Centrum Obsługi Przedsiębiorców /COP/
1. Małgorzata Puchała - Kierownik COP
tel. (86) 215 68 52 pok. nr 109
2. Bożena Sajkowicz - Pomoc administracyjna
tel. (86) 215 68 52 pok. nr 117
3. Katarzyna Murawska - Podinspektor
tel. (86) 215 67 49 pok. nr 4
4. Dorota Łepkowska - Starszy Inspektor
tel. (86) 215 68 52 pok. nr 117
5. Anna Karmiłowicz - Inspektor
tel. (86) 215 67 49 pok. nr 4
§ 35 Regulaminu Organizacyjnego UM
Centrum Obsługi Przedsiębiorców
1. Centrum wykonuje zadania na rzecz wsparcia rozwoju przedsiębiorczości oraz współpracy Miasta z inwestorami zewnętrznymi.
2. Do zadań Centrum w zakresie współpracy z inwestorami należy w szczególności:
1) współpraca z inwestorami oraz potencjalnymi inwestorami, analiza składanych ofert oraz informowanie o możliwościach i warunkach realizacji na terenie Miasta przedsięwzięć inwestycyjnych,
2) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, instytucjami otoczenia biznesu, a zwłaszcza z Polską Agencją Informacji i Handlu oraz innymi podmiotami mającymi na celu rozwój gospodarczy oraz działającymi na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Mieście,
3) współpraca i obsługa techniczno - organizacyjna Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta,
4) sporządzanie i aktualizacja miejskiej oferty inwestycyjnej, w tym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, prowadzenie elektronicznej bazy danych ofert inwestycyjnych Miasta,
5) inicjowanie i sporządzanie wraz z innymi jednostkami samorządu terytorialnego wspólnych ofert inwestycyjnych,
6) badanie i analizowanie sektora przedsiębiorczości, projektowanie programów wspierania przedsiębiorczości oraz współdziałanie z samorządem gospodarczym i organizacjami pozarządowymi w tym zakresie,
7) segmentacja inwestorów z uwagi na znaczenie dla rozwoju Miasta.
3. Do zadań Centrum w zakresie promocji inwestorskiej i gospodarczej należy w szczególności:
1) podejmowanie działań z zakresu public relations w celu efektywniejszego pozyskiwania inwestorów, upowszechnianie wiedzy o osiągnięciach i zamierzeniach gospodarczych Miasta,
2) organizacja udziału przedstawicieli Miasta w prezentacjach, targach i misjach gospodarczych w zakresie promocji gospodarczej i inwestycyjnej,
3) prowadzenie spraw wynikających ze współpracy Miasta z partnerami zagranicznymi w ramach realizacji wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, w tym przygotowywanie wymaganych materiałów oraz wystąpień i prezentacji,
4) organizacja i koordynacja współdziałania Miasta z inwestorami krajowymi i zagranicznymi, w tym w szczególności monitorowanie na rzecz obsługiwanych przedsiębiorców przebiegu procesu inwestycyjnego, przygotowanie i organizacja spotkań z przedsiębiorcami, współpraca z wydziałami, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami w zakresie obsługi przedsiębiorców i procesu inwestycyjnego, prowadzenie systemu informacji dla przedsiębiorców na temat możliwości i potrzeb inwestycyjnych, analizowanie zainteresowania przedsiębiorców w zakresie planowanych inwestycji, przygotowywanie prezentacji inwestycyjno-gospodarczej Miasta,
5) redagowanie stron o tematyce biznesowej w ramach internetowego serwisu Miasta,
6) rekomendowanie działań w zakresie tworzenia korzystnych warunków do inwestowania,
7) współpraca z Parkiem Przemysłowym Łomża Sp. z o.o.
4. Centrum wykonuje zadania wynikające z funkcjonowania Podstrefy Łomża SSSE w zakresie:
1) współpracy i bieżących kontaktów z Suwalską Specjalną Strefą Ekonomiczną,
2) realizacji zadań i celów gospodarczych PŁ SSSE z uwzględnieniem programu rozwoju Miasta,
3) nawiązywania współpracy z przedsiębiorcami zainteresowanymi inwestowaniem w PŁ SSSE,
4) przygotowywania ofert inwestycyjnych,
5) koordynacji działań w zakresie uzbrojenia terenów inwestycyjnych PŁ SSSE, inwentaryzacji gruntów i posadowionych na gruntach naniesień oraz opracowania koncepcji zaopatrzenia w media,
6) organizowania spotkań z władzami samorządowymi innych gmin w sprawach współpracy inwestycyjnej w PŁ SSSE,
7) monitorowania działań dotyczących funkcjonowania i rozwoju PŁ SSSE.
5. Centrum realizuje sprawy dotyczące działalności gospodarczej do których należy w szczególności:
1) przyjmowanie, przekształcanie na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG wniosków o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG, o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej, o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej i o wykreślenie wpisu w CEIDG,
2) wydawanie zaświadczeń potwierdzających okres funkcjonowania przedsiębiorcy,
3) udzielanie instruktażu o obowiązku zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń w oddziale ZUS,
4) zapewnienie wglądu przedsiębiorcom do Polskiej Klasyfikacji Działalności /PKD/,
5) sporządzanie doraźnych i zbiorczych zestawień i wykazów branżowych z zakresu działalności gospodarczej,
6) udzielanie informacji do Policji, Sądów, Straży Miejskiej, ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego z zakresu bazy danych o podmiotach gospodarczych zarejestrowanych w ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6. Centrum wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta.