Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 36 posiedzeniu w dniu 27 października 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie ustalenie stawek podatków obowiązujących w 2010 roku a) od nieruchomości /druk nr 646, 646A/ b) od środków transportowych /druk nr 646, 646B/ c) opłat od posiadania psów /druk nr 646, 646C/ 3. Informacja na temat funkcjonowania Straży Miejskiej w Łomży /druk nr 653 / 4. Informacja o stanie zagrożenia patologią w mieście Łomża (alkoholizm, narkomania, nikotynizm, przemoc, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży). 5. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła protokół nr 35/09 z dnia 24 września 2009 roku.    Ad. 2             Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2010 rok (w załączeniu).            Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Pan Maciej Głaz zabierając głos poinformował, że na Komisji Rozwoju postawił wniosek dotyczący wzrostu podatku od nieruchomości o wskaźnik inflacji tj. o 3,5 % i chciałby ten sam wniosek powtórzyć na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa. Wnioskuje o zmianę trzech zaproponowanych stawek podatku w § 1 projektu uchwały w pkt-e 1 ppkt- e – z 0,73 zł na 0,72 zł, w ppkt-e c - z 0,26 zł na 0,25 zł oraz w pkt-e 2, ppkt a – z 0,62 zł na 0,61 zł.             Przewodnicząca Komisji poddała wniosek radnego Głaza pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.            Pan Maciej Borysewicz odnosząc się do stawek opłaty od posiadania psów stwierdził, że dobrze, że dochody z opłaty przeznaczane są na sprawy związane z utrzymaniem bezpańskich psów w schronisku i dobrze, że dochody z tego tytułu utrzymają się na tym samym poziomie.            Przewodnicząca Komisji poprosiła o wyjaśnienie, czy środki  uzyskane z tytułu opłaty od posiadania psów wystarczają na utrzymanie schroniska.             Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że w momencie kiedy opłata wzrosła do 100 zł, właściciele zaczęli wyrejestrowywać psy. Wielkość wpłat zamyka się w kwocie 110-120 tys. zł, natomiast na utrzymanie schroniska potrzebne jest 180 tys. zł.Innych uwag nie zgłoszono.            W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie poszczególne projekty uchwał, które w wyniku głosowania uzyskały następującą ilość głosów:1.    druk nr 646 A – za – 4, przeciw – 0, wstrz. – 3 – projekt uchwały Komisja zaopiniowała pozytywnie  wraz z przyjętym wnioskiem radnego Głaza.2.    druk nr 646 B – za – 4, przeciw – o, wstrz. – 3 – projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie.3.    druk nr 646 C – za – 4, przeciw – 0, wstrz. – 3 projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie.  Ad. 3             Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży przedstawił informację na temat funkcjonowania Straży Miejskiej (druk nr 653 w załączeniu). Uzupełniając wyjaśnił, że informacja podobnie jak w poprzednim roku  została sporządzona za III kwartały br. i dane w liczbach porównane zostały do trzech kwartałów roku ubiegłego. Poprosił o uwagi i pytania.            Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Poprosiła o wyjaśnienie na jakim etapie jest sprawa przekazania monitoringu.    Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że działania dotyczące przekazania monitoringu trwają. Przygotowywany jest projekt porozumienia od strony finansowej i kadrowej. W chwili obecnej jest 4 pracowników zatrudnionych przez Komendę Policji, a ich wynagrodzenia są refundowane. Następnie Przewodnicząca Komisji poprosiła o wyjaśnienie jak wygląda sprawa nielegalnego handlu przy targowisku miejskim i kwestia dzikich wysypisk śmieci.Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej w Łomży wyjaśnił, że został ustawiony znak zakazu zatrzymywania się oraz tabliczka zakaz handlu. Wyodrębniono chodnik i część terenu przyległego. Pomimo tego, handel dalej trwa przed targowiskiem. Należy zastanowić się nad tym jak rozwiązać w ogóle ten problem.  Nie stać Straży Miejskiej, aby codziennie 4-5 funkcjonariuszy pilnowało targowiska. Odnośnie dzikich wysypisk śmieci wyjaśnił, że zlikwidowano 24 takie miejsca. Są one zdiagnozowane i pilnowane na bieżąco.             Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że inne miasta poradziły sobie z problemem handlu poza terenem wyznaczonym. Na targowisku miejskim jest dość miejsca dla  osób, które w chwili obecnej handlują przed ogrodzeniem targowiska na chodniku. Nie można dopuścić do tego, aby przy drodze krajowej w niecywilizowany sposób prowadzono handel tym bardziej, że jest teren do tego przeznaczony. Trzeba z tym zrobić porządek i nie można się na to godzić.Pan Maciej Głaz uważa, że Komisja powinna wystąpić do Pana Prezydenta, mając na uwadze bezpieczeństwo i porządek w mieście, z wnioskiem o podjęcie radykalnych działań mających na celu wyeliminowanie handlu odbywającego się w pasie drogowym przy targowicy miejskiej. Komisja powinna wnioskować  o rekultywację terenu zarezerwowanego pod trawniki, zasianie trawy, posadzenie drzewek i ogrodzenie  uporządkowanego terenu. Dodał, że jest to jego wniosek formalny. Wniosek przy współpracy MPGKiM i Straży Miejskiej może być szybko zrealizowany małymi nakładami kosztów.         Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek radnego Głaza. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, wniosek przyjęła. Następnie Komisja, 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 653 wraz z przyjętym wnioskiem.  Ad. 4             Pani Wioleta Witkowska - Kąkol – UM w Łomży przedstawiła informację o stanie zagrożenia patologią w mieście Łomża (alkoholizm, narkomania, nikotynizm, przemoc, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży) – druk 666 w załączeniu.            Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że przedstawiony materiał pokazuje pewne dane, pewne liczby, ale generalnie zlecanie firmie z zewnątrz opracowywania analiz jest niepotrzebne. Patologia w mieście jest ukryta. Pojawiają się przypadki w szkołach, czy są zarejestrowane w ośrodkach, a prawda jest taka, że nie wiemy o młodzieży, która pije i pali, nawet rodzice tego nie wiedzą. Zagrożenie patologią będzie dotąd, dopóki nie będzie poziomu stopy życiowej porównywalnego do poziomu w Europie. Jego zdaniem patologia bierze się biedy.            Pani Krystyna Michalczy – Kondratowicz stwierdziła, że nie zgadza się z wypowiedzią radnego Borysewicza. Patologia była, jest i będzie, ale nie zgadza się z tym, że patologia bierze się z biedy. Jako urzędujący przez wiele lat prokurator wie, że to jest niezależne od warunków materialnych.  W krajach cywilizacyjnie rozwiniętych, bogatych, margines patologii jest również duży. Trzeba z patologią skutecznie walczyć. Nie wyeliminujemy patologii, ale możemy w znacznym stopniu ograniczyć jej margines. Powinniśmy podjąć działania zmierzające do tego, aby nie dopuścić do rozprzestrzeniania się patologii w rodzinach patologicznych. W takich rodzinach jest najwięcej dzieci i one są już wychowywane w ten sposób. Należy takie rodziny objąć opieką. Przypomniała, ze złożyła wniosek o stworzenie lokali, gdzie będzie można wykwaterować osoby, które demoralizują nieletnich.             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że jest za monitorowaniem i diagnozowaniem zjawiska.   Ad. 5             Nie zgłoszono. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 14 sty 2010 13:55
  • Data opublikowania: czwartek, 14 sty 2010 13:57
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:28
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej