Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 9 posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2003 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Przyjęcie zarządzenia nr 149/03 Prezydenta Miasta z dnia 12.08.2003 w sprawie sprawozdania z realizacji budżetu za I półrocze 2003 roku.

2.
Informacja Prezydenta Miasta z realizacji uchwały nr 346/LXIV/Rady Miejskiej Łomży z dnia 6 lutego 2002 roku określającej zasady sprzedaży napojów alkoholowych.

3.
Ocena stanu oznakowania przejść dla pieszych i skrzyżowań oraz stanu technicznego chodników i ulic przed rozpoczęciem roku szkolnego 2003/2004.

4.
Sprawy różne.

Ad. 1

Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2003 roku.

Przewodniczący komisji poprosił o wyjaśnienie, czy zaplanowano już co konkretnie zostanie sfinansowane środkami w wysokości 50 tys. zł ujętymi w budżecie na monitoring.

Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie jest w stanie objaśnić tych wielkości, ponieważ sprawą monitoringu zajmuje się Wydział Polityki Inwestycyjnej UM.

Pan Lipski postawił wniosek, aby temat ten został ujęty w protokole z prośbą o wyjaśnienie wykorzystania środków finansowych na monitoring i pochodne monitoringu na następnym posiedzeniu Komisji. Uważa też, że komicja w swojej opinii dot. realizacji budżetu miasta może wnioskować do Pana Prezydenta o wyjaśnienie tego problemu na najbliższej sesji Rady Miejskiej.

Pan Edward Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR wyjaśnił, że w urzędzie nastąpiły zmiany organizacyjne i w chwili obecnej jest na etapie przejmowania spraw monitoringu z WPGiI. W związku z powyższym poprosił komisję o przesunięcie terminu przygotowania materiałów na temat monitoringu do czasu, aż zapozna się z tematem.

W związku z powyższym Pan Zbigniew Lipski wycofał swój wniosek. Zaproponował, aby temat monitoringu, po przedłożeniu materiałów, został omówiony na następnym posiedzeniu.

Przewodniczący poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze br. W wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie przedłożone sprawozdanie.

Ad. 2

Pani Grażyna Roszkowska – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła informację o realizacji uchwały nr 346/LXIV/02 Rady Miejskiej Łomży z dnia 6 lutego 1002 roku w części dotyczącej zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Pan Ryszard Matuszewski stwierdził, że jako radny chciałby uzyskać bardziej szczegółowe dane np. dlaczego 2 wnioski zostały rozpatrzone negatywnie. Chciałby też wiedzieć gdzie, na 32 kontrole, są kontrole Komisji Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Z materiału wynika, że nie ma żadnej. Reasumując stwierdził, że informacja ta nie zadawala go.

Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że wyraźnie sklepy ignorują zakaz sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 toku życia i młodzi ludzie nie mają problemu z zakupem piwa puszkowego. Ponadto poprosił o wyjaśnienie, co jest przyczyną, że sklepy, które posiadały koncesję na sprzedaż alkoholu nie mogą ponownie jej otrzymać i sprawy ciągną się ponad rok.

Pani Grażyna Roszkowska - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich wyjaśniła, że są określone terminy, ale w ciągu miesiąca sprawa powinna być załatwiona. Zwróciła uwagę, że informacja została przygotowana zgodnie z zaleceniem komisji i obejmuje tylko rok 2002.

Pan Jerzy Cwalina postawił wniosek, aby komisja nie przyjęła informacji Prezydenta Miasta w takiej formie w jakiej została ona przedłożona komisji.

Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie powyższy wniosek. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie nie przyjęła przedłożonej informacji.

Ad. 3

Przewodniczący komisji przedstawił protokół z objazdu ulic pod względem oznakowania i utrzymania dróg w rejonie szkół w Łomży.

Pan Edward Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR uzupełniając wyjaśnił, że jest zgłaszany problem sygnalizacji świetlnej i w 80 % dotyczy dwóch skrzyżowań: ul. Sikorskiego i ul. Dworcowej. Skrzyżowania są przeprojektowywane, projekt jest na ukończeniu, temat jest zgłoszony do inwestycji drogowych realizowanych w ramach funduszy strukturalnych – unijnych.

Pan Jerzy Cwalina poprosił o wyjaśnienie sytuacji nowego mostu.

Pan Zbigniew Lipski dodał, że wszelkie opracowania, analizy wydłużyły się w czasie i w chwili obecnej nie obowiązuje już ani gwarancja, ani rękojmia. Dziś trzeba będzie podjąć decyzję o wyłożeniu ok. 3 mln zł ze środków własnych, to uważa, że stało się coś bardzo niedobrego. Jego zdaniem koszty te powinien pokryć zupełnie kto inny, a nie miasto.

Pan Edward Karwowski wyjaśnił, że w osiadania mostu ustabilizowały się i są stałe w czasie. Wszyscy naukowcy, z którymi prowadzona jest współpraca stwierdzali, że jest nadzieja na to, że most się ustabilizuje i osiadania będą malały. Osiadania wprawdzie nie maleją, ale są stałe. Wskazane jest wzmocnienie posadowienia. Dodał, że przegląd odbył się w czasie. Stwierdzono, pomijając posadowienie i nawierzchnię, spękania płyty, korozję betonu. Usterki te usunięto jesienią w ubiegłym roku. Z zakresu napraw gwarancyjnych nie została wykonana nawierzchnia. W chwili obecnej ma to być realizowane.

Pan Jan Rybakiewicz odnosząc się do pt-u 3 porządku obrad postawił wniosek o usytuowaniu „garbu” przy SP nr 10 od strony ul. Kołłątaja.

Pan Roman Sarnacki zwrócił uwagę na informację jaką komisja otrzymała Komisja. Cieszy się, że oznakowanie jest prawidłowe i zgodne z przepisami, ale pokusiłby się w przyszłości nie tylko o sprawdzenie przejść dla pieszych i ich oznakowania, ale również zwróciłby uwagę na tereny wokół szkół: wejścia do szkół, oświetlenie, stan techniczny ogrodzeń, chodników, schodów, drzwi itp.

Pan Zbigniew Lipski uważa, że Komisja winna zobowiązać Wiceprezydenta do powołania komisji, która dokona przeglądu terenu wokół szkół ze szczególnym zwróceniem uwagi na sprawy, o których mówi radny Sarnacki.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedłożoną informacje wraz ze zgłoszonym przez radnego Sarnackiego wnioskiem, a uzupełnionym przez radnego Lipskiego. W wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie komisja przyjęła informacje o stanie oznakowania przejść dla pieszych i skrzyżowań oraz stanu technicznego chodników i ulic przed rozpoczęciem roku szkolnego 2003/2004 wraz z wnioskiem o powołanie komisji do przeglądu terenu wokół szkół.

Ad. 4

Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do komisji:

1. Sprawozdanie z postępowań w sprawach o wykroczenia podjętych przez Straż Miejską w Łomży w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2003 roku.

2. Sprawozdanie z postępowań w sprawach wykroczeń podjętych przez Straż Miejską w Łomży w okresie od 1 do 30 czerwca 2003 roku.

Pan Zbigniew Lipski odnosząc się do przedstawionych sprawozdań stwierdził, że odzwierciedlają one faktyczną pracę Straży Miejskiej. W chwili obecnej obarcza się funkcjonariuszy Straży Miejskiej sprzedażą biletów na targowiskach miejskich i pracą sprzątaczek czy dozorców.
Zamiast wykonywać obowiązki nałożone statutem funkcjonariusze wykonują inne prace niż te, do których zostali powołani. Jeśli mamy wykorzystywać ludzi przygotowanych fachowo do sprzedaży biletów i pilnowania obiektów, to przy tworzeniu budżetu będzie jednym z tych, którzy będą wnioskowali o zlikwidowanie Straży Miejskiej.

Pan Ryszard Matuszewski stwierdził, że temat Straży Miejskiej winien znaleźć się w porządku obrad komisji. Na posiedzeniu Komisji Finansów i Skarbu Miasta Pan Prezydent stwierdził m.in., że ma dwie koncepcje odnośnie Straży Miejskiej i albo w ogóle zlikwiduje Straż Miejską, albo na tyle powiększy, aby były dwie zmiany.

3. Odpowiedź Pana Prezydenta na wniosek mieszkańców ul. Różanej w sprawie wykonania progów zwalniających.

4. Pismo z dnia 8.08.br Pana Marka Makieły w sprawie uporządkowania posesji „starego szpitala” – pismo skierowano do Prezydenta Miasta.

5. Wnioski Zarządu Osiedla nr 3 do rozważenia i realizacji – pismo skierowano do Prezydenta Miasta.

6. Pismo Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Białymstoku Delegatura w Łomży w sprawie wyjaśnienia dot. usytuowania namiotu przy ogródku piwnym na terenie Starego Rynku w Łomży.

Pan Ryszard Matuszewski zabierając głos stwierdził, że na przyszłość usytuowanie namiotu „cyrkowego” w środku miasta jest nie do przyjęcia. Jeśli nie potrafimy zrobić tego dobrze, bierzmy przykład z innych miast. Przykładem dla niego jest Łódź Piotrkowska, Kraków. Postawił wniosek o wyjaśnienie tej sprawy na najbliższym posiedzeniu komisji.

Pan Zbigniew Lipski dodał, że wyjaśnienie to jest konieczne, aby takie przypadki nie miały miejsca w latach następnych.

Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

7. Pismo Zarządu Osiedla nr 2 dot. problemów występujących na terenie osiedla mających wpływ na bezpieczeństwo i porządek – pismo skierowano do Prezydenta Miasta.

8. Pismo mieszkańców ul. Łukasińskiego w sprawie zmiany sposobu użytkowania przyziemia budynku przy ul. Łukasińskiego 44 – pismo skierowano do Prezydenta Miasta.

9. Uchwała Zarządu Osiedla nr 6 w sprawie problemów w zakresie bezpieczeństwa na osiedlu.

10. Pismo Jana Lesława Tomaszewskiego w sprawie podjęcia działań celem zlikwidowania nieprawidłowości związanych z lokalizacją chlewni na działce nr 40501 w Łomży – Zawady Przedmieście.

Przewodniczący komisji poinformował, że pismo to było rozpatrywane przez Komisję Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego. Pan Prezydent Brzeziński wówczas poinformował, że udzieli odpowiedzi zainteresowanemu i Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

Pan Edward Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR uzupełniając stwierdził, że sprawa ta została skierowana do Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska.

11. Odpowiedź MPGKiM na wnioski Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

12. Odpowiedź MPWiK na wnioski Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

13. Odpowiedź MPK na wnioski Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

14. Odpowiedź Straży Miejskiej w Łomży na wnioski Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

15. Pismo Komendy Miejskiej Policji z prośbą o sfinansowanie zakupu 4 masztów do instalowania na nich fotorapidu.

16. Odpowiedź Z-cy Prezydenta M.B.Sroczyńskiego na pismo Komendy Miejskiej Policji dot. sfinansowania zakupów inwestycyjnych.

Pan Zbigniew Lipski odnosząc się do pisma Komendy Miejskiej Policji postawił wniosek do Prezydenta Miasta o sfinansowanie zakupu 3-4 masztów z rezerwy budżetowej. Jeśli przeznaczenie środków na ten cel z rezerwy budżetowej nie jest możliwe Komisja zobowiązuje Pana Prezydenta do zabezpieczenia środków na realizację tych zadań w budżecie roku 2004.

Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Lipskiego.

Pan Roman Sarnacki zabierając głos w sprawach różnych zwrócił uwagę, że Prezydent Miasta nie uczestniczy w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku pomimo tego, że komisja podejmuje ważne problemy mające wpływ na bezpieczeństwo miasta. Ponadto zwrócił uwagę na zapis w informacji Prezydenta Miasta dot. zmian w zakresie organizacyjnym Urzędu Miejskiego. Jego zdaniem informacja ta powinna być bardziej szczegółowa.

Pan Jan Rybakiwicz zwracając się do naczelnika WGKOŚiR zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości zmiany organizacji ruchu na ciągu pieszo-jezdnym przy al. Piłsudskiego. Zobowiązał się do wystąpienia z tym wnioskiem na piśmie.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.


  • Data powstania: Data powstania: piątek, 3 paź 2003 08:35
  • Data opublikowania: piątek, 3 paź 2003 10:18
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 12:09
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej