Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Podczas obrad LII sesji w dniu 7 lipca 2005 roku

Rada realizowała następujący porządek obrad:


1.
Składanie interpelacji i zapytań.

2.
Informacja Prezydenta o pracy w miesiącu czerwcu 2005 roku /druk nr 488/.

3.
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych Stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe oraz zasad ich udzielania /druk nr 490, 490A/

4.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata /druk nr 478, 478A/

5.
Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 165/XXVII/04 z dnia 25 lutego 2004 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu oraz zmianie Uchwały Nr 126/XXIII/03 Rady miejskiej Łomży z dnia 28 listopada 2003 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, opłat za parkowanie oraz zasad ich poboru /druk nr 486, 486A/

6.
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia dodatkowych obwodów głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 25 września 2005 roku oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2005 roku /druk nr 482, 482A/

7.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża /druk nr 489, 489A/

8.
Informacja o realizacji planu rzeczowo-finansowego inwestycji w roku 2005 /druk nr 475/

9.
Informacja na temat bezrobocia w mieście i jego wpływu na funkcjonowanie rodzin – kierunki aktywnego przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem pomocy rodzinom wielodzietnym /druk nr 485/

10.
Analiza działalności Ośrodka Adopcyjnego (struktura, organizacja, zadania i potrzeby) /druk nr 484/

11.
Przyjęcie stanowiska w sprawie drogi ekspresowej Via Baltica /druk nr 491/

12.
Odpowiedź na interpelacje i zapytania.

13.
Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.

14.
Sprawy różne.

Ad. 1

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o składanie interpelacji i zapytań.

Pan Zbigniew Szponarski – radny

Złożył na piśmie interpelacje:
1) dot. artykułu w Gazecie Współczesnej na temat podziału środków ze ZPORR, co było przyczyną, że Łomża środków nie otrzymała, jak Prezydent w związku z tym zamierza wykorzystać środki z budżetu zarezerwowane na dofinansowanie inwestycji ZPORR, oraz na jakie inwestycje wnioski były zgłoszone.
2) dot. szczegółowych wyjaśnień odnośnie rozliczenia ul. Farnej.

Pani Alicja Konopka – radna

Zgłosiła na piśmie zapytania dot. dożywiania dzieci w szkołach w czasie wakacji, czy będzie ono odbywało się i która placówka będzie to realizowała.

Pan Jan Walęcki – radny

Zwrócił się z zapytaniem dot. zawiadomienia dotyczącego dokonania legalizacji bądź wymiany wodomierzy c.w. i z.w. w zasobach komunalnych. Prosi o wyjaśnienie tej sprawy, mieszkańcy są zaniepokojeni. Pyta czy tak powinno być, czy nie powinno to być skonsultowane z mieszkańcami.

Pan Jan Bajno – radny

W imieniu mieszkańców zgłosił zapytanie, czy w centrum miasta jest możliwe utworzenie punktu, w którym można by było realizować rachunki opłat za wodę i ścieki. W chwili obecnej osobom starszym dotarcie do Spółki sprawia trudności.
Następnie w imieniu Rady Osiedla Nr 10 zgłosił interpelację dot. wskazania przyczyn opóźnienia rozpoczęcia inwestycji na Oś. Kraska.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zgłosił interpelacje dotyczące:
1) na odcinku ul.Piłsudskiego do łącznika przy ul. Broniewskiego przy Blaszakach mieszkańcy proszą o ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się i postoju,
2) kiedy można spodziewać się, że nie czekając na modernizację ul. Piłsudskiego i Al. Legionów skręcający z Al. Legionów w lewo w ul.Piłsudskiego doczekają się skrętu w lewo ( innej organizacji ruchu).
3) kiedy zostanie zrealizowany wniosek sprzed 3 lat dotyczący położenia przynajmniej w dwóch miejscach na ul. Słowackiego szykan drogowych tzw. leżących policjantów.

Pan Lech Kołakowski – Wiceprzewodniczący Rady

Zgłosił interpelacje dotyczące:
1) zmiany reorganizacji ruchu na Starówce od Al. Legionów do Starego Rynku.
2) budowy fontanny na Starym Rynku,
3) rozważenia możliwości stworzenia tzw. zieleniaka na Placu Niepodległości

Pan Paweł Borkowski – radny

Zgłosił interpelację w nawiązaniu do art. prasowych, że Łomża nie otrzyma środków – prosi o odpowiedź w tej sprawie. Uważa, ze Rada analizując realizację budżetu za I półrocze zastanowi się nad korektą budżetu.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

W nawiązaniu do informacji prasowych pyta czy miasto będzie odwoływało się od tej decyzji. Uważa, że Białystok nie ma możliwości przerobienia takich kwot. Budzi więc wątpliwość zasadność takiego wniosku.

Więcej interpelacji i zapytań nie zgłoszono.

Ad.2

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi i zapytania do informacji o pracy Prezydenta w miesiącu czerwcu zawartej w druku nr 488.

Pani Alicja Konopka – radna

Prosi o wyjaśnienie, w pkt 10 zaplanowano już w czerwcu środki na zimowisko sportowo- rekreacyjne dla KS „Samson” – czy to pomyłka, czy takie planowanie.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta

Poinformował, że sprawdzi i tę kwestię wyjaśni później.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Ad.3

Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie zmiany uchwały dotyczącej Stypendium Prezydenta Miasta za szczególne osiągnięcia, zgodnie z drukiem 490.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Poprosił o wyjaśnienie czy sportowców nie obowiązują dobre wyniki w nauce.

Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS

Wyjaśnił, że jest zapis mówiący o wzorowym i dobrym zachowaniu. Jest to pewna formuła zabezpieczenia.

Pan Dariusz Szymański – Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury

Przedstawił opinię Komisji – w załączeniu.

Pani Maria Śmiarowska – radna

Zabierając głos w dyskusji zgłosiła wniosek, by wręczanie stypendiów odbywało się w Urzędzie Miejskim. Nada to szczególny wymiar.
Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Uważa, że wręczanie powinno odbywać się w obecności Rady.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta

Odnosząc się do wniosku radnej Śmiarowskiej wyjaśnił, że w roku ubiegłym Prezydent stypendia wręczał w jednej ze szkół podstawowych, gdzie był nadany temu klimat. Dodał, ze byli zaproszeni również radni, a młodzież przygotowała część artystyczną. Były również zorganizowane słodycze. Zastanawia się, czy w Urzędzie znajdzie się tyle miejsca, on nie ma nic przeciwko. Jeżeli odbywa się to w szkole wówczas czyni się to przy dużej społeczności.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie zgłoszone przez Komisję Edukacji i Kultury poprawki:
1) by w pkt 4 wykreślić słowo „ indywidualne” - w wyniku głosowania 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 wstrzymujących Rada poprawkę przyjęła.
2) by w pkt 4 ppkt 1 dodać „ lub start w międzynarodowych zawodach sportowych” - w wyniku głosowania 14 głosami za, przy 3 głosach przeciw i 5 wstrzymujących Rada poprawkę przyjęła.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały z w/w poprawkami.

Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 22 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 18 radnych, przeciw – 0, od głosu wstrzymało się 4 radnych.

Uchwała nr 331/LII/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 6 lipca 2005 roku

zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych Stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe oraz zasad ich udzielania (w załączeniu do protokołu).

Ad. 4

Pan Jerzy Bittner – Oddział Gospodarki Nieruchomościami

Przedstawił wniosek Prezydenta dotyczący zmiany uchwały w sprawie zasad zbycia lub nabycia na okres dłuższy niż 3 lata nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża, zgodnie z drukiem 478.
Kaseta nr 122, str. B

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu do protokołu).
Dodał, że nie jest tak, jak we wniosku przedstawił Pan Bittner, ponieważ członkowie Komisji w projekcie uchwały dopatrują się rzeczy, które nie zobowiązują Prezydenta do tego, aby konsultował wszystkie sprawy dotyczące tego typu działań. Dlatego takie było stanowisko Komisji.

W dyskusji głos zabrali:

Pan Zbigniew Szponarski – radny

Złożył wniosek na piśmie o uzupełnienie Rozdziału III, § 5 rozszerzyć o zapis
„ po uzyskaniu zgody właściwej Komisji Rady” .

Pan Jan Bajno – radny

Zgłosił na piśmie 8 poprawek do projektu uchwały, dotyczących kompetencji całej Rady.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zabierając głos w dyskusji prosi Radę o poważne podejście do tematu, gdyż jest to zbywanie majątku miasta i radni powinni tu współdecydować.
Stwierdził, że nie zgadza się z zarzutem Pana Bittnera, który powołuje się na uchwałę ponieważ on projekt posiada i w Rozdziale IV pkt 8 mówi, że jest potrzebna opinia Komisji.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos w dyskusji stwierdził, że przy negatywnej opinii Komisji Gospodarki Komunalnej stawianie projektu i zgłaszanie do niego na gorąco kilkunastu poprawek mija się z celem. Poprawiając bowiem ten projekt Rada może „wylać dziecko z kąpielą”. Być może na tym projekcie ciąży potrzeba nagłości przedstawienia przez projektodawcę i wnioskodawca to spełnił. Rada natomiast nie musi na gorąco w dniu dzisiejszym uchwalać poprawki. W związku z powyższym zgłasza formalny wniosek, by Rada przekazała ten projekt wnioskodawcy do uwzględnienia uwag Komisji, uwag zgłoszonych na sesji i przedstawienia ponownie Komisjom, a następnie Radzie.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Zabierając głos w dyskusji stwierdził, że zapoznał się z poprawkami, które zaproponował radny Bajno i praktycznie ze wszystkimi się zgadza. Zgadza się również z wnioskiem radnego Brodziuka, ponieważ zgłoszono dużo poprawek, a w ich wyniku dużą odpowiedzialnością zostanie obciążona Rada, dobrze by było, aby projekt ten głęboko przemyśleć. Jeżeli bowiem na mieście dyskutuje się o decyzjach niepopularnych, to głównie obciąża się za decyzje dotyczące zbywania i nabywania nieruchomości. Nie może więc być tak, by dać Prezydentowi wolną rękę i radni dowiadywaliby się od osób postronnych i nie mogli odpowiadać na zadane pytania. Szkodzi to zarówno wizerunkowi Rady jak i Pana Prezydenta. Dziwi się, że w swoim projekcie Prezydent nie zaproponował, by pozostawić jak było i korzystać z opinii radnych. Dodał, że popiera te wnioski ponieważ poprawek jest sporo i dobrze by było, aby Biuro Prawne Urzędu przeanalizowało te sprawy i by powstała dobra uchwała, której nikt nie zaskarży. Odnosząc się do wypowiedzi, czy jest to pilne wyjaśnił, że na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej Pan Prezydent Sroczyński mówił, że NIK zausterkował. Rada tematem zajmuje się, a więc po raz drugi uwag być nie powinno.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zabierając głos poprosił o wyjaśnienie, czy w przypadku odesłania tematu do Komisji obowiązuje stara uchwała. Następnie zwrócił uwagę, że w informacji o pracy Prezydenta w miesiącu czerwcu jest podane Zarządzenie Nr 95/05 z 6.06 w sprawie powołania Komisji Przetargowej. Jest to niezgodne z obowiązującą uchwałą.


Pan Roman Sarnacki – radny

Poddał pod rozwagę, że być może należy zrobić przerwę na posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej, która przeanalizuje poprawki i przygotuje projekt uchwały.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Zabierając głos stwierdził, że radny Borkowski zwrócił uwagę na pewien problem – brak nowej uchwały, stara przestała obowiązywać. Wydaje mu się, że ta stara uchwała do czasu uchwalenia nowej obowiązuje. Prosi, by Radca potwierdził.

Pan Radca potwierdził, że do czasu podjęcia nowej obowiązuje stara uchwała.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Kontynuując wypowiedź zauważył, że nic się nie zmienia i jeżeli Pan Prezydent postępuje inaczej niż przewiduje uchwała naraża się na odpowiedzialność.

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta

Zabierając głos zwrócił uwagę, że jest wiele wątpliwości, a brak jest merytorycznego Prezydenta. Popiera wniosek, by materiały odesłać do Komisji i temat dopracować.

Pan Jan Bajno – radny

Zabierając głos zwrócił uwagę, że jeżeli został zgłoszony taki wniosek formalny, to będzie on głosowany. Następnie stwierdził, że jeżeli są jakieś zastrzeżenia, które mówią, że nie znajdą akceptacji radcy, to zauważył, że uprawnienia do składania wniosków posiada on, jako radny. Zgodził się, że byłoby to możliwe pod jednym warunkiem, że nie ma ruchów gruntowych do czasu uchwalenia nowej uchwały. Zdaje sobie sprawę, że projekt zgłoszony przez radnych jest niekorzystny dla niektórych organów. Można więc podjąć dzisiaj, jest to zgodne z prawem. Ponadto Rada może przekazać do przepracowania Komisjom.
Pani Alicja Konopka – radna

Pyta, jeżeli obowiązuje dotychczasowa uchwała Rady, to na jakiej postawie ani Komisje Rady, ani Rada nic nie wie na temat sprzedaży działek. Być może uzyska odpowiedź od merytorycznego pracownika UM. Popiera, że uchwała powinna być przekierowana do Komisji Gospodarki Komunalnej celem przepracowania i przekazania do zaopiniowania radcy prawnemu, bo opinia musi być.

Pan Jerzy Brodziuk – radny

Zabierając głos zwrócił uwagę, że wszystkim zależy na tym, by uchwała miała kształt jak najbardziej odpowiadający obowiązującemu prawu i i stanowisku Rady. Uważa, że na sali nie ma tej osoby, która projekt składała, a który Komisja i Rada uznają za nie odpowiadający jej koncepcjom widzenia gospodarki na tym polu. Podtrzymuje więc swój wniosek, by przekazać do projekt projektodawcy, a więc projektodawca powinien się odnieść do zgłoszonych wniosków i skierować do Komisji.
Odnosząc się do kwestii, na bazie jakiej uchwały funkcjonujemy. Prosi więc, by radca wypowiedział się.

Radca Prawny nie chciał się wypowiadać.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zabierając głos stwierdził, że Prezydenci nie chcą opinii Rady i nie chcą by radni wiedzieli co się dzieje ze zbywaniem działek, a radni chcą wiedzieć. Jest przeciwny wnioskowi, by odesłać do wnioskodawcy. Rada ma możliwości uchwałodawcze i daną uchwałę może zmienić, bez względu na to, czy podoba się to Prezydentowi czy nie, byle by było zgodne z prawem. Prosi by skierować to do prac do Komisji.

Pan Tomasz Gałązka – radny

Zabierając głos w sprawie Informacji o pracy Prezydenta Miasta dot. pkt 5 Zarządzenie 95/05, które było przytaczane, dotyczące powołania Komisji przetargowej zauważył, że jest zapisany w składzie tej Komisji, a nigdy nie wyrażał zgody i nie został poinformowany, że się tam znalazł.

Pan Jan Bajno – radny

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Gałązka zauważył, że temat ten już wielokrotnie się przewijał. Słyszy się, że powoływani są radni, bez woli Rady, do udziału w szeregu Komisji. Jest szalenie zaskoczony, że w ten sposób to się odbywa.

Pan Lech Kołakowski – Wiceprzewodniczący Rady

Prosi, by poprawki zostały skserowane i przekazane radnym.


Pan Zbigniew Szponarski – radny

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Gałązka stwierdził, że jeżeli jest to prawda , to składa wniosek, by tą sprawą zajęła się Komisja Rewizyjna.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przystąpił do głosowania wniosków, jako pierwszy najdalej idący wniosek radnego Brodziuka, by projekt uchwały wraz z poprawkami skierować do rozpatrzenia do Komisji Gospodarki Komunalnej.

Rada 19 głosami za, przy braku przeciw i 1 wstrzymującym się projekt uchwały przekazała do Komisji celem przeanalizowania. Zostanie również przekazany Prezydentowi.

Pan Paweł Borkowski – radny

Zabierając głos zauważył, że Komisją merytoryczną w tym temacie jest Komisja Gospodarki Komunalnej. Dodał, że do tej pory było tak praktykowane, że jeżeli jakaś inna Komisja miała ochotę pracować nad tematem to nikt jej tego nie zakazywał, ma takie prawo i swoją opinię wyrazi na sesji.

Pan Jan Walęcki – radny

Poparł wypowiedź radnego Borkowskiego zwracając uwagę, że jest to tak kontrowersyjny temat, że nic nie stoi na przeszkodzie, by wszystkie Komisje go analizowały. Prosi by komplet materiałów przekazać radnym i Prezydentowi, by można było wszystko usystematyzować.

Ad.5

Pani Celina Szulc – Wydział Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zmiany uchwały dot. stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego oraz zmiany strefy płatnego parkowania zgodnie z drukiem 486.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji Gospodarki Komunalnej (w załączeniu do protokołu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.


Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 17 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.


Uchwała nr 332/LII/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 6 lipca 2005 roku


zmieniająca uchwałę w sprawie w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu oraz o zmianie uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania (w załączeniu do protokołu).

Ad.6

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta

Przedstawił wniosek w sprawie utworzenia dodatkowych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu i Prezydenta RP zgodnie z drukiem 482.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 17 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 333/LII/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 6 lipca 2005 roku


w sprawie utworzenia dodatkowych obwodów głosowania dla wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 25 września 2005 roku oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2005 roku (w załączeniu do protokołu).

Ad.7

Pan Andrzej Zajkowski – Architekt Miejski

Przedstawił wniosek Prezydenta w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium Uwarunkowań, zgodnie z drukiem 489.

Pan Tomasz Gałązka – Przewodniczący Komisji Rozwoju i Zagospodarowania
Przestrzennego

Przedstawił opinię Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu do protokołu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej


Poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Na 22 radnych obecnych na sesji w głosowaniu wzięło udział 17 radnych. Za podjęciem uchwały opowiedziało się 17 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie oddano.

Uchwała nr 334/LII/05
Rady Miejskiej Łomży
z dnia 6 lipca 2005 roku


w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany „Studium Uwarunkowań i kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Łomża” (w załączeniu do protokołu).

Ad.8

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Zwrócił uwagę, że radni Informację zawartą w druku 475 otrzymali. Prosi o opinię Komisji Gospodarki Komunalnej.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił opinię Komisji (w załączeniu do protokołu). Poinformował, że Komisja informacją tą zajmowała się i po wyjaśnieniach, które złożył Pan Prezydent Sroczyński jak również Pani Naczelnik członkowie Komisji mieli zastrzeżenia co do niektórych tematów zawartych w tej informacji, a nie do końca zostały one wyjaśnione. Stąd też Komisja miała zastrzeżenia co do zadań: modernizacja ul. Sienkiewicza, modernizacja ul. Mickiewicza- w materiale nie zostały pokazane do końca koszty tych inwestycji. W związku z tym członkowie Komisji poprosili Prezydenta o szczegółowsze informacje, które pokażą jak kształtują się koszty danych inwestycji.
Kaseta nr 123, str. A

Komisja zauważyła, że w tak dużej ilości inwestycji zachodzi obawa, że pewne rzeczy mogą być niedopatrzone. Podkreślił, że u niego budziło obawy powołanie komisji przetargowej na ul. Poznańską. Dopiero 15 lipca ma odbyć się komisja. Ma więc obawy, czy zostanie wykonana. Wówczas Prezydent wyjaśnił mu, że jest to cykl 2-letni. W związku z tym przeszedł nad tym do porządku dziennego, gdyż jest transza na wykonanie.

Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Ad.9

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi i zapytania do Informacji na temat bezrobocia zawartej w druku 485.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia

Zabierając głos wyjaśniła, że Komisja Rodziny temat rozważała jednak opinii nie wypracowała. Następnie zwróciła się z pytaniem do Dyrektora PUP dot. organizacji giełd pracy. Czy były organizowana giełda pracy w ramach współpracy z zagranicą? Czy przedstawiciele z zagranicy spotykali się i były prowadzone rozmowy na temat zatrudnienia Polaków poza granicami kraju ? Jeżeli takich działań nie było, to czy będą.

Pan Mieczysław Bieniek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy

Wyjaśnił, że giełdy pracy na rynku lokalnym są organizowane tylko na prośbę pracodawców. Jeżeli zaś chodzi o współpracę z zagranicą, to wiodącą rolę pełni Wojewódzki Urząd Pracy, który w chwili obecnej nie jest nadrzędnym w stosunku do Powiatowego Urzędu Pracy i to on zajmuje się zagranicznym pośrednictwem pracy. Dodał, że taką giełdę organizowali, gdy był to Wojewódzki Urząd Pracy i przyjechał konkretny przedstawiciel z Niemiec na rozmowy z bezrobotnymi.

Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

Ad.10

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o uwagi i zapytania do materiału dotyczącego działalności Ośrodka Adopcyjnego, zawartego w druku 484.

Pani Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia

Przedstawiła opinię Komisji (w załączeniu).

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.




Ad.11

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o wypowiedzi Komisji Gospodarki Komunalnej w sprawie Stanowiska zawartego w druku 491.

Pan Jan Walęcki – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej

Przedstawił wspólną opinię Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego (w załączeniu).

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował, że w dniu dzisiejszym wpłynęło pismo posła Jarosława Zielińskiego dot. podjęcia stanowiska (w załączeniu).

Pan Janusz Nowakowski – radny

Zabierając głos w dyskusji wyjaśnił, że w chwili obecnej odbywa się spotkanie w Urzędzie Wojewódzkim zorganizowane przez Izbę Przemysłowo – Handlową z udziałem Dyrektora Topczewskiego i z tego co wie w spotkaniu uczestniczy Pan Naczelnik Karwowski. Jeżeli skończy się jeszcze w czasie sesji to może ktoś by Radę poinformował jakie są efekty spotkania.

Pan Lech Kołakowski – Wiceprzewodniczący Rady

Zabierając głos poinformował, że w dniu jutrzejszym odbędą się plenarne obrady Sejmu i w dyskusji na temat planowanej obwodnicy miasta Łomży i tras tranzytowych głos będzie zabierał poseł Zieliński i złoży w tej sprawie wniosek.
Następnie przedstawił projekt Stanowiska Rady z poprawkami zgłoszonymi przez Komisje.
W dalszym wystąpieniu stwierdził, że ubolewa, iż dzisiejsze spotkanie zorganizowane przez Izbę Przemysłowo- Handlową jest równoległe z obradami Sesji. Z tego co wie część radnych chciałoby uczestniczyć w tym spotkaniu. Nie wie czy w spotkaniu tym uczestniczą przedstawiciele samorządów wymienionych w Stanowisku. Podał, iż poinformowano go iż są.
Zwracając się do Prezydenta stwierdził, że jego zdaniem z inicjatywy łomżyńskiego samorządu powinno dojść do dużej konferencji na temat przebiegu Via Baltica w Łomży.
Wnosi więc do Prezydenta o podjęcie działań organizacyjnych i zaproszenie przedstawicieli wszystkich samorządów znajdujących się po trasie przebiegu Via Baltica.

Pan Jan Walęcki – radny

Odnosząc się do wypowiedzi radnego Kołakowskiego zwrócił uwagę, że radny Kołakowski nie brał udziału we wspólnym posiedzeniu Komisji, a tam omawiano rzeczy, które nie byłyby wygodne do ich rozgłaszania. Stąd uważa, że sprawę należy pozostawić swemu biegowi i nie wychylać się przed szereg. W chwili obecnej wystarczy tylko przekazać to Stanowisko innym.

Pan Lech Kołakowski – Wiceprzewodniczący Rady
Zabierając głos ad vocem stwierdził, że Łomża jako samorząd nie może tego „przespać”. Jeżeli będzie czekać na innych to decyzje te zapadną i nie będzie ani obwodnicy, ani trasy tranzytowej. Ponawia więc wniosek do Prezydenta o zorganizowanie spotkania z udziałem mediów krajowych.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Zabierając głos zwrócił uwagę, że w Łomży jest Via Baltica, temat cały czas był i jest drążony. Jeżeli chodzi o temat po linii poselskiej to poseł Czerniawski zgłosił interpelację do Ministra Infrastruktury i cały czas walczył, by ta Via Baltica była po tej trasie, która się 300 lat kształtowała i tego nie da się zmienić.

Pan Zbigniew Lipski – radny

Zabierając głos stwierdził, że ta Via Baltica, którą Pan Wiceprzewodniczący z Panem Prezydentem otworzyli jest i póki ktoś nie zdejmie tablicy będzie. Jeżeli zaś chodzi o wszystkich działaczy, którzy zabierali głos odnośnie Via Baltica i między innymi działaczy lewicowych to zależnie, w którą stronę wiał wiatr, to tak się wypowiadali. Zna różne wypowiedzi działaczy. Ich wypowiedzi zależą od tego czy są w Łomży, czy poza nią. Następnie przypomniał innych działaczy, którzy szybko o Łomży zapomnieli jak poszli wyżej. Stwierdził, że należy liczyć więc na siebie i zabiegać.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Zakończył dyskusję i poddał pod głosowanie projekt stanowiska z poprawką Komisji.

Rada stanowisko w sprawie drogi ekspresowej Via Baltica przyjęła jednogłośnie – 19 głosami za.

Ad.12


Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Poprosił o odpowiedź na interpelacje i zapytania.


Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta

Odpowiadając na interpelację radnej Konopka wyjaśnił, że od 2 lat dożywianie nie jest prowadzone w placówkach oświatowych, a to dlatego, że brak jest zainteresowania. Wobec powyższego poszli w inne formy dożywiania i w tym roku dożywianie będzie prowadził NOT – w lipcu 40 osób i w sierpniu 40 osób – środki zabezpieczono. Zapewniono również dla szkół ponad gimnazjalnych dożywianie w Klubie Seniora i tu z dotacji celowej zabezpieczają 50 % wyżywienia. Są zorganizowane tam, gdzie jest taka potrzeba.
Odnośnie Klubu Sportowego „Samson” wyjaśnił, że zimowisko odbyło się i jest to refundacja.
Na resztę interpelacji radni otrzymają odpowiedź pisemną.

Ad.13

W ciągu tygodnia nie wpłynęło pismo do Rady Miejskiej.

Ad.14

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił wniosek radnej Śmiarowskiej dot. uroczystego wręczania Stypendiów Prezydenta i przekazał go Prezydentowi do rozważenia.

Pan Zenon Piechociński – Wiceprzewodniczący Rady

Przekazał Prezydentowi wniosek, by rozpatrzył możliwość organizowania giełd pracy z udziałem przedstawicieli zagranicznych w Łomży i zainspirował PUP do tego. W chwili obecnej z takich ofert korzysta głównie Białystok, a Łomża nie korzysta.

Pan Jan Jarota – Przewodniczący Rady Miejskiej

Ogłosił przerwę wakacyjną do 16 sierpnia. Sesja najprawdopodobniej odbędzie się później. Poprosił radnych o zgłoszenie się do pocztu sztandarowego na 15 sierpnia.

W związku z wyczerpaniem początku dziennego zamknął obrady LII sesji Rady Miejskiej.


Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży

Jan Jarota





  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 29 sie 2005 10:15
  • Data opublikowania: czwartek, 1 wrz 2005 08:49
  • Data przejścia do archiwum: czwartek, 7 gru 2006 10:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej