Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad LIV sesji w dniu 28 września 2005 roku

Rada realizowała następujący porząek:


1.
Przyjęcie protokołu z obrad LIII sesji Rady Miejskiej Łomży.

2.
Składanie interpelacji i zapytań.

3.
Informacja Prezydenta o pracy w miesiącu sierpniu 2005 roku /druk nr 511/.

4.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2005 rok / druk nr 518, 518/1,518/2, 518 A, 518 B /.

5.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno- gospodarczej miasta na 2006 rok / druk nr 510,510 A/.

6.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutów: Szkołom Policealnym nr 1,2,3,4 w Łomży oraz Szkołom Policealnym dla Dorosłych nr 1 i 2 w Łomży / druk nr 517, 517/1, 517 A, 517B /.

7.
Przyjęcie stanowiska Komisji rewizyjnej w sprawie skargi Towarzystwa Przyjaciół Chorych „
Hospicjum” /druk nr 519 /.

8.
Analiza polityki prorodzinnej w mieście w różnych dziedzinach życia (polityka społeczna, gospodarcza, zdrowotna, mieszkaniowa w zakresie przeciwdziałania bezrobociu) /druk nr 516/.

9.
Informacja o zagrożeniu bezdomnością w Łomży. Organizacja form, pomocy i przeciwdziałania bezdomności /druk nr 507/.

10.
Informacja o realizacji polityki społecznej za I półrocze 2005 roku /druk nr 515/

11.
Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Łomży za I półrocze 2005 roku /druk nr 513/.

12.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania.

13.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.

14.
Sprawy różne.




Ad. 1


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do protokołu z obrad LIII sesji.

Rada uwag nie zgłosiła i protokół z obrad LIII sesji przyjęła 22 głosami za.


Ad. 2


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o składanie interpelacji i zapytań.


Pan Zbigniew Szponarski – radny

Złożył na piśmie interpelację dotyczącą postępu spraw w związku z sytuacją mieszkańców ul. Senatorska 7.


Pan Jerzy Brodziuk – radny

Złożył na piśmie interpelację dotyczącą uporządkowania zabytkowej alei lipowej wiodącej do cmentarza.


Pan Paweł Augustyniak – radny

Na piśmie złożył interpelację dotyczącą odpowiedzi na jego wcześniejszą interpelację w sprawie remontu kina.


Pan Janusz Nowakowski – radny

Złożył interpelację dotyczącą utrudnionego przejazdu Al. Legionów w godzinach szczytu. Prosi o rozważenie możliwości rozwiązania problemu poprzez wydłużenie zielonych świateł na skrzyżowaniu al. Legionów. W chwili obecnej cykl zmiany świateł jest zbyt krótki i autobusy MPK nie mogą dotrzymać godzin odjazdów zgodnie z rozkładem. Pasażerowie mają pretensje, że nie mogą dotrzeć na czas. Następnie dodał, że innym rozwiązaniem, dość kontrowersyjnym byłoby przebicie ul. M.C. Skłodowskiej do ul. Wojska Polskiego. Podkreślił, że problem będzie o wiele poważniejszy z momentem powrotu TIR-ów.




Pan Jan Chojnowski – radny

Prosi o wyjaśnienie na jakim etapie jest realizacja ul. Ptasiej.

Pan Maciej Głaz – radny

Złożył na piśmie interpelację dotyczącą stanu nawierzchni ul. Mickiewicza po zakończeniu inwestycji.

Więcej interpelacji i zapytań nie zgłoszono.


Ad. 3


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi i zapytania do informacji Prezydenta o działaniach w sierpniu, zawartej w druku 511.

Radni nie zgłosili uwag i zapytań.


Ad. 4


Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zmiany w budżecie za 2005 rok zgodnie z drukami 518,518/1,518/2 (w załączeniu do protokołu)


Pan Dariusz Szymański – Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji Edukacji i Kultury (w załączeniu do protokołu).


Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 21 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, przeciw – 1, od głosu wstrzymało się 3 radnych.


Uchwała nr 343/LIV/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 28 września 2005 roku

w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok – w załączeniu do protokołu.


Ad. 5


Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Przedstawił założenia polityki społeczno- gospodarczej na 2006 rok (w załączeniu do protokołu).


Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.


Pan Dariusz Szymański – Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.


Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.


Pan Lech Kołakowski – Wiceprzewodniczący Rady

Przedstawił opinię Komisji Rozwoju – w załączeniu.


Pani Alicja Konopka – Przewodnicząca Komisji Finansów i Skarbu Miasta

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos zwrócił uwagę, że Założenia Polityki Społeczno- Gospodarczej jest to dokument, który rada musi przyjąć w określonym terminie, by później przyjąć budżet. Założenia jest to „matryca”, w której później odzwierciedlać się muszą wszystkie wydatki budżetowe miasta. Zauważył, że od lat Rada przyjmuje w tym dokumencie wszystkie zapisy, bez rozróżniania priorytetów. Dokument ten jest takim samym dokumentem jak dokumenty sprzed lat, wyszczególniające wszystkie zadania miasta, ale jednocześnie stał się on dokumentem, w którym znajdują się bardzo szczegółowe zapisy dotyczące wydatków inwestycyjnych na bardzo szczegółowe zadania, a z drugiej strony traktuje się całe dziedziny gospodarki miasta jednym zadaniem i ujęciem w jednym punkcie. W tym dokumencie zabrakło mu niestety określenia priorytetów działań miasta w nadchodzącym roku. Priorytetów w poszczególnych dziedzinach gospodarki miejskiej i życia miasta. Stwierdził, że radni przyzwyczaili się do tego, by w tym dokumencie umieszczać wszystkie swoje chęci, jednocześnie zapominając o tym, że budżet miasta jest dosyć ubogi. W związku z powyższym istnieje potrzeba określania konkretnych celów priorytetowych na dany rok. Dlatego tylko wstrzymał się od głosu podczas omawiania tego tematu na posiedzeniu Komisji Finansów i wstrzyma się w dniu dzisiejszym podczas głosowania tej uchwały.
Ma nadzieję, że następna Rada tę uwagę przyjmie do wiadomości.


Pani Alicja Konopka – radna

Zabierając głos w dyskusji zgodziła się z wypowiedzią radnego Brodziuka, że w Założeniach Społeczno- Gospodarczych jest różne ujęcie zadań. Niektóre cele i zadania są bardzo ogólne, inne uszczegółowione i z tego właśnie powodu również wstrzymała się od głosu. Uważa, że jeżeli ktoś ma jakieś priorytety to może wskazać. Zauważyła następnie, że radni doskonale zdają sobie sprawę, że jeżeli za zapisami nie znajdą się środki w uchwale budżetowej to te zadania nie zostaną wykonane, i tak bez względu na to ile zadań wprowadzi się do Założeń Polityki Społeczno- Gospodarczej, a nie zostaną na ten cel ujęte środki w budżecie, to jest oczywistym, że nie zostaną zrealizowane.


Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos stwierdził, że zgłoszone przez Komisję Finansów poprawki przyjmuje jako autopoprawkę.


Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos ad vocem stwierdził, że do przedłożonych założeń nie można w dniu dzisiejszym wprowadzać innego kształtu. Można przyjąć, że dokument zamiast obszerności będzie w następnym okresie dawał konkretne płaszczyzny. Jeżeli mówi się np. że rozwiązuje się problemy mieszkaniowe miasta, to powinny się znaleźć 3-4 konkretne zapisy. Jeżeli mówi się o kwestiach inwestycji, to odniesiono się do jednego zapisu – WPI i tym zapisem załatwia się ileś procent miasta, natomiast inne zapisy są bardzo szczegółowe i mówią o konkretnych zakupach. Dodał, że jeżeli np. mówi się o remontach, czy modernizacji boisk, to nie należy ich wymieniać ale napisać „ modernizacja bazy sportowej”. Szczegóły powinny być zawierane już na etapie tworzenia planu.
Podkreślił, że w dniu dzisiejszym założenia są takie jakie były wcześniej i w dniu dzisiejszym Rada nie jest w stanie określić priorytetów.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały z autopoprawkami Prezydenta .


Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 21 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 16 radnych, przeciw – 0, od głosu wstrzymało się 5 radnych.


Uchwała nr 344/LIV/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 28 września 2005 roku

w sprawie Założeń Polityki Społeczno- Gospodarczej Miasta Łomża na 2006 rok– w załączeniu do protokołu.

Ad. 6


Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik Wydziału Oświaty Kultury i Sportu

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie statutów Szkół Policealnych (w załączeniu do protokołu).


Pan Dariusz Szymański – Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Kaseta nr 127, str. B



Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 23 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 18 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.


Uchwała nr 345/LIV/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 28 września 2005 roku

w sprawie nadania statutów Szkołom Policealnym Nr 1,2,3,4 w Łomży oraz Szkołom Policealnym dla Dorosłych Nr 1 i 2 w Łomży.


Ad. 7


Pan Maciej Głaz – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Przedstawił Stanowisko Komisji Rewizyjnej w sprawie skargi „Hospicjum” na Prezydenta Miasta.

Rada nie zgłosiła uwag do przedłożonego Stanowiska i zaproponowaną treść uchwały przyjęła 13 głosami za, przy 0 przeciw i 4 głosach wstrzymujących.


Uchwała nr 346/LIV/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 28 września 2005 roku

w sprawie skargi Łomżyńskiego Towarzystwa Przyjaciół Chorych „Hospicjum” p.w. Św. Duch w Łomży na Prezydenta Miasta Łomży.


Ad. 8


Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Przedstawiła analizę polityki prorodzinnej w mieście w różnych dziedzinach życia (w załączeniu do protokołu).


Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu

Głosów w dyskusji nie zgłoszono i Rada przedłożoną analizę przyjęła 14 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących.

Ad. 9


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do informacji na temat zagrożenia bezdomnością w Łomży.
Radni nie zgłosili uwag.


Ad. 10


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do informacji o realizacji polityki społecznej za I półrocze 2005 roku.


Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu


Głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Ad. 11


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady

Poprosił o uwagi do informacji o realizacji ŁPPiRPA Miasta Łomży za I półrocze 2005 roku.


Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej
i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji – w załączeniu

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.


Ad. 12

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o odpowiedź na interpelacje i zapytania.


Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Odpowiadając radnemu Brodziukowi wyjaśnił, że opracowano dokumentację na modernizację całego zaułku cmentarnego. W roku ubiegłym wykonano oświetlenie i ciąg pieszy wzdłuż ogrodzenia Sądu. W tym roku remont nie zostanie wykonany, ale planowany jest w przyszłym roku.
Odnosząc się do interpelacji radnego Augustyniaka stwierdził, że w chwili obecnej nie jest w stanie odpowiedzieć. Po otrzymaniu stosownych papierów rozważą możliwości.
Odpowiadając radnemu Nowakowskiemu wyjaśnił, że w chwili obecnej zostało oddane do użytku skrzyżowanie Al. Legionów –Sikorskiego. Został tam zamontowany nowy sterownik. Stary zostanie przełożony na skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej. Zobowiązał się, że zostanie wydłużony czas na Al. Legionów, by ta ulica miała priorytet.
Odnosząc się do zapytania radnego Chojnowskiego wyjaśnił, że odpowiedzi udzieli na piśmie.
Odnosząc się do interpelacji radnego Głaz wyjaśnił, że w dniu dzisiejszym jest przekazanie placu budowy ul. Mickiewicza, prowadzone roboty były podyktowane inną technologią i to nie było przewidziane na etapie projektu. Dodał, że szczegółowej odpowiedzi udzieli na piśmie.
Odpowiadając radnemu Szponarskiemu stwierdził, że szczegółowych wyjaśnień udzieli Pani Naczelnik Domańska.


Pani Małgorzata Bronowicz-Domańska – Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej

Odpowiadając na zapytanie radnego Szponarskiego wyjaśniła, że zgodnie z ustaleniami Rady sprawą mieszkańców ul. Senatorskiej 7 zajmował się z ramienia Rady radny Brodziuk, z a ramienia Wydziału Kierownik Oddziału Mieszkalnictwa Pan Stanisławski. Rokowania przeprowadzone z Zarządcą budynku zakończyły się sukcesem, mieszkańcy są usatysfakcjonowani. Stawka została obniżona do 3,95 zł/m2 , jest to w granicach 3 % wartości odtworzeniowej i zgodnie z ustawą o ochronie praw lokatorskich. Dodała, że zostały darowane mieszkańcom opłaty zaległe. Zobowiązali się oni opłacać na bieżąco czynsz od miesiąca maja. Nie została odcięta woda, natomiast zaległe rachunki za media, za wodę mieszkańcy zobowiązali się zapłacić. Szczegółowymi rozmowami i mediacją pomiędzy mieszkańcami a Zarządcą budynku z ramienia Rady zajmował się radny Brodziuk. Z informacji posiadanych w Wydziale wiedzą, że Pani Cholewicka - Zarządca budynku odniosła się pozytywnie, i w ramach mediacji, jeżeli będą kolejne problemy mogą być także rozwiązane w dyskusji. Sądzi, że mieszkańcom brakowało inicjatora, który poprowadzi te rozmowy, Zarządca budynku jest osobą pozytywnie ustosunkowaną do rozmów i mediacji.

Pan Marcin B. Sroczyński – Zastępca Prezydenta Miasta

Uzupełniając odpowiedź Prezydenta nt. ul. Mickiewicza wyjaśnił, że odcinek ten nie został wykonany ponieważ po przetargu w dniu dzisiejszym następuje przekazanie placu budowy i będzie wykonywany następny odcinek ul. Mickiewicza. Byłoby niezasadne ekonomicznie wykonywanie odcinka, który w chwili obecnej musiałby być rozebrany, ponieważ ul. Mickiewicza od części zmodernizowanej do ul. Moniuszki zostanie całkowicie rozebrana. Zostanie wykonana kanalizacja deszczowa, część wodociągu oraz nowa nawierzchnia i parkingi przy SP Nr 7, o które tak zabiegała Rada Osiedla i radni.


Ad. 13 i 14

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił pisma:
1. Prezesa Radio TAXI dot. zorganizowania spotkania w sprawie limitu taksówek w mieście.
2. Stanowisko Rady Powiatu w Augustowie dot. Via Baltica.
3. dot. Kampanii Ministra Edukacji i Sportu „Zachowaj trzeźwy umysł”.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Zabierając głos odnośnie wniosku Prezesa Radio TAXI wyjaśnił, że również otrzymał takie pismo. Dodał, że sprawdzali w różnych miastach i jedne wprowadziły ograniczenia, a inne nie. Poinformował, że w roku ubiegłym wydano 44 koncesje na prowadzenie transportu samochodowego, natomiast w roku bieżącym tylko 13. Można traktować, iż nastąpiło nasycenie rynku. Jest jednak za tym, by wysłuchać tych panów i wspólnie z Radą zając stanowisko, czy limitować, czy nie. W chwili obecnej Wydział Spraw Obywatelskich analizuje tę kwestię i będzie przygotowywał opinię w tej sprawie.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos stwierdził, że jego zdaniem dyskusja na ten temat jest zbędna. Rozmowy z taksówkarzami są to rozmowy z określoną grupą społeczną, natomiast problem dotyczy nie tylko tej sprawy ale tego, czy staramy się reglamentować poszczególne dziedziny działania miasta, czy też utrzymujemy wolny rynek. Jeżeli to rynek jest regulatorem usług to dyskusja 3- stronna Rada – Prezydent - Przedsiębiorstwa TAXI jest jałowa. Jeżeli Rada przyjmie, że działaniem będzie reglamentacja poszczególnych dziedzin to taka dyskusja również będzie jałowa. Osobiście sądzi, że tego typu usługi tak jak pozostałe, czy też usługi typu handel alkoholem ( wniosek odpowiedni wpłynie niedługo) mają być regulowane przez rynek. Wówczas Rada będzie miała pewność, że usługi te są na odpowiednim poziomie i należycie świadczone.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Wyjaśnił, że nie jest zwolennikiem limitowania ale wpłynęło formalne pismo i w myśl kpa Prezydent i Rada powinni zająć stanowisko, w przeciwnym wypadku będzie skarga do organu nadzoru.
Następnie Rada udzieliła głosu Panu Makieła.

Pan Marek Makieła – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 3

Zabierając głos poddał do dyskusji i rozważenia następujące wnioski:
1. Str. 19 Założeń – ochrona wód powierzchniowych – brak odniesienia do stanu czystości wód rzeki Łomżyczka , ochrony czystości wód tej rzeczki przed dalszą degradacją oraz środowiska wokół.
2. Brak odniesienia poczynań Urzędu do dalszej gazyfikacji miasta.
3. Przygotowanie terenów pod inwestycje. Uważa, że aby podnieść atrakcyjność inwestowania w łomży, to oprócz dobrych dróg potrzebne jest spojrzenie na tereny pod inwestycje.

Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta

Odnosząc się do uwag Pana Makieła stwierdził, ze wnioski są bardzo logiczne i ochrona wód powierzchniowych rzeki Łomżyczki jest realizowana. W tym roku kończona jest dokumentacja na 28 separatorów, które będą wyłapywały związki ropopochodne. Jest zgoda WFOŚiGW na zainwestowanie ok. 3 mln zł zwrotu pożyczki na ten cel.
Gazyfikacja miasta– faktycznie był spór między miastem, a Przedsiębiorstwem, ale na ten temat dyskutują. W chwili obecnej zmieniło się już podejście Przedsiębiorstwa, rozmowy są trudne.
Przygotowanie terenów pod inwestycje –rozmawiał z Syndykiem Masy Upadłościowej Łomżyńskiej Bawełny, rozmawia z Agencją Mienia Wojskowego. Agencja wstrzymała wszelkie ruchy do ukonstytucjonowania się nowego Rządu i wówczas powrócą do tematu. Dodał, że chodzi o teren po jednostce przy Al. Legionów.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

W związku z wyczerpaniem początku dziennego zamknął obrady LIV sesji Rady Miejskiej.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Zwrócił uwagę, że ma nadzieje, że w protokole będzie zapisane, że sesja była wyjątkowa, gdyż pierwszy raz w historii prowadził ją poseł.




Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży

Jan Jarota



  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 18 paź 2005 11:32
  • Data opublikowania: wtorek, 18 paź 2005 11:36
  • Data przejścia do archiwum: czwartek, 7 gru 2006 10:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej