Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 39/14 z dnia 22 października 2014 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum poinformowała, że jest to ostatnie posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w obecnej kadencji Rady Miejskiej. Złożyła podziękowania wszystkim członkom Komisji za współpracę. W imieniu całej Komisji podziękowała również za współpracę Skarbnik Miasta – Pani Grażynie Kołodziejskiej, Naczelnikowi Centrum Obsługi Mieszkańców – Panu Adamowi Maciejewskiemu, Z-cy Prezydenta Miasta – Panu Beniaminowi Dobosz. Radny Maciej Głaz podziękował za 4-letnią współpracę, a jednocześnie przeprosił za swoje wypowiedzi czasami zbyt głośne, czasami uszczypliwe. Były one jednak w miarę merytoryczne, w trosce o dobro miasta i dla dobra wspólnego. Do podziękowań dołączył się radny Konrad Haponik i Zbigniew Prosiński, który stwierdził, że zaszczytem było pracować w tej Komisji tym bardziej, że Komisja Bezpieczeństwa i Porządku była bardzo skuteczną Komisją nie tylko w kwestiach bezpieczeństwa. Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że nigdy nie miał okazji pracować w samorządzie i te 4 lata dużo go nauczyło. Były różne sytuacje, a w tej swojej zasadniczej masie na pewno zmierzające do tego, aby wszystkim było lepiej i to jest zasługa wszystkich radnych, którzy pracowali na rzecz miasta. Urzędnicy, jako pracownicy najemni, starali się spełniać oczekiwania radnych i ma nadzieje, że to się udało zrobić. Podziękował za współpracę. Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta podziękowała członkom Komisji za współpracę. Dodała, że ze swojej strony starała się maksymalnie, aby spełnić oczekiwania radnych. Wiele zgłaszanych uwag było dla niej bardzo istotnych i cennych. Osobiście uważa, że jeżeli nawet jeśli spieraliśmy się, to ważny był cel w jakim się spieraliśmy. Przewodnicząca Komisji przedstawiła następnie porządek obrad (w załączeniu). Zaproponowała uzupełnienie porządku obrad o pkt: zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2015 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu. Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie, przyjęła zgłoszoną poprawkę, a w dalszej kolejności, 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad wraz z przyjętą poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 38/14 z dnia 22 września 2014 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2015 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – druk nr 857, 857 A. 3. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2015 rok – druk nr 846, 846 A, b) opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2015 rok – druk nr 846, 846 B, c) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2015 rok – druk nr 846, 846 C. 4. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za - jednogłośnie, przyjęli protokół nr 38/14 z dnia 22 września  2014 r.

 

 

Ad. 2

Adama Maciejewski – Naczelnik COM – przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2015 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu ( w załączeniu).

Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Poprosiła o odpowiedź, czy stawki ulegają zmianie w stosunku do roku 2014.

Adama Maciejewski – Naczelnik COM – wyjaśnił, że stawki oparte o obwieszczenie Ministra Finansów, który podaje maksymalne stawki. W ubiegłym roku były maksymalne stawki. W roku bieżącym proponowane są również stawki maksymalne. Kwoty uzależnione są od kategorii pojazdu i zmieniły się  od 1-6 zł w górę na podstawie wskaźnika inflacji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania  5 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 857 A.

 

 

 

Ad. 3

Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekty uchwał (w załączeniu) w sprawie:

a)    określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2015 rok

b)    opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2015 rok

c)    określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2015 rok.

 

Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Zwróciła uwagę, że wszystkie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych pozostają na poziomie 2014 roku.

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2015 rok i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały zawarty w druku nr 846 A.

Przewodnicząca Komisji odnosząc się do projektu uchwały  w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2015 rok stwierdziła, że opłaty od posiadania psów idą do „wspólnego worka”, a potem są dzielone na poszczególne zadania.  W związku z powyższym postawiła wniosek, aby w budżecie miasta na 2015 rok zostały zabezpieczone środki finansowe w wysokości 15 tys. zł z przeznaczeniem na zakup pojemników na psie odchody i kontynuację akcji „Sprzątaj po swoim psie”. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta – stwierdził, że pojemniki  spełniają swoją rolę, natomiast uważa, że należałoby się pokusić o I etap chipowania psów.

Przewodnicząca Komisji przypomniała, że taki wniosek złożyła, kiedy Prezydentem Miasta był Pan Jerzy Brzeziński, jednak wniosek ten nie znalazł uznania i Prezydent Brzeziński nie podjął tematu. Tematem chipowania psów zajmuje się Warszawa i wie, że  można pozyskać część pieniędzy na ten cel z ministerstwa, a część środków finansowych pochodzi z budżetu miasta.

Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 846 B.

Komisja nie wniosła również uwag do projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2015 rok i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały opatrzony drukiem nr 846 C.

 

Ad. 4

Radny Zbigniew Prosiński poruszył kwestię  wieszania plakatów i banerów wyborczych na terenie miasta. Zwrócił się z prośbą do Prezydenta Miasta, aby zmobilizować Straż Miejską, aby zwracała uwagę, gdzie są rozwieszane plakaty, czy nie stwarzają zagrożenia. Wyjaśnił, że uzyskał wyjaśnienie od naczelnika, że nie można w ogóle wieszać reklam w odległości pół metra od krawędzi jezdni. Poprosił jeszcze raz, aby Straż Miejska miała to na uwadze, ponieważ nie można wieszać plakatów na infrastrukturze drogowej,  są do tego inne miejsca.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta – wyjaśnił, że oficjalne pismo w tej sprawie zostało skierowane do Straży Miejskiej z prośbą o interwencję. Jeśli chodzi o infrastrukturę drogową, w szczególności pasy dróg, to osobiście podpisywał zgodę na lokowanie banerów reklamowych na płotkach rozdzielających pasy dróg i jest to usługa bezpłatna. W przypadku MPK jeden z kandydatów na Prezydenta  bezprawnie umieszcza plakaty na przystankach. W wyniku interwencji Dyrektora MPK, po wywieszeniu plakatów, pojawiło się zlecenie na 32 przystanki. Na jednym z przystanków wisi jednak 10 takich plakatów. Dlatego też dyrektor MPK wprowadził dzisiaj  akcję kontrolną, sprawdzającą, kogo plakaty wiszą na przystankach, czy komitety mają zgodę i czy ilość plakatów pokrywa się z zamówieniem. Ma nadzieję, że sprawa zostanie wyprostowana i kandydaci wezmą sobie do serca to, że nie można tak postępować, ponieważ odbija się to rykoszetem w ich reputację. Dodał, że możemy zwrócić się komitetów wyborczych z prośbą o wzięcie sobie do serca tych kwestii, głównie jeśli chodzi o bezpieczeństwo na skrzyżowaniach.

Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że Komisja Bezpieczeństwa i Porządku mając  na uwadze bezpieczeństwo na skrzyżowaniach zarówno pieszych, jak i uczestników ruchu drogowego oraz świadomość zagrożenia wnioskuje do Pana Prezydenta o wystąpienie do komitetów wyborczych z prośbą o przesunięcie banerów, plakatów wyborczych zasłaniających widoczność na przejściach dla pieszych.

Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła powyższy wniosek.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta zobowiązał się do realizacji wniosku Komisji i skierowania stosownego pisma do komitetów wyborczych z prośbą o przestrzeganie zaleceń określonych w wydanych zezwoleniach.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 24 paź 2014 10:53
  • Data opublikowania: piątek, 24 paź 2014 10:55
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej