Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 43 posiedzeniu w dniu 29 czerwca 2010 r.

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 42/10 z dnia 27 kwietnia 2010 roku. 2. Ocena przygotowania do sezonu letniego oraz stanu bezpieczeństwa kąpieliska miejskiego. 3. Ocena stanu nawierzchni dróg po okresie zimowym, ich oznakowania i oświetlenia oraz ocena rozwiązań komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem pieszych ciągów komunikacyjnych do szkół – omówienie uwag i wniosków zawartych w protokołach z przeglądu miasta. 4. Informacja o funkcjonowaniu targowiska miejskiego i dworca autobusowego aktualnie i w przyszłości – druk nr 814. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła protokół nr 42/10 z dnia 27 kwietnia 2010 roku.     Ad. 2             Józef Babiel – Biuro KSiT – stwierdził, że w chwili obecnej kąpieliska miejskiego nie ma i niestety prawdopodobnie nie będzie do połowy lipca.   Stan wody w rzece jest bardzo wysoki, a wjechanie ciężkim sprzętem w celu ustawienia sanitariatów i innych urządzeń jest niemożliwe. Jesteśmy uzależnieni od stanu wody w rzece Narwi.             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Jarosław Kozłowski stwierdził, ze Łomża wzorem innych miast winna nawieźć kilka warstw żwiru na teren plaży, utwardzić ją i wówczas będzie można tam wejść. Uważa, że należy rozważyć taką możliwość. Ponadto stwierdził, że istniejący przy plaży parking nie jest taki jak powinien być.            Józef Babiel – Biuro KSiT stwierdził, że w chwili obecnej teren jest grząski i nie ma możliwości wejścia do wody. Dopóki stan rzeki nie opadnie, wydawanie pieniędzy na utwardzenie plaży jest bezzasadne. Uważa, że propozycja ta jest do wykorzystania przy docelowym zagospodarowaniu kąpieliska. Dziś byłoby to błędem. Odnośnie parkingu wyjaśnił, że przy docelowym zagospodarowaniu zostanie przebudowany. W chwili obecnej na pewno jest on za mały.            Maciej Głaz stwierdził, że pomimo utrudnień z dostępem do kąpieliska jest tam dużo ludzi, którzy się kąpią. Nie możemy zabronić ludziom opalać się, czy kąpać, ale najistotniejsze jest to, aby było  bezpiecznie. Możemy mówić, że nie ma sezonu, nie podpisana umowa, ale musimy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo mieszkańców.             Józef Babiel – Biuro KSiT stwierdził, że jedyne co możemy w chwili obecnej zrobić, to wystawić tablice za napisem – miejsce niebezpieczne, kąpiel grozi utonięciem. Każda obecność ratownika będzie prowokowała do tego, że jest to miejsce strzeżone, a żaden odpowiedzialny ratownik, jeżeli nie ma miejsc wytyczonych kąpieliska, nie podejmie się pracy na takim kąpielisku.             Maciej Borysewicz stwierdził, że w  świadomości społecznej tam jest plaża i mieszkańcy nie Myśla w kategoriach, czy miasto podpisało umowę, czy nie. Jeżeli stanie się jakaś tragedia, to prawnie miasto nie będzie odpowiadało, natomiast społeczny odbiór będzie taki, że miasto nie zabezpieczyło plaży. Uważa, że jeżeli nie możemy na dzień dzisiejszy uruchomić plaży, to podejmijmy działania uniemożliwiające korzystanie z kąpieliska.             Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że należy poprzez prasę w formie komunikatu, że z uwagi na stan wody w Narwi kąpiel jest zabroniona i niebezpieczna, a ponadto ustawić tablice ostrzegające przed kąpielą.             Przewodnicząca Komisji zakończyła dyskusję. Poddała pod głosowanie wniosek do Prezydenta Miasta o ustawienie tablic informacyjnych na plaży miejskiej oraz w miejscach niebezpiecznych w granicach administracyjnych miasta z napisem „kąpiel grozi utonięciem”, a także sformułowanie komunikatu do mediów (praca, radio, TV) o niebezpieczeństwie kąpieli w tych miejscach. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.      Ad. 3             Przewodnicząca Komisji przypomniała ustalenia z posiedzenia Komisji z dnia 27 kwietnia br. dotyczące przeglądu miasta pod kątem oceny stanu nawierzchni dróg po okresie zimowym, ich oznakowania i oświetlenia oraz ocena rozwiązań komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem pieszych ciągów komunikacyjnych do szkół, wg których radni i Przewodniczący Rad osiedli zadeklarowali, ze dokonają przeglądu we własnym zakresie w poszczególnych rejonach i przedstawią wnioski z tych przeglądów. Poprosiła o przedłożenie protokołów.            Stefan Sutyniec – Przewodniczący Rady Osiedla nr 10 przedstawił  wnioski dotyczące poprawy bezpieczeństwa na ul. Poznańskiej i Kraska w formie ponaglenia (w załączeniu).             Antoni Pawłowski – GKO wyjaśnił, że nie było takiej dokumentacji, która uwzględniałaby lokalizację ekranów przy blokach przy ul. Poznańskiej. Odnośnie przejazdu TIR-ów przez Kraskę stwierdził, że pisma w tej sprawie „poszły” do Zarządu Dróg Wojewódzkich i jest to kwestia ustawienia znaków zakazu skrętu. Całkowicie nie można wprowadzić zakazu, ponieważ usytuowana jest tam firma DHL. Może być ograniczenie z dopuszczeniem lokalnego ruchu.            Maciej Borysewicz  stwierdził, że zapoznał się z przedstawionym przez Przewodniczącego Rady Osiedla nr 10 ponagleniem. Należy odpowiedzieć na pytanie, czy radni chcą w tym temacie zrobić, czy nie. Wiemy, co odpowie Pan Prezydent. To samo, co mówił Panu Sutyńcowi 2 lata, że obiektywne okoliczności uniemożliwiają wykonanie powyższego zadania. Rada Miejska zgodnie z ustawą jest organem uchwałodawczym. To Rada decyduje, co ma być zrobione, a Prezydent to wykonuje.             Jan Rybakiewicz – Rada osiedla nr 12 – przedstawił protokół z dokonanego przeglądu osiedla (w załączeniu).  Dodał, że generalnie ulice na Górce Zawadzkiej są w  stanie bardzo dobrym. Natomiast ul. Konstytucji 3 Maja, Niemcewicza, Przykoszarowa, a szczególnie Śniadeckiego jest w bardzo złym stanie.             Zenon Zawadzki – Przewodniczący Rady Osiedla nr 4 stwierdził, że osiedle nr 4 to środek miasta, a więc musi być piękne. Jest jeden problem, na który zwracano już uwagę w ubiegłym roku, a mianowicie, źle wykonany parking przy kościele Ojców Kapucynów. Gdyby wykonany był prawidłowo, miejsc parkingowych mogłoby być więcej o 8 stanowisk. Zwrócił uwagę, że obok jest uczelnia. Uważa, że zamiast trawnika można zrobić miejsca parkingowe. Ponadto jego zdaniem w miejscu tym są za wysokie krawężniki.             Aleksander Cwalina – Przewodniczący Rady Osiedla nr 2 wyjaśnił, że sprawozdanie z przeglądu osiedla nr 2 miał przedstawić radny Głaz. W związku z  nieobecnością radnego może tylko zapewnić, że protokół zostanie dostarczony.            Ponownie zabierając głos Przewodniczący Rady Osiedla nr 10 zwrócił uwagę, że na ul. Kraska zostało zrealizowane nowe oświetlenie i powiedziano mieszkańcom, że sami musza usunąć stare słupy energetyczne z posesji.             Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby wszystkie protokoły zostały przekazane do Prezydenta Miasta z prośba o realizację zawartych w nich wniosków uwag. Po przerwie wakacyjnej Komisja poprosi Pana Prezydenta o ustosunkowanie się, co udało się wykonać, czego nie wykonano. Komisja przyjęła propozycję Przewodniczącej przez aklamację.             Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że jest jej przykro, że postulaty składane przez mieszkańców, w interesie bezpieczeństwa i porządku,  przez lata nie mogą doczekać się realizacji. Przykro jej też, że na te wątpliwości, postulaty nikt nie jest w stanie na dzisiejszym posiedzeniu odpowiedzieć. Nie wie, czy jest to lekceważenie tej Komisji uważa jednak, że do tych tematów należy wrócić. Nie można dopuścić do tego, że ulica jest nieoznakowana, że nie ma przejść dla pieszych, że nie ma tam fotoradaru itp. Zaplanować kolejne spotkanie w tej sprawie. Dodała, że przykro jest jej również, że radny nie przedstawił sprawozdania z przeglądu osiedla nr 2. Uważa, że jest to lekceważące traktowanie Komisji zarówno przez urząd, jak i niektórych radnych.   Ad. 4             Arkadiusz Kułaga – Dyrektor MPGKiM przedstawił informację o funkcjonowaniu targowiska miejskiego i dworca autobusowego (informacja w załączeniu). Wyjaśnił, że MPGKiM administruje tylko targowiskiem miejskim. Sprawa przyszłości, a także dworca autobusowego nie jest w obszarze ani zainteresowania przedsiębiorstwa, ani tym bardziej decyzyjności.  Wyjaśnił, że nie jest to targowisko docelowe, a więc wszystkie podejmowane działania mają charakter działań tymczasowych.             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Krystyna Michalczyk – Kondratowicz poprosiła o wyjaśnienie jaka jest możliwość swobodnego handlu od ul. Dworcowej. Uważa, że radni będą konsekwentnie dążyli do tego, aby pomóc w należytym funkcjonowaniu targowiska miejskiego. Uważa, że jest miejscu do handlu od ul. Dworcowej.              Arkadiusz Kułaga – Dyrektor MPGKiM wyjaśnił, że stan nawierzchni ul. Dworcowej oraz parkingu jest znany, ale działania wykraczają po pierwsze poza zakres obowiązków związanych z administrowaniem targowiskiem miejskim, a po drugie wykracza poza możliwości finansowe administratora przy 40 % udziale. Gdyby udział wynosił 100 %, to otwierałyby się inne możliwości. Możliwości handlowania tam są zdecydowanie lepsze niż w części starej targowiska.             Krysytyna Michalczyk – Kondratowicz   uważa, że radni będą konsekwentnie dążyli do tego, aby pomóc w należytym funkcjonowaniu targowiska miejskiego. Uważa również, że jest miejsce do handlu od ul. Dworcowej.  Komisja wnioskowała już do Prezydenta o poprawienie nawierzchnie ul. Dworcowej oraz o parking. Komisja wnosiła również o to, aby handel był bardziej cywilizowany i uważa, że powinna powstać hala targowa wybudowana przy współudziale kupców. Musimy być również konsekwentni w domaganiu się kontroli stanu bezpieczeństwa na targowisku. Sposób zagospodarowania wiat zagraża bezpieczeństwu ludzi. Więcej konsekwencji od Straży Miejskiej, Straży Pożarnej i władz miasta.             Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zawarta w druku nr 814.  Ad. 5             Maciej Borysewicz postawił wniosek do Prezydenta Miasta z prośbą o wygospodarowanie w budżecie miasta na 2010 rok kwoty 5 tys. zł z przeznaczeniem na nagrody okolicznościowe z okazji Święta Policji Państwowej (wniosek wraz z uzasadnieniem w załączeniu).            Przewodnicząca Komisji poddała wniosek pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 20 paź 2010 09:29
  • Data opublikowania: środa, 20 paź 2010 09:31
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:29
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej