Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 35 posiedzeniu w dniu 24 września 2009 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2009 roku w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 615. 3. Informacja Prezydenta Miasta w zakresie funkcjonowania i koncepcji rozwoju monitoringu w mieście - druk nr 629. 4. Informacja z realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2009 roku - druk nr 627. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w przyjęcie założeń polityki społeczno – gospodarczej na 2010 rok - druk nr 631, 631A 6. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 34/09 z dnia 25 sierpnia 2009 roku.  Ad. 2             Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2009 roku w dziale bezpieczeństwo publiczne ( w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.             Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz poprosiła o wyjaśnienie  Komendanta Straży Miejskiej czym jest podyktowane tak niskie wykonanie budżetu miasta za I półrocze.            Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej wyjaśnił, że większe wykonanie będzie po I półroczu. Dodał, że na pewno pozostanie ok. 20 tys. zł z tego względu, że planowane były przyjęcia nowych osób. Tych przyjęć nie będzie w tym roku.             Przewodnicząca Komisji odnosząc się do dodatkowych patroli policji poprosiła o wyjaśnienie 20 % wykonania środków na ten cel.            Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wykonanie było w miesiącu kwietniu. Pan Komendant podjął decyzję samowolnie i  zaplanował sobie np. obsługę ŁKS-u, obsługę Dni Młodzieży w ramach tych środków. Jest harmonogram wydatkowania środków i Pan Komendant ma się tego trzymać. Nie może być tak, że wszystkie pieniądze wydane zostaną w pierwszym miesiącu, a potem Komendant prosi o kolejne środki.            Pan Maciej Borysewicz uważa, że nigdy nie skupiliśmy się nad tym w jaki sposób wydawane są środki, ponieważ zawsze mieliśmy i nadal mamy duże zaufanie do komendantów wszystkich służb. Ustaliliśmy, że to komendant decyduje w jaki sposób dysponuje środkami. O ile sobie przypomina, to duża część środków miała być przeznaczona na jesień, kiedy  robi się ciemno o godz. 16.00 i stąd to niewykonanie w I półroczu.             Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta zawarte w druku nr 615.  Komisja w wyniku głosowania  2 głosami za, przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie realizację  budżetu miasta za I półrocze 2009 roku w działach merytorycznie podległych Komisji. Ad. 3             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił informację dot. funkcjonowania i rozwoju miejskiego systemu monitoringu (informacja w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że Komendant skarżył się na słabą rozdzielczość kamer tym bardziej więc cieszy, ze udało się dokonać zmian  monitoringu i wyposażyć system w potrzebne urządzenia.             Pan Jarosław Kozłowski poprosił o wyjaśnienie jaki zasięg maja kamery znajdujące się na Placu Kościuszki i na ul. Zjazd. Ponadto poprosił o wyjaśnienie, czy zdarza się, że operatorzy zaglądają do mieszkań obywateli.             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że numery rejestracyjne odczytywane są z odległości 1 km.  Odnośnie drugiego pytania stwierdził, że funkcjonuje taki zakaz. Dodał, że przeglądał  materiał z monitoringu i nie  zauważył, aby było śledzenie okien. Można zablokować obraz, ale gdyby coś się działo np. pożar budynku, to lepiej żeby policja widziała.             Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zawarta w druku nr 629.  Ad. 4             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że informacja z realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2009 roku to nie jest informacja, o którą prosiła Komisja. Komisja prosiła o przygotowanie informacji nt patologii społecznej w łomżyńskich szkołach. Pan Prezydent przesłał pisma do Przewodniczącego Rady Miejskiej (w załączeniu) i Komisji Bezpieczeństwa (w załączeniu) , w których wyjaśnia kiedy informacja o stanie zagrożenia patologią wśród dzieci i młodzieży była przedmiotem obrad Komisji i Rady Miejskiej. Uważa, że w każdej szkole powinien te sprawy monitorować pedagog szkolny na bieżąco  i w każdej chwili kiedy Komisja poprosi o informację powinna ją uzyskać. Niepokojące byłoby, gdyby zjawiska te monitorowane były co 2 lata. Stwierdziła ponadto, że w posiedzeniu Komisji nie uczestniczy osoba, który przygotowała przedłożony Radzie materiał  dot. realizacji programu profilaktyki. W związku z powyższym zwróciła się z zapytaniem, czy Komisja będzie analizowała przedłożony materiał.            Pan Maciej Borysewicz stwierdził, że być może  Komisja niedokładnie sformułowała prośbę o przedstawienie informacji i Pan Prezydent nie do końca zrozumiał intencję Komisji. Uważa, że należy jeszcze raz zwrócić się do Pana Prezydenta i ponowić prośbę o przedłożenie informacji. Uważa, że przedłożony materiał dotyczący realizacji programu profilaktyki będzie przedmiotem obrad Komisji Rodziny i nie ma potrzeby żeby Komisja Bezpieczeństwa zajmowała się tym tematem. Ad. 5             Pani Jolanta Łapińska – Naczelnik Wydziału Rozwoju przedstawiła projekt założeń polityki społeczno – gospodarczej miasta Łomża na 2010 rok (w załączeniu).             Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta uzupełniając wniosek w sprawie założeń wyjaśniła, że spowolnienie gospodarcze spowodowane kryzysem, w sposób zauważalny ma przełożenie na budżet miasta. Zostały zmniejszone wpływy z podatku VAT i akcyzy i te akurat wpływy nie wprost przenoszą się na wpływy do budżetu miasta. Doradcy finansowi mówią, że druga faza kryzysu może się okazać gorsza niż ta pierwsza.             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że z roku na rok założenia są materiałem coraz lepiej przygotowanym.             Pan Maciej Borysewicz zwrócił uwagę na zapis w projekcie założeń dotyczący zwiększenia obsady etatowej Straży Miejskiej oraz wprowadzenie 2-zmianowości pracy straży, a także dostosowanie warunków lokalowych do potrzeb Straży Miejskiej. Zwrócił również uwagę na przedostatni akapit na str. 18  projektu założeń. Rozumie z tego zapisu, że w przyszłym roku nie będzie żadnych podwyżek i premii, które w wydatkach bieżących stanowią największą kwotę.            Pan Bogdan Rutkowski – Komendant Straży Miejskiej stwierdził, że planowane jest przejęcie monitoringu przez Straż Miejską. Jeżeli to się uda, to będzie potrzeba zwiększenia obsady etatowej o 2 osoby. Zwrócił uwagę, że Straż Miejska w chwili obecnej pracuje na dwie zmiany poza sobotami i niedzielami. W te dni druga zmiana jest wprowadzana doraźnie, kiedy zachodzi taka potrzeba.               Pani Krystyna Michalczyk – Kondratowicz stwierdziła, że w projekcie założeń, w dziale poświeconym bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu są zapisane sformułowania typu ogólnego. Słusznie widzi się poprawę bezpieczeństwa poprzez zwiększenie miejsc parkingowych. Brakuje natomiast wyszczególnienia, że te miejsca parkingowe konieczne są przy targowicy miejskiej od strony ul. Dworcowej. Jeśli mamy uporządkować targowicę, to musimy uporządkować kwestię parkingów. Dlatego też postawiła wniosek o uzupełnienie projektu założeń na str. 15 o zapis: zwiększenie miejsc parkingowych w szczególności realizacja parkingu przy ul. Dworcowej. Ponadto, odnosząc się do  sfery społecznej stwierdziła, że jej zdaniem za mało jest konkretów. Wniosła o uzupełnienie projektu założeń o zapis: podjęcie działań mających na celu zabezpieczenie lokali dla osób skazanych  za znęcanie się nad rodziną, za przestępstwa przeciwko rodzinie, za inne przestępstwa związane z demoralizacją nieletnich celem wyeliminowania tych zjawisk. Nie może być tak, że osoby, które znęcają się nad rodziną, mając wyroki eksmisyjne, wracają do miejsca przestępstwa. Kto powiedział, że to matka z dziećmi ma opuszczać lokal, a nie znęcający się nad rodziną.             Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie pierwszy wniosek Pani Michalczyk – Kondratowicz w sprawie parkingów przy ul. Dworcowej. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek. Następnie poddała pod głosowanie drugi wniosek w sprawie zabezpieczenia lokali dla osób skazanych za przestępstwa przeciwko rodzinie. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.             W związku z tym, że innych wniosków nie zgłoszono Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję, a następnie poddała pod głosowanie projekt założeń  polityki społeczno – gospodarczej miasta na 2010 rok wraz z przyjętymi wnioskami. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku 631 A wraz z przyjętymi wcześniej wnioskami. Ad. 6             Nie zgłoszono.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 14 sty 2010 13:53
  • Data opublikowania: czwartek, 14 sty 2010 13:55
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:28
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej