Na 41 posiedzeniu w dniu 9 kwietnia 2010 r.
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Komisja realizowała następujący porządek obrad:
1.
Przyjęcie protokołu nr 39/10 z dnia 25 marca 2010 roku.
2.
Zaopiniowanie projektu budżetu miasta za 2009 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.
3.
Sprawy różne.
Ad. 1
Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za - jednogłośnie, przyjęła protokół nr 39/10 z dnia 25 marca 2010 roku. Ad. 2 Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2009 rok (w załączeniu). Przewodnicząca Komisji otwierając dyskusję, poprosiła o wyjaśnienie, dlaczego w rozdziale 7514 wykonano 83 % planu, dlaczego nie wykorzystano całości środków na zakup materiałów wyposażenia. Poprosiła również o wyjaśnienie nie wykorzystanych środków zaplanowanych na straż miejską. Komendant Straży Miejskiej wskazywał na zwiększenie obsady etatowej. Dlaczego nie można było zwiększyć obsadę o 2 etaty tym bardziej, że były środki na ten cel. Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że dokonuje się zakupu niezbędnych materiałów i wyposażenia, nie kupuje się natomiast takiego wyposażenia na zapas. Odnośnie straży miejskiej wyjaśniła, że nie odpowiada za zatrudnienie strażników. Krystyna Michalczyk – Kondratowicz zabierając głos stwierdziła, że wykonanie budżetu w działach merytorycznie podległych Komisji jest prawidłowe. Maciej Głaz odnosząc się do środków zaplanowanych w budżecie 2009 roku na wyposażenie straży miejskiej stwierdził, że z rozmów z Komendantem wynika, że brakuje wyposażenia, że ciągle jest za mało, a tymczasem w budżecie zostają pieniądze. Innych uwag i pytań nie zgłoszono. Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta za 2009 rok w działach merytorycznie podległych Komisji. Ad. 3Przewodnicząca Komisji zwróciła uwagę na problem zanieczyszczeń miasta przez psy, co bardziej jest zauważalne po okresie zimowym.
W wyniku dyskusji, Komisja 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła wniosek do Prezydenta Miasta o wystąpienie do Spółdzielni Mieszkaniowych oraz MPGKiM o zakup i wyposażenie gospodarzy domów w odkurzacze do sprzątania psich odchodów, co w dużym stopniu poprawi stan czystości porządku w mieście oraz będzie pomocne w działaniach Straży Miejskiej w tym zakresie.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.