Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad III sesji w dniu 17 grudnia 2002 roku

Rada Miejska realizowała nastepujący porządek obrad:
1.
Składanie interpelacji i zapytań.
2.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2002 rok.
3.
Podjęcie uchwał w sprawie określenia stawek podatków na 2003 rok:

A/ od nieruchomości,
B/ od środków transportowych,
C/ od posiadania psów,
D/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

4.
Podjęcie uchwały w sprawie Powiatowego Funduszu Gospodarki Geodezyjnej i Kartograficznej na 2003 rok.

5.
Podjęcie uchwały w sprawie Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003r.

6.
Pierwsze czytanie budżetu miasta na 2003r.

7.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania.

8.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.

Ad. 1

Interpelacji i zapytań nie zgłoszono.

Ad.2

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji.


Nastepnie przeprowadzono wnikliwą dyskusję nad wnioskiem Prezydenta i opinią Komisji Finansów i Skarbu Miasta.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Stwierdził, że po rozważeniu wniosku Komisji Finansów przychyla się do woli Rady i wnosi o zmianę przeznaczenia kwoty 20 tyś.zł, tj. przeznaczenie jej na SP nr 3 i gimnazjum przy tej szkole – na remont sali gimnastycznej.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały ze zgłoszoną przez Prezydenta poprawką.

Na 23 radnych Rady Miejskiej obecnych na sesji, w głosowaniu udział wzięło 22 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 19 radnych, przeciw – 0, od głosu wstrzymało się 3 radnych.

Uchwała nr 9/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie zmian w budżecie miasta na 2002 rok.



Ad. 3 a, b, c, d

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek Prezydenta.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji.

Pan Zbigniew Lipski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego

Przedstawił opinię Komisji.

Pan Zbigniew Szponarski – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Otworzył dyskusję.

Pan Jan Bajno – radny

Wniósł o zmniejszenie stawek podatku od obiektów zajmowanych przez placówki opieki zdrowotnej.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przystąpił do głosowania. Stwierdził, że najdalej idącym jest wniosek Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego. Przed przystąpieniem do głosowania udzielił głosu Prezydentowi Miasta.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos stwierdził, że najlepiej byłoby, gdyby zostały przyjęte stawki maksymalne, gdyż budżet mimo podania, że jest zrównoważony, to po stronie wydatków w oświacie będzie brakowało 7mln.zł. Szanując wolę poprzedników, którzy złożyli projekt budżetu oraz swoją autopoprawkę, proponuje by przyjąć zaproponowane przez niego stawki. Dodał, że Rada jest ciałem władnym do ustalenia innych zwolnień z podatków. Prosi jednak Radę, by przyjęła zaproponowane przez niego stawki.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Wyjaśniła, że jeśli chodzi o zwolnienia z podatków od posiadania psów, to na dzień dzisiejszy nie posiada informacji, na ile trzeba będzie zmniejszać budżet miasta przy przyjęciu zwolnienia w zakresie podatników pobierających renty i emerytury. Każde zwolnienie będzie skutkowało w budżecie miasta.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Zamknął dyskusję i jako najdalej idący poddał pod głosowanie wniosek Prezydenta Miasta.

W wyniku głosowania Rada wniosek przyjęła 6 głosami za, przy 4 przeciw i 7 wstrzymujących.

Pan Jan Bajno – radny

Złożył wniosek formalny o przegłosowanie zgłoszonego przez niego wniosku.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

W związku z niezadowoleniem Rady ogłosił 5-cio minutową przerwę na konsultacje z radcą prawnym.

Po przerwie

Przewodniczący obrad po konsultacji z radcą prawnym i w związku z zamknięciem dyskusji w tym punkcie obrad zaproponował głosowanie poszczególnych projektów uchwał:

A/

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przedstawił wniosek radnego Jana Bajno.

W wyniku głosowania Rada wniosek odrzuciła stosunkiem głosów: za – 5, przeciw – 5, wstrzymujących się – 8.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 21 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 13 radnych, przeciw – 2, 6 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 10/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2003 rok oraz zwolnień w tym podatku.



B/

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

W związku z brakiem uwag do projektu uchwały poddał go pod głosowanie.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, przeciw – 0, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 11/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych.



C/

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Po konsultacji z radcą prawnym poddał pod głosowanie wniosek, by zróżnicować podatek od posiadania psów, jak we wniosku Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego oraz Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

W wyniku głosowania Rada wniosek przyjęła 10 głosami za, przy 5 przeciw i 4 wstrzymujących.

Następnie poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju dot. wprowadzenia ulg dla emerytów i rencistów.

W wyniku głosowania Rada wniosek odrzuciła 5 głosami za, przy 7 przeciw i 6 wstrzymujących.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą poprawką.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 11 radnych, przeciw – 2, 6 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 12/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od posiadania psów na 2003 rok.



Pan Jerzy Cwalina – radny

Poprosił o zapisanie w protokole, że nie brał udziału w głosowaniu, gdyż projekt tej uchwały był już przegłosowany.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Poprosił o zaprotokołowanie, że nie brał udziału w głosowaniu ze względu na fakt, iż projekt tej uchwały był już przegłosowany i nie było reasumpcji głosowania.

D/

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przedstawił projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 22 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 22 radnych, przeciw – 0, 0 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 13/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.



Ad. 4

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2003 rok.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji.

Głosów do dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 22 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 22 radnych, przeciw – 0, 0 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 14/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.



Ad. 5

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek w sprawie przychodów i rozchodów Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 rok.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji.

Pan Zbigniew Lipski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji.

Głosów do dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 21 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 21 radnych, przeciw – 0, 0 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała nr 15/III/02
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 16 grudnia 2002 roku
w sprawie przychodów i rozchodów Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 rok.


Ad. 6

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła informację nt. budżetu miasta na 2003 rok.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Otworzył dyskusję.

Pan Jan Walęcki – radny

Wnosi, by przed dyskusją nad projektem budżetu na 2003 rok Prezydent przedłożył Radzie bilans otwarcia, który obiecał.

Pani Alicja Konopka – radna

Zwróciła uwagę, że jeszcze ani jedna Komisja Rady ze względu na krótki czas nie pracowała nad projektem budżetu, a więc nie ma wniosków. Następnie przytoczyła zapisy uchwały dot. sposobu pracy nad uchwalaniem budżetu. Dopiero Komisja Finansów i Skarbu Miasta wstępnie wysłuchała informacji, praca dopiero się rozpocznie.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zwrócił uwagę, że w poprzedniej kadencji Rada dała Zarządowi polecenie, by przedstawił oszczędności w oświacie. Część została przedstawiona, a jeden z Zastępców Prezydenta poinformował, że część przedstawi w miesiącu grudniu. Oczekuje więc, że przy analizie projektu budżetu Prezydent przedstawi oszczędności poczynione w oświacie. Temat ten porusza, ponieważ zaskoczyła go informacja Prezydenta o braku 7mln.zł w oświacie.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Proponuje, by projekt budżetu odesłać do pracy w komisjach.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Zamknął dyskusję i poprosił Komisje o pracę nad budżetem. Następnie udzielił głosu Panu Mieczysławowi Bagińskiemu.

Pan Mieczysław Bagiński – radny Sejmiku Województwa Podlaskiego

Zabierając głos poinformował Radę o swojej pracy w Sejmiku dla dobra całego regionu. Przedstawił również zamierzenia, którym poświęci swoje działania. Dodał, że będzie kontynuował pracę , którą rozpoczął w poprzedniej kadencji Sejmiku. Kończąc swą wypowiedź złożył Radzie życzenia owocnej pracy.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Podziękował Panu Bagińskiemu za przybycie na sesję, za przedstawioną informację oraz zaprosił na kolejne sesje Rady i złożył życzenia owocnej pracy w Sejmiku.

Ad. 7

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Ze względu na brak interpelacji i zapytań na sesji poprzedniej, odpowiedzi nie było.

Ad. 8

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przedstawił treść pism skierowanych do Rady.

Pan Roman Sarnacki – radny

Wniósł do Rady o podtrzymanie tradycji, tj. by w okresie ferii i wakacji nie organizować posiedzeń komisji ani sesji.

W wyniku głosowania rada wniosek przyjęła 19 głosami za, przy 1 przeciw i 3 wstrzymujących.

Pan Jan Bajno – radny

Zaproponował, by wzorem poprzedniej kadencji sesje Rady odbywały się w środy.

Pan Jerzy Cwalina – radny

Zaproponował, by wzorem poprzedniej kadencji radni składali się na kawę i herbatę. Proponuje, by tym tematem zajął się jeden z Wiceprzewodniczących Rady. Ponadto zwrócił się z prośbą do Prezydenta o umożliwienie radnym korzystania z sali gimnastycznej w piątki w SP nr 10.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Przedstawił pismo Prezydenta w sprawie wytypowania radnych do pracy w Komisji Bezpieczeństwa.

W wyniku głosowania Rada 20 głosami za, przy 0 przeciw i 2 wstrzymujących do pracy w Komisji Bezpieczeństwa wytypowała radnych: Zbigniewa Szponarskiego i Pawła Augustyniaka.

Następnie poprosił radną Edytę Śledziewską o odczytanie pisma.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia

Przedstawiła treść pisma skierowanego do Prezydenta Miasta.

Rada jednogłośnie poparła wnioski zawarte w piśmie.

Pan Jan Jarota - Przewodniczący Rady

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego zamknął obrady III sesji.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 4 cze 2003 12:01
  • Data opublikowania: piątek, 6 cze 2003 09:46
  • Data przejścia do archiwum: czwartek, 7 gru 2006 10:53
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej