Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad LXIII sesji w dniu 29 marca 2006 roku

Rada realizowała nastepujący porządek:


1.
Składanie interpelacji i zapytań.

2.
Ocena stanu bezpieczeństwa w mieście:

a) informacja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Łomży,

b) informacja Komendanta Komendy Miejskiej Policji w Łomży,

c) informacja służb weterynaryjnych o stanie sanitarnym miasta w kontekście zagrożenia chorobami (ptasia grypa, wścieklizna).

3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok.

4.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów – obszar P 9a – tereny położone w rejonie ul. Dmowskiego (od il. Sikorskiego do ul. Wojska Polskiego).

5.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża.

6.
Ocena funkcjonowania MPK w kontekście zaspakajania potrzeb mieszkańców.

7.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu osób uprawnionych do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej w granicach miasta Łomży.

8.
Podjęcie uchwały w sprawie przepisów porządkowych w komunikacji miejskiej w Łomży.

9.
Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia minimalnych kwot zasiłku okresowego.

10.
Podjęcie uchwały w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.

11.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego.

12.
Podjęcie uchwały w sprawie opinii o lokalizacji salonu gier.


13.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zatwierdzenia regulaminu przyznawania uczniom stypendiów finansowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa.

14.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielania bonifikat przy sprzedaży użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność miasta Łomży.

15.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomży.

16.
Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2005.

17.
Informacja o realizacji zadań z zakresu polityki społecznej za rok 2005.

18.
Przyjęcie sprawozdania z realizacji zadań w zakresie pomocy społecznej. Ocena funkcjonowania MOPS za za 2005 rok.

19.
Przyjęcie informacji z realizacji zadań z zakresu strategii rozwiązywania problemów społecznych na lata 2003 – 2013.

20.
Funkcjonowanie zastępczej opieki nad dzieckiem na terenie miasta w roku 2005.

21.
Informacja z realizacji zadań wynikających se Strategii Promocji Gospodarczej Miasta Łomży.

22.
Ocena realizacji budżetu oświaty oraz budżetu kultury, sportu i turystyki za rok 2005.

23.
Analiza funkcjonowania przedszkoli w Łomży. Opinia w sprawie wysokości opłat za świadczenia w przedszkolach w 2006 roku.

24.
Analiza zadłużenia miasta oraz wysokości zobowiązań wymagalnych i niewymagalnych na koniec 2005 roku.

25.
Rozpatrzenie sprawozdania z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów za rok 2005.

26.
Przyjęcie sprawozdania Komisji Rewizyjnej w sprawie skargi Pani Barbary Wszeborowskiej.

27.
Przyjęcie sprawozdania Komisji Rewizyjnej w sprawie skargi Pani Barbary Wojnarowskiej.

28.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania.

29.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.

30.
Sprawy różne.


Ad. 1

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o składanie interpelacji i zapytań.

Pan Jan Chojnowski – radny

Zgłosił interpelacje dotyczącą rozwiązania problemu ulic: Łukasińskiego, Szerokiej i Sikorskiego. Wyjaśnił, że w chwili obecnej jest tam bardzo dużo wypadków i dobrze by było zastanowić się czy nie zamontować fotoradaru lub zmienić organizacje ruchu.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił Prezydenta o wyjaśnienie, kiedy zostanie uporządkowana kwestia godła państwowego. Zwrócił uwagę, że temat ten zgłaszał już wielokrotnie pracownikom urzędu i nie zostało to rozwiązane, a w chwili obecnej godło nie jest odpowiednio wyeksponowane.

Pan Jan Bajno – radny

Zwrócił się do Przewodniczącego z prośbą, aby sesje nie były tak obfite jak obecna, która liczy 30 punktów.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że większość punktów wynika z przyjętego przez Radę planu pracy na 2006 rok. W związku z tym, że Rada wspólnie go przyjęła, wspólnie nad nim powinna pracować. Ma nadzieję, że Komisje analizowały szczegółowo materiały i nie będzie zbędnych dyskusji, co pozwoli zakończyć sesję w przyzwoitym czasie. Dodał, że plan pracy Rady już nie przewiduje takich sesji jak ta.

Więcej interpelacji nie zgłoszono.


Ad. 2

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił przedstawicieli instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w mieście o prezentacje informacji w poszczególnych zakresach.

Pan Lucjan Porowski - Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej

Przeprosił Radę za nieobecność gen. Kołakowskiego. Następnie przedstawił informację na temat zagrożenia pożarowego (w załączeniu do protokołu).
Odpowiadając radnemu Lipskiemu na zapytanie dotyczące zwiększenia ilości zdarzeń wyjaśnił, że każdy wyjazd, nawet zdjęcia z drzewa kota, jest traktowany jako zdarzenie i rejestrowany, a do tej pory tego typu zdarzenia nie były rejestrowane.

Pan Janusz Rybakowski - Komendant Miejski Policji

Zabierając głos wyjaśnił, że rozpoczynając rok temu służbę miał trudności wynikające z lobbowania pewnych osób. Obejmując jednostkę panowała w niej zapaść pod względem wykrywalności, organizacyjnym i moralnym. Postanowili więc wszystkie te nieprawidłowości wyprostować. Następnie przedstawił realizację przyjętych założeń (w załączeniu).
kaseta 147, str. B

Podsumowując stwierdził, że rok ten był rokiem bardzo dobrym. Wzrosła wykrywalność przestępstw. Zwrócił następnie uwagę na niekorzystne sprawy typu artykuł w tygodniku Kontakty, gdzie opublikowano wywiady z policjantami, w których opowiadają oni pewne historie. Przeprosił za to Pana Prezydenta, nie jest to bowiem sposób myślenia ani jego, ani całej komendy. Był to głos rozhisteryzowanych chłopców, którzy byli w MKRPA, gdzie za to płaci się znaczne pieniądze. Sprzeczka była o pieniądze, a później mundurem szargają dobre imię policji i Prezydenta. Postępowanie wyjaśniające wykazało, że popełnili przewinienia dyscyplinarne. Wszczyna wobec nich postępowania dyscyplinarne i da również do oceny prokuraturze pewne działania. Jednego z policjantów przeniósł do służby niemundurowej. Do komisji skierował nowych kandydatów, a pieniądze, aby nie mieli problemów, porozumiał się z Prezydentem, że ci policjanci będą otrzymywali nagrody. W ten sposób będą mieli zasługi, ponieważ pismo o nagrodzie włączy do akt. Następnie stwierdził, że pewne niesnaski spowodowało pismo Komendanta Głównego, który polecił, aby przesunąć ze służb logistycznych policjantów do służb patrolowych. Są to osoby, które pracowały w służbach logistycznych, a teraz zostaną przesunięci do służb patrolowych, gdzie nie bardzo orientują się co się robi. Dotyczy to 10 osób, które muszą być przesunięte, a on w to miejsce nie otrzymał środków ani sił i we własnym zakresie musi to uzupełnić służbami cywilnymi. Jest to tragiczne, ale musi sam ten problem rozwiązać. Zdaje sobie sprawę, że w tym zakresie mogą krążyć po mieście ploteczki. Ma jednak nadzieję, że nie wpłynie to na jakość pracy.

Pan Zbigniew Lipski - radny

Zabierając głos stwierdził, że po raz pierwszy wysłuchał tak szczerej informacji Komendanta Miejskiego Policji o jego pracy, o tym, co dzieje się w komendzie. Jest radnym 11 lat, uczestniczył w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa, był Przewodniczącym Rady Miejskiej i gdy pracowano nad materiałami i dokonywano oceny tych służb wyglądało to w ten sposób, że mówiono – jest dobrze, będzie lepiej. Radni również z pewnymi stwierdzeniami się zgadzali, ponieważ prawda jest taka, że Łomża należy do miast stosunkowo bezpiecznych, gdzie żyje się bezpiecznie. Z drugiej strony radni robią wszystko, aby wspomagać te organa finansowo nawet organizacyjnie, aby jak najlepiej pracowali i aby była koordynacja działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa w mieście. Wierzy, że materiały, które przedłożyły poszczególne jednostki były szczegółowo omawiane w komisjach. Odnosząc się następnie do wstępu i zakończenia wystąpienia Pana Komendanta Policji stwierdził, że coś takiego słyszy po raz pierwszy, że ciężko się jemu pracuje, ponieważ jest określone lobby, które wspiera określonych ludzi, co to znaczy. Wierzy, że czasy, kiedy sekretarz mówił, że tak ma być minęły bezpowrotnie. Wierzy też, że Pan Komendant sobie z tym poradzi, bo na takie stanowiska powołuje się ludzi, którzy nie boja się podejmować wyzwania, ludzi nie bojących się łamać układy. On jako prezes spółdzielni jak może wspiera organa policji i śmie twierdzić, że współpraca z policją układa się jemu dobrze. Są pewne działania, które wspólnie robią, a które można określić jako działania modelowe. Za to wszystko serdecznie dziękuje. Chciałby usłyszeć jednak kto przeszkadza oraz czy zapaść, o której wspomniał, została w komendzie zlikwidowana, czy jeszcze istnieje.

Pan Janusz Rybakowski - Komendant Miejski Policji

Odpowiadając radnemu Lipskiemu wyjaśnił, że chodziło mu o zapaść w innym sensie, o zapaść w sensie statystycznym i danych. To, co przedstawił, to wynika, że jest niesamowita zmiana, ponieważ średnia wykrywalność wynosiła 44,64 %, a teraz jest 76 %. Brak było morale, ponieważ nie było kogoś, komu by zależało. W chwili obecnej sytuacja poprawiła się. Jeżeli chodzi o lobby, to nie będzie wracał do tamtych czasów, ponieważ opinia Pana Starosty była negatywna. Wynikała ona z lobbowania przez określonego oficera i jest to znana sprawa i wszyscy wiedzą o co chodzi.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że informacja służb weterynaryjnych została przedłożona na piśmie i jeżeli są uwagi, to prosi o pytania i uwagi. W obradach sesji uczestniczy przedstawiciel Lekarza Wojewódzkiego Weterynarii.

Radni nie zgłosili uwag.

Pan Zbigniew Szponarski – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Zamknął punkt i ogłosił, zgodnie z wnioskiem Prezydenta, przerwę.

Po przerwie.


Ad. 3

Pan Jerzy Brzeziński - Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie zmian w budżecie z autopoprawkami (w załączeniu).

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji Finansów i Skarbu Miasta (w załączeniu).

Pan Dariusz Szymański - Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji Edukacji i Kultury (w załączeniu).

W dyskusji głos zabrali:

Pan Jan Bajno - radny

Poprosił o wyjaśnienie kwoty na scalenie i wykupy nieruchomości. Zwrócił uwagę, że jest to kwota ponad 1 mln. zł. Poprosił również o wyjaśnienie, których to gruntów dotyczy, i których właścicieli.

Pan Marcin B. Sroczyński - Z-ca Prezydenta Miasta

Odpowiadając wyjaśnił, że kwota ta dotyczy uchwał podjętych przez Radę Miejską. Są to kwoty wpłacone przez właścicieli terenów przy ul. Mickiewicza, Sikorskiego. Al. Legionów z tytułu scalenia i należy wprowadzić je do budżetu. Zgodnie z uchwałą środki te mają być wykorzystane na budowę infrastruktury na terenach objętym scaleniem. Podobnie ma się rzecz z terenami przy trasie do Mężenina. Jest to tylko i wyłącznie realizacja uchwał dot. scalenia. Są to ci właściciele, którzy zostali wymienieni w uchwałach Rady Miejskiej.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę Prezydentowi, że jest prawdą, iż wszystko musi odbywać się zgodnie z uchwałą.. Radni chcą jednak wiedzieć, bo jeżeli zwiększa się wydatki na odszkodowania za scalenie i wykupy nieruchomości, to jako radny chce wiedzieć co wykupiono, jaki metraż, na ile i od kogo. Jest to ogromna suma i przy PHARE takiej sumy nie było.

Pan Jerzy Brzeziński - Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że Rada przyjęła plan zagospodarowania przestrzennego ulic Mickiewicza, Al. Legionów i Sikorskiego. Jest rada scaleniowa i wszelkie działki, które są objęte procesem scalenia są wycenione na kwotę 170 zł za m2. Ci uczestnicy scalenia jeżeli chcą uzyskać, muszą wpłacić „daninę” na rzecz miasta. To są ich pieniądze. W związku z tym, że uchwała o scaleniu została zaskarżona do WSA, te środki muszą zostać wprowadzone do budżetu po stronie dochodowej. Później tę samą kwotę trzeba przenieść na wydatkowanie. Będzie to kwota przeznaczona nie tylko na odszkodowania i wykupy, ale również na infrastrukturę tam powstającą. W chwili obecnej mówi się tylko o stronie dochodowej i tytuł brzmi „odszkodowania za mienie przejęte”.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.
kaseta 148, str. A

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił treść uchwały.

Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 19 radnych, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Uchwała nr 398/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 rok (w załączeniu).


Ad. 4

Pan Andrzej Zajkowski – Architekt Miejski

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów P 9a (w załączeniu).

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinie Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu).


Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie:

- zgodność miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ze Studium uwarunkowań – za – 18, przeciw – 0, wstrz. – 0,
- nie uwzględnienie uwag wniesionych przez Jolantę i Waldemara Szpalińskich – za – 17, przeciw – 0, wstrz. – 0,
- nie uwzględnienie uwag wniesionych przez Marię Domurat – za – 17, przeciw – 0, wstrz. – 0,
- sposób realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej oraz zasady ich finansowania – za 18, przeciw – 0, wstrz. – 1.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały z przyjętymi założeniami.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 19 radnych.

Uchwała nr 399/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Łomży – obszar P 9a (w załączeniu).


Ad. 5

Pan Andrzej Zajkowski – Architekt Miejski

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian w Studium uwarunkowań (w załączeniu).


Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinie Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu).

Pan Jan Bajno – radny

Zabierając głos w dyskusji zgłosił wniosek o przesunięcie rozpatrywania tej uchwały, ponieważ projekt uchwały wskazuje tylko jedno miejsce, a tym samym tylko jednego właściciela tego miejsca. In i Klub Chrześcijańskie Forum chcieliby zapoznać się z propozycjami Prezydenta innych lokalizacji i ewentualnie uwzględniając prośbę radnych, przedsiębiorców, handlowców, aby było to zlokalizowane na obrzeżach miasta.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zwrócił uwagę, że cały czas jest blokowanie działań, a wniosek ten jest całkowicie niezrozumiały, ponieważ nie dotyczy wskazania lokalizacji na obrzeżach obiektów wielkopowierzchniowych, ale opracowania studium zagospodarowania przestrzennego w tym właśnie miejscu. Zwrócił uwagę, że mają szansę przyjść na posiedzenie komisji, która rozpatruje taki projekt, wyrazić swoja opinię, zabrać głos w dyskusji. To wszystko Rada przerabia już od 6 lat. Uważa, że czas już uporządkować te sprawy zgodnie ze wskaźnikami WSA.

Pan Jan Bajno – radny

Zabierając głos ad vocem stwierdził, że nie należy mówić o pewnej destrukcji działań. Jeżeli czyta, że zmiana ma dotyczyć powierzchni sklepów mówi się do 2 tys. m, a w uzasadnieniu mówi się, że w tym obszarze ma być sprzedaż powyżej 2 tys. to on po prostu chce wiedzieć i ma takie prawo zgodnie z ustawą i ze statutem. Czy są inne miejsca i można tam działać, budować, a nie tylko w tym jednym miejscu.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie wniosek radnego Bajno o przesunięcie omawiania tego punktu i uzupełnienie o informację Prezydenta dotyczącą innych lokalizacji. Rada w wyniku głosowania 4 głosami za, przy 12 głosach przeciw i 4 głosach wstrzymujących wniosek oddaliła.
Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 20 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 13 radnych, przy 3 głosach przeciw i 4 głosach wstrzymujących.

Uchwała nr 400/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomży (w załączeniu)


Ad. 6

Pan Jerzy Brzeziński - Prezydent Miasta

Przedstawił ocenę funkcjonowania MPK (w załączeniu). Stwierdził, że w oparciu o przedłożone Radzie materiały stwierdza, że zadania publiczne, które ciąży na zapewnieniu komunikacji miejskiej są przez MPK realizowane dobrze. Wniósł o przyjęcie tej informacji.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Rada w wyniku głosowania 14 głosami za przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących pozytywnie oceniła działalność MPK.


Ad. 7

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie ulgowych przejazdów komunikacją miejską z autopoprawkami dotyczącymi w § 1 ust. 1 lit. d zamiast przecinka słów tj. oraz w § 1 ust. 2 lit. b dodać „i emeryci, kobiety, które ukończyły 60 rok życia, mężczyźni, którzy ukończyli 65 rok życia.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji Finansów i Skarbu Miasta (w załączeniu).

Rada udzieliła głosy Przewodniczącemu Zarządu Osiedla nr 7.

Pan Jerzy Szymanowski - Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 7

Zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Rady z prośbą o zmniejszenie wieku emeryta do 70 roku , a nie do 73. Jest to garstka osób . Zauważył, że wielu miastach już obniżono wiek do 70 lat.

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Odpowiadając wyjaśniła, że w poprzedniej uchwale był to wiek 75 lat. W chwili obecnej jest to 73 lata. Zauważyła, że miasto Łomża nie jest dużym miastem i jeżeli wszystkim damy przywileje, wówczas trzeba będzie przedsiębiorstwo dotować w znacznej kwocie. Zdaniem Przewodniczącego jest to pewnego rodzaju kompromis. Pozostali emeryci mają zniżkę 50 %.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Wyjaśnił, że również rozmawiał z Przewodniczącym Związku Emerytów i Rencistów, który wyraził akceptację na 73 lata jako okres przejściowy, aby w miarę poprawy finansów miasta obniżyć jeszcze do 70 lat.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos wyjaśnił, że uchwała ta jest pewnym kompromisem pomiędzy możliwościami finansowymi miasta, a społecznym oczekiwaniem. W myśl ustaw ulgi powinny dotyczyć tylko kilku grup społecznych, które przytoczył. Jeszcze raz pokreślił, że na dzień dzisiejszy możliwy jest taki kompromis.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały uwzględniający autopoprawki Prezydenta sprecyzowane przez Komisję Finansów.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 18 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych.

Uchwała nr 401/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie uprawnienia określonych grup osób do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej w Łomży (w załączeniu).


Ad. 8

Pan Janusz Nowakowski – radny

Uzupełniając przedłożony przez Prezydenta wniosek zwrócił uwagę, że w projekcie regulaminu przy przepisywaniu pominięto pkt 13. Po wyjaśnieniu okazało się, że błąd powstał przy przepisywaniu, a powinien znaleźć się w wykazie. Zwrócił z prośbą, aby przegłosować projekt z tym punktem. kaseta 148, str. B

Pan Zbigniew Szponarski - Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie wniosek Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Rada 18 głosami za – jdenogłośnie przyjęła poprawkę.
Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 18 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych.

Uchwała nr 402/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących w komunikacji miejskiej w Łomży (w załączeniu).

W dalszej części obrad udzielił głosu Posłowi RP.

Pan Lech Kołakowski – poseł RP

Zabierając głos przeprosił za swoją nieobecność na sesjach mimo zaproszeń. Wyjaśnił, że było to wynikiem pracy w Sejmie. Podkreślił, że zawsze pamięta o sprawach i problemach miasta Łomży i jej mieszkańców. Wielokrotnie na spotkaniach w ministerstwie, w urzędzie wojewódzkim, czy też marszałkowskim jak również na konferencjach i spotkaniach zawsze pamięta o tych problemach miasta. Dlatego też wielokrotnie przedstawia problemy, które mogą przyczynić się dla rozwoju miasta Łomży. Wokół Łomży musi powstać system komunikacyjny Polski północno-wschodniej. Jest to konieczne dla rozwoju miasta. W tym celu spotkał się Wiceministrem , gościł również w GDDiA i rozmawiał z dyrektorem Kotlarskim na ten temat. Rozmawiał również z Ministrem Szyszko, Ministrem Polaczkiem. Pan Minister Szyszko stwierdził, że nie widzi przeciwwskazań, natomiast Minister Polaczek stwierdził, że problemem jest kwestia finansowa tej inwestycji i że będzie musiało dojść do kumulacji środków samorządowych, wojewódzkich, GDDiA jak również środków unijnych . Podkreślił, że jest dobry klimat dla budowy obwodnicy miasta Łomży, a więc działania te będzie kontynuował dalej. O komunikacyjnym ściślejszym związaniu z Warszawą mówił również w wystąpieniu sejmowym w połowie stycznia wskazując przy okazji na konieczność budowy trasy Warszawa – Białystok – odbicie na Łomżę, aby oddzielić ruch tranzytowy wschodni od południowego. Rozmawiał również z wieloma ministerstwami w sprawach różnych wniosków samorządów. Na każdy wniosek samorządów stara się reagować i rozmawiać z poszczególnymi ministerstwami. Poprosił o kontakt z nim we wszystkich nurtujących Radę sprawach.


Ad. 9

Pan Wiesław Jagielak – Z-ca Dyrektora MOPS

Przedstawił wniosek w sprawie podwyższenia minimalnych kwot zasiłku okresowego (w załączeniu).

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 16 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych.

Uchwała nr 403/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie podwyższenia minimalnych kwot zasiłku okresowego na 2006 rok (w załączeniu).


Ad. 10

Pani Małgorzata Bronowicz- Domańska - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych

Przedstawiła wniosek w sprawie podziału środków PFRON (w załączeniu).

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 17 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych.

Uchwała nr 404/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych (w załączeniu).


Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego (w załączeniu).

Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji Finansów i Skarbu Miasta (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 16 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych.

Uchwała nr 405/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego (w załączeniu).


Ad. 12

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował, że przyjmując porządek obrad wykreślił z niego ten punkt pomimo tego, że w głosowaniu wniosek o jego wykreślenie nie uzyskał wymaganej ilości głosów czyli 12. W związku z tym punkt ten jest w porządku obrad i będzie omawiany. Przeprosił za przeoczenie.
Następnie zwrócił uwagę, że wniosek wpłynął od firmy PRU Filmotechnika Sp. z o.o. (w załączeniu). Poprosił o opinię Komisje Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinie Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu).

Rada udzieliła głosu przedstawicielowi firmy.


Pan Jan Kosek – V-ce Prezes Zarządy PRU Filmotechnika

Zabierając głos wyjaśnił, że Spółka PRU Filmotechnika jest to stara, krakowska spółka, której rodowód sięga 1954 roku. Aktualnie spółka działa pod Krakowem, w Zabierzowie. Spółka jest następcą sprywatyzowanego przedsiębiorstwa państwowego. Wspólnikami są osoby fizyczne, osoba prawna oraz dwie państwowe instytucje kultury, estrada stołeczna z Warszawy oraz estrada poznańska z Poznania.. Od 1994 roku spółka zajmuje się prowadzeniem salonów gier na autopilotach. Jako firma państwowa prowadzili również salony gier. Działalność prowadzą na terenie całej Polski. Aktualnie prowadzą 20 salonów m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Białymstoku, Ełku, Zakopanem itp. Działalność w zakresie gier prowadzona jest w oparciu o ustawę z 1992 roku. Są firmą, która działa na rynku gier losowych od samego początku. Ustawa ta obejmuje takie działalności jak prowadzenie kasyn gier, automatów o niskich wygranych, punktów bukmacherskich. Niektóre działalności wymagają opinii rady. Dotyczy to kasyn, salonów gier na automatach, salonów gier bingo. Pozostałe działalności mogą być prowadzone bez tych opinii. Następnie przytoczył procedurę. Poinformował, że do rady zwrócił się o wydanie opinii na prowadzenie działalności w lokalu przy ul. Stary Rynek 3. Jest to lokal, w którym znajdowałoby się nie więcej niż 15 automatów. Działalność ta jest objęta ścisłymi rygorami i przepisami. W grach mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie. Wyjaśnił, że bez zgody Rady mogą funkcjonować w Łomży automaty o niskiej wykrywalności i bez limitów. W Łomży mógłby funkcjonować jeden salon gier, jedno kasyno, i jeden salon gier bingo. Działalność jest spokojna, nieuciążliwa dla sąsiedztwa. W większości salony funkcjonują w lokalach mieszkalnych. Ostatnio szef policji w Poznaniu stwierdził, że chciałby, aby każda działalność była tak spokojna jak ta, która jest prowadzona. Zwrócił się więc z prośbą o pozytywną opinię. W przypadku uruchomienia salonu powstanie 6-10 miejsc pracy i będą wynajmować lokal od mieszkańca Łomży. Liczą, że będzie to sukces gospodarczy. W miastach, gdzie funkcjonują, starają się wspierać działalność społeczno-użyteczną. Dodał, że jako były pracownik naukowy zwraca uwagę na to, aby salony były prowadzone na wysokim poziomie i z respektowaniem przepisów prawa.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 16 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 10 radnych, przy 1 głosie przeciw i 5 głosach wstrzymujących.

Uchwała nr 406/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie opinii o lokalizacji salonu gier (w załączeniu).

Pan Krzysztof Choiński - Z-ca Prezydenta Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie zmiany uchwały dot. zatwierdzenia regulaminu przyznawania uczniom stypendium (w załączeniu).

Pan Dariusz Szymański - Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji Edukacji i Kultury (w załączeniu).

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 17 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Uchwała nr 407/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

zmieniająca uchwałę w sprawie zatwierdzenia regulaminu przyznawania uczniom stypendiów finansowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa (w załączeniu).


Ad. 14

Pan Paweł Augustyniak – wnioskodawca

Zabierając głos wyjaśnił, że w związku z tym, iż przedłożony projekt uchwały zawiera wiele nieścisłości wg wielu radnych uważa, że dobrym rozwiązaniem będzie skierowanie jej do rozpatrzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i o to wnioskuje.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Augustyniaka wyjaśnił, że na ostatniej komisji uznano, że w zaproponowanej formie uchwała ta nie ma racji bytu i dlatego nie przejdzie. Budżet jest przyjęty i mogłyby powstać uszczerbki w poszczególnych pozycjach. W pierwszej wersji była mowa tylko o wykupie mieszkań. Co, co mieli wykupić już wykupili. Przyjmując 10 % wartości byłaby możliwość, że tych mieszkań jeszcze by kilka osób skorzystało. Na komisji uznano, że w tej kadencji nie należy takiej uchwały podejmować. Zaproponował więc, aby temat odłożyć.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Stwierdził, że to, co powiedział radny Augustyniak świadczy o tym, że radny słucha tego, co się mówi. Jego zdaniem niewielu radnych miałoby odwagę się wycofać . Radny Augustyniak to zrobił i poprosił o przełożenie na komisję, aby jeszcze raz temat przeanalizować.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił odpowiedź Prezydenta w tej sprawie.
Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Augustyniaka.
Rada 19 głosami za – jednogłośnie projekt przekazała do przeanalizowania Komisji Gospodarki Komunalnej i ewentualne wprowadzenie do porządku następnej sesji.


Ad. 15

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił wniosek w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych (w załączeniu).

Pan Zbigniew Szponarski - Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

Przedstawił opinię Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (w załączeniu).

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych, przy 3 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących.

Uchwała nr 408/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

zmieniająca uchwałę w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomży (w załączeniu).


Ad. 16

Pani Małgorzata Bronowicz- Domańska - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych

Przedstawiła sprawozdanie z realizacji ŁPRPA za 2005 rok (w załączeniu).

kaseta 149, str. A


Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).


Rada uwag do sprawozdania nie zgłosiła i przyjęła je 14 głosami za – jednogłośnie.


Ad. 17

Pani Małgorzata Bronowicz- Domańska - Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych

Przedstawiła informację o realizacji zadań z zakresu polityki społecznej za rok 2005 (w załączeniu).

Rada nie zgłosiła uwag do przedłożonej informacji.


Ad. 18

Pan Wiesław Jagielak - Z-ca Dyrektora MOPS

Przedstawił sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej (w załączeniu).

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i
Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji Rodziny Opieki Społecznej i Zdrowia (w załączeniu).

Rani nie zgłosili uwag do sprawozdania z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej i zaopiniowali je pozytywnie, oceniając również pozytywnie działalność MOPS. Wnioski Komisji przekazano Prezydentowi Miasta..


Ad. 19

Pan Wiesław Jagielak - Z-ca Dyrektora MOPS

Przedstawił informację z realizacji zadań z zakresu strategii rozwiązywania problemów społecznych na lata 2003-2013 (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Rada 16 głosami za – jednogłośnie przyjęła przedłożoną informację.


Ad. 20

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Wprowadzając do tematu zwrócił uwagę, że wszyscy radni informację o zastępczej opiece nad dzieckiem otrzymali. Poprosił więc o uwagi i zapytania.

Radni głosów w dyskusji nie zgłosili.

Ad. 21

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował, że radni otrzymali również informację o realizacji zadań wynikających ze Strategii Promocji. Dodał, że Komisja Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego wypracowała opinię, którą przedstawił (w załączeniu).

Rada głosów w dyskusji nie zgłosiła.


Ad. 22

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Następnie poprosił o opinię Komisji Edukacji i Kultury w sprawie realizacji budżetu oświaty (informacja w załączeniu).

Pan Dariusz Szymański - Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Wyjaśnił, że Komisja zajmowała się tym tematem na posiedzeniu w dniu 23 marca br. i zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu w działach oświaty, kultury, sportu i turystyki. Wypracowana opinię Komisja przedłozy Komisji Rewizyjnej.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Ryszard Matuszewski – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Uważa, że dyskusja odnośnie tego punktu odbędzie się w trakcie sesji absolutoryjnej. Jego zdaniem nie ma potrzeby dyskusji w chwili obecnej.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Zakończył dyskusję uznając, że Rada przedłożone materiały przyjęła do wiadomości, a do dyskusji powróci w trakcie sesji absolutoryjnej.


Ad. 23

Pan Krzysztof Choiński - Z-ca Prezydenta Miasta

Przedstawił analizę funkcjonowania przedszkoli oraz wysokość opłat w przedszkolach (w załączeniu).


Pan Dariusz Szymański - Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji Edukacji i Kultury (w załączeniu).

Pan Krzysztof Choiński - Z-ca Prezydenta Miasta

Odnosząc się do opinii Komisji stwierdził, że jego zdaniem w dniu dzisiejszym Rada nie powinna głosować wniosków Komisji, ponieważ brak jest środków w budżecie na taką propozycję. Ponadto na dzień dzisiejszy nie jest wiadomym ile z tych rodzin uczęszcza dzieci do przedszkoli. Temat ten można podjąć i przygotować na wrzesień – październik z myślą o nowym budżecie. O 5-latkach też trudno dyskutować, ponieważ minister Zieliński nie daje w tej kwestii odpowiedzi. Sugeruje, aby poszło to na zadanie Prezydenta Miasta.

Pan Janusz Nowakowski - radny

Zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że dyrektorzy składają wniosek, aby przeanalizować odpłatność jaką ponoszą rodzice z tyt. pobytu dziecka w przedszkolu pod katem słuszności i wysokości tych opłat. On zwraca się do Prezydenta z wnioskiem – prośbą o przeanalizowanie przy okazji różnicy w kosztach utrzymania dziecka w poszczególnych przedszkolach, ale skoro dyrektorzy mają wątpliwości, co do wysokości opłat to uważa, że to również należy przeanalizować. Jego zdaniem ma to duży wpływ na finanse w przedszkolach. Dodał, że brakuje mu tutaj informacji na temat przedszkoli niepublicznych. Jest tylko informacja ile jest tych przedszkoli i ile jest dzieci, brak natomiast informacji na temat finansów w tych przedszkolach. Po emocjach jakie były w momencie przekształcenia tych przedszkoli i przekazania w ręce Edukatora, chciałby wiedzieć jaka jest efektywność podjętych przez Radę decyzji. Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób , a mianowicie poprzez sprawdzenie ile miasto dokłada do przedszkolaka w przedszkolach niepublicznych, a ile w publicznych oraz ile kosztuje utrzymanie przedszkolaka w przedszkolu publicznym, a ile w niepublicznym przy zestawieniu standardu utrzymania. Podejrzewa, że koszty są dużo niższe. W chwili obecnej w przedszkolach niepublicznych jest już 1/3 dzieci, być może jest to właściwy kierunek działania Rady, przyjęty 2 lata temu. Może okaże się, że można na tym samym poziomie utrzymać dziecko w przedszkolu, wykładając mniejszą kasę z budżetu miasta.

Pan Krzysztof Choiński - Z-ca Prezydenta Miasta

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Nowakowskiego zwrócił uwagę, że radny przedstawił sytuację od strony dziecka. Ważne jest również przedstawienie sytuacji od strony nauczyciela. Koszt dziecka jest uzależniony od pracy jaką maja pracownicy. Dzisiaj wie, że niższy jest koszt utrzymania dziecka w Edukatorze, ponieważ są inne stawki płacowe dla pracowników. Jest to różnica rzędu 100-150 zł w poborach. Kosztem tego w Edukatorze wprowadzono dodatkowe zajęcia, a ci pracownicy również utrzymują rodziny, a praca jest ograniczona. Nie jest pewien czy Edukator takie dokumenty udostępni. Na przyszłość postara się dostarczyć szczegółowe wyliczenia.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zwrócił uwagę, że w trakcie dyskusji nad zmianami organizacyjnymi przedszkoli wprowadzeniem podmiotu prywatnego mówiono, że podstawowym celem jest objecie jak największej grupy dzieci wychowaniem przedszkolnym czyli stworzeniem takich samych warunków. Zwrócił uwagę, że z danych widać, że tyle dzieci, ile chodzi do tych 3 przedszkoli, to tyle samo pozostaje poza wychowaniem przedszkolnym. On wnioskowałby o przygotowanie pełnej analizy również z wejściem elementu objęcia 5-latków wychowaniem przedszkolnym. Pytanie jednak brzmi czy będą czy nie i czy miasto jest na to przygotowane, czy nie. Również należy wskazać, czy nie należałoby iść dalej w kierunku ograniczania kosztów społecznych przy jednoczesnym objęciu większej liczby dzieci w przedszkolach.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Rada w wyniku głosowania 11 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących pozytywnie oceniła funkcjonowanie przedszkoli w mieście, a tym samym pozytywnie zaopiniowała wysokość opłat w przedszkolach na 2006 rok.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o opinię w sprawie analizy zadłużenia miasta oraz wysokości zobowiązań wymagalnych i niewymagalnych.

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej

Zabierając głos stwierdził, że Komisja Rewizyjna analizowała przedłożony materiał i uznała, że materiał ten będzie potrzebny przy analizie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2005 rok. Dlatego też Komisja nie wyraziła opinii tylko przyjęła materiał do wiadomości i prosi Radę o takie potraktowanie tematu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Zaproponował, aby materiał ten przyjąć jako informację, a dyskusja odbędzie się na sesji absolutoryjnej.


Ad. 25

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos zwrócił uwagę, że radni otrzymali sprawozdanie rzecznika Konsumentów za 2005 rok na piśmie. W związku z powyższym poprosił o uwagi i zapytania. Rzecznik jest obecny na sesji i będzie udzielał wyjaśnień.

Radni uwag nie zgłosili i przyjęli sprawozdanie Rzecznika Konsumentów 14 głosami za – jednogłośnie.


Ad. 26

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej

Przedstawił sprawozdanie Komisji rewizyjnej w sprawie skargi Pani Barbary Wszeborowskiej (w załączeniu).

Rada głosów w dyskusji nie zgłosiła i sprawozdanie Komisji Rewizyjnej przyjęła 13 głosami za – jednogłośnie (w załączeniu).

Ad. 27

Pan Jan Bajno – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej

Przedstawił sprawozdanie Komisji Rewizyjnej w sprawie skargi Pani Barbary Wojnarowskiej (w załączeniu).

Rada głosów w dyskusji nie zgłosiła i przyjęła 13 głosami za – jednogłośnie treść uchwały zaproponowanej przez Komisję Rewizyjną.

Uchwała nr 409/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie skargi Pani Wojnarowskiej na Prezydenta Miasta (w załączeniu).


Ad. 28

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o odpowiedź na interpelacje i zapytania.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że odpowiedź na interpelację radnego Chojnowskiego zostanie udzielona na pismie po przeanalizowaniu możliwych rozwiązań.


Ad. 29

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił treść pism skierowanych do Rady:

1. Pismo Panów Kucisz wzywające Radę do usunięcia naruszenia interesu prawnego (w załączeniu).

Rada podjęła jednogłośnie – 13 głosów za – uchwałę uznając, że podjęta uchwała nie narusza interesu prawnego Panów Kucisz.

Uchwała nr 410/LXIII/06
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 29 marca 2006 roku

w sprawie wniosku Panów Jarosława Kucisz, Mirosława Kucisz i Marka Kucisz (w załączeniu).

2. Pismo NSZZ Pracowników MPGKiM dot. odstąpienia od prywatyzacji i anulowanie uchwały (w załączeniu).

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zwrócił uwagę, że w piśmie tym jest pewna nieścisłość, ponieważ ani on, ani żaden z radnych nie myśli o przekształceniach własnościowych. Jeżeli jest mowa, to tylko o przekształceniach organizacyjnych. Wyjaśnił, że wszystkie te koncepcje są w toku analiz, ale w chwili obecnej nie może odpowiedzieć, która koncepcja zostanie wybrana. Dodał, że to wszystko zrodziło się na bazie zmiany ustawy o finansach publicznych, która mówi o likwidacji zakładów budżetowych. Jeżeli byłby to zapis ustawowy wówczas nastąpiłoby przekształcenie w spółkę prawa handlowego. W chwili obecnej czekają do 31 marca i wtedy Pani Premier Zyta Gilowska miała przedstawić ostateczny kształt wniosków do zmian ustawy o finansach publicznych, Być może rząd ustabilizuje się i być może nastąpi zmiana ustawy o finansach publicznych. Wyjaśnił, że już spotkał się ze związkami zawodowymi MPGKiM i MPK na temat przekształceń własnościowych. MPK jest przygotowane i merytorycznie i wiedzą jaka jest droga przekształceń.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Zabierając głos w dyskusji wyjaśnił, że ostatnio Komisja Gospodarki Komunalnej analizowała funkcjonowanie MPGKiM i w tym kontekście było zapytanie. kaseta 149, str. B

W trakcie dyskusji stwierdzono, że jeżeli taka potrzeba zaistnieje, to trzeba będzie przekształcić. W chwili obecnej należy pozostawić to tak, jak jest. Nie widzi więc potrzeby kierowania tego pisma do Komisji. Rada niech przyjmie pismo do wiadomości tym bardziej, że Komisja oceniła pozytywnie funkcjonowanie MPGKiM i w chwili obecnej nie widzi potrzeby prywatyzacji tego przedsiębiorstwa. Przykłady z kraju świadczą, że nie wszystko, co funkcjonuje dobrze należy zmieniać.

Rada w wyniku głosowania 13 głosami za przekazała pismo Prezydentowi celem udzielenia odpowiedzi.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej


3. Przedstawił zawiadomienie o posiedzeniu WSA (w załączeniu).

Rada 13 głosami za - jednogłośnie upoważniła Pana Mieczysława Jagielaka – Radcę Prawnego oraz Pana Sławomira Jabłonowskiego - inspektora Oddziału Nieruchomości do reprezentowania Rady przed WSA.


4. Zaproszenie na warsztaty (w załączeniu)

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił ofertę zakupu łańcucha dla Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zwrócił się z zapytaniem, co stało się z łańcuchem Przewodniczącego jeszcze Rady Narodowej.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował, że koszt zakupu ok. 1 tys. zł i powinna to być decyzja Rady.

Pan Mieczysław Jagielak – Radca Prawny

Wyjaśnił, że jeżeli chodzi o obrzędowość Rady i jej Przewodniczącego, to musi to być ujęte w Statucie Miasta.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos w dyskusji zwrócił uwagę, że gdziekolwiek jest na sesji, wszędzie przewodniczący posiada łańcuch. Uważa więc, że jeżeli kiedyś taki łańcuch był, to należałoby wrócić i wpisać do statutu. Jeżeli Rada uważa, że Przewodniczący powinien posiadać takie insygnia, to należy to przyjąć.

Pan Paweł Borkowski – radny

Odnosząc się do kwestii łańcucha uważa, że jest on zbyt delikatny. Łańcuch, który posiadał Przewodniczący Rady Narodowej był bardziej masywny. Gdyby tamten łańcuch się odnalazł, to byłoby bardzo dobrze. Jeżeli nie, to należałoby zakupić nowy.

Pan Jan Bajno – radny

Uważa, że temat ten należy pozostawić do przyszłej sesji. W chwili obecnej jest zbyt mało osób. Dobrze by było gdyby Przewodniczący Rady taki łańcuch posiadał. Do tej pory, w statutach, nad którymi pracował, takiej wzmianki nie było.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta

Zabierając głos zwrócił uwagę, że noszenie tego łańcucha będzie prawem, przywilejem, a nie obciążeniem i dlatego Przewodniczący będzie nosił ten łańcuch na każdej sesji, ponieważ będzie to jego przywilej.

Pan Jerzy Brodziuk - radny

Zaproponował, aby nie rozstrzygać ostatecznie tej kwestii. Na najbliższą sesje przygotować projekt uchwały, która będzie rozstrzygała o kwestiach wprowadzenia tego elementu i zawierać zapis dotyczący tego typu insygniów . Po przyjęciu zmian w statucie należy dopiero wtedy zakupić łańcuch.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Poparł wypowiedź Prezydenta Sroczyńskiego. Uważa, że do tego tematu należy podejść poważnie. Uważa, że na następną sesję należy przygotować projekt uchwały.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że artysta z Łodzi przysłał katalog, z którego on wybrał swój łańcuch i dołączył propozycje drugiego. Nie ma więc problemu i ten łańcuch zostanie odesłany.

Pan Paweł Borkowski – radny

Uważa, że jeżeli Prezydent posiada łańcuch, dobrze by było gdyby Przewodniczący Rady też miał łańcuch. Nie widzi potrzeby odkładania tematu.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Zaproponował, aby Rada przegłosowała, czy zakupuje łańcuch, czy nie. Będzie to jednoznaczne z przystąpieniem do opracowania zmian w statucie. Dodał, że oprócz insygniów należy również określić wzór legitymacji radnego, gdyż do tej pory takich unormowań brak. Dodał, że na następnej sesji można byłoby powołać komisję.
Kończąc, poddał pod głosowanie – kto jest za zakupem łańcucha, co jest równoznaczne z powołaniem na następnej sesji Komisji Statutowej, która przygotuje propozycje zmian do Statutu Miasta.
Rada, 14 głosami za – jednogłośnie opowiedziała się za zakupem łańcucha i rozpoczęciem procedury zmian w Statucie Miasta i powołaniem na następnej sesji Komisji Statutowej.
Następnie podziękował radnemu Borkowskiemu i radnemu Szponarskiemu za udział w uroczystościach pogrzebowych Hanki Bielickiej.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos poprosił o zapisanie w protokole, że był przeciwny wprowadzeniu lokalu hazardowego w mieście.
Poprosił również jako radny, aby realizując porządek obrad stosować się do zapisów programu sesji i jeżeli jest analiza, to należy dokonać analizy. Jeżeli ocena, to dokonać oceny. Zauważył, że podczas dzisiejszych obrad kilkakrotnie nie przestrzegano tego. Poprosił, aby w przyszłości tego nie robić.

Następnie podziękował Prezydentowi za odpowiedź na jego wniosek. uważa jednak, że można poinformować NIK o zastrzeżeniach, co do sposobu postępowania przygotowawczego tej inwestycji. Rozumie też, że przy odpowiednim sformułowaniu stanowiska Rady można to skierować do prokuratury.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Odpowiadając wyjaśnił, że treść punktów porządku obrad jest przeniesiona z planu pracy Rady Miejskiej. Taką treść proponują Komisje, plan pracy przyjmuje Rada. Skoro tak zostało przyjęte do planu, w tym samym kształcie zostaje wpisane do porządku obrad sesji. Jeżeli chodzi o głosowania, to zgodził się, że informacje nie powinny być poddawane pod głosowanie, a głosować należy nad oceną i analizą. Przyjął uwagi radnego do realizacji.

Pan Jerzy Brzeziński - Prezydent Miasta

Przedstawił przebieg uroczystości związanych z obchodami rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II. Poprosił o udział w uroczystościach.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

W związku z wyczerpaniem porządku zamknął obrady LXIII sesji Rady Miejskiej.



Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży

Maciej Głaz
































Następnie podziękował Prezydentowi za odpowiedź na jego wniosek. uważa jednak, że można poinformować NIK o zastrzeżeniach, co do sposobu postępowania przygotowawczego tej inwestycji. Rozumie też, że przy odpowiednim sformułowaniu stanowiska Rady można to skierować do prokuratury.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

Odpowiadając wyjaśnił, że treść punktów porządku obrad jest przeniesiona z planu pracy Rady Miejskiej. Taką treść proponują Komisje, plan pracy przyjmuje Rada. Skoro tak zostało przyjęte do planu, w tym samym kształcie zostaje wpisane do porządku obrad sesji. Jeżeli chodzi o głosowania, to zgodził się, że informacje nie powinny być poddawane pod głosowanie, a głosować należy nad oceną i analizą. Przyjął uwagi radnego do realizacji.

Pan Jerzy Brzeziński - Prezydent Miasta

Przedstawił przebieg uroczystości związanych z obchodami rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II. Poprosił o udział w uroczystościach.

Pan Maciej Głaz - Przewodniczący Rady Miejskiej

W związku z wyczerpaniem porządku zamknął obrady LXIII sesji Rady Miejskiej.



Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży

Maciej Głaz






























  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 24 kwi 2006 09:48
  • Data opublikowania: środa, 26 kwi 2006 15:13
  • Data przejścia do archiwum: czwartek, 7 gru 2006 10:40
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej