Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Centrum Obsługi Przedsiębiorców /COP/

1. Małgorzata Puchała - Kierownik COP

tel. (86) 215 68 52 pok. nr 109

 

2. Bożena Sajkowicz - Pomoc administracyjna

tel. (86) 215 68 52 pok. nr 117

 

3. Katarzyna Murawska - Podinspektor

tel. (86) 215 67 49 pok. nr 4

 

4. Dorota Łepkowska - Starszy Inspektor

tel. (86) 215 68 52 pok. nr 117

 

5. Anna Karmiłowicz - Inspektor

tel. (86) 215 67 49 pok. nr 4

 

§ 35 Regulaminu Organizacyjnego UM

Centrum Obsługi Przedsiębiorców

1. Centrum wykonuje zadania na rzecz wsparcia rozwoju przedsiębiorczości oraz współpracy Miasta z inwestorami zewnętrznymi.

2. Do zadań Centrum w zakresie współpracy z inwestorami należy w szczególności:

1) współpraca z inwestorami oraz potencjalnymi inwestorami, analiza składanych ofert oraz informowanie o możliwościach i warunkach realizacji na terenie Miasta przedsięwzięć inwestycyjnych,

2) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, instytucjami otoczenia biznesu, a zwłaszcza z Polską Agencją Informacji i Handlu oraz innymi podmiotami mającymi na celu rozwój gospodarczy oraz działającymi na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Mieście,

3) współpraca i obsługa techniczno - organizacyjna Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta,

4) sporządzanie i aktualizacja miejskiej oferty inwestycyjnej, w tym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, prowadzenie elektronicznej bazy danych ofert inwestycyjnych Miasta,

5) inicjowanie i sporządzanie wraz z innymi jednostkami samorządu terytorialnego wspólnych ofert inwestycyjnych,

6) badanie i analizowanie sektora przedsiębiorczości, projektowanie programów wspierania przedsiębiorczości oraz współdziałanie z samorządem gospodarczym i organizacjami pozarządowymi w tym zakresie,

7) segmentacja inwestorów z uwagi na znaczenie dla rozwoju Miasta.

3. Do zadań Centrum w zakresie promocji inwestorskiej i gospodarczej należy w szczególności:

1) podejmowanie działań z zakresu public relations w celu efektywniejszego pozyskiwania inwestorów, upowszechnianie wiedzy o osiągnięciach i zamierzeniach gospodarczych Miasta,

2) organizacja udziału przedstawicieli Miasta w prezentacjach, targach i misjach gospodarczych w zakresie promocji gospodarczej i inwestycyjnej,

3) prowadzenie spraw wynikających ze współpracy Miasta z partnerami zagranicznymi w ramach realizacji wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, w tym przygotowywanie wymaganych materiałów oraz wystąpień i prezentacji,

4) organizacja i koordynacja współdziałania Miasta z inwestorami krajowymi i zagranicznymi, w tym w szczególności monitorowanie na rzecz obsługiwanych przedsiębiorców przebiegu procesu inwestycyjnego, przygotowanie i organizacja spotkań z przedsiębiorcami, współpraca z wydziałami, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami w zakresie obsługi przedsiębiorców i procesu inwestycyjnego, prowadzenie systemu informacji dla przedsiębiorców na temat możliwości i potrzeb inwestycyjnych, analizowanie zainteresowania przedsiębiorców w zakresie planowanych inwestycji, przygotowywanie prezentacji inwestycyjno-gospodarczej Miasta,

5) redagowanie stron o tematyce biznesowej w ramach internetowego serwisu Miasta,

6) rekomendowanie działań w zakresie tworzenia korzystnych warunków do inwestowania,

7) współpraca z Parkiem Przemysłowym Łomża Sp. z o.o.

4. Centrum wykonuje zadania wynikające z funkcjonowania Podstrefy Łomża SSSE w zakresie:

1) współpracy i bieżących kontaktów z Suwalską Specjalną Strefą Ekonomiczną,

2) realizacji zadań i celów gospodarczych PŁ SSSE z uwzględnieniem programu rozwoju Miasta,

3) nawiązywania współpracy z przedsiębiorcami zainteresowanymi inwestowaniem w PŁ SSSE,

4) przygotowywania ofert inwestycyjnych,

5) koordynacji działań w zakresie uzbrojenia terenów inwestycyjnych PŁ SSSE, inwentaryzacji gruntów i posadowionych na gruntach naniesień oraz opracowania koncepcji zaopatrzenia w media,

6) organizowania spotkań z władzami samorządowymi innych gmin w sprawach współpracy inwestycyjnej w PŁ SSSE,

7) monitorowania działań dotyczących funkcjonowania i rozwoju PŁ SSSE.

5. Centrum realizuje sprawy dotyczące działalności gospodarczej do których należy w szczególności:

1) przyjmowanie, przekształcanie na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG wniosków o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG, o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej, o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej i o wykreślenie wpisu w CEIDG,

2) wydawanie zaświadczeń potwierdzających okres funkcjonowania przedsiębiorcy,

3) udzielanie instruktażu o obowiązku zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń w oddziale ZUS,

4) zapewnienie wglądu przedsiębiorcom do Polskiej Klasyfikacji Działalności /PKD/,

5) sporządzanie doraźnych i zbiorczych zestawień i wykazów branżowych z zakresu działalności gospodarczej,

6) udzielanie informacji do Policji, Sądów, Straży Miejskiej, ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego z zakresu bazy danych o podmiotach gospodarczych zarejestrowanych w ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

6. Centrum wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 23 cze 2015 12:31
  • Data opublikowania: wtorek, 23 cze 2015 12:32
  • Data edycji: środa, 5 sie 2015 14:23
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Łomża Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 4982 razy
  • Ilość edycji: 10
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej