraca na sesję Rady Miejskiej o ile ma taką możliwość. Następnie poinformował, że ta kadencja Rady, a zwłaszcza działania podjęte w 2007 roku mogą decydować o rozwoju miasta, rozwoju regionu i ten czas samorząd łomżyński, jak również samorządy ościenne muszą dobrze wykorzystać. Chodzi o to, że jego zdaniem, jedną z ważniejszych spraw dla miasta i regionu jest pozyskanie jak największej ilości środków z programu Polski wschodniej, jak również regionalnych programów operacyjnych. Dlatego też samorząd musi składać jak najwięcej wniosków. Dobrze by było gdyby te wnioski były składane wspólnie z sąsiednimi samorządami. Byłaby wówczas większa możliwość pozyskania tych środków, uzyskując dodatkowe premie z tego tytułu. Kolejna rzeczą decydującą o rozwoju miasta i regionu jest podjęcie szeregu działań wspólnych. Ma tu na myśli działania miasta Łomży, powiatu ziemskiego oraz kilku sąsiednich gmin tj. Piątnicy i Łomży. Chodzi mu o wspólne działania komunikacyjne. O przyszłości Łomży, jego zdaniem, najbardziej może decydować budowa obwodnicy. W związku z tym zwrócił się do Wysokiej Rady do Prezydentów, jak również zwróci się do wójta Piątnicy i gm. Łomża o podjęcie wspólnych, skoordynowanych działań. Chodzi mu o ustalenie kalendarza szeregu wizyt w Generalnej Dyrekcji, w Ministerstwie Transportu być może nawet w kancelarii Premiera. Chciałby, aby w przyszłym tygodniu, w związku z planowaną budową obwodnicy spotkać się już na roboczo. Kolejnym bardzo istotnym, jego zdaniem, tematem jest tworzenia specjalnych stref, podstref ekonomicznych. W naszym przypadku byłaby to podstrefa w suwalskiej strefie ekonomicznej. Polska otrzymała 4 tys. ha. Obowiązkiem więc władz samorządowych Łomży i okolic jest podjęcie tych działań. Zwróci się do Prezydenta i władz sąsiednich samorządów z prośbą o przedłożenie oferty terenu pod ewentualną lokalizacje podstrefy ekonomicznej. Taką ofertę otrzymał z trzech samorządów tj. miasta Łomży, gm. Łomża i gm. Piątnica. Ma nadzieję, że na przestrzeni miesiąca, dwóch, jeżeli te oferty uzyskają wstępną, pozytywna opinię, wówczas przyjdzie czas na składanie konkretnego wniosku, czy tez wniosków trzech samorządów do Ministra Gospodarki. Celowym by było, aby tworząc strefę ekonomiczna samorządy miały do dyspozycji 20-40 ha gruntu. Tereny te nie musza być ogrodzone jednym płotem, ale mogą znajdować się na terenie dwóch, a nawet trzech samorządów. Podkreślił, że pozostaje w stałym kontakcie z Prezydentem oraz wójtami. Jest to bardzo dobra możliwość rozwoju i nie można tego odpuścić. Jeżeli udałoby się to zrobić, to dałoby to 2-3 tys. miejsc pracy w regionie. Są to jego zdaniem najważniejsze priorytety, nad którymi należy się skupić i podejmować wspólne działania.
Poinformował następnie, że w czasie ubiegłorocznej wizyty majowej Sejmowej Komisji Pracy zasygnalizował możliwość budowy w Łomży, ewentualnie jeżeli takich
terenów by nie było, to w terenie najbardziej zbliżonym do Łomży, ośrodka szkoleniowego OHP, nie wykluczone, że Europejskiego Centrum EFEZ. Udałoby się ściągnąć przy tej lokalizacji kilka milionów euro na finansowanie budowy, jak również wyposażenie. Wie, że w lutym dojdzie do przyjazdu komendantów OHP i zostaną podjęte wstępne decyzje. Oferty terenowe zostały przekazane do Komendy Głównej OHP. Dobrze by było, aby decyzje były podjęte w ten sposób, że ten obiekt byłby jak najbliżej Łomży. Wówczas zapewne część kadry pedagogicznej, szczególnie praktycznej nauki zawodu, znalazłoby dobrze warunki pracy. Wiele osób mogłoby podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Ośrodek ten dysponowałby poza salami wykładowymi również 100-osobowe hotele. Zakres działania tego ośrodka objąłby teren byłego województwa łomżyńskiego jak również ostrołęckiego.
Kolejnym jego działaniem była jego wizyta wraz ze starostą łomżyńskim na spotkaniu z kierownictwem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na temat pozyskiwania środków na sprawy związane z kulturą.
Zwrócił się do Wysokiej Rady i Prezydentów o ustalenie kalendarza wspólnych, roboczych spotkań, którym celem będzie ściąganie środków budżetowych krajowych i unijnych tak, aby można było wyborcom przedstawić konkretne efekty pracy. Uważa to za bardzo zasadne. jeżeli taka potrzeba wizyt w ministerstwie jest, to deklaruje swoja pomoc w ustaleniu terminów spotkań. Do tej pory praktyka była taka, że w tych wyjazdach uczestniczyli Prezydenci, naczelnicy wydziałów, merytoryczni pracownicy. Chciałby poinformować, że radni również mogą uczestniczyć w delegacjach do ministerstwa czy tez do sejmowych komisji. Złożył deklarację pomocy i czeka na odzew.

Ad. 3

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi do informacji o pracy Prezydenta w miesiącu grudniu br. (w załączeniu).

Radni uwag nie zgłosili.

Ad. 4

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił rezygnację Pana Józefa Kosiorka z mandatu radnego.
Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 22 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Uchwała nr 13/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie wygaśnięcia mandatu (w załączeniu).

Pan Zbigniew Lipski – radny

Stwierdził, że świadomie wstrzymał się od głosu, ponieważ jego zdaniem kandydując na radnego Pan Kosiorek zdawał sobie sprawę z tego, że trzeba będzie złożyć określone oświadczenia i złożyć ślubowanie. Złożył ślubowanie, później z przyczyn niewiadomych, rezygnuje. Szkoda mu takiego radnego, ponieważ uważał, że jest to osoba, z którą w kwestiach merytorycznych miał wspólne tematy i miał nadzieję, że będą razem pilotować je w radzie.

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Lipskiego wyjaśnił, że na początku, po uzyskaniu już mandatu, Pan Kosiorek zdecydował się, że będzie prowadził działalność gospodarczo - produkcyjną i uzyskał na to środki. Nie wiedział o tym jeszcze kandydując. W momencie pozyskania środków zewnętrznych rozpoczął kroki w kierunku działalności produkcyjnej. W chwili obecnej pozyskał bardzo korzystne warunki w Zambrowie i tam będzie prowadził tę działalność produkcyjną. Planuje zatrudnić 50 – 70 osób.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Stwierdził, że tym bardziej mu szkoda, że w składzie Rady nie będzie takiego przedsiębiorcy.

Ad. 5

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Poinformował, że radni otrzymali materiały. Temat był przedmiotem dyskusji w komisji.

Pan Janusz Nowakowski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu).

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił Prezydenta o wyjaśnienie, czy jest znana wartość tej działki, którą miasto chce sprzedać bez przetargu.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że nie jest to sprzedaż. Jest to ustalenie prawa wieczystego użytkowania. Dodał, że art. 23 ustawy o gospodarce nieruchomościami mówi wyraźnie, że Prezydent musi mieć legitymację prawną, aby zlecić wycenę rzeczoznawcy. Poprosił radnego Głaza , aby zaczął czytać prawo, które ciąży na Prezydencie.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zabierając ponownie głos zwrócił uwagę, że czyta materiały i przepis ten stosuje się gdy sprzedaż nieruchomości następuje na rzecz osoby, która dzierżawi nieruchomość i o to się pyta.

Pan Maciej Borysewicz – radny

Poprosił o wyjaśnienie w jaki sposób są zabezpieczone interesy miasta jeżeli Rada wyrazi zgodę na zbycie tej nieruchomości bez przetargu temu przedsiębiorstwu, jeżeli za rok lub dwa przedsiębiorstwo upadnie, a umowa najmu, która ma trwać 11 lat nie zostanie wykonana. Jego zdaniem jest za wcześnie, minęło dopiero 1,5 roku.




Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że interes miasta może być zabezpieczony tylko przez wieczyste użytkowanie, a nie poprzez umowę zbycia nieruchomości. Jeżeli będzie to umowa zbycia nieruchomości, to są kwoty, które wpływają do kasy. Jest to umowa cywilno – prawna. Firma płaci określoną kwotę wynikającą z operatu. Jeżeli jest to wieczyste użytkowanie wówczas określa się jego wysokość na ten okres.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 21 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących.

Uchwała nr 14/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości gruntowej miasta Łomży przy ul. Poligonowej 28 B (w załączeniu).

Ad. 6

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Zabierając głos zwrócił uwagę, że w skład Komisji Inwentaryzacyjnej proponowani są radni i pracownicy urzędu. Poprosił Komisje Gospodarki Komunalnej o opinię. Poprosił również o zgłaszanie kandydatur.

Pan Janusz Nowakowski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu).
Następnie do składu komisji zaproponował radnych: Tadeusza Zarembę oraz Piotra Grabani.

Pan Maciej Borysewicz – radny

Zgłosił kandydaturę radnego Janusza Nowakowskiego.
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.
Z ramienia Prezydenta do składu komisji zgłoszone zostały Pani Anna Rzędarska i Krystyna Chojnowska, które również wyraziły zgodę.

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zaproponował, aby przewodniczącym komisji został radny Janusz Nowakowski, a zastępcą przewodniczącego radny Piotr Grabani.
Kandydaci wyrazili zgodę.
Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały z zaproponowanym składem.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło udział 16 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 15 radnych, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Uchwała nr 15/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej Łomży (w załączeniu).

Ad. 7

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa (w załączeniu).

Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawił opinię Komisji Finansów i Skarbu Miasta (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały z zaproponowanym składem.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło udział 16 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych.

Uchwała nr 16/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa na rok 2007, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (w załączeniu).

Ad. 8 a,b

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie Łomżyńskiego programu Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi oraz powołania Zespołu konsultacyjno-opiniującego (w załączeniu).
Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Przedstawiła opinię Komisji Edukacji, Kultury i Sportu (w załączeniu).

Pani Alicja Bandzul - Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).

Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że Łomża była jednym z pierwszych miast, które taka kartę uchwaliły i działa to dobrze. Organizacje wspierają samorząd swoim działaniem. W przyszłości zakres działania organizacji należy rozszerzyć. Zwrócił uwagę na to Komisji Rozwoju. Stwierdził, że organizacje pozarządowe często nie dysponują kapitałem przy korzystaniu z funduszy unijnych. Miasto mogłoby być tu jednostką wiodącą w tym zakresie. Organizacje pozarządowe pomagają miastu jakby konsumować środki finansowe, przede wszystkim na działania związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi czy tez patologiom społecznym. Jednak jest to działanie jednostronne. Członkom Komisji Rozwoju wydaje się, że należy włączyć w działania karty współpracy inne wydziały, przede wszystkim wydział rozwoju. Włączyć również Komisję Rozwoju i spróbować włączyć w to organizacje pozarządowe, które działają na rzecz rozwoju miasta. Dodał, że jest to wniosek dla rozszerzenia karty współpracy na przyszłość.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie:

a) programu współpracy
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło udział 21 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych.

Uchwała nr 17/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie przyjęcia Łomżyńskiego Programu Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi (w załączeniu).

b) powołania zespołu
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło udział 21 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych.




Uchwała nr 18/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie powołania Zespołu Konsultacyjno – Opiniującego ds. Współpracy Miasta z Organizacjami Pozarządowymi (w załączeniu).

Ad. 9

Pani Alicja Bandzul - Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiając wniosek Komisji Rodziny w sprawie nagrody opiekuńczej dodała, że Komisja zgłaszając wniosek w oparciu o § 8 pkt 7 – ochrona zdrowia, pkt 8 – pomoc społeczna, pkt 18 – polityka prorodzinna statutu oraz art. 7, ust. 1, pkt 16 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ma uwadze kształtowanie polityki prorodzinnej w mieście, która jest składową wielorakich działań ogólnokrajowych mających na względzie potrzebę zwiększenia przyrostu naturalnego, zwiększenia zainteresowania rodziców, opiekunów zdrowiem i potrzebami ich dzieci, poprawę warunków rozwoju dzieci w najwcześniejszym ich okresie życia tj. do 18 miesiąca. Następnie przytoczyła zapisy specjalistów w tym zakresie oraz dane statystyczne w zakresie urodzeń. W 2006 roku urodziło się 1.048 dzieci mniej. W dalszej wypowiedzi zwróciła uwagę, że spadek przyrostu naturalnego doprowadzi do zmniejszenia ilości szkół, budynki będą stały puste. Spowoduje to również brak rąk do pracy. Nauczyciele stracą pracę. Podkreśliła, że podstawą prawną do podjęcia tej uchwały jest już cytowana ustawa o samorządzie gminnym jak również Konstytucja RP – art. 18, art. 163, art. 166, Europejska Karta Społeczna – część I pkt 16. Wyjaśniła, że Komisja Rodziny, po przeanalizowaniu sytuacji demograficznej miasta, występuje do Wysokiej Rady o podjęcie uchwały. Podkreśliła, że nagroda opiekuńcza nie jest to obligatoryjne rozdawnictwo pieniędzy, ale jest to przede wszystkim polityka prorodzinna, ochrona zdrowia i w jakimś sensie pomoc społeczna. Wyjaśniła, że każde dziecko otrzymuje książeczkę zdrowia i chodzi o to, by zmobilizować rodziców bądź rodziny zastępcze do przeprowadzania badań i szczepień w określonych terminach. Wiąże się to z tym, iż po reorganizacji w służbie zdrowia zmieniła się procedura i nie są wysyłane wezwania na szczepienia ochronne, czy też obowiązkowe badania. Za to wszystko odpowiadają teraz rodzice. Jeżeli rodzice nie zgłoszą się do lekarza rodzinnego, dziecko jest zaniedbane i to wpływa na dalsze życie dziecka i stan jego zdrowia. Poinformowała następnie, że Łomża nie jest pierwsza, która taką uchwałę podejmuje. Są samorządy, które taką uchwałę podjęły. Jedną z nich jest gm. Józefów koło Warszawy, która 14 kwietnia 2006 roku podjęła uchwałę i wypłaca 1.000 zł bez zobowiązań. Jest to tzw. dodatek miejski za fakt urodzenia dziecka. Uważa, że propozycja Komisji jest czymś lepszym, ponieważ dotyczy ochrony zdrowia, która jest bardzo ważna, dla rodzin ubogich będzie to pomoc społeczna jest to bowiem 1 tys. zł. Podkreśliła, że nie będzie to dotyczyło wszystkich rodzin równocześnie. Będzie to spływało sukcesywnie i dotyczyło budżetu roku przyszłego, a nie tego, a jeśli tego, to pod koniec roku. Proponowane warunki są bardzo ostre i nie wszystkie rodziny będą w stanie je spełnić ok. 2/3 lub 1/3. Jest to niestety smutne, ponieważ społeczeństwo będzie chore.

W dyskusji głos zabrali:
Pan Mariusz Chrzanowski – radny

Postawił wniosek o przerwę 15-minutową na spotkanie klubu.

Pan Tadeusz Zaremba – radny

Zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że jeżeli podejmuje się dyskusje w sprawach finansowych, to nie może być tak, że Komisja Finansów nie wyrażała opinii, a przy tym stanie projektu uchwały nie bardzo było nad czym dyskutować. Uważa więc, że należy wniosek odesłać do Komisji. Analizując materiał zauważył, że adresatem skutków uchwały mają być dzieci i z tego, co Przewodnicząca Komisji Rodziny mówiła, to 2/3 nie będzie w stanie spełnić warunków. Pomijając to, że kryteria formalno-biurokratyczne będą decydowały komu dać, to obawia się, że te dzieci, które najbardziej będą potrzebowały wsparcie, a więc tam, gdzie rodzice są niegodni tego miana, nie będą mogły korzystać z tych procedur. Następnie zwrócił uwagę, że przytoczone liczby i przykłady spadku demograficznego nie zależą od tego, że damy 1 tys. zł. Jest to obrad swoistej choroby, która drąży Łomżę i inne miasta, a nazywa się po części globalizacją i brakiem perspektyw dla tych, którzy mogą mieć dzieci. Uważa więc, że problem sięga głębiej i nie uleczy się tego braku dzietności. Jeszcze raz podkreślił, że ma wątpliwości, czy dobrze został określony system filtrowania tych osób i adekwatność tej formy do zaistniałej sytuacji. Co do tego, że trzeba promować, nie ma wątpliwości. Wniósł więc, aby temat ten został odesłany do Komisji, został przeanalizowany przez inne komisje, a zwłaszcza pod względem finansowym jak również, czy jest to zgodne z prawem.

Pani Alicja Bandzul - Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Zaremby stwierdziła, że wywnioskowała z niej, iż radny nie zapoznał się z materiałami, które otrzymał. Zwróciła się z prośbą do radnych żeby zapoznali się z materiałami, które otrzymali.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos w dyskusji stwierdził, że na pewno też nie zapoznał się z materiałami, ponieważ chce podążyć tokiem myślenia radnego Zaremby, chociaż materiały przeczytał od początku do końca. Zwrócił uwagę, że w Radzie nie ma nikogo, kto by nie zgodził z celami, które przyświecają temu działaniu. Problem natomiast jest, jego zdaniem, w metodzie, którą rada chce lansować. Przytoczył treść artykułu dotyczącego tego, jak to w niektórych krajach bogatych rośnie liczba potomków, ponieważ tych potomków kupuje się poza granicami. W przypadku tej uchwały jest taki sam sposób myślenia, można coś kupić. Uważa, że tak nie jest, nie można kupić większej dzietności. Zgadza się z Przewodniczącą Komisji, że istnieje potrzeba zwiększenia ilości narodzin, ale zaproponowane rozwiązanie jest najprostsze tj. pieniądze. Uważa, że projekt tej uchwały ma elementy dyskryminujące, co powoduje, że w ogóle nie może to być uchwalone. Jeżeli Rada przyjmie taką metodę, to należałoby przeanalizować dokładnie jaka jest sytuacja w
mieście i wówczas okaże się to, co mówił radny Zaremba, że tam jest dzietność większa, gdzie są rodziny ubogie, natomiast większe świadczenia sa tam, gdzie są pieniądze. Należy pomóc tym rodzinom, ale nie w formie darowizny za coś, co jest dumą rodziców, opieka nad dzieckiem. Uważa, że do tematu należy podejść inaczej i Rada w latach ubiegłych to robiła, cedując zadania na organizacje, które mogą wspomóc tę biedę łomżyńską. Jeżeli mówi się o tym, że trzeba prowadzić ochronę i profilaktykę ze wskazaniami, to należy znaleźć kogoś, kto tego dopilnuje. Jest to np. MOPS. Odnosząc się do projektu uchwały zwrócił uwagę, że jest to dyskusja nad projektem uchwały, a nie przyjęciem uchwały. Stwierdził, że nie ma opinii prawnej. Otrzymał dwa materiały, z których jeden posiada negatywna opinie prawną, a drugi nie posiada w ogóle opinii, uważa, że tak się nie robi. Brak jest wyliczeń ile to będzie kosztowało. Ponadto jeżeli odróżnia się matki, które mogą karmić dzieci piersią od tych, które są chore i nie mogą karmić, to jest to dyskryminacja. Ponadto nie można zobowiązać lekarza orzecznika.

Pani Alicja Konopka – radna

Zabierając głos w dyskusji poprosiła radcę prawnego o wyjaśnienie czy projekt tej uchwały jest zgodny prawem, bo takiej klauzuli na tej drugiej propozycji nie ma. Poprosiła Prezydenta o wyjaśnienie jakie to będą pieniądze i czy miasto na takie wydatki stać.

Pan Mieczysław Jagielak – Radca Prawny UM

Odpowiadając wyjaśnił, że nie będzie dyskutował w sprawie swojej opinii. Odnośnie drugiego projektu uchwały wyjaśnił, że powstał on po posiedzeniu Komisji Rodziny i nic nie zmienia, jest taki sam. Nastąpiła tylko zmiana formy uchwały, nie w jednym tekście ale najpierw uchwala się nagrodę, później określa warunki z tym, że warunki zostały przeniesione do załącznika, którym jest regulamin. Natomiast, co do zasady, treść pierwszego i drugiego projektu pokrywają się. Dodał, że opinia wyrażona co do pierwszego tekstu projektu uchwały nadal jest wiążąca i nie zmienia jej.

Pani Wanda Mężyńska – Z-ca Przewodniczącej Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Odnosząc się do wypowiedzi wyjaśniła, że nagroda ta nie ma na celu rodzenia „dla pieniędzy”. Chodzi o to, aby mamy po zajściu w ciąże dbały o swoje zdrowie i zdrowie dziecka. Chodzi tu o zmobilizowanie rodziny do tego, żeby na czas przeprowadzono badania, szczepienia. Uważa, że skoro przyjęły to inne samorządy, to należy przyjąć i u nas. Projekt uchwały dotyczy również tych mam, które nie karmią czy też są mamami zastępczymi. te wszystkie dane będą w książeczkach zdrowia. Ważne jest, aby mama chodziła z dzieckiem na badania. Są również zapisy pielęgniarek środowiskowych, że przeciwwskazań brak. Chodzi o zmobilizowanie rodzin do wielodzietności. Byłaby to zachęta dla młodych małżeństw.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jest za każdą formą pomocy rodzinie. Pomoc społeczna nie posiada tak dużych środków, aby zaspokoić wszystkie potrzeby. Chciałby jednak, aby ta uchwała, proponowana przez Komisje Rodziny, nie została uchylona. Jest za ta uchwałą, ale chciałby, aby temat ten został przepracowany w innych komisjach. Z zapisów tej uchwały wynika, że skutki będą odczuwalne w budżecie roku przyszłego. Uważa więc, że Rada powinna podjąć decyzję, że przekazuje do wszystkich komisji. Ponadto dziwi się, że Prezydent nie włączył się do pracy nad uchwałą, a był obecny na posiedzeniu komisji. Należy więc do tej pracy włączyć Pana Prezydenta. Ponadto projekt tej uchwały należy przepracować tak, aby był zgodny z przepisami prawa i by doprowadził do zamierzonego celu. Uważa, że Komisja Rodziny stanęła na wysokości zadania i w chwili obecnej wszystko zależy od dobrej woli Prezydenta i wszystkich radnych, aby wypracować właściwy projekt uchwały. Złożył formalny wniosek, aby projekt uchwały trafił do wszystkich komisji oraz do Prezydenta, aby przepracować go i aby wrócił pod obrady sesji.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Zabierając głos zwrócił uwagę, że wszyscy mówią o tym, że jest to szczytny cel, że należy wspomagać rodziny. Nikt jednak nie mówi jakie rodziny wspomagać. Uważa, że jeżeli wspomóc rodziny, to te biedne te, którym należy się, które tego potrzebują. Dlatego też należy zwrócić uwagę na dochód rodziny. Jeżeli są rodziny, które stać na to, aby wychować dziecko, a nie decydują się na to, bo chcą mieć swobodę na wyjazdy to i tak ta uchwała ich nie zmobilizuje. Wniósł, aby w projekcie uchwały brać pod uwagę dochód rodziny.

Pani Alicja Bandzul - Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Zwróciła uwagę, że w uchwale tej nie chodzi o pomoc społeczną, a nagroda opiekuńcza jest to polityka prorodzinna, opieka zdrowia i w jakimś sensie pomoc społeczna. Podkreśliła, że chodzi o to, aby samorząd zwrócił uwagę na młode rodziny, rodziny zastępcze, aby te młode rodziny wiedziały, że miasto tym problemem się interesuje i że widzi ten problem. Dodała, że wszystkim jest również wiadomo, czemu kobiety rodzą teraz później. Przypomniała, że samorząd mieści się w mieście katedralnym, a biskup jest Przewodniczącym Komisji ds. Rodzin w Episkopacie Polskim i to tez samorząd zobowiązuje. Chodzi o to, aby współpracować w jednym kierunku, ponieważ rodzina jest trochę zaniedbana.

Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Zwróciła uwagę, że tytuł projektu uchwały brzmi: nagroda opiekuńcza. Jest to projekt zgłaszany jako element polityki prorodzinnej w mieście. Chodzi o to, aby kobieta nie tylko urodziła, ale również dbała o siebie będąc w ciąży oraz o dziecko. To jest to, że jeżeli się tego nie dopilnuje samemu, nikt tego nie przypomni. Chodzi tu o samodyscyplinę. Rodzina, która spełni wszystkie punkty otrzyma tę nagrodę.
Dodała, że nie jest przekonana, co do uzależniania tego od finansów rodziny. Jest to nagroda za to, aby kobieta dbała o siebie i o dziecko. Ma nadzieję, że zmobilizuje to rodziny.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod glosowanie wniosek formalny, aby projekt uchwały przekazać do Komisji i Prezydenta celem dopracowania i wprowadzenia pod obrady sesji w miesiącu lutym.
Rada, powyższy wniosek przyjęła 16 głosami za, przy 4 głosach przeciw i 2 głosach wstrzymujących.

Ad. 10 a, b

Pan Jan Kleczyński – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Przedstawił stanowisko Komisji rewizyjnej w sprawie skargi Pani Ogonowskiej (w załączeniu) oraz stanowisko Komisji w sprawie skargi Pana Józefa Zduńczyka (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie skargi Pani Ogonowskiej.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 22 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Uchwała nr 19/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie skargi Pani Teresy Ogonowskiej na Prezydenta Miasta oraz na Dyrektora MPK ZB (w załączeniu).

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie skargi Pana Zduńczyka.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 22 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 22 radnych.

Uchwała nr 20/IV/07
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 31 stycznia 2007 roku

w sprawie skargi Pana Józefa Zduńczyka na Prezydenta Miasta (w załączeniu).

Ad. 11

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o zgłaszanie uwag do zaproponowanego planu pracy Rady Miejskiej na 2007 rok (w załączeniu).

Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Zgłosiła poprawki Komisji Edukacji, Kultury i Sportu (w załączeniu).


Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz – radna

Zwróciła uwagę, że pewne tematy powtarzają się np. marzec pkt 3, pkt 8, ten sam temat jest również w maju pkt 6. Zaproponowała połączenie tych tematów. Ponadto stwierdziła, że w planie pracy powinien znaleźć się pkt dotyczący oceny działań Straży Miejskiej – maj.

Pan Paweł Borkowski - Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i
Zagospodarowania Przestrzennego

Zgłosił poprawki Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu).

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Zwróciła uwagę na zapis pkt-u w miesiącu lipcu. Stwierdziła, że temat „ocena stanu bezpieczeństwa...” jest źle sformułowany. Powinno być „Informacja Komendanta Straży Miejskiej”. Poprosiła również o uwzględnioną w miesiącu sierpniu informację o zagrożeniu patologią przenieść na miesiąc kwiecień.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Zaproponował, aby w kwietniu odbyło się spotkanie z posłami i senatorami, aby poinformowali o działaniach na rzecz naszego miasta i regionu oraz skutkach tych działań.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Lipskiego stwierdził, że trudno będzie to dostosować do posiedzeń Sejmu.

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zaproponował, aby nie zapisywać w planie pracy spotkania. Prezydium Rady Miejskiej zobowiązuje się do zaproszenia posłów i senatorów na jedną z sesji rady.

Dodał, że posłowie i senatorowie zostali zaproszeni na najbliższe posiedzenie Komisji Edukacji.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Zaproponował, aby w lutym odbyła się jedna sesja Rady Miejskiej – 21 lutego.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił Przewodniczącego Macieja Głaza, aby przedstawił zgłoszone poprawki.
Po przedstawieniu poprawek poddał pod głosowanie projekt planu pracy z poprawkami.
Rada 22 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Rady Miejskiej na 2007 rok.

Ad. 12

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi do zaproponowanego przez Komisje Rewizyjną planu kontroli na 2007 rok (w załączeniu).
Radni uwag nie zgłosili i w wyniku głosowania 22 głosami za – jednogłośnie przyjęli plan kontroli Komisji rewizyjnej na 2007 rok.

Ad. 13

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi do informacji o stanie oświaty (informacja w załączeniu).

Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Poinformowała, że Komisja Edukacji materiał analizowała. Nie wypracowała jednak stanowiska. Zwróciła się z zapytaniem do Prezydenta jakie zamierza poczynić kroki odnośnie polityki oświatowej w mieście.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił Prezydenta o wyjaśnienie, czy jest prawdą, że uczniowie w I LO są skupiani w salach z monitoringiem i tam spędzają lekcje wychowania fizycznego. Takie informacje do niego dotarły i prosi o sprawdzenie tego.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że gimnazjum znajdujące się przy I LO uważane jest za elitarna szkołę. Jest zasmucony tym, o czym mówi radny Głaz. Nie w chwili obecnej Prezydenta Choińskiego, ale sprawdzi ten temat i jeżeli faktycznie tak jest, to uważa, że jest to naganne.

Ad. 14

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o odpowiedź na interpelacje i zapytania.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Poinformował, że w związku z dużą ilością i obszernością interpelacji, udzieli odpowiedzi na piśmie.

Ad. 15

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił treść pism skierowanych do Rady:

1. Skarga Pani Jarosz – Rada 20 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przekazała skargę do Komisji Rewizyjnej.
2. Pismo ŁTPCh „Hospicjum” w sprawie przekazania aktem notarialnym gruntów jako darowizny – Rada 21 głosem za, przy braku głosów przeciw I 1 głosie wstrzymującym przekazała pismo do Komisji Gospodarki Komunalnej i Prezydenta Miasta.
3. Podanie o przydział mieszkania Pani Zenobii Misiejuk oraz Panu Świderskiemu – przekazano zgodnie z kompetencjami Prezydentowi Miasta.
4. List otwarty Pana Marka Makieła dot. Strategii zrównoważonego Rozwoju Miasta – przekazano wszystkim radnym

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Poinformował, że w Łomży jest ośrodek azylancki i przebywa w nim wiele rodzin z Czeczenii. Są to ludzie bez mieszkania, bez zameldowania, bez zatrudnienia i bez środków do życia. Jest to duży problem, który będzie miał wymiar w środkach z pomocy społecznej. W SP nr 5 uczy się już 50 dzieci. Rozważają rozmieszczenie tych dzieci w innych szkołach. Stwierdził, że jest to problem, który będzie narastał z roku na rok.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

Następnie przedstawił pismo do MPWiK w sprawie przetargu (w załączeniu) – przyjęto do wiadomości.

Ad. 16

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

W sprawach różnych poinformował o wygaśnięciu mandatu ławnika radnemu Kozłowskiemu. Poinformował również o powołaniu Klubu „Prawo i Sprawiedliwość” (pismo w załączeniu).

Pani Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Sportu

Odnosząc się zarzutu radnej Konopka odnośnie opóźniania prac Komisji Edukacji nad budżetem wyjaśniła, że jako Przewodnicząca Komisji otrzymała pismo od Przewodniczącego Rady, że do 5 lutego br. ma dostarczyć opinię w sprawie projektu budżetu. Jest jej przykro, że radna Konopka, będąc członkiem Komisji Finansów z tym terminem nie zapoznała się. Dodała, że prace w Komisji Edukacji idą bardzo merytorycznie i ma nadzieję, że jutro Komisja wypracuje stanowisko.



Pan Piotr Grabani – Przewodniczący Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Poinformował, że Komisja Finansów spotyka się o godz. 17.00. Odnosząc się do wypowiedzi radnej Konopka stwierdził, że szanują ją, jest radną od kilku lat i uważa, że to, co powiedziała w interpelacjach do Prezydenta było w trosce o budżet. Zwrócił następnie uwagę, że budżet 2003 roku, a więc na początku poprzedniej kadencji został uchwalony 23 marca 2003 roku.

Pan Tadeusz Zaremba – radny

Zwrócił się z prośbą, aby zamiast słów „służby Prezydenta” używać „Prezydent i jego współpracownicy”.


Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Stwierdził, że nie zgadza się z tym, ponieważ przepisy stanowią o służbach publicznych, kiedyś mówiło się o korpusie. Jego zdaniem nie jest to obraźliwe.

Pan Jerzy Brodziuk - radny

Odnosząc się do dojazdów do pewnego sklepu zwrócił uwagę, że projekt rozjazdów drogowych powstał wiosną 2002 roku, kiedy członkiem Zarządu Miasta, prawdopodobnie zastępcą prezydenta, był Pan Piotr Grabani.

Pan Maciej Głaz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Odnosząc się do wypowiedzi radnej Konopka zapewnił, że taka praca nad budżetem nie blokuje prac Prezydenta oraz nie jest zagrożeniem dla finansów miasta.

Pan Wiesław Grzymała – Przewodniczący Rady Miejskiej

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego zamknął obrady IV sesji Rady Miejskiej.


Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży

Wiesław Tadeusz Grzymała













  • Data powstania: Data powstania: piątek, 23 lut 2007 14:14
  • Data opublikowania: piątek, 23 lut 2007 14:19
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej